Volledige versie bekijken : Sonntags lohnt sich der Tankstellenbesuch
Big30
15 april 2011, 23:52
http://www.rp-online.de/auto/ratgeber/Sonntags-lohnt-sich-der-Tankstellenbesuch_aid_988014.html
Autofahrer, die am Freitag tanken, müssen beim Bezahlen besonders tief in die Tasche greifen. Wer hingegen am Sonntag den Tank nachfüllt, kann leicht den einen oder anderen Euro sparen. Das zeigt eine Untersuchung des ADAC.
Der Autoclub hat die durchschnittlichen Tageskraftstoffpreise des gesamten Jahres 2010 gepüft. Das Ergebnis: Der Liter Superbenzin kostete an Sonntagen im Schnitt 1,387 Euro je Liter, an Freitagen 1,421 Euro - ein Unterschied von 3,4 Cent.
Typisch Duits Fenomeen of kennen we dat in NL ook? Dus een dag afhankelijkheid van de Benzine prijs.
facial
16 april 2011, 16:57
diesel is toch duurder in Duitsland, dus we tanken toch in ons eigen land
Sphinx
16 april 2011, 18:02
Dus een dag afhankelijkheid van de Benzine prijs.
Deze racebeer is morgen in Zeeland. De Sud zojuist afgetankt bij de Texaco om de Hoek. Stond op 1.66 per liter. Zal morgenavond eens kijken hoe de teller als ik er aan denk ;)
facial
16 april 2011, 18:51
1.66 dan had je toch beter in Duitsland kunnen tanken maakt dan niet meer uit op welk moment
CLUBSPORT
16 april 2011, 19:14
reed gisteravond door Kaldenkirchen op weg naar GT en daar stond de prijs op 1.59 , mischien dat het wat goedkoper is dieper in duitsland
Ricardo Banana
18 april 2011, 07:40
's maandags is het in Xanten 10 cent extra korting
facial
18 april 2011, 08:21
10 cent keer 80 liter is 8 euro, per bezoek aan een club gemiddeld 250 tot 300 euro is echt de moeite
Willem2
18 april 2011, 16:41
Maandag is de goedkoopste dag. Tussen 11 en .....
Big30
18 april 2011, 16:47
Maandag is de goedkoopste dag. Tussen 11 en .....
Om benzine te tanken :biggrin:! Ja, blijf het gek vinden dat in Duitsland de prijs zo dag afhankelijk is. Maar klopt wat je zegt.
Ik heb op de maandag vaak een lange rij voor de pomp bij de Real zien staan, daar is het sowieso al wat goedkoper. Nu begrijp ik waarom, bij een volle tank kan dat toch wat schelen.
ketserr
18 april 2011, 19:53
Typisch Duits Fenomeen of kennen we dat in NL ook? Dus een dag afhankelijkheid van de Benzine prijs.
Of het Duits is weet ik niet.
Maar hier in my hometown moest ik 2 maanden geleden ook weer eens tanken. Dus ik in de middag naar een onbemande pomp van de BP wat altijd al 8 of 9 cent per liter scheelt. Die dag stond er echter een rij dat wil je niet weten! Wat bleek nou dat weekend was de korting 20 cent! Ik keek naar de meter in de ketsmobiel en constateerde dat ik die avond nog wel die 120km naar het ZP heen en weer kon rijden om miss ketsboot te ketse inclusief het nodige geheen en weer door de ketshaven.
Het was denk ik rond half 4 die nacht toen ik weer langs die pomp reed, want zo dacht ik dan zal er wel niemand zijn. Had ik er nog 2 voor me!!!
Het loont dus de moeite om de prijs in de gaten te houden. Op 1 tank merk je er mischien niet veel van maar op jaarbasis verdien je al gauw een paar keer ketse terug.
Jansen
18 april 2011, 22:07
Voor mij is de brandstof al jaren de zelfde prijs Ik gooi er altijd voor E,50,- in en heb nog nooit gemerkt van een wisselde prijs . :gruebel:
Bij de bemande pomp die helpt in Belgie zeg ik ook altijd van : Gooi hem maar voor E.50,- vol :biggrin:
liefhebber
18 april 2011, 22:31
Vorige week nog in Hennef getankt.. 1,5399
en daarnaast nog extra Spritgeld bekommen... oder habt ihr das nicht mitbekommen?:smile2:
http://fkk-schieferhof.de/werbung/rf110309b.jpg
Big30
18 april 2011, 23:13
Vorige week nog in Hennef getankt.. 1,5399
Op een maandag natuurlijk ;). Hoe werkt die aanbieding trouwens? Je krijgt het geld of is het een kortingskaart waar mee je kunt tanken?
Sphinx
19 april 2011, 17:20
Neuh, zijn gewoon rabattkaartjes zoals de LR die ook heeft. Deze racebeer heeft er ook twee. Zijn geldig tot juni
Wat prijsverschillen betreft, op zondagavond heb ik even gekeken, maar het maakte weinig verschil met zaterdag. Blijkbaar typisch Duits dus.
Big30
19 april 2011, 17:36
Neuh, zijn gewoon rabattkaartjes zoals de LR die ook heeft. Deze racebeer heeft er ook twee. Zijn geldig tot juni
A zo! Maar toch 200km a 1:10 zeg benzine 1.60E dat kost je dan 32E dus in het gunstigste geval is dat een korting van zo'n 30% op de benzine prijs. Geldt natuurlijk ook voor LR nou ja 15% dan als je een 5E kaartje krijgt.
De realiteit is natuurlijk anders. We scheuren zo snel mogelijk naar de Club en die kaartjes daar hebben we er denk ik tientallen van in de portemonnaie :biggrin:.
Sphinx
19 april 2011, 17:45
De realiteit is natuurlijk anders. We scheuren zo snel mogelijk naar de Club en die kaartjes daar hebben we er denk ik tientallen van in de portemonnaie :biggrin:.
Grinnik, ik niet. Rij weliswaar stevig door, maar da's vooral omdat Big30 en co me anders voor een chicane aanzien :tongue:
facial
19 april 2011, 22:12
ook leuk als ze thuis kortingskaarten vinden in je portemonee, nee schat van een collega gehad voor als we met de caravan in Duitsland rijden
liefhebber
20 april 2011, 09:19
ook leuk als ze thuis kortingskaarten vinden in je portemonee, nee schat van een collega gehad voor als we met de caravan in Duitsland rijden
Ik heb hier zo'n kaartje voor me.. gelukkig staat er geen enkele naam, adres of tekst op het kaartje die het zou kunnen linken aan een Saunaclub.. dus geen echt gevaar als hij gevonden wordt denk ik...
maar ik vraag me wel eens af..
Hoe kan het dat mannen die hun clubbezoek in het geniep doen..
Geld daarvoor kunnen organiseren (tis toch geen twee kwartjes!),
tijd kunnen organiseren (under the radar!),
alibi's kunnen construeren,
technische trucs met telefoons kunnen uithalen (om te voorkomen "dieser Anschluss ist zur Zeit nicht verfügbar"),
een puff-GSM organiseren,
etc... etc...
maar... nog geen kaartje ter grote van een visitekaartje kunnen verstoppen?!
Als je een kaartje in je portemonnee gaat bewaren... -your doing it wrong!
Als je vrouw in je portemonnee zit te.. wroeten... -your doing it VERY wrong!
pffffffff, gelukkig heb ik dat probleem niet omdat Mevr. Liefhebber op de hoogte is..
"Schat, heb je mn kortingskaartjes van Schieferhof ergens zien liggen?"
"Ooh, die heb ik bij het opruimen op het magneetbord naast de koelkast gehangen zodat ze niet kwijtraken!"
DAT is ECHTE liefde! :smile2:
GRTZ, Liefhebber (OOK van kortingskaartjes)