PDA

Volledige versie bekijken : Goede Vrijdag Club openingstijden.



Admin
18 april 2011, 12:14
Voor de meeste Clubs zal gelden dat men op goede Vrijdag de openingstijden van de zondag/feestdagen aan zal houden. Dit geldt uiteraard ook voor tweede paasdag.

Ongetwijfeld zullen hier wel uitzonderingen op zijn ... .

LR, GT en VV en ik dacht ook PHG zijn op Goede Vrijdag dus om 13u open. Bernds is Goede Vrijdag gesloten maar dat is de uitzondering.

Aanvullingen voor andere Clubs zijn hier welkom!

Willi69
18 april 2011, 14:14
en ik dacht ook PHG zijn op Goede Vrijdag dus om 13u open.
Ja, das stimmt. Ist auch früh genug, um die 4-Tage-non-stop-Popptour zu starten... :smoke:

Admin
18 april 2011, 14:19
Ja, das stimmt. Ist auch früh genug, um die 4-Tage-non-stop-Popptour zu starten... :smoke:

Die Wettervorhersage sieht nicht slecht aus!
http://www.weer.nl/nl/home/weer/wereldweer/actueel_en_verwacht_weer.html?cityID=49X2553&tx_mgcityweatherstatic_pi1[cityIDuse]=49X2553

molaar
18 april 2011, 18:09
Hier zijn de gemiddelde tempraturen nog hoger :biggrin:
http://www.weer.nl/nl/home/weer/wereldweer/actueel-en-verwacht-weer/stad/49X2541/kaarst.html?sredirect=bmwvaG9tZS93ZWVyL3dlcmVsZHdl ZXIvem9la3Jlc3VsdGF0ZW4uaHRtbD8mYW1wO3N3b3JkPUthYX JzdCZhbXA7b3B0X3R5cGU9Y2l0eSZhbXA7c3JlZGlyZWN0PS0x

kinky Jan
20 april 2011, 18:21
Volgens mij is Partytreff Dorsten ook Zondag 1ste paasdag open.
Weet iemand nog meer partytreff/paschalclub,s die aankomende zondag open zijn?
Ik weet namelijk echt niet wat ik die dag doen moet!

Admin
20 april 2011, 19:29
Volgens mij is Partytreff Dorsten ook Zondag 1ste paasdag open.
Weet iemand nog meer partytreff/paschalclub,s die aankomende zondag open zijn?

Zou de vraag niet moeten zijn welke clubs gesloten zijn? Ik bedoel in principe zijn bijna alle Clubs gewoon eerste paasdag open. Moet dus lijkt me geen probleem zijn die dag een open PT of Pauschalclub te vinden.

kinky Jan
21 april 2011, 05:42
Bedankt ik heb al wat rond gekeken en je hebt gelijk veel club,s zijn gewoon open en nu gaat mijn zoektocht verder naar een club waar je ook een lekker buiten kan zitten want het schijnt aardig mooi weer te worden

MiniME
23 april 2011, 09:45
De meeste clubs zijn (waren) open op Goede Vrijdag.

Zeer apart is dat er (van wetswege) geen muziek in openbare gelegenheden gedraaid mag worden. Zeer apart, en dan merk je dat muziek toch deel van de sfeer bepaald. Ben benieuwd hoe dat in GT was, het contrast met een normale GT dag vol disco uit de speakers moet groot geweest zijn.

MichelJ
23 april 2011, 09:49
Heb gisteren eigenlijk niet zo op de muziek gelet, maar nu ik er over nadenk stond de muziek niet zo gek hard binnen, je kon met elkaar praten en dat is wel eens anders geweest.

Big30
23 april 2011, 11:30
Zeer apart is dat er (van wetswege) geen muziek in openbare gelegenheden gedraaid mag worden. Zeer apart, en dan merk je dat muziek toch deel van de sfeer bepaald. Ben benieuwd hoe dat in GT was, het contrast met een normale GT dag vol disco uit de speakers moet groot geweest zijn.

http://www.rp-online.de/niederrheinnord/kleve/nachrichten/kleve/Was-Karfreitag-erlaubt-ist_aid_989535.html


Als "stiller Feiertag" ist der Karfreitag gesetzlich besonders geschützt. Rasenmähen und laute Musik, öffentliche Tanzvergnügen in Kneipen oder Diskotheken sind tabu. Wir beantworten die wichtigsten Fragen zur Feiertagsruhe.

Der Karfreitag ist einer der höchsten christlichen Feiertage. In aller Welt gedenken Gläubige der Leiden und des Todes Jesu. Wie Allerheiligen, Volkstrauertag und Totensonntag zählt der Gesetzgeber den Karfreitag zu den so genannten "Stillen Feiertagen". Diese sind besonders geschützt. Trotzdem gibt es Jahr für Jahr Diskussionen darüber, wie viel Spaß und Lärm am Karfreitag erlaubt sind.

Ab wann gilt der gesetzliche Feiertagsschutz am Karfreitag?

Die Feiertagsruhe beginnt um Mitternacht und endet am Samstag um 6 Uhr. Verboten sind in dieser Zeit Musik- und Tanzveranstaltungen in Kneipen oder Diskotheken, sämtliche Sportveranstaltungen, Volksfeste, der Betrieb von Spielhallen. Laut Gesetz zudem untersagt sind Filmvorführungen, die "nicht vom Kultusminister als zur Aufführung am Karfreitag geeignet anerkannt sind" sowie Theatervorführungen "jeglicher Art, auch ernsten Charakters, während der Hauptzeit des Gottesdienstes".

Big30
15 april 2014, 20:10
Voor de meeste Clubs zal gelden dat men op goede Vrijdag de openingstijden van de zondag/feestdagen aan zal houden. Dit geldt uiteraard ook voor tweede paasdag.

Ongetwijfeld zullen hier wel uitzonderingen op zijn ... .

LR, GT en VV en ik dacht ook PHG zijn op Goede Vrijdag dus om 13u open. Bernds is Goede Vrijdag gesloten maar dat is de uitzondering.

Aanvullingen voor andere Clubs zijn hier welkom!

Reminder!

BSC zal neem ik aan dicht zijn en de openingstijden veelal als op zondag, denk dat de sluitingstijden die vd vrijdag zullen zijn in de meeste clubs maar correct me if I am wrong!

seksenfun
15 april 2014, 20:33
SS: 11:00 :smoke:

Big30
15 april 2014, 21:13
SS: 11:00 :smoke:
Yep want in NL is goede vrijdag geen nationale feestdag net als in Belgie meen ik.

Sjeufke
15 april 2014, 21:15
Panthera normale openingstijden

Goedemorgenallemaal
15 april 2014, 21:24
Geen muziek zou geen bezwaar moeten zijn, ik lees eerder recensies dat de muziek te hard was dan omgekeerd...

Overigens, Goede Vrijdag is geen wandeldag voor mij. Stukje opvoeding van vroeger blijven hangen denk ik, toch de Vastendag der Vastendagen. Carnaval geen wandelen want te druk met carnaval (ja ik weet het nog, van die cultuurbarbaren die zeiden (op dit forum) dat je eigenlijk geen carnaval kunt vieren als je ook niet aan vasten doet) en die ene andere dag is 4 mei, zie je mij niet in een club (tenminste uit principe zou ik niet gaan in de uren dat we formeel de vlag halfstok moeten hebben hangen, dus van 18 uur tot zonsondergang... maar om de een of andere reden nooit de behoefte gehad het op andere uren te doen).

Goedemorgenallemaal
15 april 2014, 22:12
Bedankt ik heb al wat rond gekeken en je hebt gelijk veel club,s zijn gewoon open en nu gaat mijn zoektocht verder naar een club waar je ook een lekker buiten kan zitten want het schijnt aardig mooi weer te worden
Nou net niet op vrijdag, koudste dag van alle komende dagen.... zondag is al vele beter maar ja, dan zitten we allemaal aan de buis gekluisterd voor de Amstel Gold Race. Maandag is ook te doen natuurlijk.
http://www.wetteronline.de/?pid=p_city_local&sid=Pictogram&diagram=true&fcdatstr=20140418&daytime=day&iid=NRW

-007-
15 april 2014, 22:14
Gt zojuist gebeld om er zeker van te zijn van de openingstijden voor mijn geplande bezoek op vrijdag.

De theke weet me te vertellen voor vrijdag en zaterdag om 14:00 te zullen openen.


Whassssss ........

Big30
15 april 2014, 22:24
Gt zojuist gebeld om er zeker van te zijn van de openingstijden voor mijn geplande bezoek op vrijdag.

De theke weet me te vertellen voor vrijdag en zaterdag om 14:00 te zullen openen.


Whassssss ........
http://i.imgur.com/BH806XE.png

Hmm, zie ook dit bericht.
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?12143-Geile-Tijden&p=365935#post365935

Ik ga er vanuit dat de info op de blog van GT klopt, dus goede vrijdag open van 13-02u en paaszaterdag open van 11-02. Kan me niet voorstellen dat GT op paaszaterdag om 14u open zou gaan ... .

-007-
15 april 2014, 22:24
http://www.goldentime.de/blog/?p=2152
Ik vertrouwde het niet helemaal en ging nog op het internet checken.
Op de blog geeft gt aan, toch om 13:00 openen te zijn.

Ach , het zal vast aan me slechte beheersing van de duitse taal zijn ....
Excuus voor de eventuele verwarring.

Big30
15 april 2014, 22:30
Thxs voor het bellen 007 en denk dat onze STVV-fan dezelfde bron heeft aangeboord maar laten we er maar vanuit gaan dat de blog-info correct is.

seksenfun
16 april 2014, 20:45
11:00 - 13:00 - 11:00... (in Vlaanderen noemen ze dat "er mee rammelen") :smoke:.

nmgn86
18 april 2014, 21:13
Hoe zou dit in DE zijn? Ik overweeg de Dolce Vita aankomende zaterdag (lees 19 april)

Iemand een idee?

Willi69
19 april 2014, 11:00
Hoe zou dit in DE zijn? Ik overweeg de Dolce Vita aankomende zaterdag (lees 19 april)

Iemand een idee?
Der Ostersamstag ist in Deutschland kein Feiertag, also normale Öffnungzeiten. ;)

The Joker
19 april 2014, 14:59
Ostermontag wel een feestdag neem ik aan en dus normale zondag openingstijden?

Big30
19 april 2014, 15:59
Ostermontag wel een feestdag neem ik aan en dus normale zondag openingstijden?
Zeker en dat betekent voor de meeste clubs dus om 13u open. Tot maandag ;).