PDA

Volledige versie bekijken : Premier Leterme heeft zijn ontslag aangeboden



Big30
22 april 2010, 16:13
Premier Leterme heeft zijn ontslag aangeboden bij koning Albert. Die houdt het in beraad. Open Vld zei donderdagmorgen het vertrouwen in de regering Leterme II op en stapt uit de regering. Dat heeft Open Vld-voorzitter Alexander De Croo beslist.

Kamervoorzitter Patrick Dewael is ondertussen ook ontvangen door de koning. Hij is momenteel onderweg naar de Kamer. Het is nu afwachten of daar nog een plenaire zitting komt.

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid921568/struikelt-leterme-ii-over-b-h-v-volg-de-situatie-hier-op-de-voet.aspx

Jetliner
27 april 2010, 18:48
Wellicht komen er verkiezingen op 6, hetzij 13 juni a.s.
Het is niet bon ton om op het YBF politieke uitspraken te doen, maar het moet gezegd dat ik het onderhand wel heb gehad met die melkmuil Leterme :sleep:

beffer69
27 april 2010, 18:56
jongens laat ons dit mooie forum niet verpesten door over de grootste l.l aller tijden te schrijven, ze zouden de politiek eigenlijk beter afschaffen in Belgie.

Gondolas9
27 april 2010, 19:42
Bijna net zo leuk als op IJsberenforum rondhangen: de discussiefora van de Soir :-) ... Daar bv. effe laten vallen dat volgens de Standaard-enquête zowat de helft van de Vlamingen indépendantiste zal stemmen :-))))))

foots
27 april 2010, 20:35
jongens laat ons dit mooie forum niet verpesten door over de grootste l.l aller tijden te schrijven, ze zouden de politiek eigenlijk beter afschaffen in Belgie.

Lang leve anarchisme, beter geen regering dan een NL-se geloof me die terreur heb ik 40 jaar moeten ondergaan en daar zal ik NOOIT meer van herstellen.

Vive la Belgique ! en geloof me zijn tegenpool Balkenende heeft meer kapot gemaakt dan iedereen lief is

Groet, Foots :wink2:

The Saint
27 april 2010, 20:42
Vive la Belgique !

Ik denk dat het nu wel duidelijk en het moment is voor Vlamingen en Walen om uiteen te gaan, in ieder geval volledig financieel onafhankelijk, maar mijn voorkeur gaat uit naar een volledige splitsing en van Brussel een soort stadsstaat te maken. Als het nu nog niet duidelijk is dat deze 2 bevolkingsgroepen en in het bijzonder de 2 politieke landsdelen te veel van mekaar verschillen, dan lopen er toch een paar met paardenkleppen op.

Big30
27 april 2010, 20:51
Ik denk dat het nu wel duidelijk en het moment is voor Vlamingen en Walen om uiteen te gaan, in ieder geval volledig financieel onafhankelijk, maar mijn voorkeur gaat uit naar een volledige splitsing en van Brussel een soort stadsstaat te maken. Als het nu nog niet duidelijk is dat deze 2 bevolkingsgroepen en in het bijzonder de 2 politieke landsdelen te veel van mekaar verschillen, dan lopen er toch een paar met paardenkleppen op.

Laten we eerlijk zijn. Belgie bestaat alleen op papier en is eigenlijk op dit moment volkomen onbestuurbaar met als gevolg dat de al lang slepende kwestie BHV alle aandacht en energie opslorpt en er geen tijd meer is voor de werkelijke problemen die aangepakt moeten worden.

Waar gaat het om? Wat randgemeenten die al sinds 1963 dacht ik faciliteiten hebben voor de Franstaligen en waar door druk van Brussel op de rand steeds meer Franstaligen komen te wonen. Noem het een politiek en sociologisch feit.

Maar ben bang dat het allemaal zo gevoelig ligt bij beide partijen dat het probleem wel eens onoplosbaar zou kunnen zijn. Mocht dat zo zijn dan heeft Belgie eigenlijk ook geen bestaansrecht meer. Hard maar waar.

Extince
27 april 2010, 20:55
Geen bestaansrecht? Ach het was een aardig experiment zullen we dan maar zeggen :biggrin:.

sofaking
27 april 2010, 20:55
Waar gaat het om? Wat randgemeenten die al sinds 1963 dacht ik faciliteiten hebben voor de Franstaligen en waar door druk van Brussel op de rand steeds meer Franstaligen komen te wonen. Noem het een politiek en sociologisch feit.


Halle-Vilvoorde bestaat uit de linkerhelft van Vlaams Brabant, dus ietske meer dan wat randgemeenten, nl.

* Affligem
* Asse
* Beersel
* Bever
* Dilbeek
* Drogenbos
* Galmaarden
* Gooik
* Grimbergen
* Halle
* Herne
* Hoeilaart
* Kampenhout
* Kapelle-op-den-Bos
* Kraainem
* Lennik
* Liedekerke
* Linkebeek
* Londerzeel
* Machelen
* Meise
* Merchtem
* Opwijk
* Overijse
* Pepingen
* Roosdaal
* Sint-Genesius-Rode
* Sint-Pieters-Leeuw
* Steenokkerzeel
* Ternat
* Vilvoorde
* Wemmel
* Wezembeek-Oppem
* Zaventem
* Zemst

SFL
28 april 2010, 00:43
Splitsen die handel... Niet alleen de kieskring BHV, verdomme!
De hele utopische fantasie die België noemt in 2 delen... Het liederlijke Vlaanderen en einde beschaving Wallonië.
VLAANDEREN ONAFHANKELIJK !!!
Als politici het niet kunnen of willen, dan doen we een staatsgreep...
Wie volgt??? SFL is leider van het verzet !!!

foots
28 april 2010, 11:30
SFL,

Ik dacht dat je een paar maanden elders zou zijn ? Ben je daar nu al of wil je het nog voor je vertrek regelen ?

Ik heb besloten me niet meer in de politiek te duiken, ik werd er in NL slechts ongelukkig van en van mij mag alles in B blijven zoals het nu is. Het bevalt me uitstekend.

Groet, Foots:wink2:

Big30
28 april 2010, 16:38
http://www.nu.nl/algemeen/2236444/yves-leterme-geen-lijsttrekker-meer.html


De demissionaire premier Yves Leterme zal bij vervroegde verkiezingen in België geen lijsttrekker zijn voor de Senaat. Partijvoorzitter Marianne Thyssen zal de lijst van de Vlaamse christendemocraten aanvoeren.

Leterme heeft dat woensdag bekendgemaakt. Hij doet wel mee aan de verkiezingen, maar dan als lijsttrekker voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers in het district West-Vlaanderen.

:wink2::wink2:

SFL
4 mei 2010, 09:06
SFL,

Ik dacht dat je een paar maanden elders zou zijn ? Ben je daar nu al of wil je het nog voor je vertrek regelen ?

Ik heb besloten me niet meer in de politiek te duiken, ik werd er in NL slechts ongelukkig van en van mij mag alles in B blijven zoals het nu is. Het bevalt me uitstekend.

Groet, Foots:wink2:


Neen, ben nog altijd hier in mijn geliefde Vlaamse land.
Ergens in de loop van de maand mei, verwacht ik opgeroepen te worden... De verkiezingen zal ik dus missen. En het is een ver land en voor een hele poos, dus even terugkomen om het verzet te leiden of om in Duitsland te ontspannen, dat zal moeilijk zijn.

Maar krijg aub geen krop in de keel, waarschijnlijk krijg je me nog te zien op verjaardag van Tiga en Sonny. Dan kunnen jij, RP en ik eens samen in de jacuzzi gaan voor een politiek debat.

Jetliner
4 mei 2010, 17:57
Dan kunnen jij, RP en ik eens samen in de jacuzzi gaan voor een politiek debat.

Siegfried Bracke heeft afgemeld :biggrin:
Die gaat de kamerlijst trekken voor NVA in Oost-Vlaanderen.