Volledige versie bekijken : Tanden poetsen, verhoogde kans op SOA's?
ijsbeer2121
19 oktober 2011, 19:30
Ik zie veel ijsberen hun tanden poetsen in de clubs. GT biedt zelfs gratis tandenborstels aan (al denk ik dat je erom moet vragen, ik heb ze nog nooit zien liggen).
Blijkbaar verhoogt dit echter de risico's op SOA's:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fellatio
If the receiving partner has wounds on his genitals, or if the giving partner has wounds or open sores on or in his or her mouth, or bleeding gums, this poses an increased risk of STD transmission. Brushing the teeth, flossing, undergoing dental work, or eating crunchy foods such as potato chips relatively soon before or after giving fellatio can also increase the risk of transmission, because all of these activities can cause small scratches in the lining of the mouth.
Misschien beter als de clubs (al dan niet gratis) kauwgom aanbieden? :gruebel:
jacky pakutra
19 oktober 2011, 19:42
Klopt, is bekend, dat wondjes uiteraard kans op transmissie verhogen.
Echter, als je consequent en vaak poetst, zal je daar minder last van hem dan in het geval dat je bijvoorbeeld alleen extra veel gaat poetsen als je in een saunaclub bent (want dan is je tandvlees e.d. daar niet aan gewend en zal je merken dat je ook eerder kleine wondjes krijgt).
Kortom als je sowieso elke dag ook thuis flink poetst, dan valt het wel mee. loop je thuis echter als rioolrat rond, en ga je in een club je tandvlees ineens belasten met een activiteit die deze niet "gewend" is, dan is het bovenstaande uiteraard in extremis het geval.
Om bovenstaande reden zal ik een dvp dan ook niet extra laten poetsen als ze het anders ook niet doet:smile2:
sofaking
19 oktober 2011, 20:04
Daar komt nog bij dat de mondbacteriën in zekere zin ook beschermend werken. Net als overal elders is het in je mond een jungle waar de sterkste overleeft, en inkomende microben moeten zich tussen die miljarden "aangepasten" proberen te handhaven en te vermenigvuldigen om in de weefsels door te dringen.
Door te veel te onstmetten met tandpasta en mondwaters op korte tijd, verzwak je je mondflora en hebben binnendringers vrijer spel.
ijsbeer2121
19 oktober 2011, 20:11
Kortom als je sowieso elke dag ook thuis flink poetst, dan valt het wel mee.
Ik denk inderdaad dat, indien je in de club voor het eerst sinds dagen of weken poetst, het ter plekke een bloedbad zal worden :biggrin:
Het lijkt me echter goed mogelijk dat poetsen inherent microscopische wondjes veroorzaakt Dat zal normaal gesproken geen probleem zijn. Maar goed, normaal gesproken haal je daarna ook niet allerlei nasty dingen met een DVP uit :)
Efin, ik houd het ter plekke maar op een kauwgom...
noglangnietuitgewandeld
19 oktober 2011, 20:19
Ik kauw tijdens een clubdag met gemak een half zakje fishermans friends weg. Daarmee heb je altijd een frisse mond en het voelt aan alsof geen bacterie het zal overleven.
vrije jongen
19 oktober 2011, 20:22
Ik kauw tijdens een clubdag met gemak een half zakje fishermans friends weg. Daarmee heb je altijd een frisse mond en het voelt aan alsof geen bacterie het zal overleven.
Jij kauwt fishermans friends? Ik zuig meestal een half pakje weg:) Na het eten een beetje mouthwash is vaak ook geen overbodige luxe, zaker als je in Oase of zo gegeten hebt.
jacky pakutra
19 oktober 2011, 20:24
Na het eten een beetje mouthwash is vaak ook geen overbodige luxe, zaker als je in Oase of zo gegeten hebt.
hahaha:smile2:
Big30
19 oktober 2011, 20:31
zaker als je in Oase of zo gegeten hebt.
ja wel goed voor je tanden dat hondenbrokkenvoer, extra voordeel is dat er 's avond niets te eten valt dus dan kun je op een stokje gaan bijten of op een bot gaan kluiven, dat laatste is weer goed voor je gebit, scheelt je tandenpoetsen en wondjes :tongue:.
Problemen met je gebit? Ga eens naar de Oase :biggrin:!