PDA

Volledige versie bekijken : Michael Jackson overleden aan hartstilstand



RAUL7
25 juni 2009, 23:15
Michael Jackson is vanavond in allerijl naar een ziekenhuis in Los Angeles overgebracht. De Amerikaanse zanger zou een hartstilstand gekregen hebben. Verpleegkundigen, die Jackson thuis aantroffen, reanimeerden de 50-jarige popster. Verdere details ontbreken voorlopig.


http://www.hln.be/hln/nl/1311/Michael-Jackson/article/detail/905344/2009/06/25/Michael-Jackson-overleden-aan-hartstilstand.dhtml

Pistol Pete
25 juni 2009, 23:43
Het onvermijdelijke is gebeurd, bij elke mythische superster lijkt een vroege dood te horen. Ik ben eigenlijk niet eens meer geschokt. De enige vraag die ik de laatste jaren had was wanneer het zou gebeuren. Maar wel uiterst triest natuurlijk.

Jack42
26 juni 2009, 01:45
Ik reed vannacht terug vanuit GT rond 1.15 uur en ik hoorde op de radio dat Michael Jackson was overleden. Ik kreeg kippenvel, in de jaren 70/80 ben ik opgegroeid met zijn muziek.
Het was de tweede keer dat ik kippenvel kreeg deze avond maar de eerste keer was een aangenamere reden, met dank aan Lorena voorheen Kathleen VV.

Dingo
26 juni 2009, 02:32
Z'n hit uit 1979 , ik zat net een paar maanden in het leger, nog voor de gezichtsoperaties begonnen:
http://www.youtube.com/watch?v=4_hz2am90Hk

ziane
26 juni 2009, 02:54
Op de terugweg richting huis vanuit de GT hoorde ik ook op de radio dat "The King of Pop" Michael Jackson was overleden. Ik kreeg er ook kippenvel van en in mij ogen was hij een van de allergrootste artiesten van de 20ste eeuw. Goede muziek en gave videoclips, jammer genoeg helemaal kapot gemaakt door de media.....(en door zichzelf)

Een saillant detail: Michael Jackson en ik hebben dezelfde geboortedatum. Hoop alleen dat ik een stuk langer volhou dan 50 jaar....


RIP
Michael Jackson

http://www.youtube.com/watch?v=o8rYl6K2STc&feature=fvst

foots
26 juni 2009, 08:34
Heren, beren,

Dit is typisch een bericht voor de krant, geen enkele sexuele tint of pretpillen die aan de oorzaak liggen, dus mi geen bericht voor dit forum.

Groet, Foots :wink:

P.S. Oh ja hij had een hit met Dirty Diana, maar om dat aan te halen vind ik er ver gezocht.

RAUL7
26 juni 2009, 08:42
Dit is typisch een bericht voor de krant, geen enkele sexuele tint of pretpillen die aan de oorzaak liggen, dus mi geen bericht voor dit forum.


Dat is uw mening en die is voor mij waardeloos.
Ik vond dit bericht wel belangrijk genoeg voor het forum.

Goedemorgenallemaal
26 juni 2009, 10:23
Dat is uw mening en die is voor mij waardeloos.
Ik vond dit bericht wel belangrijk genoeg voor het forum.

Het is inderdaad geen ijsberenforum-bericht, maar dat geld voor de meeste berichten in "algemeen ge-ijsbeer" die kennelijk voor niet ter zake doende berichten bedoeld is. Het is hier dus welzeker op zijn plaats....
Maar goed, Michael Jackson dood? Net zo belangrijk en onbelangrijk als verreweg de meeste sterfgevallen. Is U opgevallen dat Farah Fawcett ook is overleden? Dat de Belgisch Yasmine is overleden?

Wat betreft Michael Jackson... Ik had niks met zijn muziek, nieuws over zijn persoontje interesseerde mij niet.
Wat dat aangaat doet het mij niet meer of minder dan eenieder sterfgeval van welke mij onbekende dan ook. De omstandigheden zijn ook niet zo dat je gaat zeggen "nounou".
Mijn relatieve overschilligheid kan als snel omslaan in grote ergeris als we nu de hela dag door alleen maar zijn Muziek gaan horen, vanavond opeens op zes verschillende kanalen die lawaaierige "Oz" film gaan zien, Obama ook iets horen zeggen op TV en je er de hele tijd mee geconfronteerd wordt. Ik heb nog geluk wat dat betreft, een vriend van mij, weliswaar DJ dus hij doet af en toe wat met muziek, kreeg om half zes een telefoontje "wist je dat Michale Jackson is overleden?" . Vervolgens werd hij uitgescholden als zijnde harteloos toen hij slaperig zei "moet je me daarvoor wakker bellen? Dat wist ik als toen ik om 4 uur klaar was met draaien". In zijn slaap kwamen om 7 uur en half 8 nog twee dergelijk sms'jes binnen.

Dan wordt het te gek denk ik.

RAUL7
26 juni 2009, 10:37
Is U opgevallen dat Farah Fawcett ook is overleden? Dat de Belgisch Yasmine is overleden?


Ja, is mij ook opgevallen. Ik had het gisteren op de chatbox gezet ;).
Maar wereldwijd krijgen deze berichten niet zoveel aandacht als de dood van Michael Jackson.

Picasso 1
26 juni 2009, 11:03
Ja, is mij ook opgevallen. Ik had het gisteren op de chatbox gezet ;).
Maar wereldwijd krijgen deze berichten niet zoveel aandacht als de dood van Michael Jackson.

Maar Raul toch! Wat is nou belangrijker?
Dit?
http://meaningfuldistractions.files.wordpress.com/2008/07/michael-jackson_loses-neverland.jpg

Of dit?:smile:

http://farm3.static.flickr.com/2025/2195080330_8d16b2494e.jpg

RAUL7
26 juni 2009, 11:07
Het onderste :rofl::rofl::rofl:!

Goedemorgenallemaal
26 juni 2009, 11:41
Mijn opoe is ook overleden

Hij...

Opoe is hetzelfde als "Oma"of grootmoeder.
Ik ben zo snel -maar ik kan het verkeerd hebben natuurlijk- nergens tegengekomen dat Opoe in welk Vlaams dialect dan ook een mannelijke grootouder kan zijn.

Dat de betreffende persoon hoe dan ook beter kon zingen dan MJ, DAT wil ik direct geloven.

foots
26 juni 2009, 12:38
Heren, beren,

Bij mijn weten heet "oma" om in het Vlaams "boma" of "bomma" en opa heet "bompa". Corrigeer em als ik het niet goed heb, ben nog nederbelg in wording en ik heb mijn inburgeringscusrus nog niet gahad.

Groet, Foots

Goedemorgenallemaal
26 juni 2009, 15:16
Heren, beren,

Bij mijn weten heet "oma" om in het Vlaams "boma" of "bomma" en opa heet "bompa". Corrigeer em als ik het niet goed heb, ben nog nederbelg in wording en ik heb mijn inburgeringscusrus nog niet gahad.

Groet, Foots

Niks belz aan, is gewoon "Zuid-Nederlands. Weliswaar een beetje in onbruik in veel streken maar toch.
Overigens is Bompa een afgeleide van Bonpa, van Bon Pa. Goede vader.

CLUBSPORT
26 juni 2009, 16:33
ik volgde al de heisa rond jackson de laatste jaren niet echt .
die man heeft nooit een normaal leven gehad altijd geleefd eerst door zijn vader en later door de media .
als je zo opgroeit kan je er volgens mij alleen maar een gigantische tik aan overhouden .
klinkt mischien hard voor hem is het mischien beter dat hij dood is heeft hij eindelijk rust .

Dingo
27 juni 2009, 10:51
Heren, beren,

Dit is typisch een bericht voor de krant, geen enkele sexuele tint of pretpillen die aan de oorzaak liggen, dus mi geen bericht voor dit forum.

Groet, Foots :wink:




Maar misschien wel volledig op z'n plaats in het 'off-topic' gedeelte van dit forum. Weet je wel het 'Algemeen Ge-ijsbeer'. Waar onderwerpen als 'nieuwsheffing op internet', 'speciaal voor extince','rekeningrijden','72 jarige Berlusconi heeft vriendin', 'Duits bier wordt duurder', 'George Clooney maakt contact met overleden varken', 'Hotels','De mooiste sport is wielrennen' geplaatst worden.


D.

Bosco
27 juni 2009, 20:45
Er is besloten om het as van Michael Jackson uit te strooien in een zandbak.
Want dan kunnen de kinderen ook eens met hem spelen. :D

Jansen
27 juni 2009, 21:47
Er is besloten om het as van Michael Jackson uit te strooien in een zandbak.
Want dan kunnen de kinderen ook eens met hem spelen. :D


Je kan hem ook omsmelten omdat hij voor 80% uit plastic bestond, maak er lego blokjes van en de kinderen spelen eens een keer met hem.


Ja er zijn vanaf zijn dood al meer dan 50 moppen gemaakt dus het blijkt dat hij bekender was dan rp.:D:D

Jansen
27 juni 2009, 21:58
Mijn opoe is ook overleden

Hij kon niet zo goed zingen als MJ (alhoewel, alhoewel :hammer:), maar die man wist veel meer af van het orgasme van varkens en zeugen, dat was pas een man. En zeker meer waard voor mij dan eender welk bekend persoon.
erpee :wink:


Beste rp nu begrijp ik ook de geaardheid van jou als liefhebber van alles als er maar een gat in zit.

Varkens en zeugen eten ook alles en als je opa de varkens tot een orgasme kon krijgen dan weet ik uit welke familie tak jij komt :D:D:D

Ik hoop dat je de lol er wel van inziet anders hebben we weer een rel.:rofl:

Jansen
27 juni 2009, 21:59
Maar Raul toch! Wat is nou belangrijker?

Ik ben vergeten waar het over ging als ik dit Jansen meisje zie.:fuck:

[B]Of dit?:smile:

http://farm3.static.flickr.com/2025/2195080330_8d16b2494e.jpg


Toppertje

RAUL7
29 juni 2009, 10:48
De politie van Los Angeles is een misdaadonderzoek gestart naar de dood van Michael Jackson, zo verklaarde de advocaat van de familie. Indien niemand wordt aangeklaagd, zal de familie zelf juridische stappen ondernemen opdat dit zou gebeuren. Daarmee wordt de piste van misdadig opzet weer opengegooid, zo meldt The Sun.

Privédokter ondervraagd
Zaterdag werd Michael Jacksons privédokter drie uur lang ondervraagd door de politie. Dokter Conrad Murray, die vlak na het overlijden van de ster ruim dertig uur spoorloos was, wordt ervan verdacht Jackson een injectie met de zware pijnstiller Demerol te hebben gegeven, een synthetische vorm van morfine.

Vlak daarna zou Jackson een hartstilstand hebben gekregen. Murray probeerde zijn patiënt nog te reanimeren, maar slaagde daar niet in. Naar verluidt zou Murray de zanger nog een injectie in het hart hebben gegeven in een poging zijn leven te redden.

De advocaat van de dokter ontkent in de Los Angeles Times dat Murray Jackson een injectie met een zware pijnstiller gaf.
"Jackson heeft geen sterke middelen gekregen, zoals Demerol of OxyContin", preciseerde de dokter. "Het gerucht dat dokter Murray wel pijnstillers zou toegediend hebben, is volledig fout."

Verantwoordelijken straffen
Moorddetectives die de dood van Jackson onderzoeken, ontkenden vrijdag nog dat het om een misdaadonderzoek gaat. Brian Oxman, de advocaat van de familie Jackson, verklaarde gisteren aan The Sun dat de familie te horen kreeg dat er wel degelijk een misdaadonderzoek wordt gevoerd. De familie Jackson eist dat elke verantwoordelijke voor de rechter komt en een gepaste straf krijgt.

Zaterdag liet de familie Jackson een tweede autopsie op het lichaam verrichten. Met de resultaten daarvan wil de familie bewijsmateriaal verzamelen. De eerste autopsie door de lijkschouwer sloot misdadig opzet uit.

De familie-advocaat wil nog geen beschuldigende vinger wijzen en wacht de resultaten van het toxicologisch onderzoek af. "We laten de autoriteiten hun werk doen, daarna zullen we stappen ondernemen".

Kritiek op dokter
Gevraagd naar de rol van dokter Murray, verklaarde Oxman: "Ik weet niet wat hij deed. De familie wil weten wat er in die laatste cruciale minuten is gebeurd". Medische experts uitten al kritiek op de handelswijze van Murray, die Jackson op een bed probeerde te reanimeren in plaats van op de grond.

Murray van zijn kant liet een team advocaten uit Texas overvliegen voordat hij zich akkoord verklaarde om met de politie te praten.

"Getuige, geen verdachte"
"Dokter Murray vond dat hij wel een idioot zou zijn om, in een zaak van deze omvang, te praten met iemand die 'detective' voor zijn naam heeft staan zonder eerst een advocaat te consulteren. Ik weet niet wat er gebeurd is voor Michael Jackson het bewustzijn verloor, maar dokter Murray heeft minstens twintig minuten lang geprobeerd hem te reanimeren. Dokter Murray is ondersteboven van wat gebeurd is. Hij verloor niet alleen een grote entertainer zoals wij allemaal, hij verloor ook een vriend met wie hij heel veel tijd doorbracht", aldus Matt Alford, een van de advocaten van Murray. Alford beklemtoond dat zijn cliënt als getuige door de politie werd ondervraagd, en niet als verdachte.

Janet als curator
Michaels zus Janet, 43, zal aangesteld worden als beheerder van zijn zakelijke belangen. "Ze hielp hem tijdens zijn leven met zijn officiële documenten en zal dat verder doen", aldus een bron in The Sun.


http://www.hln.be/hln/nl/1311/Michael-Jackson/article/detail/909266/2009/06/29/Politie-start-misdaadonderzoek-naar-dood-Michael-Jackson.dhtml

RAUL7
29 juni 2009, 10:52
Volgens al gelekte resultaten van de autopsie op het lichaam van Michael Jackson, blijkt dat er van de 'King of Pop' weinig meer overbleef dan een virtueel skelet. Jackson was bijna helemaal kaal, stond vol met gaatjes van naalden en woog nog amper 51 kilo voor 1m80. De Britse tabloid 'The Sun' weet ook dat Jacksons maag enkel pillen bevatte. Eten deed hij nog nauwelijks, amper een keertje per dag. Zijn lichaam vertoont littekens van minstens dertien chirurgische ingrepen.

Perzikenhuid
Toen hij vorige vrijdag overleed, droeg de kale Jackson een pruik. Volgens de patholoog leek zijn hoofdhuid op het velletje van een perzik, er zaten alleen kleine haartjes op. Ook zijn neusbotje was deels verzakt. Verscheidene van zijn ribben waren gebroken, als gevolg van de reanimatiepogingen. De experts zouden ook versteld hebben gestaan van de manier waarop Jackson op zijn sterfbed is behandeld. Een van de vier pogingen om adrenaline in zijn hart in te spuiten, miste zijn doel. Er was ook zichtbare schade door het aanbrengen van een zuurstofmasker en door de buisjes die waren ingebracht bij de reanimatiepogingen.

Fatale vergissing
Dokter Conrad Murray, die nog maar elf dagen in dienst was bij de zanger, ontkent dat hij voor Jacksons overlijden nog Demerol (synthetische morfine) heeft ingespoten, of pijnstillers heeft toegediend. Maar volgens The Sun ligt hij onder vuur voor zijn reanimatiepogingen. Murray probeerde Jackson op zijn bed te reanimeren, maar had dat volgens de richtlijnen op een harde ondergrond moeten doen. Een vergissing die misschien "fatale minuten" kostte. 'Wacko Jacko' was volgens het onderzoek wel goed aan het herstellen van een operatie om een huidkanker te verwijderen.


http://www.hln.be/hln/nl/1311/Michael-Jackson/article/detail/909174/2009/06/29/Jackson-was-levend-skelet-bezaaid-met-naaldgaatjes.dhtml

Jünther
29 juni 2009, 18:13
De naam is Jezus Chrustus, of Jezus van Nazareth.
En hoe durf je Hem in een rijtje te zetten met andere, genoemde lieden?

Onbeschaamde relnicht.

RAUL7
29 juni 2009, 18:25
Michael Jackson zou overmorgen al kunnen begraven worden, zo onthult een vriend van de familie in The Sun. De familie zou Jackson willen begraven in Neverland, het landgoed dat hij vorig jaar wegens zijn enorme schuldenberg moest verkopen.

Broer Tito (55) verklaarde dat de Jackson clan gisteren de hele namiddag bijeen zat om regelingen omtrent de begrafenis te treffen. De familie zou een intieme ceremonie willen, gevolgd door een gedenkdienst die open zou zijn voor het publiek. "Ik kan me niet voorstellen dat de fans worden uitgesloten", verklaarde Brian Oxman, de advocaat van de familie Jackson.


http://www.hln.be/hln/nl/1311/Michael-Jackson/article/detail/909311/2009/06/29/Jackson-wordt-woensdag-begraven-in-Neverland.dhtml

RAUL7
3 juli 2009, 11:38
Michael Jackson krijgt dinsdag het afscheid waar hij zelf van gedroomd heeft: een groots spektakel met beroemde artiesten die er de grootste show op aarde van willen maken. De herdenking gaat door in Staples Center, het stadion van NBA-kampioen LA Lakers. Een miljoen mensen zal afzakken naar Los Angeles en zeker 750 miljoen mensen zullen het op tv volgen.

Obama
In het stadion kunnen slechts 20.000 mensen binnen, maar buiten zullen grote schermen worden opgesteld. Het lijstje genodigden zal mogelijk indrukwekkend worden. Enkele mensen die al zeker een uitnodiging kregen: de Amerikaanse president Barack Obama, Sir Paul McCartney, Diana Ross en Liz Taylor.

Dure kist
Quincy Jones, het brein achter het album 'Thriller', liet alvast weten dat hij niet aanwezig zal zijn. "Dit is niet wat ik wou zien. Ik ga niet meer naar begrafenissen zolang ik leef. Dat kan ik niet meer aan." Jacko zal in een gouden kist ter waarde van 17,5 miljoen euro liggen. Het is hetzelfde type kist als die van James Brown enkele jaren geleden.

Circus
De eigenaars van het stadion, AEG Live, wilden de fans 17 euro aanrekenen om de herdenking bij te wonen. Volgens de familie Jackson zullen zeker 11.000 kaartjes gratis worden aangeboden. Een groot circus had Staples Centre volgende week al geboekt, maar voor Michael Jackson maakten ze graag plaats. Ze noemen zichzelf 'de grootste show op aarde'. Dat zijn exact dezelfde woorden die Michael ooit gebruikte toen hij zijn begrafenis omschreef.

Het afscheid van Michael Jackson wordt zeker in aantal het meest indrukwekkende ooit. Elvis lokte 'slechts' 75.000 mensen naar Memphis en ook prinses Diana haalde maar 250.000 toeschouwers.


http://www.hln.be/hln/nl/1311/Michael-Jackson/article/detail/915107/2009/07/03/Herdenking-Michael-Jackson-wordt-grootste-show-ooit.dhtml

Jetliner
3 juli 2009, 19:34
Gaat er een delegatie van het YBF naar de begrafenis van Mike?

Herinneringen aan de King of Pop: die keer dat Mike z'n haar in de hens vloog bij een uit de klauwen gelopen reclamefilmpje van Pepsi :smile2: Weet nog dat dat een heet onderwerp was op het schoolplein.
Toen begon ie live op het podium te moonwalken. De hele muziekbusiness stond aan de grond genageld.
Wat een bluf en energie in die clips. Choreografie die je omver blaast.
Krachtige teksten ook.
Ik ben geen fan van hem, maar bij de soundtrack van mijn leven horen enkele van z'n klassiekers: Bad, Beat it, Thriller, Smooth criminal (Annie R U okay? R U okay Annie???), Billy Jean. Obligaat inderdaad, maar onontbeerlijk. Echt sterke nummers.
Dat intermezzo van Vincent Price in Thriller (darkness falls across the land....) ken ik krek vanbuiten en biecht het wel 'ns op in verloren momenten. Dat gehuil van wolven en kriepende geluidjes in de mix van die song, dolletjes. :D

Icoon en groot artiest? Absoluut.
Maar wat een papieren persoonlijkheidje :eek:
Wie herinnert zich nog het concert dat een jaar op voorhand was aangekondigd op de renbaan van Oostende? Op de grote dag stond een mensenzee MJ op te wachten. Werd doodleuk aangekondigd: de Mike kan niet komen, want hij is van de kaart door het overlijden van Lady Di (die de week voordien in Parijs was verongelukt)! Komaan zeg! Verbijstering onder duizenden wachtende fans. Een droeve fan: 'wij hebben niet meer zo'n vertrouwen in Mike...'
Ik heb nooit helemaal vertrouwen gehad in die gast :rofl:
Een vakman doet z'n job, onder welke omstandigheid ook!
De laatste jaren productief alleen nog maar bagger, helaas.
Ondraaglijk om aan te zien in het openbaar.
Man, stop met spreken of je valt ineen tot een hoopje zand (wat trouwens ook gebeurde in één van z'n video's)
In een zandbak hoorde hij thuis.
Ze moeten z'n asse de ruimte in schieten om in een andere melkweg gevonden te worden. It's life Jim, but not as we know it.

Picasso 1
3 juli 2009, 20:19
De gevangenen van een filipijnse gevangenis hebben eens "thriller" nagespeeld.

http://www.youtube.com/watch?v=hMnk7lh9M3o

MiniME
4 juli 2009, 11:56
De gevangenen van een filipijnse gevangenis hebben eens "thriller" nagespeeld.

http://www.youtube.com/watch?v=hMnk7lh9M3o

Lachen, ze hebben tijd genoeg daar in de gevangenis, en nog veel meer clips gemaakt: Jump (http://www.youtube.com/watch?v=RXbfCQ6eV_I&feature=related)

@P1: wel even je IM box opschonen, hij is vol! :rolleyes:

Willem2
4 juli 2009, 12:04
@P1: wel even je IM box opschonen, hij is vol! :rolleyes:

Vol met spaanse Spam oftewel Jamon Iberico of Pata negra ;) :cool: :D

RAUL7
4 juli 2009, 12:25
@P1: wel even je IM box opschonen, hij is vol! :rolleyes:

En op IM antwoorden doet hij ook al niet :confused:?
Misschien iets verkeerd gedaan :eek:!

Picasso 1
4 juli 2009, 12:36
En op IM antwoorden doet hij ook al niet :confused:?
Misschien iets verkeerd gedaan :eek:!

Mijn mailbox was volgespamd :rofl:. Je hebt nu wel antwoord ;)

Stelletje vrouwen, straks moet ik ook nog altijd mobiel bereikbaar zijn :D

Willem2
4 juli 2009, 21:01
HILVERSUM - De vorige week overleden popster Michael Jackson staat deze week met vijftien tophits in de Mega Top 50. Billie Jean staat op plaats twee en is daarmee de hoogst genoteerde Jackson-hit. ................. http://www.ad.nl/cultuurenshow/3343806/Michael_Jackson_15x_in_Mega_Top_50.html

RAUL7
5 juli 2009, 08:43
De stad Los Angeles is niet zo blij met de komst van honderdduizenden fans van Michael Jackson. Die wordt dinsdag herdacht in Staples Center. LA zit door de economische crisis echter diep in de rode cijfers en zit niet te wachten op de hoge kosten die de herdenking met zich mee zal brengen.

Politie
De politie zal de handen vol hebben om de orde te bewaren. Wie geen kaartje heeft voor de publieke herdenkingsdienst is niet welkom in Los Angeles. Maar ongetwijfeld zullen honderdduizenden fans er toch nog een kijkje komen nemen. Omdat de stad zo'n politiemacht niet kan betalen, werd volgens een radiozender aan ongeveer 1.400 agenten gevraagd om als vrijwilliger bij te springen.

Kaartjes verloot
Burgemeester Jan Perry hoopt dat andere geldschieters zullen helpen om zaken als transport en sanitaire voorzieningen te betalen. Op het internet zijn 17.500 kaartjes voor de dienst verloot. De belangstelling was zo groot dat de website het vrijwel onmiddellijk begaf. De organisatie roept de fans op hun verantwoordelijkheid te nemen. Ze mogen hun kaartjes niet doorverkopen en moeten opletten voor vervalste kaartjes.


http://www.hln.be/hln/nl/1311/Michael-Jackson/article/detail/916407/2009/07/04/Los-Angeles-kan-begrafenis-Michael-Jackson-niet-betalen.dhtml

RAUL7
5 juli 2009, 09:22
Stelletje vrouwen, straks moet ik ook nog altijd mobiel bereikbaar zijn :D

Jouw gsm staat ook dikwijls uit, daar mag ook wat aan gewerkt worden :rofl:!

RAUL7
6 juli 2009, 14:57
De begrafenis van het Amerikaanse popicoon Michael Jackson kan wereldwijd misschien wel eens de meestbekeken gebeurtenis ooit op televisie worden. Volgens CNN rekenen de organisatoren van de herdenkingsplechtigheid van de King of Pop erop dat honderden miljoenen mensen aan het scherm gekluisterd zullen zitten.

Het afscheid van Jackson in het Staples Center in Los Angeles start dinsdag om 19 uur (onze tijd). De Jackson-familie heeft alle tv-zenders wereldwijd een kosteloze live-uitzending aangeboden. Het is nog niet bekend welke zenders de ceremonie zullen uitzenden. Bovendien wordt de plechtigheid ook live op het internet uitgezonden.

Maanlanding
Slechts een handvol evenementen kon de wereld een moment op pauze zetten. De moord op John F. Kennedy in 1963 had de wereld een tijdlang in zijn greep, de eerste bemande maanlanding in 1969 kluisterde honderden miljoenen mensen aan hun tv-scherm en ook de begrafenis van prinses Diana was een van de meest gemediatiseerde evenementen ooit. De BBC schat dat zo'n 2,5 miljard mensen de begrafenis op tv volgden.

Gratis tickets
Zo'n 11.000 fans kunnen de begrafenis van Michael Jackson meemaken in het Staples Center in LA en nog eens 6.500 doen dat in het nabijgelegen Nokia Theatre. Meer dan 1,6 miljoen mensen schreven zich op het internet in voor een (gratis) ticket.


http://www.hln.be/hln/nl/1311/Michael-Jackson/article/detail/918576/2009/07/06/Begrafenis-Michael-Jackson-wordt-tv-moment-van-de-eeuw.dhtml

Stiffmaster
6 juli 2009, 16:41
Roger Friedman, een journalist werkzaam voor Hollywood Reporter zegt zeker te weten dat Michael Jackson vandaag (maandag 6 juli) begraven zal worden. Volgens zijn bronnen - die tot nu toe de waarheid hebben gesproken - zou dit een einde maken aan de extreme persaandacht waar de familie sinds het overlijden van de King of Pop mee heeft te kampen. Het zou de familie een kans geven in rust te rouwen voordat ze dinsdag publiekelijk Michael herdenken in het Staples Center in Los Angeles.

RAUL7
8 juli 2009, 16:36
Tijdens de herdenkingsdienst voor Michael Jackson in Los Angeles, betuigden wereldsterren zingend en sprekend de laatste eer aan de op 25 juni overleden poplegende. In een gouden kist overladen met rode rozen lag het lichaam van Jackson, die eerder op de dag van het kerkhof Forest Lawn naar het Staples Center in Los Angeles werd vervoerd.


http://www.hln.be/hln/nl/1311/Michael-Jackson/photoalbum/detail/920604/735429/0/index.dhtml#album

RAUL7
17 juli 2009, 11:32
Van de albums van Michael Jackson zijn sinds zijn dood op 25 juni wereldwijd zo'n negen miljoen exemplaren over de toonbank gegaan. Dat heeft muziekdatabureau Nielsen SoundScan bekendgemaakt.

In de Verenigde Staten werden de voorbije zeven dagen alleen al zo'n 1,1 miljoen Jackson-platen verkocht. Over de afgelopen drie weken staat de teller op 2,3 miljoen.

Naast de Verenigde Staten heeft de muziek van Jackson ook in Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië en Australië de toppositie veroverd in de albumlijsten. Ook in ons land staat Jackson met The Collection op nummer één.


http://www.hln.be/hln/nl/1311/Michael-Jackson/article/detail/933252/2009/07/17/Negen-miljoen-cd-s-van-Michael-Jackson-verkocht-jongste-drie-weken.dhtml

RAUL7
3 augustus 2009, 08:55
De lijfarts van Michael Jackson heeft pas een half uur nadat Jackson stopte met ademen een ambulance gebeld. Dokter Murray ligt al geruime tijd onder vuur omdat hij de entertainer misschien wel een fatale dosis medicijnen heeft toegediend.

Vragen over tijdstip overlijden
Er zijn veel vragen omtrent het tijdstip van overlijden van Jackson. Volgens geruchten zou hij al veel langer dood zijn en heeft Murray eerst zijn eigen vel proberen te redden, schrijft De Telegraaf (http://www.telegraaf.nl/prive/4530117/__Arts_belde_na_half_uur_ambulance_voor_Michael_Ja ckson__.html?p=18,2).

Pas na dertig minuten gebeld
"Dertig minuten nadat Michael Jackson ophield met ademen zijn de hulpdiensten gebeld", aldus de advocaat van Jackson. Aangezien het bijna zeker is dat Murray de laatste persoon is die Michael nog levend gezien heeft, lijkt het erop dat ze nu toegeven dat hij veel te lang heeft gewacht met bellen. Over het toedienen van medicijnen wil de advocaat geen uitspraken doen.


http://www.hln.be/hln/nl/1311/Michael-Jackson/article/detail/954066/2009/08/03/Lijfarts-liet-stervende-Michael-Jackson-half-uur-liggen.dhtml

RAUL7
13 augustus 2009, 22:08
De erfgenamen van de in juni overleden popster Michael Jackson zullen tegen eind dit jaar mogelijk al 200 miljoen dollar aan inkomsten ontvangen. Dat zegt één van de beheerders van zijn nalatenschap in interviews met de Los Angeles Times en de New York Times.

Lucratiefste erfenis ooit
Contracten onderhandeld na zijn dood zouden tot 100 miljoen dollar opleveren. Tegen eind dit jaar zouden onder meer de platenverkoop en andere contracten nog eens 100 miljoen dollar kunnen opleveren.
De naam Jackson zou bovendien jaarlijks 50 miljoen dollar aan opbrengsten kunnen opleveren, wat het tot één van de lucratiefste erfenissen ooit maakt. Elvis Presley bijvoorbeeld is 32 jaar na zijn dood nog goed voor 60 miljoen dollar per jaar.

Schulden uitwissen
Sinds zijn overlijden zijn al contracten getekend over het gebruik van de laatste beelden van Jackson, gedraaid tijdens de repetitie voor de concertenreeks die hij van plan was te geven. De beelden zullen dienen om een film te draaien over de muzikant. De schulden van Michael Jackson, geschat op 400 miljoen dollar, zouden in recordtempo worden uitgewist.

Fonds
De muzikant liet volgens zijn testament alles na aan het Michael Jackson fonds. De samenstelling daarvan werd nooit vrijgegeven, maar zou volgens krantenberichten bestaan uit zijn moeder (40 procent), zijn kinderen (40 procent) en liefdadigheidswerken (20 procent).


http://www.hln.be/hln/nl/1311/Michael-Jackson/article/detail/968084/2009/08/13/Erfenis-Michael-Jackson-zal-familie-miljoenen-opleveren.dhtml

RAUL7
4 september 2009, 08:53
Familie en verwanten van Michael Jackson zijn donderdagavond in een stoet van 26 auto's bijeengekomen op de begraafplaats van Forest Lawn Memorial Park in Glendale, een voorstad van Los Angeles, voor een laatste en intieme afscheidsceremonie aan de 'King of Pop'. Jackson overleed twee maanden geleden.

De openluchtceremonie begon rond 20.45 uur plaatselijke tijd (vrijdag 5.45 uur in België), met meer dan anderhalf uur vertraging, nadat de broers van de popster de gouden kist van Jackson tot bij de aanwezigen brachten. De kist was bedekt met een bed van witte bloemen.

Bekende gezichten
De broers droegen elk een witte handschoen, zoals hun broer Michael de gewoonte had. Nadien namen ze op de eerste rij plaats naast de kinderen van de popster, Prince Michael, Paris en Prince Michael II. Zij zaten naast grootouders Katherine en Joe. Vader Joe Jackson arriveerde eerder alleen.

Er waren verschillende bekende gezichten tussen de genodigden. Elisabeth Taylor, al jaren goed bevriend met Jackson, net als mensenrechtenactivist Al Sharpton, acteur Macaulay Culkin, muziekproducer Quincy Jones, zanger Stevie Wonder en komiek Chris Tucker. Souldiva Gladys Knight zong een gospel.

Tijdens zonsondergang
De circa tweehonderd genodigden zitten naast het mausoleum op witte stoeltjes. Vooraan staan foto's van de King of Pop en grote bloemstukken. Grote lampen verlichten het geheel, dat volgens planning tijdens de zonsondergang had moeten plaatsvinden. Jackson zal worden bijgezet in het Groot Mausoleum, het meest exclusieve deel van de begraafplaats.

De ceremonie vond plaats afgeschermd van pers en fans. Ze werden op een afstand gehouden achter smeedijzeren traliewerk. Kleine groepjes fans waren aanwezig, ondanks oproepen van de politie om thuis te blijven. Ook waren er meer dan vierhonderd journalisten uit de hele wereld.

Verbinding verbroken
De familie gaf de livebeelden van de uitvaart van Jackson door via de grote televisiestations. Vlak voordat de kist met het lichaam van de King of Pop werd binnengedragen, werd de verbinding echter verbroken. Daardoor was de dienst alleen te zien op beelden vanuit de lucht. Geluid van de dienst was niet beschikbaar.

Op Forest Lawn Memorial Park vonden tal van Hollywoodgrootheden hun laatste rustplaats, onder meer Humphrey Bogart, Walt Disney, Stan Laurel, Robert Taylor en Clark Gable. Het domein van ruim 100 ha met 250.00 grafmonumenten wordt jaarlijks door één miljoen mensen bezocht. De begraafplaats valt wat te vergelijken met Père Lachaise in Parijs.


http://www.hln.be/hln/nl/1311/Michael-Jackson/article/detail/987909/2009/09/04/Michael-Jackson-begraven.dhtml