PDA

Volledige versie bekijken : Recensie betrouwbaarheid: een statistische analyse door JP en BB.



jacky pakutra
19 oktober 2011, 11:39
Maar het is de vraag of het om Camelia ging, want Fritzzz is doorgaans best kritisch met zijn recensies en als hij erg positief is over Camelia kun je er wel vanuit gaan dat ze echt goed is. Daarom denk ik dat je een ander meisje te pakken had.

Als één specifieke beer (Fritzz) positief is over een dame, dan kan je er vanuit gaan dat ze (ook voor alle andere beren) echt goed is?:confused:
en zo niet dan moet hij wel een ander te pakken gehad hebben?

Tja, wat moet ik hier nog op zeggen :smile2:

bosbeer
19 oktober 2011, 12:29
Housecat is over Hongaarse Camelia ook positief en de moeilijkdoenerij bij Mario past totaal niet bij de recensies van Fritzzz en Housecat. Ik schrijf dat ik DENK dat hij een ander meisje gehad heeft, niet dat hij een ander te pakken gehad MOET hebben. Wel effe goed lezen, hè. Kijk, als we er net als jij maar steeds vanuit moeten gaan dat de beren over hun ervaringen onzin schrijven en maar wat fantaseren, dan hoeven we die recensies ook niet meer te lezen, want dan geloven we toch niet wat men schrijft. We kunnen ook zeggen tegen Mario : Jammer Mario, ze zal wel een rotdag gehad hebben, probeer haar de volgende keer nog maar eens. Zo te lezen doet hij dat sowieso niet....

jacky pakutra
19 oktober 2011, 13:02
Housecat is over Hongaarse Camelia ook positief en de moeilijkdoenerij bij Mario past totaal niet bij de recensies van Fritzzz en Housecat. Ik schrijf dat ik DENK dat hij een ander meisje gehad heeft, niet dat hij een ander te pakken gehad MOET hebben. Wel effe goed lezen, hè. Kijk, als we er net als jij maar steeds vanuit moeten gaan dat de beren over hun ervaringen onzin schrijven en maar wat fantaseren, dan hoeven we die recensies ook niet meer te lezen, want dan geloven we toch niet wat men schrijft. We kunnen ook zeggen tegen Mario : Jammer Mario, ze zal wel een rotdag gehad hebben, probeer haar de volgende keer nog maar eens. Zo te lezen doet hij dat sowieso niet....

ervaringen van beren kunnen vaak bij een en dezelfde dame sterk uiteenlopen...
recensies hebben hun nut, in die zin dat, indien een groot aantal beren positief is over een dame, de kans groot is dat voor jou de kans op een goede sessie ook groter is. maar soms vindt de ene beer het geweldig en kan de andere er niks mee...het zijn geen robots, die iedereen goede service kunnen leveren.

genoeg off topic, mijn punt in mijn eerste bericht was al duidelijk genoeg voor de helder denkenden onder ons :smile2:

bosbeer
19 oktober 2011, 13:57
Ben het grotendeels met je eens. In dit geval zijn er slechts 2 eerdere recensies, en als die allebei positief uitvallen ga ik ervanuit dat de kans groot is dat we met een "goeie" dvp te doen hebben. En eigenlijk zijn het er 3, want Fritzzz tel ik voor 2 omdat ik weet dat hij niet over 1 nacht ijs gaat.

jacky pakutra
19 oktober 2011, 16:23
Ben het grotendeels met je eens. In dit geval zijn er slechts 2 eerdere recensies, en als die allebei positief uitvallen ga ik ervanuit dat de kans groot is dat we met een "goeie" dvp te doen hebben. En eigenlijk zijn het er 3, want Fritzzz tel ik voor 2 omdat ik weet dat hij niet over 1 nacht ijs gaat.

eerder vond je een steekproef waarbij n=1 al voldoende om ervan uit te gaan dat een dame zeer waarschijnlijk goed is, en inmiddels zijn we al gevorderd naar n=2. Laat het de beren die thuis zijn in de waarschijnlijkheidsrekening en statistiek maar niet horen dat je een stelling poneert op basis van een populatie met een dergelijke omvang :smile2:

S&F had toch nog 5 dames getest om aan te tonen dat Engelssprekende Roemeense dames betere service leveren, zijn onderzoek acht ik dan ook een stuk betrouwbaarder :roll3:

bosbeer
19 oktober 2011, 21:10
Tja, hoeveel recensies er nodig zijn om een mening te kunnen vormen blijft in het midden en is natuurlijk subjektief. Maar als er in totaal 2 verslagen zijn over een bepaalde dame en de beoordeling van beide schrijvers is slecht, dan zal ik er in elk geval geen kamerafspraak mee maken. Een ander zal misschien bij 4 slechte recensies het als 5e willen proberen omdat hij mogelijk denkt dat hij anders is dan de vorige 4, of dat die anderen er geen verstand van hebben. Ik ga dan liever een meisje zoeken waarover wel positief is gepost. Of heb ik nou teveel vertrouwen in mijn schrijvende medeberen?

Big30
19 oktober 2011, 21:31
Leuke discussie wel, maar dan niet in het recensie topic van de Dame, dus apart topic voor gemaakt.

jacky pakutra
19 oktober 2011, 21:52
het enige punt dat ik wilde maken , is dat het onzinnig is om te schrijven, dat als één bepaalde beer zegt dat een bepaalde dame goed is, dat waarschijnlijk ook wel zo zal zijn. (jammer dat je dat stuk niet meeverplaatst hebt big30, of in ieder geval gekopieerd, ik ben te lui om het alsnog te doen;) )
maar goed, waarschijnlijk totaal onnodig, want er zal hier verder waarschijnlijk niemand zijn die dit serieus denkt of meent, behalve bosbeer:smile2: en dat is overigens zijn goed recht. fijne avond

tot slot is de kans op een slechte sessie bij een dame waarover 3 beren reeds slechts enkel negatief over hebben gepost, veel groter dan de kans op een goede sessie bij een dame waar in totaal slechts 3 beren allen positief over hebben gepost.
dat laatste zal ook hopelijk duidelijk zijn voor een ieder,heb geen zin om hier een LOI cursus over te gaan schrijven, dus ook die toevoeging verklaar ik bij deze failliet.

Rudi_NL
19 oktober 2011, 22:56
Tja, hoeveel recensies er nodig zijn om een mening te kunnen vormen blijft in het midden en is natuurlijk subjektief. Maar als er in totaal 2 verslagen zijn over een bepaalde dame en de beoordeling van beide schrijvers is slecht, dan zal ik er in elk geval geen kamerafspraak mee maken. Een ander zal misschien bij 4 slechte recensies het als 5e willen proberen omdat hij mogelijk denkt dat hij anders is dan de vorige 4, of dat die anderen er geen verstand van hebben. Ik ga dan liever een meisje zoeken waarover wel positief is gepost. Of heb ik nou teveel vertrouwen in mijn schrijvende medeberen?

Extra parameter 1: Wie beoordeelt de DVP?
Behalve het aantal positieve beoordelingen, is het ook van belang welke ijsberen deze zogenaamd goede beoordelingen hebben geschreven. Sommige forumleden vinden namelijk alles goed en geweldig. Of ze zijn niks gewend of ze willen alleen maar positieve zaken over de DVP vermelden (terwijl terechte kritiek best geschreven zou mogen worden) of ze hebben gewoon een andere smaak (en dat is natuurlijk heel erg persoonlijk). Zo hecht ik soms meer waarde aan 1 beoordeling van een bevriende ijsbeer, waarmee ik op één lijn zit, dan bijvoorbeeld 5 beoordelingen van onbekende ijsberen.
:rolleyes:

Extra parameter 2: Hoe is de beoordeling tot stand gekomen?
Wat ook nog een rol kan spelen is: op basis van hoeveel kamergangen een beoordeling van een ijsbeer over een bepaalde DVP tot stand is gekomen. De service van een DVP is vaak een momentopname en hangt in grote mate af van: haar bioritme, haar gesteldheid, het moment van de dag, de wijze waarop een ijsbeer met haar omgaat, etcetera, etcetera. Een beoordeling op basis van één kamergang kan daarom soms een vertekend beeld geven.
:frown:

Algemeen
In het algemeen kun je stellen dat DVP's met veel pagina's in hun topic goede service bieden (zoals Lisa en Veronica bijvoorbeeld). Maar ook dames met minder pagina's in hun topic kunnen top-service leveren. Laatstgenoemden hebben minder pagina's in hun topic omdat ze bijvoorbeeld maar zelden in de club aanwezig zijn, maar als ze er zijn......dan pijpen ze met orkaankracht 12 om maar ééns wat te noemen.
:smiley:

Aanbeveling
Wat ik tegenwoordig vaak doe als ik in een club ben, is het volgende: 1 kamergang met een vertrouwde DVP, zodat ik weet wat ik kan verwachten en vervolgens 1 kamergang met een onbekende DVP, omdat dat weer nieuw en spannend is. Echter voordat ik met deze nieuweling ga kameren, informeer ik wel even bij mijn bevriende ijsberen of vraag ik haar wat ze wel en niet doet. Tijdens zo'n gesprek kun je vaak al een indruk krijgen met wat voor een soort DVP (afwerkster of topper) je te maken hebt. Maar een gok is en blijft het natuurlijk altijd.
:huch:

jacky pakutra
19 oktober 2011, 23:05
[B]Algemeen
In het algemeen kun je stellen dat DVP's met veel pagina's in hun topic goede service bieden (zoals Lisa en Veronica bijvoorbeeld). Maar ook dames met minder pagina's in hun topic kunnen top-service leveren. Laatstgenoemden hebben minder pagina's in hun topic omdat ze bijvoorbeeld maar zelden in de club aanwezig zijn, maar als ze er zijn......dan pijpen ze met orkaankracht 12 om maar ééns wat te noemen.
:

mooie post Rudi! je schrijft het duidelijk en overzichtelijk op. maar soms is het ook zelfs zo dat er over dames die er toch regelmatig zijn en ook top service leveren weinig wordt geschreven. Dit misschien omdat sommige beren denken: als het (te) bekend wordt, dan moet ik straks zelf ook in de rij gaan staan.
in een club als GT is dit veelal lastig.

echter ik ken dvp's die wekelijks enkele dagen in Gt aanwezig zijn, alsdan de gehele dag kamers maken en tussendoor misschien 10 min in de bar te zien zijn om wat te drinken en af en toe nog eens gaan pissen, en waar nog amper een pagina over is geschreven...

zie je binnenkort wel weer ergens opduiken...en ik wacht je verhalen over het world paradijs af!
greetz, JP

Rudi_NL
19 oktober 2011, 23:34
echter ik ken dvp's die wekelijks enkele dagen in Gt aanwezig zijn, alsdan de gehele dag kamers maken en tussendoor misschien 10 min in de bar te zien zijn om wat te drinken en af en toe nog eens gaan pissen, en waar nog amper een pagina over is geschreven...

Ja, dat klopt JP. Xenia is hier een heel goed voorbeeld van. Xenia ziet er top uit, is super aardig en geeft top-service, maar zij heeft (op dit moment van schrijven) maar één pagina met recensies in haar topic.

Misschien komt dit doordat ze alleen op maandag, dinsdag en woensdag in GT werkt. Haar klanten zullen op die dagen vooral zakenmensen zijn die geen tijd, geen zin of geen mogelijkheid hebben om iets te schrijven. Of ze kennen het IJsberenforum niet eens of het zijn misschien Duitsers die op een ander forum over haar schrijven.

Er is dus inderdaad geen lineair verband tussen het aantal pagina's in een topic van een DVP en haar service. Misschien is er wel helemaal geen verband, maar dat zal ons ook een zorg zijn! Tot binnenkort dan gaan we eens flink neuken met al die lekkere meiden en dan merken we vanzelf wel wat hun serviceniveau is. Groeten Rudi_NL

Big30
20 oktober 2011, 00:55
Er is ook inderdaad een categorie dames waar op grond van recensies vaak weinig over te zeggen valt, eenvoudig omdat er heel weinig over geschreven wordt, om wat voor reden dan ook.
Niet altijd, maar gaat vaak om Duitse of Poolse dames 30+ die al wat langer meedraaien en veel stamgasten hebben die soms meegaan als de dame wel eens van club verandert hoewel deze categorie dames dat relatief weinig doet.

Typisch voorbeeld is Efi heette ze geloof ik, eerst PHG later GT. Altijd druk zelfs wat bekende beren die al heel lang meelopen zag ik vaak met haar gaan, maar daar werd toch weinig over geschreven. In Gt en Lr ken in nog een aantal dames in die categorie.
In PHG geldt dat bv. voor Bulgaarse Maria en Duitse Anja, beiden al een eeuwigheid actief, vaak goed geboekt maar toch hier weinig berichten.

Heeft denk ik ook wat te maken met de voorkeur van de beren die hier veel schrijven.

Ander punt is natuurlijk dat hoe vaker beren met een dame gaan hoe minder ze geneigd zijn dat te beschrijven, voegt ook niet meer zo veel toe na veel bezoekjes.

Tot slot wat je ook wel eens ziet is dat bepaalde nieuwe dames bewust niet worden beschreven hoewel de service heel goed kan zijn. Is vreemd maar de psyche van beren wil ook wel eens vreemd werken ;).

Het meeste extreme wat ik eens meemaakte was dat een dame zeer negatief werd neergezet door een beer terwijl die juist een grote fan van die dame was.

Oftewel dat wat geschreven wordt zegt zeker niet alles en dat wat niet geschreven wordt kan soms veelzeggend zijn. (Wat heb ik dit toch weer alleraardigst en charmant uitgedrukt zeg :)!)

Er zijn ook genoeg beren die de hele recensies gestolen kan worden en in een club puur op hun gevoel (+hormonen) afgaan :tongue:!

jacky pakutra
20 oktober 2011, 01:27
Tot slot wat je ook wel eens ziet is dat bepaalde nieuwe dames bewust niet worden beschreven hoewel de service heel goed kan zijn. Is vreemd maar de psyche van beren wil ook wel eens vreemd werken ;).


tja, sommige GFE beren zijn aso, ik geef het toe:smile2:

Picasso 1
20 oktober 2011, 01:32
Er zijn dames die je heel erg prikkelen en andere totaal niet. Wat in een recensie staat maakt dan geen zak meer uit.

Befke
20 oktober 2011, 10:57
Und so isses :biggrin:

jacky pakutra
20 oktober 2011, 11:32
Er zijn dames die je heel erg prikkelen en andere totaal niet. Wat in een recensie staat maakt dan geen zak meer uit.

klopt, ik ga zelden of nooit op recensies af. dan nog eerder op adviezen van vrienden waarvan ik weet dat ze grosso modo dezelfde smaak/voorkeur hebben.
ieder heeft zijn eigen aanpak en wat er in een recensie voor resultaat staat maakt me dan geen zak uit.
hoewel het wel zo blijft dat dames waar overwegend goed over wordt geschreven vaak wel overwegend goede service leveren.

het draadje (wat ik niet wilde opstarten) is echter gestart omdat er iemand was(bosbeer) die riep dat als 1 bepaalde beer tevreden is, het waarschijnlijk ook wel (voor zowat iedereen ) waarschijnlijk goed zou moeten zijn.(zie eerste post)
op die "none-liner" (een specifiek soort onliner:smile2:) heb ik gereageerd, had het net zo goed niet kunnen doen omdat iedereen wel weet dat het BS (geen Badslippers) is :smile2:

kortom het gehele werk met recensies is ook niet aan mij besteed, ik vogel liever zelf uit of iets me bevalt

Badslippers
20 oktober 2011, 12:54
Er zijn ook genoeg beren die de hele recensies gestolen kan worden en in een club puur op hun gevoel (+hormonen) afgaan :tongue:!

Jaaaaaaaaaaaaaaa, heerlijk is dat toch. Weg met al die vooringenomenheid, servicelijstjes in binnenkant lockers, meningen van ijsberen. Voor mij is het genot om naar een club te gaan juist de verrassing en dan moet je soms je verlies nemen (als het al verlies is). Natuurlijk lees ik de recensies en paspoorten maar ik laat me er niet door leiden. Terplekke genieten, wikken en wegen.

rob45
20 oktober 2011, 13:34
Wik niet met je pik maar met je kop,uiteraard niet de kop van je pik maar die wat hoger zit.
Ga zelf meer af op gevoel wat je hebt bij een dvp en de uitstraling tel ik mee.daarvoor moet je in je leven heel dvps gezien hebben (vergelijkingsmateriaal)maar meestal is de inschatting dan wel goed,al ga je misschien toch nog wel een keer de mist in.

Niet geschoten is altijd mis..........




Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Red Devil
20 oktober 2011, 14:40
Ja, dat klopt JP. Xenia is hier een heel goed voorbeeld van. Xenia ziet er top uit, is super aardig en geeft top-service, maar zij heeft (op dit moment van schrijven) maar één pagina met recensies in haar topic.

Misschien komt dit doordat ze alleen op maandag, dinsdag en woensdag in GT werkt. Haar klanten zullen op die dagen vooral zakenmensen zijn die geen tijd, geen zin of geen mogelijkheid hebben om iets te schrijven. Of ze kennen het IJsberenforum niet eens of het zijn misschien Duitsers die op een ander forum over haar schrijven.
Misschien komt het ook doordat het weinig zin heeft om een lange lijst van eensluidende recensies te maken. Een lijst van het type "Vind ik ook", "Vind ik ook", "Vind ik ook" enz.
Immers: wanneer je niets hebt toe te voegen, kun je beter zwijgen.

Groeten,
:teuflisch:

Costana
20 oktober 2011, 19:34
De raad van de habitués in een club zijn meer betrouwbaarder dan de recensies hier. Zijn wandelende encyclopedieën.

seksenfun
20 oktober 2011, 19:42
Niet omdat recensies over het algemeen ingekleurd zijn maar omdat ik nu eenmaal ter plekke zelf wil aftasten of ik wat moois op kamer kan hebben met een dame, ga ik nooit af op recensies. Ik lees wel recensies over dames die ik ken; meestal ben ik daar dan ook al mee op kamer geweest. Ik doe dat dan uit nieuwsgierigheid. Zo leer je ook dat de meeste recensies in meer of mindere mate onbetrouwbaar zijn.
Dit heeft tal van redenen. Sommige beren schrijven geen negatieve ervaringen. Andere beren denken aan ik weet niet wat en wie en schrijven de recensie rooskleuriger dan ze eigenlijk geweest is. Er zijn ook beren die pertinent hun fantasie neerschrijven, hoe ze graag hadden gewild dat de sessie werkelijk was verlopen. Weer andere beren schrijven dat de sessie verbluffend was en niet meer; wat is dat waard? Natuurlijk zijn er ook beren die de recensie naar waarheid schrijven, doch zaken (vaak geen details) weglaten waardoor je een verkeerd beeld van de sessie krijgt. Als er dan al eens alles en de pure waarheid wordt geschreven, blijft dat iedere persoon anders is en dat niet iedereen een goede sessie zal hebben met dame A, ook al hadden beer X, Y, Z daar een goede sessie mee. Voorbeeldje: Laura World: supersessie mee gehad, net als boy69 en PP; dupke--> rotsessie :smoke:.

(Ik schrijf uiteraard altijd de volledige waarheid maar wordt vaak niet geloofd; waar ik niet wakker van lig.)

Admin
20 oktober 2011, 20:37
De raad van de habitués in een club zijn meer betrouwbaarder dan de recensies hier. Zijn wandelende encyclopedieën.

encyclopedieën dat waren boeken hé. Is de moderne versie een forum ;)



(Ik schrijf uiteraard altijd de volledige waarheid maar wordt vaak niet geloofd; waar ik niet wakker van lig.)

Uiteraard jouw waarheid. En vele anderen hun waarheid. En dat maakt het misschien wel grappig. En haal je misschien er toch iets uit wat bruikbaar is. Zo niet..... volgende keer beter .... of niet ;)

Picasso 1
20 oktober 2011, 20:39
(Ik schrijf uiteraard altijd de volledige waarheid maar wordt vaak niet geloofd; waar ik niet wakker van lig.)

Door wie niet? Ik vind jouw recensies vaak wel informatief.

Big30
20 oktober 2011, 23:28
Ik lees wel recensies over dames die ik ken; meestal ben ik daar dan ook al mee op kamer geweest. Ik doe dat dan uit nieuwsgierigheid. Zo leer je ook dat de meeste recensies in meer of mindere mate onbetrouwbaar zijn.

(Ik schrijf uiteraard altijd de volledige waarheid maar wordt vaak niet geloofd; waar ik niet wakker van lig.)

- Dat een recensie afwijkt bij een dame die je ook kent van je eigen ervaring kan ik me voorstellen, das vrij normaal. Maar waar baseer je de stelling op dat de meeste recensies dus onbetrouwbaar zijn (afgezien uiteraard van je eigen recensies!)?
Een kamer ervaring met een dame heeft trouwens weinig met waarheid vinding van doen. Je beschrijft een sex-belevenis en de manier waarop men dat doet zal zeker verschillen, maar dat heeft niets met de zoektocht naar de waarheid te doen dunkt me.

- Ik neem aan dat je ook veronderstelt dat alle recensies van dames waar je niet mee op de kamer bent geweest ook niet betrouwbaar zijn? Laten we hopen dat je snel met nog meer dames de kamer opgaat, zodat we hier wat meer betrouwbare recensies zullen krijgen.

jacky pakutra
21 oktober 2011, 00:31
Door wie niet? Ik vind jouw recensies vaak wel informatief.

mee eens

Red Devil
21 oktober 2011, 08:24
Dit heeft tal van redenen. Sommige beren schrijven geen negatieve ervaringen. Andere beren denken aan ik weet niet wat en wie en schrijven de recensie rooskleuriger dan ze eigenlijk geweest is. Er zijn ook beren die pertinent hun fantasie neerschrijven, hoe ze graag hadden gewild dat de sessie werkelijk was verlopen. Weer andere beren schrijven dat de sessie verbluffend was en niet meer; wat is dat waard?
Voeg daarbij de menselijke neiging om aan zichzelf niet toe te geven dat men een miskoop heeft gedaan en deze goed te praten door positieve aspecten te benadrukken, en het plaatje is compleet.

'Wandelen' blijft mensenwerk.

Groeten,
:teuflisch: