PDA

Volledige versie bekijken : Historische stunt voor honkballers



Big30
15 oktober 2011, 01:58
http://www.nu.nl/sport/2641196/historische-stunt-honkballers.html


De Nederlandse honkballers hebben donderdag (plaatselijke tijd) voor een stunt gezorgd door bij het wereldkampioenschap in Panama het nog ongeslagen Cuba te verslaan.

Met deze overwinning plaatste Oranje zich bovendien rechtstreeks voor de finale. Nooit eerder in de 39 edities van het WK lukte het een Europese ploeg om de eindstrijd te bereiken. Nederland won de wedstrijd tegen de Cubanen met 4-1.

Ongelooflijk, super, incroyable. De sportploeg van het jaar is nu al bekend of ze de finale nu winnen of niet :freu:!!!

MichelJ
15 oktober 2011, 08:29
Ik ben nu dolgelukkig.

Big30
15 oktober 2011, 14:03
Vanuit historisch sport standpunt bezien moet deze finale plaats van de Honkballers (vanavond tegen de Cubanen weer) hoger worden aangeslagen dan de EK overwinning van NL op het EK van 88 of het goud van de volleyballers in Atlanta.

Alleen denk ik dat het in Nederland niet op zijn waarde geschat zal worden.

Cupido
15 oktober 2011, 14:31
Vannacht wordt de wedstrijd vanaf 24.00 rechtstreeks uitgezonden op tv.

Big30
15 oktober 2011, 14:36
Vannacht wordt de wedstrijd vanaf 24.00 rechtstreeks uitgezonden op tv.
Thxs! Had het nog niet gelezen. Zal achter de "buis" kruipen met een oranje sjaaltje om en mijn Cleveland Indians baseball petje op!

MichelJ
15 oktober 2011, 15:39
Alleen denk ik dat het in Nederland niet op zijn waarde geschat zal worden.

Of het heeft geen waarde voor de gemiddelde Hollander....

Big30
15 oktober 2011, 15:47
Of het heeft geen waarde voor de gemiddelde Hollander....
Voor Ome Henk en Tante Truus niet denk ik ;)! Aan hun oordeel moet je ook weinig waarde hechten :biggrin:.

MichelJ
15 oktober 2011, 16:03
Voor Ome Henk en Tante Truus niet denk ik ;)! Aan hun oordeel moet je ook weinig waarde hechten :biggrin:.

Je moet nooit (te veel) waarde hechten aan het oordeel van anderen.

sneivel
16 oktober 2011, 07:41
:freu::freu: Nu is de verrassing dus echt compleet, Gefeliciteerd HONKBALLERS !!!!!! :freu::freu:

:lostit::lostit: Wereldkampioen !!!! :lostit::lostit:

MichelJ
16 oktober 2011, 09:15
AMSTERDAM - De Nederlandse honkballers hebben in Panama voor het eerst in de historie de wereldtitel veroverd. De ploeg van bondscoach Brian Farley versloeg 25-voudig wereldkampioen Cuba in de finale met 2-1. Het geduld van de honkballers werd danig op de proef gesteld. Het regende urenlang in Panama-Stad, waardoor het aanvangstijdstip tot drie keer toe veranderde. Uiteindelijk klonk het welbekende 'let's play ball' pas 4 uur later dan de bedoeling was.

Bij Oranje stond Rob Cordemans op de heuvel. De bijna 37-jarige Schiedammer maakt al vanaf 1995 deel uit van het Nederlands team, maar beleefde zaterdag het hoogtepunt van zijn lange en rijke carrière.


Zowel Cordemans als de Cubaanse pitcher Yulieski Gonzalez begonnen geconcentreerd en scherp aan het titanengevecht. De Nederlandse routinier stuurde de ene na de andere Cubaan met drie slag terug naar de kant. Na drie vlekkeloze innings kwam Cordemans in de vierde voor het eerst in de problemen. Frederich Cepeda belandde door een tweehonkslag en een missertje van catcher Sidney de Jong op het derde honk. Vervolgens werd Alfredo Despaigne weliswaar uit gevangen, maar kon Cepeda wel de thuisplaat bereiken: 0-1.


Het antwoord van Nederland volgde in de gelijkmakende beurt. Dankzij een ferme tik van Bryan Engelhardt kon De Jong de gelijkmaker aantekenen. Even later kwam Oranje zelfs op voorsprong door Smith, die profiteerde van een klap van Jonathan Schoop. De nieuwe Cubaanse pitcher Freddy Asiel Alvarez zag vervolgens alle honken vollopen, maar Nederland liet deze uitgelezen mogelijkheid liggen om de score op te voeren.


In de daaropvolgende innings nam de spanning zienderogen toe bij zowel de Nederlanders als de Cubanen. Oranje bleef echter geconcentreerd spelen en Cordemans gaf de Cubaanse krachtpatsers nauwelijks kansen. In de zevende inning dreigde gevaar na een gemiste vangbal van Kemp, maar opnieuw hield Cordemans de situatie onder controle. De Schiedammer werd in de achtste inning van de heuvel gehaald en vervangen door Juan Carlos Sulbaran. Die bleef koel, waarna David Bergman in de negende inning het karwei afmaakte.

http://www.telegraaf.nl/telesport/10733815/__WK-GOUD_HONKBALLERS__.html?p=1,1

trigootje
16 oktober 2011, 09:39
Als kanttekening: de allerbeste honkballers worden niet vrijgegeven door de profclubs uit de major league...dus het potentieel dat hier net onder zit is aanwezig op het wk...en daarvan is NL wereldkampioen..een prestatie van jewelste!! Uberhaupt voor het europese honkbal een unicum in de geschiedenis...
Ga nu weer snel online de halve finale rugby verder kijken: The All Blacks tegen Australie.....voor mij de mooiste sport die er is :)

Sphinx
16 oktober 2011, 10:31
Un-bloody-believable, isn't it?

Fantastisch gedaan van Oranje, grote klasse.


http://www.youtube.com/watch?v=ofCMXn9RLJc