PDA

Volledige versie bekijken : Flitspalen invoeren in je navigatie (Rijbewijs kwijt D)



Badslippers
22 juli 2011, 15:09
Aangezien ik mijn rijsnelheid moet gaan aanpassen vanwege een surplus aan boetes, vraag ik mij af of het mogelijk is om flits- en radarpalen in te voeren in je navi.
Ik gebruik mijn GT-P1000 in combinatie met Google Maps als navigatie. Ik heb al gekeken in Android Market maar zag niet direkt een beschikbare App.
Iemand suggesties?

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

kerkorgel
22 juli 2011, 15:58
Denk niet dat dat kan, maar wat zou je modderen. De Ik ben Toch Niet Gek keten heeft deze week een MIO voor €59 in de aanbieding incl flitswaarschuwing. Heb je er zo uit als ik je goed begrijp

Badslippers
22 juli 2011, 17:15
Denk niet dat dat kan, maar wat zou je modderen. De Ik ben Toch Niet Gek keten heeft deze week een MIO voor €59 in de aanbieding incl flitswaarschuwing. Heb je er zo uit als ik je goed begrijp

"Thanks" kerkorgel, die "Mio" is aantrekkelijk maar heeft zijn beperkingen:

"Gratis LIVE locaties van mobiele flitspalen!
U wordt real-time op de hoogte gehouden van de mobiele flitspalen in België en Nederland. Hierdoor weet u exact wat de gevaarlijke punten zijn, waardoor u op tijd uw snelheid kunt minderen en u dus veiliger rijdt."

Laat ik nou net in Duitsland wandelen en daar de bekeuringen oplopen. Ik heb nu "Radardroid Lite" geinstalleerd. Zal die "App" morgen eens testen als ik naar "FKK Planet Merzenich" ga.

sofaking
22 juli 2011, 17:36
Tomtom heeft zo een service voor verschillende Europese landen.
http://www.tomtom.com/services/service.php?id=3&tab=22&Lid=5

rmjhexe
22 juli 2011, 19:20
:flatto-bye:hey badslippers wat dacht je van een stinger en een laserschield:s026[1]:

Megaboob
22 juli 2011, 21:06
Badslippers, je kunt volgens mij tomtom op je ipad nstalleren, en daar ook de flitspalen bijzetten.

super navigatie!

Megaboob

MiniME
22 juli 2011, 21:41
Laat ik nou net in Duitsland wandelen en daar de bekeuringen oplopen. Ik heb nu "Radardroid Lite" geinstalleerd. Zal die "App" morgen eens testen als ik naar "FKK Planet Merzenich" ga.

Mooie app, maar.............laatste update van de flitsers (voor NL en D) is 31 maart 2010...........hopelijk komen ze sneller met "live" updates van mobiele flitsers.

Zelf gebruik ik altijd: flitsers.mobi
Altijd de meest actuele flitsers en met paar clicks voeg je zelf een door jou gesignaleerde flitser toe, die zien anderen dan binnen no-time op de lijst/kaart, en dat allemaal via een mobiele webbrowser. Zelfde info is ook te zien via de zeer handig app Het Verkeer (hier ook files, weer, etc in te vinden), maar ja beiden zijn alleen Nederland.

Voor Duitsland misschien Polizei Alarm app proberen? Beter is denk ik deze: Blitzer (http://www.scdb.info/de/plugin-blitzer-de-web/).
Je kunt in je browser het beste gelijk naar deze pagina gaan: http://app.scdb.info/

Badslippers
22 juli 2011, 22:13
:flatto-bye:hey badslippers wat dacht je van een stinger en een laserschield:s026[1]:

Tja, da's het betere werk. Zie dat die dingen zo'n 1500 euro kosten ("Elite Module"). Ga het eens eerst softwarematig proberen in combinatie met navigatie.



Badslippers, je kunt volgens mij tomtom op je ipad nstalleren, en daar ook de flitspalen bijzetten.

super navigatie!

Megaboob

Ik heb een Galaxy Tab P1000. Ben nu aan het kijken wat daar de mogelijkheden voor zijn. "Wikango, Radardroid, Trapster, GLOB Traffic & Radar"



Voor Duitsland misschien Polizei Alarm app proberen? Beter is denk ik deze: Blitzer (http://www.scdb.info/de/plugin-blitzer-de-web/).
Je kunt in je browser het beste gelijk naar deze pagina gaan: http://app.scdb.info/

"Thanks" MM. Ben benieuwd hoe die "Blitzer" functioneert. Krijg nu alleen een witte pagina. Wordt ook morgen getest. Recensies volgen!

MiniME
23 juli 2011, 08:51
Zojuist die Blitzer (via http://app.scdb.info/) geprobeerd en dat ziet er goed uit (neem aan dat je browser html5 ondersteunt, anders werkt het niet volgens mij). Bij mij draait het op Android 2.3/Gingerbread prima.


Mocht het niet werken, installeer dan de app Speed Camera DataBase (SCDB), hele simpele app, zonder kaart, etc, maar gebruikt wel de zelfde dataset als Blitzer (zowel vaste als mobiele flitsers). Binnenkort testen of ie ook actueel genoeg is qua mobiele flitsers in Duitsland. Hier vindt je alle mogelijke opties voor Blitzer.de op Android: SCDB/Blitzer (http://www.scdb.info/de/software-android/#)

Die Radardroid werkt functioneel prima, maar de gegevens zijn meer dan een jaar geleden geupdate......niet echt actueel en ik vraag me af of er mobiele flitsers in zitten (die zijn er wel, maar dan op elke mogelijke plek waar ze KUNNEN staan).

Wikango, Trapster en GLOB zien er ook goed uit, maar alles valt/staat met het hebben van actuele data mbt mobiele flitsers (die vaste flitsers zitten bij al deze oplossingen er wel goed in lijkt het):

Wikanga: kost 10 euro en geen trial versie.............onduidelijk of het actueel is, en gebruiker(s) klagen over dat het niet werkt op een Galaxy....

Trapster: prima app, maar ook hier onduidelijk of er actuele flitsers in staan (heb even vergeleken met de mobiele flitsers die er NU in NL zijn, maar die zie ik niet.

GLOB: qua opbouw en architectuur (plugins, widgets, etc) het beste, maar ook hier weer de actuele mobiele controles niet kunnen vinden.....



Voor NL hou ik het voorlopig maar even bij flitsers.mobi (of Het Verkeer app) die zijn zeer up to date altijd, en eenvoudig om zelf ook controles aan te melden. Voor Duitsland ben ik er nog niet uit, dat vergt wat testwerk, dus......op naar Duitsland! :cool:

En beste oplossing is trouwens: je gewoon aan de snelheid houden! :biggrin:

Silvester
23 juli 2011, 09:19
Goedkope(re) App-jes zijn vaak speeltjes met grote beperkingen en / of hiaten.

Silvester's advies: geef iets meer uit en koop een TomTom app, kost iets meer, maar het werkt wel en vooral, zeer betrouwbaar.

Tis net als met het wandelen, geeft iets meer uit, c.q. investeer een klein beetje meer, maar daar krijg je wel iets voor terug!

Silvester die op het gebied van dames en flits-appjes door schade en schande wijs geworden is.

:smoke:

Jansen
23 juli 2011, 09:33
Ik heb in Belgie de Coyote die is legaal en werkt perfect in Nederland,Duitsland,Belgie en frankrijk enz.enz.
Deze werkt gewoon op de satelieten die hij vind en meld zelf ook nieuwe die je ook kan melden met een druk op de knop.
ook kan je zien hoeveel andere gebruikers in een straal van 15 km deze Coyote gebruiken.

zie op google Coyote en ook hun filmpje

Ik gebruik hem nu al 2 jaar met heel veel succes.

MichelJ
24 juli 2011, 01:14
Silvester's advies: geef iets meer uit en koop een TomTom app, kost iets meer, maar het werkt wel en vooral, zeer betrouwbaar.

Tom2 is er nog niet voor Android


Ik heb in Belgie de Coyote die is legaal en werkt perfect in Nederland,Duitsland,Belgie en frankrijk enz.enz.
Deze werkt gewoon op de satelieten die hij vind en meld zelf ook nieuwe die je ook kan melden met een druk op de knop.
ook kan je zien hoeveel andere gebruikers in een straal van 15 km deze Coyote gebruiken.


Coyote werkt inderdaad wel goed, maar dan kun je net zo goed een Tom2 PND met Live Services (http://www.tomtom.com/services/service.php?id=14) nemen. Dan heb je ook navigatie en kun je zelfs nog goedkoper uit zijn.

MiniME
24 juli 2011, 09:32
Qua navigatie is het inderdaad slim om een goede (en vaak dus betaalde) app te nemen. TomTom is prima, maar zeker niet meer de norm in dit kader, en op Android (en iPhone) kun je bv ook Sygic, Route66, iGo, etc overwegen, maar ook de op HTC Desires al pre-installed "Locations" is niet verkeerd, en als je unlimited data abo hebt is Google Nav ook een goede optie.

Maar het ging hier over correcte info mbt (mobiele) flitsers. Daar is de app minder interessant (die zijn er genoeg, en idd kan het ook met TT Live) maar hangt alles samen met de betrouwbaarheid van de broninformatie en de snelheid waarmee dit beschikbaar komt, en dat valt vaak (ook bij de betaalde oplossingen) vaak vies tegen. Hoe groter het aantal "spotters" (ofwel mede-gebruikers die actief flitsers posten die ze onderweg zien) hoe beter de data, en laat dat nu net bij die betaalde flitsservices niet zo heel hoog zijn (er zijn veel type aanbieders, dus de spotters zitten enorm verspreid en deze bestanden zijn nauwelijks gelinkt).

In NL is flitsservice.nl 1 van de betere, en ook mobi.flitsers (ook via Het Verkeer app te zien). Samen met de via TMC doorkomende flitsers (die worden bij mij gelukkig ook netjes zichtbaar op de kaart van de af-fabriek ingebouwde nav in de auto) geeft dit een zeer goede "bescherming" en zo goed als volledige "dekking". Voor in het buitenland (Duitsland) ben ik nog weinig goeds tegen gekomen, mogelijk die Blitz.de naar moet nog getest.

Picasso 1
24 juli 2011, 13:09
Op veel plekken in Duitsland kun je hard doorrijden, heb dan ook weinig moeite me aan de snelheid te houden op weggedeeltes waar een (tijdelijk) maximum geldt. Heb ook het gevoel dat in Duitsland de snelheidsbeperkingen veel meer op veiligheid zijn gebaseerd dan in Nederland.
Kortom, geen apps nodig in Duitsland, je kan vaak genoeg lekker doorrijden en daar waar snelheidsbeperkingen gelden, zijn die in je eigen belang.

MiniME
24 juli 2011, 14:17
Op veel plekken in Duitsland kun je hard doorrijden, heb dan ook weinig moeite me aan de snelheid te houden op weggedeeltes waar een (tijdelijk) maximum geldt. Heb ook het gevoel dat in Duitsland de snelheidsbeperkingen veel meer op veiligheid zijn gebaseerd dan in Nederland.
Kortom, geen apps nodig in Duitsland, je kan vaak genoeg lekker doorrijden en daar waar snelheidsbeperkingen gelden, zijn die in je eigen belang.

+1

Heb die Duitse flitsmeldingen ook nog nooit gemist, tot ik deze thread zag :smile:
Ook nog nooit een Duitse bon gehad, en inderdaad, je kunt daar goed doorrijden, en waar daar een maximum geldt is dat meestal zinvol en dus houdt je je er aan.

rmjhexe
24 juli 2011, 20:50
:smile2:mischien moet badslippers zijn huidige te snelle auto wegdoen en een lada op lpg kopen,kan hij van dat geld naar gt en hoeft hij niet bang meer te zijn voor de bekeuringen uit duitsland:smile2:

Silvester
24 juli 2011, 21:55
:flatto-bye:hey badslippers wat dacht je van een stinger en een laserschield:s026[1]:
Radarfunctie is helaas niet werkend in BRD..., lasershield wel, flitspalen weet ik zo niet, volgens mij ook niet?

Komplete set radar + laser kost zo'n dikke 2.200 oiroos hebben ze me eens voorgerekend..

:asshole:

Een goede app is dus nogal wat goedkoper, inclusief de flitspalen, mobiel radar hebben ze daar ook niet zo gek veel, en zoals hier voor al gezegd is, indien er een beperking is, dan is het in duitsland ook echt wel nodig.

Zelf rijdt Silvester in dubieuze situaties altijd achter een dikke duitser als flitsbuffer aan, er van uitgaand dat hij wel weet wat waar kan...

:smoke:

Badslippers
25 juli 2011, 12:39
Afgelopen weekend wat getest
Traject Venlo-Merzenich v.v.
én een traject in Venlo waar vaste radars staan, roodlicht kasten en een mobiele radar. Diverse keren op en neer gereden. Tja je moet wat op een regenachtige zondag.


Zojuist die Blitzer (via http://app.scdb.info/) geprobeerd en dat ziet er goed uit (neem aan dat je browser html5 ondersteunt, anders werkt het niet volgens mij). Bij mij draait het op Android 2.3/Gingerbread prima.

Mocht het niet werken, installeer dan de app Speed Camera DataBase (SCDB), hele simpele app, zonder kaart, etc, maar gebruikt wel de zelfde dataset als Blitzer (zowel vaste als mobiele flitsers). Binnenkort testen of ie ook actueel genoeg is qua mobiele flitsers in Duitsland. Hier vindt je alle mogelijke opties voor Blitzer.de op Android: SCDB/Blitzer (http://www.scdb.info/de/software-android/#)

Deze moet ik nog eens uitgebreider testen. Gaf vaak pas een melding op het moment van passeren van de radar. Dan ben je dus vet te laat en heb je een prent binnen. Voor alle "Apps" geldt dat ik de instellingen niet uitgebreid bekeken heb dus misschien zitten daar nog wat mogelijkheden. Deze "App" kantelde (roteerde) trouwens niet mee met mijn "Galaxy Tab" waardoor ik de "Tab" en houder 90° moest draaien.




Die Radardroid werkt functioneel prima, maar de gegevens zijn meer dan een jaar geleden geupdate......niet echt actueel en ik vraag me af of er mobiele flitsers in zitten (die zijn er wel, maar dan op elke mogelijke plek waar ze KUNNEN staan).


Inderdaad, werkt prima en slaat in de stad zeer vaak aan. Zowat bij elk stoplicht krijg je een waarschuwing. Maar ook vage waarschuwingen. Bijvoorbeeld op autosnelweg een melding dat je 50 moet rijden!!! Heeft waarschijnlijk te maken met een evenwijdiglopende ventweg of een ongelijkvloerse kruising.




GLOB zien er ook goed uit, maar alles valt/staat met het hebben van actuele data mbt mobiele flitsers (die vaste flitsers zitten bij al deze oplossingen er wel goed in lijkt het) [...]
GLOB: qua opbouw en architectuur (plugins, widgets, etc) het beste, maar ook hier weer de actuele mobiele controles niet kunnen vinden.....


Ik had van deze "App" hoge verwachtingen vanwege de uitgebreide mogelijkheden. Sloeg echter amper aan waardoor veel radars niet opgemerkt werden. Heeft wellicht ook met de instellingen te maken. Op weg naar "FKK Planet Merzenich" niet 1 keer aangeslagen. In Venlo merkte hij slechts één vaste flitspaal op terwijl ik er drie passeerde (vanaf Station Venlo helemaal rechtdoor tot aan A67.)



Goedkope(re) App-jes zijn vaak speeltjes met grote beperkingen en / of hiaten.
Silvester's advies: geef iets meer uit en koop een TomTom app, kost iets meer, maar het werkt wel en vooral, zeer betrouwbaar.

Dat is de vraag. Goedkoop hoeft niet in alle gevallen duurkoop te zijn. En dat zal zeker ook voor dit segment in de navigatiemarkt gelden. "Tom Tom" heeft toch flink verlies geleden. Ik geloof om en nabij de 500 miljoen. Vaste navigatie apparatuur verliest terrein omdat er andere mogelijkheden op de markt komen. Denk aan de "SmartPhones" en de "Tablets" die je met een simpele houder in je auto klikt.



Op veel plekken in Duitsland kun je hard doorrijden, heb dan ook weinig moeite me aan de snelheid te houden op weggedeeltes waar een (tijdelijk) maximum geldt. Heb ook het gevoel dat in Duitsland de snelheidsbeperkingen veel meer op veiligheid zijn gebaseerd dan in Nederland.
Kortom, geen apps nodig in Duitsland, je kan vaak genoeg lekker doorrijden en daar waar snelheidsbeperkingen gelden, zijn die in je eigen belang.

In kan hier weinig tegen in brengen. Als je je 100% aan de verkeersregels houdt, loop je geen bekeuringen op. Echter, niets menselijks is mij vreemd. Ik zit weleens te suffen, kijk iets te lang op het "Dashboard", zoek een ander radiokanaal of let gewoon niet goed op en mis daardoor het bordje met de snelheidsbeperking. Ik kom ook weleens situaties tegen waarbij je 100 mag rijden, er vervolgens een snelheidsbeperking komt en vlak daarna de flitskast. Bijvoorbeeld richting Xanten ga je bergaf -> snelheidbeperking -> gas los, en voor je het weet ben je geflitst.

[Stinger + Lasershield]


Komplete set radar + laser kost zo'n dikke 2.200 oiroos hebben ze me eens voorgerekend

Veel te prijzig. Zovee boetes krijg ik nou ook weer niet om dat bedrag er uit te krijgen. Volgens mij zijn er goedkopere opties. Bovendien moet het wel in diverse landen werken.

Kortom, er moet nog flink getest worden. Vooral wat betreft instellingen, beschikbare databases en gebruiksmogelijkheden. Ook op het gebied van "Live Info / Real Time info" wil ik nog effe stoeien. Op dit moment doet "Radardroid" zijn werk. Er zijn echter zoveel mogelijkheden dat het nog even zoeken is. Dus nog geen eindconclusies.

MichelJ
25 juli 2011, 13:04
"Tom Tom" heeft toch flink verlies geleden. Ik geloof om en nabij de 500 miljoen. Vaste navigatie apparatuur verliest terrein omdat er andere mogelijkheden op de markt komen.


Dat komt slechts door een eenmalige afschrijving (van ruim een half miljard) op goodwill van TeleAtlas.

MichelJ
24 augustus 2011, 20:25
Voor mobiele (NL) en vaste controles (NL/Belgie) is er voor Apple-devices nu een nieuwe app Flitsers.mobi (http://itunes.apple.com/nl/app/flitsers.mobi-alle-mobiele/id453733785?mt=8), te koop in de Appstore of gratis via Installous :). Werkt prima. Android versie is er nog niet, maar wordt aan gewerkt.

Onderstaande sites zijn ook handig voor op een smartphone (enkel mobiele controles in NL):
http://m.flitsservice.nl/
http://flitsers.mobi/

stano
24 augustus 2011, 22:05
Ik vind het helemaal niet verantwoord zulke zaken te promoten op deze forum. Er zijn al moordenaars genoeg op de banen.

MichelJ
24 augustus 2011, 22:12
Deze applicaties waarschuwen juist als er te snel gereden wordt ;)

Big30
24 augustus 2011, 22:22
Ik vind het helemaal niet verantwoord zulke zaken te promoten op deze forum. Er zijn al moordenaars genoeg op de banen.
De intentie van de topic starter was om zeg onnodige snelheids bekeuringen te voorkomen. Je rijdt 5-10 km/u te hard en de omstandigheden laten het toe maar je wordt toch bekeurd.

Het rijgedrag van iemand is ie zelf voor verantwoordelijk. We promoten ook niets maar leden staat het vrij elkaar hier relevante info te geven. Flitspaal indicatie moet niet worden verward met een vrijbrief hard te gaan scheuren.

Ik zelf hou me altijd aan de maximaal toegestane snelheid want ik ben een braaf en gehoorzaam burger en ik ga er vanuit dat veel beren dat ook zijn!

Badslippers
25 augustus 2011, 11:01
Ik vind het helemaal niet verantwoord zulke zaken te promoten op deze forum. Er zijn al moordenaars genoeg op de banen.

Precies, de mens is gevaarlijk, niet zo'n "App". Als die dingen er niet zijn, vinden we andere redenen om hard te scheuren. En
als we geen reden hebben, verzinnen we er gewoon eentje. Zo gaan die dingen.
BTW, mijn reden is dat ik teveel boetes heb gekregen voor matige snelheidsovertredingen en ik zit te suffen als ik van 90 naar 70 naar 50 moet en die borden niet op merk. Ook niet slim, ik geef het toe maar via die "App" wordt ik wakker geschud.

Alabama
25 augustus 2011, 19:09
Op veel plekken in Duitsland kun je hard doorrijden, heb dan ook weinig moeite me aan de snelheid te houden op weggedeeltes waar een (tijdelijk) maximum geldt. Heb ook het gevoel dat in Duitsland de snelheidsbeperkingen veel meer op veiligheid zijn gebaseerd dan in Nederland.
Kortom, geen apps nodig in Duitsland, je kan vaak genoeg lekker doorrijden en daar waar snelheidsbeperkingen gelden, zijn die in je eigen belang.

Precies. Waar ik in Nederland en België de nodige bekeuringen krijg, heb ik er in Duitsland nog geen mogen ontvangen (klop, klop). Staat er ergens een max. snelheid in Duitsland, dan is dat 99 van de 100 keer ook wel ergens goed voor. Ik vind het ook wel een eerlijke deal: lekker doorrijden als het kan en je aan de maximumsnelheid houden als het moet. Duitsers houden zich daardoor volgens mij ook wel wat meer aan max. snelheden bij bv. wegwerkzaamheden.

sofaking
26 augustus 2011, 11:31
Je kan ook aan één van de schatjes vragen om volgende keer een paar Roemeense nummerplaten voor je mee te brengen. :biggrin:

http://www.gva.be/antwerpen/roemeen-verzamelt-136-snelheidsboetes-in-een-jaar-in-antwerpen.aspx


Florin A. is 29, Roemeen en woont in Antwerpen. En hij is de nieuwe recordhouder in het aantal snelheidsboetes in één jaar tijd. Liefst 136 heeft hij er gesprokkeld - een hele kast vol in het justitiepaleis.
...
Probleem was dat de pro justitia’s zich in Antwerpen opstapelden. De Mercedes C200 waarmee Florin A. rijdt, stond immers op naam van zijn vader, die in Braila, aan de Donau, woont. In Antwerpen wilden ze uiteraard weten wie er achter de nummerplaat zat, maar Roemenië geeft zulke gegevens niet vrij.

Iggy Pop
6 september 2011, 07:40
Badslippers, hoe bont heb jij het gemaakt om een rijverbod te krijgen in Duitsland?

Badslippers
6 september 2011, 10:51
Badslippers, hoe bont heb jij het gemaakt om een rijverbod te krijgen in Duitsland?
4 prenten wegens te snel rijden binnen 1 jaar = 12 strafpunten = 1 maand fahrverbot.

hp001
6 september 2011, 13:10
4 prenten wegens te snel rijden binnen 1 jaar = 12 strafpunten = 1 maand fahrverbot.

Krijg je ook een aantekening (Spervvemerk) in je rijbewijs?

Badslippers
6 september 2011, 13:58
Krijg je als Neder/belg ook strafpunten? Dat is toch alleen voor Duitsers? Of ben je ondertussen Duits geworden door al je sauna bezoeken! :cool:

Dank trouwens voor de aardige impressie.

Toevoeging over Cassandra: ze is zeker 10 kilo afgevallen (maar daarmee nog steeds heel ver weg van mijn ondergrens om de kamer mee op te gaan.......zelfs voor 100 euro toe sla ik even over), er zijn echter voldoende beren meer dan tevreden over haar.

Ik reageer maar even onder dit topic. Excuses voor de tikfouten e.d. maar ik zit in de kroeg op mijn tablet te tikken en dat werkt niet echt handig.
Er is veel te lezen over bekeuringen in Duitsland op dit en andere fora. Daar zit heel veel bull shit tussen van lui die beweren dat je wel wegkomt door de bekeuringen te laten liggen. Of de zaak rekken door nederlandse brieven te eisen. Hieeft uiteindelijk allemaal geen nut, geloof me want ik heb het best uitvoerig onderzocht. Hoewel het puntensysteem Duits is en de Duitse justitie je rijbewijs niet kan vorderen bestaat er jurisprudentie over dit soort zaken en de kern is: we leven in de EU en dan kun je profiteren van de voordelen maar je zult ook de wrange vruchten van de nadelen moeten vreten. Dat laatste woord zal de rechterlijke macht in Duitsland niet gebruikt hebben! Er bestaat zelfs een nauwe samenwerking met de Nederlandse justitie waarbij ze gezamenlijk jou van je bed kunnen lichten om te boete te vorderen. Dat gebeurt niet bij een boete van 25 euro maar wel bij het in gebreke blijven. Ik had dus het Fahrverbot aan mijn laars kunnen lappen maar ik moest contact opnemen met het Verkehrsambt om aan te geven welke maand ik niet wenste te rijden. Doe je dat niet ben je de lul en duwen ze er nog een boete op bovendien sta je dan geregistreerd met een strafblad. Conclusie, kleine boetes kun je rekken maar uiteindelijk ben je de zak.


Krijg je ook een aantekening (Spervvemerk) in je rijbewijs?

Je hoeft je rijbewijs niet op te sturen maar een kopie. Je kunt alles per mail afhandelen is mijn ervaring. Ik neem aan dat ze die kopie bij je dossier stoppen en daarop een aantekening.

Icebear Two
6 september 2011, 15:22
De Duitse politie kan je rijbewijs wel degelijk vorderen.
Beroemd is het verhaal van de Nederlander die zijn roze vodje op verzoek van de Duitse justitie opstuurde na door rood te zijn gereden.
Hij kreeg het terug met een aantekening erop dat hij 30 dagen niet in Duitsland mocht rijden.
Uiteraard biedt het creditcard rijbewijs deze mogelijkheid niet meer.
30 dagen rijverbod is de standaard sanctie in Duitsland voor het negeren van een rood stoplicht.

Iedere politieambtenaar in de EU mag een rijbewijs innemen wanneer daar voldoende reden voor is.
Dat rijbewijs wordt later opgestuurd naar de instantie die het heeft afgegeven.
Een verkeersdeelnemer kan in iedere lidstaat een rijverbod krijgen wanneer zijn gedraging daar aanleiding toe geeft.
Dat rijverbod betekent niet altijd dat het rijbewijs ook wordt ingevorderd.

hp001
6 september 2011, 16:11
[QUOTE=Icebear Two;230805]Uiteraard biedt het creditcard rijbewijs deze mogelijkheid niet meer.QUOTE]

Dat kan dus wel, en het heet een "Sperrvermerk".
Wat de meeste nederlanders niet weten is dat wanneer je "proeftijd" verstreken is je bij justitie weer moet aanvragen of je in Duitsland mag rijden.
Dus als je proeftijd vertreken is mag je niet automatisch weer in Duitsland autorijden.
Doe je dit toch ben je net als in proeftijd in overtreding EN onverzekerd.

Sphinx
6 september 2011, 21:36
Krijg je als Neder/belg ook strafpunten? Dat is toch alleen voor Duitsers? Of ben je ondertussen Duits geworden door al je sauna bezoeken! :cool:

Oh nee MM, geldt ook voor Nederlanders die nog niet verduitst zijn. Maat van me kon netjes op het matje komen in kreis Wesel om zijn rijbewijs af te geven voor een maand, heeft nog wel geprobeerd zich er met "ik schnappi keen Doitsj"-brieven uit te lullen en het na laten vragen bij de Nederlandse Oom Agent. Mocht niet baten

Goedemorgenallemaal
6 september 2011, 22:14
"Thanks" kerkorgel, die "Mio" is aantrekkelijk maar heeft zijn beperkingen:

"Gratis LIVE locaties van mobiele flitspalen!
U wordt real-time op de hoogte gehouden van de mobiele flitspalen in België en Nederland. Hierdoor weet u exact wat de gevaarlijke punten zijn, waardoor u op tijd uw snelheid kunt minderen en u dus veiliger rijdt."


Huh??? .. "U dus veiliger rijdt"??? Wat is dat voor haast criminele rare opmerking. U kent misschien wel, misschien niet een van methoden om wandelen te bekostigen en dat is 24/7 te pas en te onpas klaar zijn om met de grote rode auto met blauwe zwaailampjes mensen en dieren in problemen te helpen en daar horen ook ongelukkigen bij die hun auto tegen een andere auto of een boom parkeren.
Natuurlijk it daar zo af en toe iemand bij die ff niet op let, natuurlijk gebeurt het wel eens dat we adembescherming om moeten omdat we anders ook dronken worden maar meestal is het toch gewoon te hard gereden. En dat gebeurt op snelwegen maar ook daarbuiten. We hebben het steeds over de snelwegen maar zo'n weg als bv vanaf de A67 naar Brüggen, hou je daar maat aan de snelheid, ook al weet je zeker dat er niet geflitst wordt.

Iggy Pop
7 september 2011, 07:45
Ik ben denk ik de afgelopen 5 a 6 jaar ca. 4 of 5 keer geflitst in Duitsland. Ik heb simpelweg nog nooit de boete ondertekend en terug gestuurd. Het ging altijd om kleine bedragen. Heb er niks van gehoord tot op heden.

Toen ik vorig jaar onderweg was naar Polen en een lichte aanrijding had op de snelweg, waarbij de tegenpartij (een Duitser van een jaar of 70) de Polizei erbij wilde hebben, dacht ik: trek je pinpas maar uit je zak.......... Niets van dit alles, de Polizei vond dat ik schuld had aan het ongelukje en ik moest 32 euro boete contant betalen. Dit kon ook met pin. Ik neem aan dat als de boetes geregistreerd waren er toen wel een lampje was gaan branden in de PC van de Polizei....

Verder, probeer ik me serieus aan de snelheid te houden, het is alleen bijna onmogelijk in Duitsland. Plus dat ze echt veel onopvallender, dan in Nederland, je snelheid controleren.

Badslippers
9 september 2011, 22:44
[ . . . ]Wat de meeste nederlanders niet weten is dat wanneer je "proeftijd" verstreken is je bij justitie weer moet aanvragen of je in Duitsland mag rijden.
Dus als je proeftijd vertreken is mag je niet automatisch weer in Duitsland autorijden.
Doe je dit toch ben je net als in proeftijd in overtreding EN onverzekerd.

Ik heb dit nagevraagd:

Strassendienst - Bussgeldstelle
Reeser Landstrasse 31, 46483 Wesel
Frau Mxxx, Zimmer xxx
Aktenzeichen: 01055103603

Sehr verehrte Frau Mxxx,

Ich habe das Fahrverbot von 01.08. - 31.08.2011 eingelöst und die geldBusse bezahlt. Meine Frage ist:
Darf ich jetzt wieder fahren in der Bundes Republik Deutschland oder muss ich noch etwas unternehmen?

Mit freundlichen gruesse,
Herr Badelatsche

Ik kreeg dit zeer beknopte maar wel duidelijke antwoord.

Sehr geehrter Herr Badelatsche,

nach Abwicklung des 1-monatigen Fahrverbotes dürfen Sie nun wieder in der
Bundesrepublik Deutschland fahren.

wooley
15 september 2011, 20:03
Precies. Waar ik in Nederland en België de nodige bekeuringen krijg, heb ik er in Duitsland nog geen mogen ontvangen (klop, klop). Staat er ergens een max. snelheid in Duitsland, dan is dat 99 van de 100 keer ook wel ergens goed voor. Ik vind het ook wel een eerlijke deal: lekker doorrijden als het kan en je aan de maximumsnelheid houden als het moet. Duitsers houden zich daardoor volgens mij ook wel wat meer aan max. snelheden bij bv. wegwerkzaamheden.

Valt wel tegen duitsers jakkeren vaak door.............................

Pas op met POI van flitspalen in Navi aan te zetten!
Dit is in duitsland verboden!!!!!
Bij verkeerscontrole kun je hierop bekeurd worden.(+inbeslagname Navigatie)

Ikzelf rijdt ook graag in duitsland,lekker met 140-150 maar als op bord 100 staat 100...