Inloggen

Volledige versie bekijken : Kaposi-syndroom

macartuur
25 juni 2009, 12:17
Gisteren was ik voor het eerst in Acapulco. Nou ja, vroeger toen het een partytreff was, was ik er ook al eens. Na de ombouw ziet het er beter uit als vroeger, maar aan de LR in Kaarst of atrium in d´dorf kan het vind ik niet tippen. Er waren volgens de theke 38 vrouwen, die ik echter ook na twee uur niet kon ontdekken. Mijn schatting ca 24. en zo´n veertig beren op rooftocht.
Na het eerste uur relaxen ging ik eens ernstig op zoek naar prooi. Er liep nog al een paar zeer rondborstige dames rond die mijn interesse wekten. Jammer dat in aca geen animatie is, ik vind het best plezierig als de dames wervend om me heen zwieren. Ijsberen wachten ook tot de zeehond uit het water opduikt om dan toe te slaan.
Toen ik mijn zinnen op een blonde dame rondborstige dame had gezet dook er een nieuwe ijsbeer op in mijn jachtterrein. Mijn jachtinstinkt kreeg een behoorlijke domper toen ik de man aanschouwde. Hij zat van boven tot onder vol Kaposi-sarkomen (kwaadaardige tumoren die vooral bij HIV-patienten in het laatste stadium optreden). Beroepsmatig ben ik al vaker met deze tumoren gekonfronteerd dus mijn luststadium zakte onder nul.
Hij werd in ieder geval door enkel dames herkend, ergo hij komt er vaker. Mijn gedachten dwaalden af uit van aca naar LR en ik ben toen snel vertrokken.
Noem het pech of geluk, mij zien ze daar nooit meer. Kan aca niks aan doen maar ijsbeer zijn is wat anders als in de beerput zitten nietwaar?

Jünther
25 juni 2009, 19:06
Hij zat van boven tot onder vol Kaposi-sarkomen (kwaadaardige tumoren die vooral bij HIV-patienten in het laatste stadium optreden). Beroepsmatig ben ik al vaker met deze tumoren gekonfronteerd dus mijn luststadium zakte onder nul.
Hij werd in ieder geval door enkel dames herkend, ergo hij komt er vaker.

Goededag, dit is heftige stuff. Hoe ga je daar mee om, tsja?
Zeer lastig en complex.

Zelf aftaaien (zoals jij deed)?
Het personeel verwittigen (heeft ook iets achterdochtigs)?
De man aanspreken?
De vrouwen waarschuwen?

Moeilijk hoor.

uurtje
25 juni 2009, 19:13
nou sta ik net in dubio om ergens heen te gaan. in het kader van (s)experimenten dacht ik aan Velbert. Dacht ik......

macartuur
25 juni 2009, 22:50
Beste beren, het is een lastig thema maar ik wilde de forumleden waarschuwen.

macartuur
25 juni 2009, 22:51
Het gaat in het forum immers niet alleen om de maten van de dames, nietwaar?

seksenfun
26 juni 2009, 20:44
Mijn jachtinstinkt kreeg een behoorlijke domper toen ik de man aanschouwde. Hij zat van boven tot onder vol Kaposi-sarkomen (kwaadaardige tumoren die vooral bij HIV-patienten in het laatste stadium optreden).

Vreemd verhaal. Misschien een te snelle super negatieve conclusie? Het staat me voor dat wanneer je écht aan het aftellen gaat bij AIDS je niet meer over de krachten beschikt om nog veel meer te doen dan je levend te houden binnenshuis (een beetje zwaar omschreven maar goed).

macartuur
27 juni 2009, 10:45
Mijn jachtinstinkt kreeg een behoorlijke domper toen ik de man aanschouwde. Hij zat van boven tot onder vol Kaposi-sarkomen (kwaadaardige tumoren die vooral bij HIV-patienten in het laatste stadium optreden).
Vreemd verhaal. Misschien een te snelle super negatieve conclusie? Het staat me voor dat wanneer je écht aan het aftellen gaat bij AIDS je niet meer over de krachten beschikt om nog veel meer te doen dan je levend te houden binnenshuis (een beetje zwaar omschreven maar goed).

Kaposisarkome Hebben betekend niet dat
je al aan het eind van de rit bent aangekomen! Maar omdat ze ongeneeslijk zijn, zijn er patiënten die alles scheissegal wordt. En DIE zijn voor anderen gevaarlijk.

macartuur
27 juni 2009, 10:47
HIV BESMET ZIJN IS NIET HETZELFDE ALS AAN AIDS LIJDEN!

Gustomass
27 juni 2009, 11:34
Mijn vraag is eenvoudig.
Tis een ernstig onderwerp dat nu een beetje lijkt te belanden in een welles nietes gebeuren.
Daar is het te belangrijk voor naar mijn beleving.

Kan iemand hier of liever in een draadje waar het beter thuis hoort alles goed op een rijtje zetten.

groetjes Gustomass

paul22
30 juni 2009, 17:16
Kaposi-sarkomen (kwaadaardige tumoren die vooral bij HIV-patienten in het laatste stadium optreden). Beroepsmatig ben ik al vaker met deze tumoren gekonfronteerd dus mijn luststadium zakte onder nul.

In Nederland zijn er zo'n 50 patienten per jaar !!
Waarbij het verschijningsbeeld sterk afwijkt.;)

Dit is dus een zeer zeldzaam sarkoom, en jij ziet die regelmatig en kunt op afstand direkt herkennen wat het is? :confused:

Overigens is HIV in minder dan 50% van die 50 jaarlijkse gevallen de oorzaak.
Er zijn dus meer patienten met Kaposi-syndroom zonder HIV besmetting.:eek:

Freddy_K
30 juni 2009, 18:12
Waarbij het verschijningsbeeld sterk afwijkt.;)

Dit is dus een zeer zeldzaam sarkoom, en jij ziet die regelmatig en kunt op afstand direkt herkennen wat het is? :confused:

Overigens is HIV in minder dan 50% van die 50 jaarlijkse gevallen de oorzaak.
Er zijn dus meer patienten met Kaposi-syndroom zonder HIV besmetting.:eek:

voordat de beren massaal aan de AIDS remmers gaan wees bewust dat er nog steeds een grote beweging is die van het hele AIDS verhaal niks gelooft (Peter Duesburg et.al., http://www.youtube.com/watch?v=SkHsLZnE6oc&feature=related). Geloof dat als DVP's en beren in bosjes omkwamen van AIDS dat we wel iets hadden vernomen. Wil verder niks beweren maar denk dat we zonder vrees kunnen doorgaan met onze hobbie, dat heeft de tijd wel bewezen :P

macartuur
30 juni 2009, 18:27
Waarbij het verschijningsbeeld sterk afwijkt.

Dit is dus een zeer zeldzaam sarkoom, en jij ziet die regelmatig en kunt op afstand direkt herkennen wat het is?

Ik zat langs de man, ik heb het over patienten die ik in de loop van mijn beroep heb leren kennen (20 jaar beroepservaring). Het beeld is typisch en niet te verwisselen. Of je het trouwens gelooft of niet maakt mij niet uit maar de uitwerking op mijn libido was enorm. namelijk nuuuuuuullllllllll!!!!

Jünther
30 juni 2009, 18:32
Het vertonen van 'Kaposi-sarkomen' is een symptoom dat bij het AIDS-ziektebeeld KAN horen.

Het kan ook een op zichzelf staand ziektebeeld/syndrome zijn, zonder dat de patient HIV-seropositief is.

macartuur
30 juni 2009, 18:43
Je vindt Kaposi inderdaad ook bij immunsupprimierte mensen (Orgaantransplantie of andere ziektebeelden waar de lichaamsafweer verzwakt wordt). Daar zijn Kaposisarkome meestal aan de organen en niet aan het huidoppervlak.

seksenfun
30 juni 2009, 20:20
Mij lijkt het precies niet zo belangrijk om precies te weten wat die man nu wel of niet had. Me dunkt dat als je zelf veilig sekst je sowieso geen HIV/AIDS kan oplopen. Voor de dames geldt natuurlijk hetzelfde. Dus, stel dat de man net met een dame naar kamer is geweest en ze hebben veilige seks gehad en jij gaat daarna met dezelfde dame en je sekst ook veilig = no risc. Heb je zelf onveilge seks daaraantegen... loop je risico. Ik meen dat het zo eenvoudig is ;).

foots
1 juli 2009, 17:52
heren beren,

En zo is het mar krek war !
ofwel helemaal gelijk, maar je zin is wel even over dat snap ik ook wel.

Groet, Kempische Foots :wink:

phoenix
1 juli 2009, 19:09
het grappige is dat de kans dat je zo iemann ontmoet ook niet zo groot is, maar dat je helemaal niet weet wat er voor mensen rondlopen die hiv en erger aids hebben...Dat je libido dan moeilijk gaat doen kan ook zo zijn als je een wratje ziet zitten of een andere geslachtsziekten of huidziekte ziet zitten....De condoom beschermt!, voorkomt nooit 100%. Wellicht is de kans echter dat je binnen een paar maanden de mexicaanse griep te pakken hebt en daar aan overlijdt is denk ik al een stukje groter en let wel reeler!!!, maa rik knijp ook nog steeds 7 kleuren strond als ik weer alles laat doorlichten door een kapot condoompje !

paul22
3 juli 2009, 13:58
Je vindt Kaposi inderdaad ook bij immunsupprimierte mensen .

Klopt , maar daarnaast is er een kleine groep die het "zomaar" krijgt, meestal oude mannen met een "beetje" buitenlands bloed.

Me dunkt dat als je zelf veilig sekst je sowieso geen HIV/AIDS kan oplopen. je sekst ook veilig = no risc. Heb je zelf onveilge seks daaraantegen... loop je risico. Ik meen dat het zo eenvoudig is ;).

Was het maar zo. Een condoom is een prima bescherming (= safer ), tegen HIV werkt het nog het beste van alle SOA's , maar dat betekent niet = no risc !!

Een condoom bied 80-90% bescherming tegen HIV. blijft nog genoeg risico over. Het is dus zinvol om partners zonder HIV besmetting te selecteren. En handelingen met zo laag mogelijk risico uit te voeren.

Voorbeeld , een liefhebber van "P6-transjes" (want die zijn zo geil, anaal met condoom neuken) loopt evenveel risico als iemand die een HIV-positieve vrouw ZONDER condoom vaginaal neukt. :eek:

phoenix
3 juli 2009, 15:32
:moon:met condoom loop je alleen kans als je zonder neukt, met condoom anaal loop je geen kans, ik heb nog nooit in mijn vrijwillgers werk bij een soakliniek in amsterdam gehoord van een arts dat hem dat was overkomen, een homsexueel die met condoom had gevreeen en hiv had opgelopen.

Picasso 1
3 juli 2009, 15:54
Ik vraag me eigenlijk ook af of 'droogneuken' een risico is voor SOA's. De redenering voor het risico op HIV bij neuken zonder condoom is dat er minuscule bloedinkjes ontstaan zowel bij haar als bij jou. Maar hoe zit het nu bij droogneuken? Met je eikel over een clitoris wrijven leidt volgens mij immers ook tot minuscule bloedinkjes. En bij deepthroat pijpen lijkt mij ook dezelfde logica opgaan.

Jünther
3 juli 2009, 18:18
:moon:met condoom loop je alleen kans als je zonder neukt, met condoom anaal loop je geen kans, ik heb nog nooit in mijn vrijwillgers werk bij een soakliniek in amsterdam gehoord van een arts dat hem dat was overkomen, een homsexueel die met condoom had gevreeen en hiv had opgelopen.

Lees nou eens wat je opkalkt, echt.

paul22
6 juli 2009, 11:37
met condoom anaal loop je geen kans.

Kan best dat jij dat nog nooit gehoord hebt. :green_smi

Meta-analysis of several studies showed an 85 percent decrease in risk of HIV transmission among consistent condom users versus non-users. These data provide compelling evidence that consistent use of the latex male condom is a highly effective method for preventing HIV transmission, the report said. Studies also show a 49 percent to100 percent reduction in risk of gonorrhea among men reporting condom use compared with non-users

http://www.hhs.gov/news/press/2001pres/20010720.html

paul22
6 juli 2009, 16:26
Nee dit klopt niet over 80-90%.

Nog even een Nederlandse link : http://www.soaaidsmagazine.nl/artikel_medisch/531

In een meta-analysestudie uit 1999 is naar voren gekomen dat het gebruik van condooms een reductie van 85% geeft van de transmissie van hiv.

Picasso 1
6 juli 2009, 16:30
Nog even een Nederlandse link : http://www.soaaidsmagazine.nl/artikel_medisch/531

In een meta-analysestudie uit 1999 is naar voren gekomen dat het gebruik van condooms een reductie van 85% geeft van de transmissie van hiv.

En met zo'n uitleg is er geen kip die er iets van snapt.

Zeg gewoon: condooms kunnen kapot gaan en bij anaal is het risico van een kapotte condoom groter en dus niet 100% veilig.

paul22
7 juli 2009, 14:15
En met zo'n uitleg is er geen kip die er iets van snapt.

Zeg gewoon: condooms kunnen kapot gaan en bij anaal is het risico van een kapotte condoom groter en dus niet 100% veilig.

Kapotte condooms zijn verantwoordelijk voor zo'n 2 % , zou het dus alleen om kapotte condooms gaan is de bescherming 98%.

Helaas is het niet zo eenvoudig , zoals een chirurg zijn latex bescherming gebruikt ,zo zou je het als ijsbeer moeten doen om 98% te halen. Realistisch is dat niet. (en ook niet "fun" ).:o

Picasso 1
7 juli 2009, 17:38
Kapotte condooms zijn verantwoordelijk voor zo'n 2 % , zou het dus alleen om kapotte condooms gaan is de bescherming 98%.

Helaas is het niet zo eenvoudig , zoals een chirurg zijn latex bescherming gebruikt ,zo zou je het als ijsbeer moeten doen om 98% te halen. Realistisch is dat niet. (en ook niet "fun" ).:o

Nog niet voldoende concreet. Zijn we onhandig in het aanbrengen van een condoom (nagels, voorvocht die eroverheen komt), of bewegen we ons te wild ermee (afglijden, kleine scheurtjes) of is de kwaliteit van de condooms/latex domweg niet altijd goed genoeg (scheurtjes)?

The Joker
7 juli 2009, 17:58
Er zijn meer lichaamsdelen die tijdens de sexuele handelingen met elkaar in contact komen.
Niet enkel pikkie-kutje contact is verantwoordelijk voor HIV overdracht.
Maar ga er niet te veel over na denken, anders durf je jezelf straks nog enkel in een HAZMAT pak te vertonen in een saunaclub...

Picasso 1
7 juli 2009, 18:03
Maar ga er niet te veel over na denken, anders durf je jezelf straks nog enkel in een HAZMAT pak te vertonen in een saunaclub...

Ik zal er zeker niet teveel over nadenken, anders word ik een kansloze rukker :D.

paul22
8 juli 2009, 11:48
Nog niet voldoende concreet. Zijn we onhandig in het aanbrengen van een condoom (nagels, voorvocht die eroverheen komt), of bewegen we ons te wild ermee (afglijden, kleine scheurtjes) of is de kwaliteit van de condooms/latex domweg niet altijd goed genoeg (scheurtjes)?

Hallo Picasso, de praktijk(onderzoek) wijst uit dat het "maar" 85% bescherming biedt, daarmee weet je de oorzaak(en) nog niet, die ligt (waarschijnlijk) niet in de latex kwaliteit , of kleine scheurtjes/nagels enz (die zijn wel voor die 2% kapotte condooms verantwoordelijk).

Met voorvocht , zit je al niet slecht.

Vraagje, ga jij naar het voorspel, het PZC (bij je PMC ,verwissel je het condoom voor het neuken? ,want speeksel/lipstick enz, maken een condoom onbetrouwbaar) eerst je handen en genitaliën goed wassen ? Waarna je het condoom direkt aanbrengt ,zonder lichaamcontact met de Dame, en er ook voor zorgt dat je zelf de buitenkant van het condoom niet aanraakt?:rolleyes:

PS vet (bv bodylotion) is ook funnest voor de betrouwbaarheid!:cool:

Picasso 1
8 juli 2009, 21:04
Duidelijk, Paul22. De meeste dames willen echter liever zelf het condoom aanbrengen. Zal wel te maken hebben met de risico's die je hier benoemt.