PDA

Volledige versie bekijken : Nederlanders slimste van alle Europeanen.



Anvers
27 maart 2006, 09:57
Nederlanders zijn het slimst van alle Europeanen. Ze moeten de eerste plaats echter wel delen met de Duitsers. Gemiddeld hebben inwoners van beide landen een IQ van 107, zo staat in een onderzoek van de Universiteit van Ulster in Noord-Ierland.

Dat publiceerde de Britse krant de Times maandag. Uit onderzoek blijkt tevens dat moppen over Belgen geoorloofd zijn: Belgen hebben een gemiddeld IQ van 99. Daarmee laten ze wel de Spanjaarden (98) en de Fransen (94) achter zich. De "domste" mensen wonen volgens de onderzoekers in Servië. Het gemiddelde IQ reikt daar niet verder dan 89.

Mensen in het "koude" Noord-Europa hebben grotere hersenen dan mensen in het warmere zuiden, menen de onderzoekers. De barre omstandigheden dwong de vroege mens in Noord-Europa meer te jagen dan mensen uit het warmere Zuiden van het continent. Daardoor kregen de Noordelingen meer proteïne, mineralen en vitaminen binnen, die belangrijk zijn voor de ontwikkeling van de hersenen.

Bron: Plein 27/3/2006.

YesMadam
27 maart 2006, 11:58
Nederlanders zijn het slimst van alle Europeanen. Ze moeten de eerste plaats echter wel delen met de Duitsers. Gemiddeld hebben inwoners van beide landen een IQ van 107, zo staat in een onderzoek van de Universiteit van Ulster in Noord-Ierland.



Dat verwondert mij nu echt niet :teuflisch :teuflisch

B
27 maart 2006, 17:44
De "domste" mensen wonen volgens de onderzoekers in Servië. Het gemiddelde IQ reikt daar niet verder dan 89.
Dat verklaart een boel... Ruziemakers!

Willi69
27 maart 2006, 18:02
Gemiddeld hebben inwoners van beide landen een IQ van 107
Niederlande = 87
Deutschland = 127
Gemiddeld = 107? :thefinger

YesMadam
27 maart 2006, 18:08
Niederlande = 87
Deutschland = 127
Gemiddeld = 107? :thefinger

Het is geen basketbal hoor :D correct was NL 107,49 D 106,51 gemiddeld dus 107, door afronding zijn beide landen op de eerste plaats geëindigd. Waarschijnlijk heeft het onderzoek zich beperkt tot de voormalige West-Duitsers....en dan nog wel de streek grenzend aan NL.:teuflisch :teuflisch (de Niederrheiner zijn niet meegeteld... zie je handtekening) Anders was NL alléén op de eerste plaats geëindigd.

Scoobert
27 maart 2006, 18:17
Niederlande = 87
Deutschland = 127
Gemiddeld = 107? :thefinger

:D :rofl: :D Willi....
Wieviel Punkte hat die Borussia aus den letzten Spiele geholt ?? Stand ja immer in diene Unterschrift :teuflisch , jetzt muss ich wieder Deutsches Fernsehen gucken :smile2:

Willi69
28 maart 2006, 19:05
Wieviel Punkte hat die Borussia aus den letzten Spiele geholt ??
Tja, leider versteht kein Spieler mehr die Taktik von "Opa" Köppel! :nee:

http://www.wintus.de/20ef0870.jpg

Willi69
2 april 2006, 18:18
Wieviel Punkte hat die Borussia aus den letzten Spiele geholt ?? Stand ja immer in diene Unterschrift
Extra für Dich angepasst! :D

YesMadam
2 april 2006, 20:16
Extra für Dich angepasst! :D

Gaat dit nog over die slimme Nederlanders (en Duitsers)? Open anders een handtekening- en/of voetbaldraadje.......:D

YesMadam
2 april 2006, 21:55
En als het over cultuur gaat??Zijn ze dan nog de slimste??En als het over het kwaliteit in de keuken gaat??In het algemeen is nederlandse kost niet te vreten.
En wie wint gewoonlijk "10 voor taal?"
De nederlanders.....leep zijn ze wel.

Cultuur - is zo'n wijd begrip, kan je, naar mijn oordeel, niet een algemeen etiket van 'slimste' opplakken bij een vergelijking, dat moet jij, met je academische achtergrond toch wel weten.

Eten - smaken verschillen, alhoewel ik het met je eens bent dat je in België heel goed uit eten kan gaan ! Ik ben een rijstliefhebber, de chinees-indonesische keuken vind ik in NL iets beter, waarschijnlijk door het koloniale verleden.

10 voor taal - Spelletje, leuk, maar nietszeggend over 'de' Nederlander of 'de' Belg, in hoever die mogen bestaan.