Inloggen

Volledige versie bekijken : Gonorroe en syfilis komen vaker voor bij prostituees!

paul22
17 juli 2009, 17:09
Prostituees/prostituanten
Acht procent (N=3113) (2006: 6% N=1980) van alle mannelijke bezoekers van de GGD-soa poliklinieken in 2007 heeft in de voorafgaande zes maanden een prostituee bezocht. Negen procent (N=3395) (2006: 9% N=2855) van alle vrouwelijke bezoekers heeft in de voorafgaande zes maanden gewerkt als prostituee.

De percentages van chlamydia infectie gevonden bij prostituees en prostituanten is respectievelijk 6,3 (N=246) en 4,8 (N=187) procent. De “positivity rates” zijn bij deze twee groepen lager dan die gevonden werden bij heteroseksuele mannen en vrouwen die de soa poli bezoeken. Twintig procent (N=84) van alle gonorroe infecties en 29% (N=12) van alle syfilis infecties gediagnosticeerd op GGD-soa polikliniek bij vrouwen werd gezien bij prostituees. Voor gonorroe en syfilis zijn de gevonden “positivity rates” voor prostituees op GGD-soa poliklinieken hoger dan die gevonden bij de heteroseksuele vrouwen op de soa poliklinieken.

Het algemene soa vindpercentage gediagnosticeerd op de GGD-soa poliklinieken was voor prostituees 10% en voor de mannelijke clienten 9%. Dit in vergelijking met het algemeen vindpercentage van soa op de GGD-soa poliklinieken van 13%. Respectievelijk 14% en 11% van de prostituees en hun cliënten, waarbij een soa wordt gevonden, heeft ooit eerder een soa gehad. Dit is hoger dan bij andere bezoekers van de GGD-soa poliklinieken zonder ervaringen met commerciële seks. 0,2% (N=7) van de sekswerkers en 2,6% (N=81) van de prostituanten die de GGD-soa polikliniek bezochten in 2007 is bekend hiv-positief (RIVM, 2008). Dit is een toename in vergelijking met het jaar 2006 (respectievelijk 0,1% en 0,2%) (RIVM, 2007).

Het is moeilijk om een algeheel betrouwbaar beeld te krijgen van het vóórkomen van het aantal soa bij prostituees en prostituanten, omdat mogelijk niet iedereen zich daadwerkelijk bij de registratie opgeeft als prostituee respectievelijk prostituant.

Uit peilingen onder prostituees in Rotterdam en Amsterdam in 2002/2003 bleek de hiv-prevalentie 7% te zijn, en sterk te verschillen naar werkomgeving. Op de tippelzone in Rotterdam was de prevalentie 12% en in clubs 2%. In 2005 werd bij een hiv survey in Den Haag bij vrouwelijke prostituees geen enkele hiv-infectie gediagnosticeerd. De prevalentie van hiv onder verslaafde prostituees is volgens de cijfers in 2005 duidelijk hoger (11-22%) dan onder niet-verslaafde prostituees. De prevalentie van hiv onder transgender prostituees is met 17 tot 20% zeer hoog (RIVM, 2006).

In 2007 zijn binnen de HBV-vaccinatie campagne 1.642 prostituees gevaccineerd, daarvan waren 160 (10%) immuun en 17 (1%) drager. Immuun is in de campagne gedefinieerd als anti-HBc positief en HBsAg negatief. Drager is gedefinieerd als anti-HBc positief en HBsAg positief (GGD Nederland, 2008).

Vijf procent van de prostituees en 11% van de prostituanten heeft in de voorafgaande drie maanden seksueel contact gehad in het buitenland (met name Thailand, Duitsland en Brazilië). Dit duidt mogelijk op een extra risico, indien onveilig contact heeft plaatsgevonden.

Daarnaast blijkt uit onderzoek dat bij meer dan één derde van de prostituees het condoom tijdens het werk regelmatig scheurt of afglijdt (condoomfalen). Het condoomgebruik met de vaste partner is laag (11%), met de daarbij behorende risico’s (RIVM, hiv-survey hoog risicogroepen, 2005). Ook bij consistent en correct condoomgebruik is er geen honderd procent bescherming tegen alle soa

Tiga
17 juli 2009, 17:56
Paul,

Kun je een bronvermelding (link?) aanmaken aub? Dit ivm copyright etc.

Dank je!
Tiga

seksenfun
17 juli 2009, 20:09
Na een soa check up, wat ik overigens jaarlijks doe, nog gauw een vraagje gesteld aan de dokter die langere periode voor prostituées werkte: Chlamydia is momenteel de meest voorkomende soa bij DVP's en in het bijzonder bij de meiden begin twintig tot eind twintig jaar. 80 % van de mannen heeft symptomen bij deze soa. Bijna geen enkele vrouw weet het. Dit maakt het risico zo groot. De gevaarlijke keelkanker kan het gevolg zijn van een te laat opgemerkte chlamydia. Een chlamydia-analyse is in België vrij duur maar mag je niet weerhouden om een test te laten doen.
De bakteriên Treponema RPP en Treponema TPPA worden het tweede vaakst aangetroffen in het prostitutiemilieu.

Wat besmetting op HIV betreft. Het blijft, volgens de dokter nog, totaal onverantwoord om veel wisselende contacten te hebben en dan te neuken zonder condoom. Het risico dat de dame besmet geraakt door een man die HIV-positief is, is groter dan dat een man besmet geraakt van een vrouw die HIV-positief is. De dames die bovendien NZC en zélfs niet "de pil" nemen of een andere bijna 100 %-betrouwbaar voorbehoedsmiddel, lopen natuurlijk ook nog eens het risico om zwanger te geraken. Abortus is dan weer een andere zaak. Nagaan van wie het kind is, is niet onmogelijk. Stel je eens voor: plots vader.
Als je geneukt hebt zonder condoom met een dame die HIV-besmet is, is doorgaans de kans nog veel kleiner dat je zelf niet besmet geraakte maar wie wil er nu zelfs maar 1 % kans op een dodelijke ziekte die je leven intussentijd heel erg veranderd (en wel een beetje naar de kloten helpt, het is niet makkelijk leven als HIV-patiënt). Probleem alhier: indien de dame "onlangs" besmet is geweest is de kans dat je besmet wordt als man plots veel zekerder. Indien je neukt zonder condoom met "zwartjes" (zo weet iedereen wat ik bedoel, zonder rasictisch te willen zijn) en Aziatische dames is de kans op besmetting eveneens veel zekerder.
In de prostitutiewereld staan de dames er meestal op om te neuken met condoom, daar zij een veel groter risico nemen om het virus te ontvangen. Helaas zijn er uitzonderingen op de regel, omwille van snel geldgewin en ook helaas is het in de praktijk al voorgevallen dat prostituées expres het HIV-virus trachten door te geven. Zij weten dus verdraaid goed dat ze HIV-positief zijn maar willen maar één ding: een man naar keuze dit terug lappen.

Bredero
18 juli 2009, 00:03
... Probleem alhier: indien de dame "onlangs" besmet is geweest is de kans dat je besmet wordt als man plots veel zekerder. Indien je neukt zonder condoom met "zwartjes" (zo weet iedereen wat ik bedoel, zonder rasictisch te willen zijn) en Aziatische dames is de kans op besmetting eveneens veel zekerder.
In de prostitutiewereld staan de dames er meestal op om te neuken met condoom, daar zij een veel groter risico nemen om het virus te ontvangen. Helaas zijn er uitzonderingen op de regel, omwille van snel geldgewin en ook helaas is het in de praktijk al voorgevallen dat prostituées expres het HIV-virus trachten door te geven. Zij weten dus verdraaid goed dat ze HIV-positief zijn maar willen maar één ding: een man naar keuze dit terug lappen.

Ik mag hopen dat dit jou eigen woorden zijn en deze niet van jou arts afkomstig zijn.

foots
18 juli 2009, 11:16
Heren, beren,

Nou dat had ik nou natuurlijk nooit verwacht. Wat een open deur !

Groet, Foots

seksenfun
19 juli 2009, 13:16
Dit is geen open deur maar drijfzand! Hoogstens een open deur naar drijfzand ;).

phoenix
19 juli 2009, 14:53
tja jongens dt was het einde vd ijsberentijd, ik zak door het eis, XXX of XXX allebei roemeens zijn besmet meet de traditionel druiper, onderweg naar peru, heb ik londen een art geraadpleeg, wat zou schoon en zuiver is....en het heeft me aardig wat hoofdbrekens opgelverd, wel of niet doorgaan met reizen meteen kuur, de kuur werkt te niet, gelukkig heb ik een goede kliniek kunnen vinden hier in cusco peru....maar ik zal nog es naar jan bik gaan voor een wip, maar het is over, ja met flinke pijpbeurten van deze dames kun je dus ook gonnoroe oplopen, u bent gewaarschuwt, het is nu een week terug dat ik enekle heren van dit forum hier trof. en ik hoop dat die twee spuiten in mijn billen en de andere nieuwe medicatie aanslaat...................................ik wens dit iemand toe, maar de crisis tijd denk ik zorgt voor meer onveiligheid bij de dames en die risico's wens ik niet meer te lopen

afijn door schade en schande zeg maar is het over, ik wil niet een dame treffen in een saunaclub die ook toevallig hiv besmet is naast haar gonnoroe infectie.

paul22
20 juli 2009, 12:08
Paul,

Kun je een bronvermelding (link?) aanmaken aub? Dit ivm copyright etc.

Dank je!
Tiga

http://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/210261005.pdf

paul22
20 juli 2009, 12:34
De gevaarlijke keelkanker kan het gevolg zijn van een te laat opgemerkte chlamydia.

Chlamydia in de mond/keel ? Alleen maar geklets van jouw arts. Zoek maar eens op hoeveel gevallen er beschreven zijn in de wetenschappelijke literatuur.

Je zou nog kunnen claimen dat er nooit op orale chlamydia wordt onderzocht (maar dat heeft een reden!!). Daarom vond ik het leuk een onderzoekje te lezen dat op een Universiteitscampus was afgenomen. 1500 vrouwelijke studenten werden onderzocht (ook oraal !!!) , een verbijsterend aantal van 22% had chlamydia !! (vaginaal ) , maar 50% deed ook aan felatio, en nu mag jij raden hoeveel er oraal chlamydia hadden ..... inderdaad 0,0 !!

Clamydia loop je niet op met orale sex ! en ook Gonneroe is een extreme zeldzaamheid, waarbij het weer teruginfecteren van een ander vooral theoretische prietpraat is.

Omdat ijsberen niet weten hoe matig een condoom bij NMC beschermt tegen deze twee klassieke SOA's (40-60%) krijgt het PZC de schuld (maar niet terecht!)

Helaas is het in de praktijk al voorgevallen dat prostituées expres het HIV-virus trachten door te geven. Zij weten dus verdraaid goed dat ze HIV-positief zijn maar willen maar één ding: een man naar keuze dit terug lappen.

Waar in de literatuur is dit beschreven?
Prostitutie kent vele kanten , bij straathoertjes (verslaafd) en transen is het % HIV tussen 7-20% , juist deze groepen kennen veel mannen die ZONDER willen sexen , en de klant bepaald, ( beide groepen geven dit aan) Hier zou je juist HIV besmettingen bij prostituanten verwachten, maar het is juist opvallend dat ze er niet zijn.

Jabberwalkie
20 juli 2009, 13:02
hehe, een hele geruststelling ! :triotje:

paul22
20 juli 2009, 15:00
De bakteriên Treponema RPP en Treponema TPPA worden het tweede vaakst aangetroffen in het prostitutiemilieu.

.

In Nederland werd Gonnoroe 7x vaker aangetroffen als syfilis.
Als je ziet hoe weinig gevallen van syfilis er in de bevolking zijn, en als je dan ook nog weet dat dit vooral homo-mannen zijn, (veelal ook HIV+). Dan zal dit in Nederland ook niet snel veranderen.

Weet niet waar je arts het vandaan haalt, maar zou mij verbazen als jouw cijfers voor Belgie kloppen.

paul22
20 juli 2009, 15:05
hehe, een hele geruststelling ! :triotje:

bedoel je dit;
Omdat ijsberen niet weten hoe matig een condoom bij NMC beschermt tegen deze twee klassieke SOA's (40-60%) krijgt het PZC de schuld.

En die klassieke soa's vindt je bij een behoorlijk percentage Dames, en loop je heel makkelijk op . 25% kans op besmetting ,met condoom 10% kans op besmetting.

Inderdaad een hele geruststelling.:badidea[1]:

foots
20 juli 2009, 16:49
Duidelijke zaak Paul,

Ik had het altijd al gedachten nu blijkt maar weer eens dat ik gelijk had.
Daarom heb ik mij afgelopen zaterdag maar gewoon laten pijpen, een vol uur. Die condomen en dat neuken is toch maar ouderwets en je wordt er nog moe van ook. Ik zeg lurken, lekker lang laten lurken, is heerlijk, ongevaarlijk en geniet !

Groet, Foots :wink2:

joepie
20 juli 2009, 17:39
En dan lekker de bek volspuiten hhmmmmm

phoenix
21 juli 2009, 00:32
nou mijn niuewe medicamenten helpen gelukkig, jongens ben ene beetje vd schrik bekomen, maar toch als je het eenmaal ervaart is het toch heel raar hoor een druiper, maar geniet en neem wel je verantwoordeijkheid! , ik ben voorlopig even in een sexloze periode beland, alhowel hier in peru het erggg makkelijk is om te wippen

Dalton
21 juli 2009, 00:48
In peru lopen alleen maagden rond want de kinderen die brengen wij met onze ruimte schepen van een andere planeet ieder 1/2 jaar naar daar.

timjava
21 juli 2009, 12:14
Ik laat mij niet leiden door de cijfers uit de statistiek. Of de kans nu groot of klein is, als het je overkomt is dat gewoon zwaar kl.t.. Ik bezoek de DVP’s omdat ik daar plezier aan beleef. Ik NMC en laat mij PZC. Ik weet dat ik een risico loop op een SOA en accepteer dit risico. Gelukkig heb ik nog nooit een SOA gehad. Ik accepteer ook het risico dat ik verongeluk op de weg naar een club. Overal zitten risico’s aan. Wil je het risico op een SOA vermijden, dan moet je aan geheel onthouding doen. Je ontloopt dan echter niet de overige risico’s die aan het leven zitten.

seksenfun
21 juli 2009, 12:19
Dit zijn pas wijze woorden!

Ik ijsbeer nu ook al 2,5 jaar en heb ook nog niets opgelopen. Elk jaar laat ik me testen.
Maak ik mezelf iets wijs als ik voor mezelf geloof dat er een verschil is tussen naar kamer gaan met gfe-dames (die wat minder vaak kameren over het algemeen) en de afwerkertjes? Of met andere woorden: het risico is groter bij de laatste categorie dan bij de eerste.

Dalton
21 juli 2009, 12:29
Ik vond het de laatste keer al zo vreemd in lr dat de meeste meiden aan het knorren waren maar helemaal niet meer aan die gekke griep gedacht.
Dus de volgende keer ook een mondkapje vvordoen plus condoom om en handschoenen aan.
heb ik nog iets vergeten?

seksenfun
21 juli 2009, 12:36
Ik vond het de laatste keer al zo vreemd in lr dat de meeste meiden aan het knorren waren maar helemaal niet meer aan die gekke griep gedacht.
Dus de volgende keer ook een mondkapje vvordoen plus condoom om en handschoenen aan.
heb ik nog iets vergeten?

Ja natuurlijk, het beflapje :smile: en haarkapje (luizenplaag weet je wel, is ook nog zo'n risico, zeker als die dames kleine kinderen thuis hebben) :smile: :smile:.

seksenfun
21 juli 2009, 13:10
Afrikaanse homomannen hebben tien keer zo vaak hiv als Afrikaanse heteromannen. Volgens een onderzoek dat maandag is gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift The Lancet leiden vooroordelen in sub-Sahara Afrika voor homo's vaak tot een grotere kans op besmetting.

Stigma
De onderzoekers van de Oxford Universiteit stellen dat het hoge aantal besmettingen onder homo's direct te herleiden is naar "de culturele, religieuze en politieke onwil om homomannen te accepteren als gelijken in de maatschappij". Door het stigma rond deze groep, is het voor hulpverleners moeilijk homo's te bereiken, aldus een onderzoeker tegen de BBC.

Relaties
De risico's zijn volgens de onderzoekers niet beperkt tot homo's, omdat veel van deze mannen ook relaties met vrouwen onderhouden. Volgens de onderzoekers moet meer voorlichting worden gegeven.

Hiv is het virus dat kan leiden tot aids. Ongeveer 33 miljoen mensen wereldwijd hebben hiv, twee derde van de patiënten leeft in Afrika ten zuiden van de Sahara.

http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezond/article/detail/936673/2009/07/20/Afrikaanse-homo-s-hebben-tien-keer-zo-vaak-hiv.dhtml (http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezond/article/detail/936673/2009/07/20/Afrikaanse-homo-s-hebben-tien-keer-zo-vaak-hiv.dhtml)

"Ze" rijzen toch niet overal evengraag op, blijkbaar ;).

timjava
21 juli 2009, 15:11
Wat zijn we toch bekrompen van geest, een SOA vergelijken met risico's in het verkeer.

Ik vergelijk niet. Ik geef aan dat ik statistieken onzin vind. Bij club bezoek loop je een risico en of die groot of klein is maakt niet uit. Je kunt pech hebben en bij je eerste bezoek iets oplopen, of je hebt geluk en na 1.000 bezoeken nog steeds geen SOA.

Maar dat neemt niet weg dat heel wat ijsberen veantwoording bij de vriendin, de vrouw en de kinderen hebben af te leggen.
En dus wel een keertje dieper moeten nadenken. Maar goed, we gaan dan in een oeverloze discussie.

Wel of geen verantwoording afleggen heeft niets te maken met het risico op een SOA. Als je een relatie hebt en een SOA oploopt moet je met de billen bloot. Ik neem aan dat iedereen die verantwoordelijkheid neemt.

paul22
21 juli 2009, 15:13
je moedigt mensen aan te pijpen zonder, wat veel ongevaarlijker zou zijn dan neuken met.

Ik vertel mijn waarheid en verwijs naar de onderbouwing daarvan, dat medische vakliteratuur lezen en begrijpen voor jou te hoog gegrepen is, het zij zo. Jammer als je zo weinig verstand van de materie hebt ,dat je dan toch anderen wil vertellen hoe iets zit.:badidea[1]:
Zouden meer mensen alleen PZC preferen en het NMC achterwegen laten geeft dat inderdaad een risico reductie (ook voor jouw geliefde dames!).

ik reken op het gezond vestand van de mensen achter de ijsberen, mensen die toch nog een heel klein beetje logisch kunnen en willen nadenken,

Een uitspraak die ik alleen maar kan onderstrepen..:exactly[1]:

Maar dat neemt niet weg dat heel wat ijsberen veantwoording bij de vriendin, de vrouw en de kinderen hebben af te leggen.
En dus wel een keertje dieper moeten nadenken.
Maar ik geef jullie op een blaadje, een SOA oplopen is klote en al is het risico nog zo klein, het is aan niemand toe te wensen, dus een klein beetje voorzichtigheid kan veel ellende veroorzaken.
Leg maar eens tegen vrouwlief uit dat je een SOA hebt opgelopen, of gaat vrouwlief geloven dat je lul enkel groene en gele etter spuugt?
En dan is het paniek, en de meesten durven geeneens naar hun huisarts toe.

En weer ben ik het volledig met een uitspraak van onze relnicht eens. Ik heb dit standpunt al vaker verdedigt. En ben dan ook absoluut voor condoomgebruik. En afhankelijk van de situatie (niet voor Clamydia/Gonorroe/HIV) ook voor orale sex. :wakeup[1]:

foots
21 juli 2009, 20:18
Heren, beren,

Wat ik al eens eerder zei, oversteken is ook gevaarlijk en dat doe ik ook elke dag.

Groet, Foots

thesickboy
22 juli 2009, 07:54
Onwaarschijnlijk dat deze discussies steeds weer blijven oplaaien, terwijl alles hierover reeds véle malen geschreven is.

De slotsom is (én blijft) voor mij tweeledig:

Enerzijds: Alles wat je doet onbeschermd houdt méér risico's in dan wanneer je ze beschermd doet.

Anderzijds: If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

:bye:

dol op lopen
10 mei 2011, 17:25
Ook ik was afgelopen jaar de sigaar.Na 4 bezoekjes in Duitsland was t raak bij de GT.Een ouderwetse druiper door PZC.Ik dacht dat dat mij niet zou gebeuren,de kans is zooo klein hoor je en lees je her en der.
Inmiddels weet ik beter en gaat t condoom erom en heb ik Duitsland gemeden.Overigens wel een goede soakliniek in Adam.Ik hoop er alleen nooit meer te komen.................

Groeten,

Dol op lopen

facial
10 mei 2011, 18:09
Ook ik was afgelopen jaar de sigaar.Na 4 bezoekjes in Duitsland was t raak bij de GT.Een ouderwetse druiper door PZC.Ik dacht dat dat mij niet zou gebeuren,de kans is zooo klein hoor je en lees je her en der.
Inmiddels weet ik beter en gaat t condoom erom en heb ik Duitsland gemeden.Overigens wel een goede soakliniek in Adam.Ik hoop er alleen nooit meer te komen.................

Groeten,

Dol op lopen

is niet zo mooi maar beter dan hiv dan is er niets meer aan te doen

Jansen
10 mei 2011, 22:00

Groeten,

Dol op lopen

Je hoeft Duitsland toch niet te mijden ?

trek voor de grens vast een condoom over je heen er kan niets gebeuren.:biggrin:

facial
11 mei 2011, 07:49
Je hoeft Duitsland toch niet te mijden ?

trek voor de grens vast een condoom over je heen er kan niets gebeuren.:biggrin:

en als er geen condooms voor handen zijn, dan ligt er vast nog een gebruikte achter de plinten van de meeste kamers:biggrin: