Volledige versie bekijken : Een mede-beer is besmet met het HIV-virus --> AIDS
seksenfun
19 juli 2009, 19:02
Stel, een mede-beer liet een test doen op al dan niet besmetting met het HIV-virus en werd positief bevonden, waardoor die vroeg of laat AIDS krijgt.
Blijven we gewoon goeie maat met hem of gaan we hem toch (voorzichtig) mijden of gaan we vanalles beginnen vertellen onder mekaar, buiten zijn weten om? Met andere woorden: doen we alsof er niets is of gaan we ons toch anders opstellen tegenover hem? Of moeten we hem niet wat moed inspreken?
Ik ga voor het laatste. AIDS is niet besmettelijk (of het HIV-virus) zolang we steeds neuken met condoom. Dus waarom zou die beer bijvoorbeeld uit de clubs moeten gemeden worden?
Ik zou een dergelijke ijsbeer niet anders behandelen dan ik hem behandelde voordat ik wist dat hij met HIV was besmet. Helaas heb ik HIV-gevallen van dichtbij moeten meemaken en ik kan met een gerust hart zeggen dat ik ze zo gewoon mogelijk heb behandeld. Was het een vriend, dan blijft het een vriend.
Maar aan de andere kant zal het altijd in je achterhoofd blijven meespelen. Ga je nog met dezelfde meisjes als hij mee? Rationeel gezien zou je geen risico kunnen lopen. Maar gedragen wij ons rationeel?
Heel af en toe komt je wel eens ter ore dat een ijsbeer (per ongeluk) heeft geneukt zonder condoom. Ik kan het niet verstandig noemen, en eerder vind ik het oneerlijk naar en zielig voor de dames (wat is voor hen de beweegreden geweest om het toe te laten?). Maar verder zou ik er geen aandacht aan besteden. Zou ik dit horen dat een HIV-positieve ijsbeer dat heeft gedaan dan zou ik dan onvergevelijk vinden. Dan is hij vriend af. Niet omdat ik bang ben besmet te worden, maar omdat hij het welzijn van een toch al niet fortuinelijke dame in gevaar heeft gebracht.
joop slim
19 juli 2009, 19:25
Het blijft een mens die niet moedwillig besmet is geraakt, niet weren uit de clubs maar hij zal wel zijn verantwoordelijkheid moeten nemen wat betreft naar clubs gaan en gemeenschap hebben.
een condoom geeft geen 100% garantie, niet voor een soa, aids, hiv of geboorte controle.........of want dan ook
Als aids patient kan en mag je niet het risico nemen om iemand anders ook te besmetten, de verantwoordelijkheid gaat voor eigen genot vindt ik.
Als een vriend aids heeft is het minste wat je kunt doen is zijn leven nog zo aangenaam mogelijk laten verlopen en daar hoort bij hem steunen en vriendschap blijven delen !
Wordt iemand een ander mens doordat hij een kutziekte oploopt ?
Groet, Joop Slim
Stel, een mede-beer liet een test doen op al dan niet besmetting met het HIV-virus en werd positief bevonden, waardoor die vroeg of laat AIDS krijgt.
Blijven we gewoon goeie maat met hem of gaan we hem toch (voorzichtig) mijden of gaan we vanalles beginnen vertellen onder mekaar, buiten zijn weten om? Met andere woorden: doen we alsof er niets is of gaan we ons toch anders opstellen tegenover hem? Of moeten we hem niet wat moed inspreken?
Ik ga voor het laatste. AIDS is niet besmettelijk (of het HIV-virus) zolang we steeds neuken met condoom. Dus waarom zou die beer bijvoorbeeld uit de clubs moeten gemeden worden?
seksenfun
19 juli 2009, 19:40
een condoom geeft geen 100% garantie, niet voor een soa of HIV
Met een condoom kan je gerust seksen, ook met een besmette HIV-patiënt. Het risico is onbestaande voor wat het HIV-virus betreft. De andere soa's zijn inderdaad niet waterdicht, ook niet met condoom. De verstandigste meiden zorgen er dan ook voor dat het condoom er helemaal goed overgetrokken wordt tot aan de ballen.
Om geen klapcondoom of gescheurd condoom op te lopen moet je er voor zorgen dat je overweg kan met dat ding. Maar daar zijn instructies zat over en kan je ook aan je huisart vragen. HIV-patiënten worden in het begin begeleid in deze dingen zodat zij niet seksloos hoeven te zijn hun verdere leven.
Willem2
19 juli 2009, 19:44
...verandert een mens omdat hij ziek is?
In veel gevallen verandert de mens die ziek is wel degelijk en ook zijn omgeving. En niet alleen bij HIV. Dat kan je misschien raar en dom vinden maar dat is wel de werkelijkheid.
:wink2:
seksenfun
19 juli 2009, 19:47
Heel af en toe komt je wel eens ter ore dat een ijsbeer (per ongeluk) heeft geneukt zonder condoom. Ik kan het niet verstandig noemen, en eerder vind ik het oneerlijk naar en zielig voor de dames (wat is voor hen de beweegreden geweest om het toe te laten?). Maar verder zou ik er geen aandacht aan besteden. Zou ik dit horen dat een HIV-positieve ijsbeer dat heeft gedaan dan zou ik dan onvergevelijk vinden. Dan is hij vriend af. Niet omdat ik bang ben besmet te worden, maar omdat hij het welzijn van een toch al niet fortuinelijke dame in gevaar heeft gebracht.
Sommige dames doen zélf heel pusherig naar de beer toe om toch te neuken zonder condoom. Hiervoor is spijtig genoeg maar één reden te bedenken: die dame wil daar het dubbele van normaal voor ontvangen en neemt dus enorme risico's. Ace2, het verstand kruipt soms aardig weg in het heetst van de strijd hoor, als de dame er alles aan doet om NZC. Ik maakte het al eens mee en had het écht heel moeilijk om op het laatste momentje toch dat condoom te vragen.
Een tweede voorkomend geval is dat de dame in de club geen extra geld wil voor het NZC. In dit geval ben jij één van de weinige (ik zeg niet enige) uitzonderingen waar dat dan al eens kan mee gebeuren. Omdat je er een bijzondere band mee opgebouwd hebt, doordat je er veel mee naar kamer gaat. Mijnsinziens is hier het risico een stuk lager. Een dame die er zelf op aanstuurt voor meer geld of ja "per ongeluk" lijkt me een groot principieel verschil, dus een groot verschil in risico. Het doen zonder blijft hoedanook onverstandig.
Tot zover even een nuance, ik begrijp best wat je bedoelt hoor Ace2.
seksenfun
19 juli 2009, 19:53
Hoe dom kan je zijn, verandert een mens omdat hij ziek is?
Tja, deze uitspraak is pas dom!!
Wat denk je als je elke dag tientallen soorten pillen moet slikken op exact dezelfde tijden?
Wat denk je dat je hospitalisatieverzekering gaat doen?
Wat zeg je tegen je collega's op het werk als je regelmatig lange ziekteperiodes doormaakt?
Hoe klein wordt je kans op een relatie als je AIDS hebt?
Wat met je depresiviteit?
Wat met je groot schuldgevoel?
Hoe lang moet ik nog doorgaan? Een mens verandert dan niet :hammer:.
sofaking
19 juli 2009, 20:16
Het is een spijtige vaststelling, maar het is dikwijls pas na een echt zware tegenslag : zware ziekte, verlies van werk enz... dat men uitvindt welke mensen, vrienden of gewone kennissen, echt om je geven en blijven steunen, en welke vrienden liever niet met andermans problemen geconfronteerd worden en na een tijdje met de noorderzon verdwijnen.
timjava
19 juli 2009, 21:04
Waar komt deze vraag vandaan? Is er iets dat wij moeten weten?
Een vriend blijft ook een vriend als hij ziek is.
seksenfun
19 juli 2009, 21:14
Vermits ik de vraagsteller was, wil ik je zeggen dat dit een vraag als een andere is en ik absoluut niet wou suggereren iets te moeten weten van een beer of dame.
joop slim
19 juli 2009, 21:37
Vermits ik de vraagsteller was, wil ik je zeggen dat dit een vraag als een andere is en ik absoluut niet wou suggereren iets te moeten weten van een beer of dame.
een simpele "nee ik ken geen beer" was voldoende, mijn gebit ligt in tweeen van die zin
Slomesjakiesloegdeslomeslager
:biggrin::biggrin::biggrin::biggrin:
seksenfun
19 juli 2009, 23:00
een simpele "nee ik ken geen beer" was voldoende, mijn gebit ligt in tweeen van die zin
dekatkrabtdekrollenvandetrap (snel x 10) ;)
dekatkrabtdekrollenvandetrap (snel x 10) ;)
fout = dekatkrabtdekrullenvandetrap
Het was toch sluwe sjakie?
LOL !
phoenix
20 juli 2009, 03:15
ik heb een goed gevoel als ik dit hier zo allemaal lees.........ik heb ook met mensen gewerkt die preventief bezig waren als het om sex en ziektes gaat die sexueel gerelateerd zijn , heeft me een hoop geleerd, na mijn laatste ervaring nu meteen geslachtsziekten en de mogelijke gevolgen is eht goed om te zien hoe kwetsbaar mensen zijn en ja hiv-beren zijn mensen en mensen veranderen door ziektes die vergelijkbaar zijn met kanker bijvoorbeeld.........
paul22
20 juli 2009, 11:31
AIDS is niet besmettelijk (of het HIV-virus) zolang we steeds neuken met condoom.
Fout !! Een condoom geeft een extra bescherming met een factor 10, dus 0,1% kans wordt met condoom 0,01% kans !!
Hier een leuk artikel ,niet laten afleiden door hun achtergrond, bij risico pakken ze natuurlijk steeds het hoogste risico dat uit de onderzoeken komt.
Duidelijk is dat risico-groepen vermijden een veel betere bescherming bied dan een condoom!
http://www.zeitgeist-aktuell.de/Wie_sicher_sind_Kondome_wirklich.pdf
Rationeel gezien zou je geen risico kunnen lopen. Maar gedragen wij ons rationeel?
Rationeel gezien, loop je risico !!! (in dit geval de Dame!)
Normaal is dat bij deze HIV+ ijsbeer 0,1% en met condoom 0,01% .
Met de gemiddelde ijsbeer (HIV status onbekend bij hetero mannen 1:10000) is haar risico 0,00001% en met condoom 0,000001%
Rationeel gezien is er wel een verschil!!! ,
Uitzondering; als deze ijsbeer zit op HAART en een ondetecteerbare Viral-load heeft maakt het rationeel gezien inderdaad niets uit!
paul22
20 juli 2009, 11:57
Wat denk je als je elke dag tientallen soorten pillen moet slikken op exact dezelfde tijden?
Waar haal je je foutieve informatie vandaan? Zoek maar eens op HAART .:cool:
Wat zeg je tegen je collega's op het werk als je regelmatig lange ziekteperiodes doormaakt?
Hoe klein wordt je kans op een relatie als je AIDS hebt?
HIV+ is niet hetzelfde als AIDS, vele dragers zijn jarenlang zonder klachten en dus nooit ziek thuis , of ze ooit ziek (AIDS) worden is helemaal geen zekerheid !! Met AIDS is de kans op een nieuwe relatie misschien klein, met HIV hebben veruit de meesten een relatie !!
Hoe lang moet ik nog doorgaan?
Lang !! ,voor een 35 jarige die de diagnose HIV+ krijgt is de sterftekans even groot als wanneer hij de diagnose Diabetis krijgt.
Ook de stelling HIV+ betekent uiteindelijk Aids klopt niet.
Er sterven in Nederland (veel) meer prostituanten aan Hepatitis (opgelopen tijdens hun hobby) dan aan HIV.
paul22
21 juli 2009, 09:19
Hallo Gabi, ich sehe, dass Sie gut diskutieren können. Ich verstehe dass so ,Sie sind der Meinung ich habe etwas geschrieben was nicht stimmt. Können Sie angeben welche aussage ,ihrer Meinung nach nicht correct ist? Oder frage ich da zu viel von Ihnen?
Ach ja, wenn nichts kommt dann verstehe ich dass, selten ist jemand bereit seine Dummheit öffentlich zur Schau zu stellen.:iloveyou:
Zakkenleger
21 juli 2009, 09:57
Paul, :Big_gun:selten ist jemand bereit seine Dummheit öffentlich zur Schau zu stellen. HIV Viren befallen auch das Gehirn. Vielleicht solltest du dich ausser auf HIV auch mal auf noch vorhandenen IQ testen lassen.
@Gabi, in jedes Bericht gibt's rechts oben ein Drei-ecke mit Roten Band. Druecke da auf und alle mods bekommen ein Nachricht ueber so ein Post. Dass ist effektiver und netter als ein Mann offentlich for dumm und gefaehrlich zu halten. Und auch nicht so Provokativ ;).
@ Willem und Tiga und Big 30
Ich bitte euch zu überlegen, ob dieser Bericht von Paul, der sich jeglichen Fakten entzieht hier wirklich stehen bleiben darf.
Mein Wunsch und meine Aufforderung - bitte Artikel löschen und eventuell sogar Paul bannen, denn jemand, der sowas propagiert sollte nicht das Recht haben das Forum zu missbrauchen.
Der Bericht von Paul22 bleibt stehen. Ich weiss nicht ob alles was er behauptet stimmt. Ist auch noch so wichtig, er vertret seine Meinung. Wir brauchen nicht alle die gleiche Meinung zu teilen.
Gruss,
Big30
paul22
22 juli 2009, 10:30
Opvallend hoe de aktie , vrij veilig gebruik een condoom, en de mededingen over de epidemie HIV/AIDS overkomen bij normale mensen zoals Gaby.
Het word als absolute waarheid aangenomen .
a)Met een condoom vrijen = 100% veilig
b)HIV besmetting = dood
c)zonder condoom vrijen = HIV/AIDS krijgen
Gaby heeft het nadeel dat ze als prostituee extra risico loop , ze is bang en wil daarom alles 100% veilig doen . Daar komt bij dat haar broodwinning onder druk komt te staan van concurrenten die wel handelingen zonder condoom aanbieden. Dan wordt het snel emotioneel.
Als ik feiten presenteer ,die ook elk AIDSHILFE zal bevestigen. En die haar “absolute waarheid” nuanceren/tegenspreken. Dan wordt dat als bedreiging ervaren. En word ik als "Alles- ohne- Ficker" aanhanger neergezet.
Haar nivo blijkt dan uit haar reacties.
Met voldoende kennis van zaken, kun je werkelijk risico vermijden. Gaby zou er beter haar voordeel mee moeten doen.
Hepatitus ,laat je immuniseren !!, veel meer doden door sex (hetero) dan HIV.
HPV, laat je immuniseren!! Tegenover de 100 HIV (vrouwen) staan 800 baarmoederhalskanker/vaginakanker gevallen per jaar! En maar liefst 25.000 gevallen per jaar van genitale wratten.
Vermijd (als je sexuele voorkeur/werkplek dat toelaat) de risicogroepen! Transen , verslaafden, asielzoekers,
En niet vergeten,
Hou het veiliger, gebruik een condoom!
CLUBSPORT
22 juli 2009, 14:23
even terugkomend op de oospronkelijke vraag van seksefun .
tja op welke manier heb je het gehoord ? als je het direct van de persoon zelf hebt dan moet het (lijkt mij ) wel een goede vriend zijn anders had ie je nooit in vertrouwen genomen en dan lijkt me het ook logisch dat je hem niet anders behandeld dan voorheen .
hoor je het van anderen dus via via , tja wat moet ik er mee denk ik dan .
moet ik het serieus nemen ? (het kan evengoed een gemene roddel zijn van iemand anders )
moet ik die betrokken persoon anders behandelen? volgens mij niet maar het zal waarschijnlijk wel in je achterhoofd blijven hangen .
Willem2
23 juli 2009, 10:20
En niet vergeten,
Als je daarmee nu eens begonnen was en nog eens herhaald had, dan had je nu niet zulke problemen. En krijg je die in de toekomst ook niet ;).
paul22
23 juli 2009, 11:27
Als je daarmee nu eens begonnen was en nog eens herhaald had, dan had je nu niet zulke problemen. En krijg je die in de toekomst ook niet ;).
In deze uithoek van het ijsberenforum ,alleen bezocht door enkele leden die blijkbaar iets meer willen weten over SOA's , moet ik dus elke reactie daarmee starten?:confused:
In bijdrage #20 , vertel ik dat een condoom niet 100% maar max. 90% beschermt.
http://www.soaaidsmagazine.nl/artikel_medisch/531
en dat de kans op HIV bij sex met een HIV+ partner 1:1000 is.
http://www.soaaidsmagazine.nl/artikel_medisch/1014
In bijdrage #21, bestrijd ik de HIV=DOOD en geen leven opvatting.:wakeup[1]:
al mijn punten vind je hier terug en zijn onomstreden in de medische wereld.
http://www.soaaidsmagazine.nl/magazine/december_2008
Over het kennisnivo van rp en gaby zal ik het niet meer hebben.;)
Ik bespeur bij sommigen een struisvogel tactiek , men wil graag dat een condoom gebruiken 100% veiligheid geeft, en mijn boodschap dat het helaas niet zo is wordt ontkent.
Picasso 1
23 juli 2009, 11:40
Ik vind je info wel nuttig, Paul22. Ik ken je niet en weet niet of je een andere agenda hebt maar vooralsnog heb ik geen reden om je van iets anders te verdenken.
Zakkenleger
23 juli 2009, 11:50
Ik vind je info wel nuttig, Paul22. Ik ken je niet en weet niet of je een andere agenda hebt maar vooralsnog heb ik geen reden om je van iets anders te verdenken.
Voor mij geldt hetzelfde. Daarnaast reageert Gabi vooral emotioneel en speelt ze op de man ipv de bal, en dat versterkt niet bepaald het vertrouwen in haar argumenten. Jammer.
Willem2
23 juli 2009, 11:58
Hier een leuk artikel ,niet laten afleiden door hun achtergrond, bij risico pakken ze natuurlijk steeds het hoogste risico dat uit de onderzoeken komt.
Duidelijk is dat risico-groepen vermijden een veel betere bescherming bied dan een condoom!
http://www.zeitgeist-aktuell.de/Wie_sicher_sind_Kondome_wirklich.pdf
Indien je dat artikel leest, dan wordt er gezocht naar een vrijbrief om zonder condoom te neuken. Dat propageren of aanmoedigen ben ik geen voorstander van.
thesickboy
23 juli 2009, 12:40
Ik bespeur bij sommigen een struisvogel tactiek , men wil graag dat een condoom gebruiken 100% veiligheid geeft, en mijn boodschap dat het helaas niet zo is wordt ontkent.
De meeste beren zijn heus geen domoren maar als ze geil worden zakt al hun verstand een halve meter. Daarom hou je boodschappen voor de kudde ijsberen best zo eenvoudig mogelijk.
Eenvoudige boodschap: Neuk met condoom want zonder is het te gevaarlijk.
Indien je teveel de nadruk gaat leggen op nuances (bv: een condoom is niet 100% veilig maar slechts 90%) dan loop je het risico dat een ijsbeer in het heetst van de strijd denkt: 'zelfs MC zijn er risico's dus kan ik het evengoed zonder doen'.
Het is een goede zaak dat het YBF blijft pleiten voor NMC en zodoende ook alle reacties die dit mogelijks zouden ondergraven kritisch bekijkt.
TSB
The Joker
23 juli 2009, 13:28
En zelfs als je geen HIV oploopt, zijn er nog zat andere (ongeneeselijke) geslachtsziektes die je kunt oplopen.
Als ik 1x gratis mag kameren voor elke ijsbeer die ooit iets heeft opgelopen of gaat oplopen tijdens bv pijpen zonder kan ik elke dag zo veel ik wil naar de kamer de komende 100 jaar...
paul22
23 juli 2009, 16:09
Indien je dat artikel leest, dan wordt er gezocht naar een vrijbrief om zonder condoom te neuken. Dat propageren of aanmoedigen ben ik geen voorstander van.
Het artikel is juist rechts-conservatief/kerkelijk , en wil onthouding en trouw zijn aan één partner bevorderen!!! Het laatste wat ze willen is zonder condoom met wisselende partners neuken!!
Die Botschaft der Kampagne war einfach: Sie heißt „ABC“, wobei
„A“ für „Abstain” also Abstinenz steht,
“B” für “Be faithful” also sei treu (in der Ehe) steht und
“C” für “wenn du A und B nicht folgen kannst oder willst, dann benutze C („condoms“).
En ik haal uit het artikel het volgende; Duidelijk is dat risico-groepen vermijden een veel betere HIV-bescherming bied dan een condoom! :wink:
Je kunt het risico door de juiste keuze (bv geen trans) met een factor 1000x verminderen, die je dan additioneel door een condoom met een factor 10x opwaardeerd tot 10000x
Hou het veiliger, gebruik een condoom! :exactly[1]:
paul22
23 juli 2009, 16:14
.
Als ik 1x gratis mag kameren voor elke ijsbeer die ooit iets heeft opgelopen of gaat oplopen tijdens bv pijpen zonder kan ik elke dag zo veel ik wil naar de kamer de komende 100 jaar...
Als ik 1x gratis mag kameren voor elke ijsbeer die ooit iets heeft opgelopen tijdens NMC kan ik elke dag zo veel ik wil naar de kamer de komende 1000jaar..:wakeup[1]:
Combineer de volgende twee gegevens:
In een studie is gekeken naar de transmissiekans tussen mannen en vrouwen wanneer een van de partners een dubbele infectie heeft met zowel gonorroe als CT. (Lyck80) Daarbij worden voor de transmissie van vrouw naar man respectievelijk 77% en 28% genoemd en van man naar vrouw 80% en 45%. De conclusie luidde dat gonorroe besmettelijker is dan CT. Men kan op basis van deze getallen aannemelijk maken dat de transmissie van CT van man naar vrouw gemakkelijker verloopt dan van vrouw naar man http://www.rivm.nl/cib/infectieziekten-A-Z/infectieziekten/Urogenitale_Chlamydia/index.jsp
Voor gonorroe is een reductie van 62% aangetoond. Bij het consistente en correcte gebruik van het condoom http://www.soaaidsmagazine.nl/artikel_medisch/531
janm
27 augustus 2009, 00:57
Paul heeft gelijk. HIV heeft een lage besmettingsgraad.
MAAR
Stel dat 5% van je neukbeurten met een HIV besmette vrouw gebeuren. De kans is dus op die ene beurt is misschien klein, maar doordat de besmettingsgraad stijgt gaan je kansen weeral omhoog. Om het wiskundig te zeggen; de Piosson verdeling verandert in een hypergeometische verdeling. Maw de kans vermenigvuldigt per keer je zonder condoom neukt, omdat je met een extra variabele zit (de dame) die ook met dezelfde besmettingskans zonder condoom neukt.
Of anders gezegd, per keer dat je zonder condoom neukt, verdubbelt de kans dat je besmet kan worden omdat er een extra variabele bijkomt.
HIV is een opkomende ziekte, ieder jaar komen er meer slachtoffers bij. En omdat de sterftegraad zo laag is dankzij medicatie, wordt de groep besmette hiv-patienten enkel groter.
Speel je graag Russische roulette? Je hebt ongeveer 1/100 kans om hiv besmet te worden indien je zc neukt met een hiv besmette vrouw, waarom zij een nog grotere kans heeft. In Oost-Europa is er een HIV epidemie en heel toevallig komen de meeste DVP uit die regio.