PDA

Volledige versie bekijken : Grensruzie met Duitsers



Big30
11 augustus 2011, 17:36
http://www.telegraaf.nl/binnenland/10350965/__Grensruzie_met_Duitsers__.html?p=3,2


Nederland en Duitsland hebben al bijna een jaar ruzie over een windmolenpark dat de Duitsers ten noorden van Schiermonnikoog willen bouwen.

De Duitsers vinden dat zij het molenpark op hun eigen zeegebied bouwen, terwijl ons land stellig van mening is dat het stuk Noordzee Nederlands gebied is en dus in ons land een bouwvergunning moet worden aangevraagd.

Behalve het grensgeschil stuit de aanleg van het windenergiepark op verzet van de Waddenvereniging. „De aanleg kan zeer nadelig zijn”, zegt Auke Wouda van de Waddenvereniging. „Flora en fauna kunnen bedreigd worden, er zal veel lawaai bij het bouwen zijn en beschermde diersoorten als de bruinvis moeten uitwijken. Daarnaast willen we dat er twaalf mijl uit de kust vrij zicht is.

Nu we nog de beschikking hebben over een aantal GW Fregatten zeg ik er op af sturen ;). Dit is pure diefstal van onze wind, belachelijk en zeer verwerpelijk :tongue:.
Jammer dat we geen kruisers of vliegdekschip meer hebben, daar hadden we nu van kunnen profiteren :biggrin:.

Ik vind ook dat het eens afgelopen moet zijn met al die Duitsers die in Venlo of Roermond inkopen doen. Wij gaan toch ook niet naar Duitsland, hebben we toch ook niets te zoeken, ja toch :smile2::tongue:.

Jünther
12 augustus 2011, 01:30
Aldus Obersturmführer Big30.
Ik zeg: wij de Duitse saunaclubs opeisen, dan mogen the germans die fucking wind opeisen.
We hebben trouwens nog wat afgeragde F16's

Big30
12 augustus 2011, 01:48
Aldus Obersturmführer Big30.
Ik zeg: wij de Duitse saunaclubs opeisen, dan mogen the germans die fucking wind opeisen.

Die Saunaclubs zijn al in ons bezit en staan we ook niet meer af! Daar heeft een gecombineerde Dutch-Romania Force de macht overgenomen. Volgens NATO-UNO bubbel-besluit.

Het is onze wind en daar moeten ze afblijven. Vind ook dat alle Windmolens in NRW net over de grens moeten worden afgebroken. De Windrichting is overwegend ZW nou das dan dus ook mooi wel onze wind waar ze energie uit halen en das ook diefstal!
Volgens mij halen ze ook onze kolen nu met wat lange mijnschachten uit Zuid Limburg. Ja, zo kan ik ook zonder Kernenergie.
Het wordt tijd dat den Haag nu eindelijk eens wakker wordt. Lijkt me wel iets voor de Partij voor de Dieren ofzo om hier actie te nemen.

Op die windmolens net over de grens moeten we de schutterij maar op af sturen. Hebben we in Brabant en Limburg gelukkig nog genoeg van, doen ze ook eindelijk eens iets nuttigs.

Jimbo1
12 augustus 2011, 12:55
Ik vind wel dat we in dit geval de hand in eigen boezem moeten steken (dus even weg van die Roemeense boezem graag...).
We hebben dit natuurlijk wel aan onszelf te wijten. We laten onze Oerhollandse winden toch gewoon Duitsland inblazen? Als Duitser zou je wel gek zijn om die niet te gebruiken, zeker als ie ook nog zo lekker fris ruikt. Het enige wat we ertegen kunnen doen is de wind opmaken voordat die Duitsland bereikt. Dat zal ze leren. Das wirt ihnen lernen! (Schiet me opeens te binnen: als er zoiets als koeterwaals bestaat, is er dan ook koeterduits?)

En als ze dan toch Nederlandse wind willen hebben dan laat je er eentje in je auto vlak voor je de grens overgaat (wij ijsberen komen af en toe wel eens in Duitsland). Even wachten, even wachten nog... en kort na de grensovergang open met dat raampje en blazen maar! (zoals de ijsbeer tegen zijn Roemeens speelgoedje riep).

Ondertussen pompen wij de Noordzee vol met windmolens om toch nog wat van die typische British winds te jatten :biggrin:

CLUBSPORT
12 augustus 2011, 19:56
Ik was vanmiddag nog in gesprek met een duitser die serieus vroeg of veel nederlanders nog steeds een bloedhekel aan duitsers hebben .
ik zei dat dat wel meeviel maar met deze nieuwe kennis van zaken ga ik morgen maar effe naar hem terug om verhaal te halen :biggrin:

sofaking
12 augustus 2011, 21:02
Ik stel voor dat jullie België vragen om te bemiddelen in dit conflict. Als het om compromisvorming gaat vind je nergens een beter expert in de wereld. Ik garandeer jullie dat na een kleine vijventwintig jaar intensief onderhandelen (weliswaar met genoeg pauzes voor lange vakanties) er een mooie oplossing uit de bus komt die iedereen tevreden kan stellen, bijv. Duitsland mag de windmolens bouwen, maar dan wel ondergronds. In ruil belooft Nederland dat er geen westenwinden meer Duitsland binnenwaaien.

Big30
14 augustus 2011, 13:04
Dat zal ze leren. Das wirt ihnen lernen! (Schiet me opeens te binnen: als er zoiets als koeterwaals bestaat, is er dan ook koeterduits?)

Ondertussen pompen wij de Noordzee vol met windmolens om toch nog wat van die typische British winds te jatten :biggrin:
Zelfs in Koeterwaal Duits zou ik in deze toch lehren gebruiken en niet lernen, klein subtiel verschil. Die Britse wind ligt toch wat anders vind ik, die passeert eerst onze kustzone en dan is het dus wel degelijk onze eigen Nederlandse wind :biggrin:.

Zeewind is van iedereen maar tis wel mooi onze landwind die de Duitsers jatten :tongue:.

Ik stel voor dat jullie België vragen om te bemiddelen in dit conflict. Als het om compromisvorming gaat vind je nergens een beter expert in de wereld. Ik garandeer jullie dat na een kleine vijventwintig jaar intensief onderhandelen (weliswaar met genoeg pauzes voor lange vakanties) er een mooie oplossing uit de bus komt die iedereen tevreden kan stellen, bijv. Duitsland mag de windmolens bouwen, maar dan wel ondergronds. In ruil belooft Nederland dat er geen westenwinden meer Duitsland binnenwaaien.
Geniaal SK! Een ondergronds windmolenpark klinkt al als een typisch Belgisch compromis voorstel. IK zeg doen! Zijn we ook af van de horizon vervuiling. OK twaait beneden niet zo hard maar dan zetten we daar maar wat wind generatoren neer, die we dan laten lopen op bv. Kernenergie, middels natuurlijk een ondergrondse centrale. Das pas Milieu bewust lijkt me!

Laten we eerlijk zijn. We hebben nu een slechte Zomer. Hoe komt dat? Door de Duitse windmolens die onze wind stelen die de Wolken daarom niet meer kan verdrijven.

Jansen
14 augustus 2011, 18:07
Morgen is het moederdag in Belgie dus zal de clubs wel weer vol zitten met vrijgezellen Belgen.

Hoezo hebben Nederlanders een hekel aan Duitsers ik dacht dat de oorlog W2 voorbij is of is er pas een tussenstand. 2-1

Belgen hebben ook een hekel aan Nederlanders zei denken dat we Belgen moppen maken maar helaas is alles de waarheid wat we vertellen.

Als Nederbelg heb ik ook geen hekel aan SpanjaardBelgen en NederSpanjaarden, NederDuitsers hebben we tegenwoordig ook of niet Cupido.

De TwentigeBrabanders zijn veel erger zei lopen het hele jaar als PSV supporter maar als Twente landskampioen wordt dan zijn ze allemaal Twente naar en Tukker.