PDA

Volledige versie bekijken : Rekeningrijden en Big Brother



sofaking
25 juni 2009, 20:33
http://www.datanews.be/nl/news/90-8-24726/leuven-experimenteert-met-systeem-voor-rekeningrijden.html


Een duizendtal inwoners van Leuven zal in de komende maanden experimenteren met een systeem voor rekeningrijden.

.....

Op basis van het wegtype, de tijdspanne en de milieukenmerken van het voertuig kan een prijs berekend worden voor het afgelegde traject. De informatie wordt op een overzichtelijke manier getoond aan de chauffeur.

Hoewel men in Leuven benadrukt dat de test er komt om het gedrag van de automobilisten beter in kaart te kunnen brengen, zal het systeem in de nabije toekomst allicht gebruikt worden voor kilometerheffingen bij individuele voertuigen.
....

De oplossing in Leuven is vergelijkbaar met het tolsysteem dat vandaag werd voorgesteld in Eindhoven. NXP tekende voor de on board unit mét ATOP-chip die plaatsbepaling en draadloze communicatie combineert. De chip bevat een GPS ontvanger en geeft via het mobiele GPRS netwerk de positie van de wagen door aan een back office systeem van IBM, dat de route-en kostengegevens in kaart brengt.


En zo kan madame of werkgever exact zien hoeveel km autostrade of secundaire weg je afgelegd hebt terwijl je op die dringende vergadering zat. :confused:

Smoezen gaan steeds creatiever moeten worden.

CLUBSPORT
25 juni 2009, 23:51
Ja en straks krijgen we allemaal nog een chip geimplanteerd onder de huid zodat we bij vermissing of ontvoering weer teruggevonden kunnen worden :nee:

Saruman
26 juni 2009, 08:13
Het Alziend Oog van Sauron is minder fictie dan men denkt.

En onder het mom van veiligheid en "War on Terror", slikt de bevolking allerlei maatregelen en redeneringen, die ook reeds in de jaren '30 opgang vonden. We begrijpen niet dat de toenmalige bevolking dat allemaal slikte, maar ondertussen blijft er van onze eigen vrijheid en privacy steeds minder over, en 99% van de mensen vind het allemaal best.

A new World Order? Yes, we can !!!

Silvester
26 juni 2009, 08:33
Ja en straks krijgen we allemaal nog een chip geimplanteerd onder de huid zodat we bij vermissing of ontvoering weer teruggevonden kunnen worden :nee:
Zijn er al hoor...., al tijden, bij dieren om ze te kunnen volgen...., bij bedrijven als "pasje"..., bij "gedetineerden op proefverlof"....

En de superluxe versie voor yups: als je bijvoorbeeld de Armani winkel binnenkomt wordt je meteen verwelkomt met je naam.
Alle maten staan al gereed in de computer, je hoeft dus alleen maar het stofje uit te zoeken...
En als het pak klaar is, hoef je geen eens een bankpasje meer te trekken....

O ja, en uiteraard zitten alle sleutels van huis en auto's er ook in....
Nooit meer zoeken naar pasjes, sleutels.....:smile2:

Dus, ooit lopen we ons favo ijsbeerhol in en zitten dames met je favo voorkeur al met een big smile klaar....

:teuflisch

foots
26 juni 2009, 08:46
@Silvester,

Dat heb ik nu al in PHG, sterker nog in LR ben ik 4 of 5 keer geweest en nu al wordt ik bij de entree of in de kleedkamer overvallen door een dame. De laatste keer hadden de dames zelfs een bitchfight over Foots.

Kortom die electroische hondtatoe hoef ik niet, ik heb de geneugten nu al. Zal het een kwestie zijn van aroma, of van charme dat is het enige wat ik me nog werkelijk afvraag.

Groet, Foots :wink:




Dus, ooit lopen we ons favo ijsbeerhol in en zitten dames met je favo voorkeur al met een big smile klaar....

:teuflisch

Picasso 1
26 juni 2009, 11:15
Dus, ooit lopen we ons favo ijsbeerhol in en zitten dames met je favo voorkeur al met een big smile klaar....

:teuflisch

Of geen enkele, want de dames van ons favo voorkeur hebben ons bij voorbaat al afgewezen :teuflisch

CLUBSPORT
26 juni 2009, 16:38
Zijn er al hoor...., al tijden, bij dieren om ze te kunnen volgen...., bij bedrijven als "pasje"..., bij "gedetineerden op proefverlof"....

En de superluxe versie voor yups: als je bijvoorbeeld de Armani winkel binnenkomt wordt je meteen verwelkomt met je naam.
Alle maten staan al gereed in de computer, je hoeft dus alleen maar het stofje uit te zoeken...
En als het pak klaar is, hoef je geen eens een bankpasje meer te trekken....



:teuflisch

en als je vervelend bent en protesteert dan schakelen ze toch gewoon je chip uit kun je niet meer pinnen en contant geld is er niet meer en ben je feitelijk van de maatschappij buitengesloten
buitengesloten

Zedd
13 november 2009, 20:54
Kabinet akkoord over kilometerprijs (http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article/detail/444004/2009/11/13/Kabinet-akkoord-over-kilometerprijs.dhtml)


„Straks moeten er 9 miljoen facturen maandelijks naar de mensen. De overheid weet van elke rit waar je geweest bent.
Dat gebeurde zelfs in de Sovjet-Unie niet.”

Nou daar gaan we dan, hoe gaan we straks verklaren hoe de A73, de A67 etc. etc. op onze maandoverzichtjes staan.
Gelukkig kunnen we het zoals het er nu naar uitziet nog tot 2012 met onze oude smoezen af... :rolleyes:

Gondolas9
13 november 2009, 21:02
huurauto

BigBear
14 november 2009, 02:40
Gewoon een GPS jammer menemen op je Duitsland ritjes.
http://img25.imageshack.us/img25/1988/gpsjammer.jpg

facial
14 november 2009, 08:57
Dat wordt dan carpoulen, fietsen liften lopen openbaarvervoer etc om in Duitsland te komen.

Of niet meer gaan, dan snap ik meteen hoe de overheid erbij komt dat het rekeningrijden per saldo niet duurder wordt.:biggrin:

CLUBSPORT
14 november 2009, 18:09
en dan staat er vanochtend in de krant dat door de kilometerheffing straks de files zullen halveren :eek:
Geloof je het zelf ? wat een flauwekul

Goedemorgenallemaal
14 november 2009, 19:52
Nou daar gaan we dan, hoe gaan we straks verklaren hoe de A73, de A67 etc. etc. op onze maandoverzichtjes staan.

Gewoon bij de APK kilometerstanden noteren.

Local Hero
15 november 2009, 18:15
De kogel is door de kerk en het nieuwe Big Brother boevensysteem gaat er komen. Maar hoeveel cent ga jij nou straks per kilometer betalen? Om dat te kunnen berekenen heeft de Ollandse overheid samen met een aantal andere organisaties een *ahum* gemakkelijke website gemaakt waar je dat kan uitrekenen.

Via de website kilometerprijs.nl (http://www.kilometerprijs.nl/) is er een ‘rekenhulp (https://atp63126937qyzmtvrs345mntp678vs.rdw.nl/StartScreen.aspx)’ te vinden die bezitter van een NL-wagen moeten helpen om te bepalen wat we straks gaan betalen voor het bezig en gebruik van hun geliefde automobiel. Het komt er voornamelijk op neer dat het tarief afhankelijk is van zo’n 100.000 verschillende factoren. Er wordt namelijk niet alleen gelet op wat voor auto je rijdt (soort brandstof, CO2-uitstoot en gewicht), maar ook nog een wanneer je rijdt (spits of geen spits) en waar je rijdt (snelweg, geen snelweg etc). En daarnaast worden sommige snelwegen ook nog eens duurder dan andere snelwegen. Snap jij het nog? Ah ja, aan de privacy en fraude (http://www.verkeerenwaterstaat.nl/onderwerpen/mobiliteit_en_bereikbaarheid/kilometerprijs/vraag_en_antwoord/privacy_fraude/index.aspx) is ook gedacht

Een nieuwe Golf diesel moet straks 6,6 cent per kilometer betalen, maar een 8 jaar oude Astra station diesel betaald bijvoorbeeld weer 7,4 cent. En een Peugeot 307 diesel van 4 jaar oud betaald slechts 5,8 cent. Het goedkoopst ben je uit met een auto die vergelijkbaar is met een Aygo. Dan betaal je slechts 1,4 cent per kilometer. Maar heb je toevallig een Toyota Land Cruiser 100 van 8 jaar oud voor de deur staan dan betaal je straks 36,1 cent per kilometer!!! Het moet niet gekker worden… :confused:


Oh by the way, nog effe wachten wat de belgskes gaan motten betalen. Het stuk A67 dat ik nu altijd moet gebruiken om naar meiner beliebte Deutschland te crossen is 80 km lang ...:gruebel:

Jetliner
15 november 2009, 18:26
Volgens NOS-Teletekst moeten we vanaf 2012 0,03 euro per gereden kilometer op Nederlands grondgebied betalen.

Picasso 1
15 november 2009, 19:01
Een simpele berekening laat al zien dat je bij meer dan 15.000 kilometer per jaar de lul bent.
De overheid heeft de automobilisten al decennia lang genaaid door maar een fractie van de wegenbelasting te besteden aan wegen en en voor het mede hierdoor ontstane fileprobleem heeft de overheid een toepasselijke oplossing: veel harder naaien :thefinger:

The Joker
15 november 2009, 19:16
Het goedkoopst ben je uit met een auto die vergelijkbaar is met een Aygo. Dan betaal je slechts 1,4 cent per kilometer. Maar heb je toevallig een Toyota Land Cruiser 100 van 8 jaar oud voor de deur staan dan betaal je straks 36,1 cent per kilometer!
Oh by the way, nog effe wachten wat de belgskes gaan motten betalen. Het stuk A67 dat ik nu altijd moet gebruiken om naar meiner beliebte Deutschland te crossen is 80 km lang ...:gruebel:

En het domme plebs denkt echt dat ze straks goedkoper uit gaan zijn, die horen alleen maar 3 cent per kilometer en geloven ook nog in sinterklaas.

En ja, wat de buitenlander moet gaan betalen die doro Hollandistan gaat kachelen horen we nog niets over, andersom zal met nu buiten NL ook wel rekeningrijden in willen voeren als wraak richting NL.
En we zijn straks allemaal niet duurder uit hoor :hah:

sofaking
15 november 2009, 19:46
Er gaan ook nog wat gsm masten bijgebouwd moeten worden denk ik, als die honderdduizenden auto's tijdens het spitsuur continu hun positie verzenden.

Willem2
15 november 2009, 19:59
... en geloven ook nog in sinterklaas.....




Ja daar geloof ik in.:lostit:
Die 3ct en dat rekeningrijden niet.

:wink2:

Johnny Bravo
15 november 2009, 20:10
Volgens NOS-Teletekst moeten we vanaf 2012 0,03 euro per gereden kilometer op Nederlands grondgebied betalen.

Dat oplopend naar 0,067 euro per km in 2017.

Dus het werd per jaar hoger de km-heffing.

Dus gewoon emigreren naar Duitsland want daar heb je geen last van km-heffing en je woont meteen dichterbij de clubs. :freu:

JB

Goedemorgenallemaal
16 november 2009, 08:32
Ik voel me onveiliger als ik weet dat men weet waar ik uithang dan dat men dat niet zou weten.
Dit systeem kan en zal gekraakt worden. Niet alleen kunnen ze al je gangen nagaan, straks zal men in een oogopslag kunnen zien of je thuis bent of niet...
Leuk, ben je in Duitsland geweest, kom je thuis , denk ik, ik ga een recensie schrijven, is je PC weg omdat men wist dat je weg was.

Als het ze alleen maar om de centen ging, dan gaven ze iedereen gewoon een bonnenboekje of verzegelde kilometertellers. Dit systeem is er gewoon om iedereen te kunnen volgen die geen OV-chipkaart gebruikt.

Saruman
16 november 2009, 08:45
In werkelijkheid wordt er al jaren een kilometerheffing geheven.
Of dacht je dat die 1€ voor diesel of 1,50€ voor benzine de echte kostprijs was?
75% van die prijs is al voor Vadertje Staat. En als je veel rijdt, en veel verbruikt, dan heb je ook meer brandstof nodig, en betaal je dus al jarenlang meer taksen.

De kilometerheffing komt er gewoon nog eens bovenop, dus een dubbele belasting op hetzelfde verbruik. Bijkomend voordeel is dan nog dat men je doen en laten kan nagaan, en je "whereabouts" kan checken.

En dat allemaal onder het mom van een schoner milieu.
Alsof men dat geld echt daarvoor gaat gebruiken...

Zakkenleger
16 november 2009, 09:40
In werkelijkheid wordt er al jaren een kilometerheffing geheven.
Of dacht je dat die 1€ voor diesel of 1,50€ voor benzine de echte kostprijs was?
75% van die prijs is al voor Vadertje Staat. En als je veel rijdt, en veel verbruikt, dan heb je ook meer brandstof nodig, en betaal je dus al jarenlang meer taksen.


Ja en dat is terecht natuurlijk. Wie veel rijdt en / of verbruikt, betaalt ook meer. Dat is het principe van 'de vervuiler betaalt'.

Nog mooier zou zijn de wegenbelasting af te schaffen, en die te compenseren door de accijns te verhogen.



De kilometerheffing komt er gewoon nog eens bovenop, dus een dubbele belasting op hetzelfde verbruik. Bijkomend voordeel is dan nog dat men je doen en laten kan nagaan, en je "whereabouts" kan checken.
Rekeningrijden is met name bedoeld (alhans zo begrijp ik het) om files te verminderen door het verkeer meer te spreiden. Mits goed uitgevoerd kan dat effect ook bereikt worden. De politiek (jawel, de partijen op wie de ijsbeertjes stemmen, dus wij allen. Beertjes die niet stemmen moeten niet zeuren. ;)) wil een gedragsverandering op dit gebied en 'money talks', ofwel geldgestuurde maatregelen werken beter dan reclamecampagnes bijv.

Ik denk niet dat het in dit systeem zit, maar zou het niet aardig zijn als je gestraft wordt (meer betaalt) op dure tijden, maar beloond wordt (geld terugkrijgt) op impopulaire tijden? Zou er best nog wel eens sneller de gewenste gedragsverandering kunnen optreden.

Wat ook weer opvallend is: in de reacties wordt aardig gekankerd, maar heeft iemand een beter idee om hetzelfde effect te bereiken?



En dat allemaal onder het mom van een schoner milieu.
Alsof men dat geld echt daarvoor gaat gebruiken...Als er spreiding van verkeer optreedt dan wordt het milieu schoner.

Wel zal het systeem een aardig bedrag kosten aan infrastructuur. Maar bijkomend effect is dat ook de 'usual suspects' (verdachte boefjes) beter in de gaten kunnen worden gehouden.

Voor de rest is het niet zo interessant om te weten wie waar wanneer uithangt. Zo belangrijk zijn we niet, egotrippers :biggrin:.

CLUBSPORT
16 november 2009, 17:35
er word ons gewoon weer een poot uitgedraait daar komt het op neer

Picasso 1
16 november 2009, 19:36
Even ingaan op de uitlokking van zakkenleger :rofl:.


Ja en dat is terecht natuurlijk. Wie veel rijdt en / of verbruikt, betaalt ook meer. Dat is het principe van 'de vervuiler betaalt'.
Degene die veel rijdt betaalt nu al veel meer. Als je veel rijdt maak je nou eenmaal veel meer brandstof liters op waarvan de prijs voor het grootste deel bestaat uit accijns.
Waar betaalt 'de vervuiler' precies voor? Kun jij me uitleggen hoe dat extra geld wat naar de overheidskas gaat wordt aangewend voor het milieu?



Rekeningrijden is met name bedoeld (alhans zo begrijp ik het) om files te verminderen door het verkeer meer te spreiden. Mits goed uitgevoerd kan dat effect ook bereikt worden.

Als vermindering van de files een hoge prioriteit had gehad dan hadden ze van de jaarlijkse 10 miljard aan wegenbelasting inkomsten zich niet beperkt tot besteding van slechts 2 miljard aan wegen. Als ze echt eerlijk waren dan gaven ze gewoon jaarlijks 8 miljard terug wegens onterechte inning.

Rekeningrijden is niets meer dan een melkkoe. Ik ben blij voor je dat jij begrijpt welke boodschap de politici aan de burgers te melden hebben ;). Als ze het goed uitvoeren laten we niet massaal de auto staan want dat kost de overheid geld maar rijden we exact hetzelfde en betalen meer :hammer:

Tegenwoordig rijden velen al vaak buiten de spits (erg vroeg en erg laat met werk beginnen) en dan nog hebben ze vrij vaak file. Door dit systeem verschuiven straks de files buiten de huidige spits en staan we gewoon op andere tijden in de file.



De politiek (jawel, de partijen op wie de ijsbeertjes stemmen, dus wij allen. Beertjes die niet stemmen moeten niet zeuren. ;)) wil een gedragsverandering op dit gebied en 'money talks', ofwel geldgestuurde maatregelen werken beter dan reclamecampagnes bijv.

Keer op keer komen partijen niet na wat ze beloven. Wanneer hele complexe materie ook nog doordrenkt is van leugens dan kun je het de burgers nauwelijks kwalijk nemen dat ze zich machteloos voelen en geïrriteerd raken



Ik denk niet dat het in dit systeem zit, maar zou het niet aardig zijn als je gestraft wordt (meer betaalt) op dure tijden, maar beloond wordt (geld terugkrijgt) op impopulaire tijden? Zou er best nog wel eens sneller de gewenste gedragsverandering kunnen optreden.

Vooral beloning werkt bij mensen. Maar dat kost de overheid geld en wanneer het meer geld kost dan oplevert wordt het een erg lage prioriteits doelstelling.



Wat ook weer opvallend is: in de reacties wordt aardig gekankerd, maar heeft iemand een beter idee om hetzelfde effect te bereiken?

Besteedt dat enorme bedrag aan wegenbelasting aan infrastructuur (3 banen ipv 2, dubbeldekswegen, alternatieve provinciale wegen). Omdat dat geen geld oplevert maken ze zich er makkelijk vanaf met het argument dat dat meer auto's lokt en dat dat dus geen oplossing is. Tja, als ik in Amsterdam werk dan ga ik echt niet naar Groningen omdat daar driebaans snelwegen komen :gruebel:. En mocht ik dat toch doen dan gebruik ik de weg naar Amsterdam niet meer :nixweiss[1]:



Als er spreiding van verkeer optreedt dan wordt het milieu schoner.
Zeiden ze ook over de 80 kilometer trajecten rondom de grote steden. Onderzoek heeft uitgewezen dat het milieu hierdoor extra vervuild wordt maar geen politicus die er zich aan gaat branden de maatregel terug te draaien



Wel zal het systeem een aardig bedrag kosten aan infrastructuur.
Klopt, een aantal belanghebbenden gaat hier grof aan verdienen



Maar bijkomend effect is dat ook de 'usual suspects' (verdachte boefjes) beter in de gaten kunnen worden gehouden.
Voor de rest is het niet zo interessant om te weten wie waar wanneer uithangt. Zo belangrijk zijn we niet, egotrippers :biggrin:.

Is dus wel interessant om te weten wie waar wanneer uithangt. We worden steeds meer marionetten van overheden die steeds meer kennis en macht krijgen om ons gedrag te beinvloeden. Hoe meer mogelijkheid de overheid krijgt jouw gedrag te beinvloeden hoe kleiner jouw vrijheid is.
'Vrijheid', die verworvenheid waar zogenaamd hard voor gevochten is door eerdere generaties.....die zijn we met open ogen aan het weggeven.

Jansen
16 november 2009, 20:04
Ik ben het in zeer grote lijnen met de reacties van Picasso eens.

Ik vind wel dat er tol betaald moet gaan worden door alle buitenlanders die hier de grens passeren.
Moeten wij ook in Italie,Frankrijk,SpanjeOostenrijk,Zwitserland,slow akije enz enz.
Vele vrachtauto,s passeren de grens bij Venlo en rijden door richting de haven van Antwerpen tanken niet onze dure brandstof maar vervuilen wel onze parkeerplaatsen en rijden het wegdek kapot.

Wat Picasso aangaf is nog netjes omschreven maar ik wil ook geen spionnen kast in mijn auto waar ik ben en hoelang. We worden een pion van de overheid.

Dan praten we hier boven alleen nog over prive rijden.

Maar wat dacht je van de :zakenrijders,bedrijven-logistiek,taxi's,bussen,rijscholen,vertegenwoordig ers en de transportwereld.

Dus de economie gaat zo nog verder achteruit omdat al die brandstof kosten en heffingen door berekend gaan worden naar de klant,consument en andere bedrijven.

En crissis voorbij of minder ?? nee hoor de grootste klappen gaan in 2010 en 2011 vallen.

Jansen pessimistisch nee hoor maar wel oplettend vanwege zijn eigen bedrijven en andere zaken.

Over 5 jaar hebben we een polsbandje en kan de overheid zien waar en met wie ik neuk :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

Zakkenleger
16 november 2009, 20:22
Even ingaan op de uitlokking van zakkenleger :rofl:.


Hoor wie het zegt... :rolleyes: Zodra hier iemand niet meehuilt met de wolven in het bos, lokt hij uit. Dat zij dan maar zo.



Degene die veel rijdt betaalt nu al veel meer. Als je veel rijdt maak je nou eenmaal veel meer brandstof liters op waarvan de prijs voor het grootste deel bestaat uit accijns.
Dat zeg ik dus. We zijn het eens. Wat ik wel zeg (en jij blijkbaar niet) dat dat ook een rechtvaardig systeem is.



Waar betaalt 'de vervuiler' precies voor? Kun jij me uitleggen hoe dat extra geld wat naar de overheidskas gaat wordt aangewend voor het milieu?
Jawel, maar mijn uurtarief daarvoor kun jij niet betalen na afgelopen weekend :wink:. Vraag je favo politicus maar. Die is (mede)verantwoordelijk voor het beleid als jouw vertegenwoordiger.



Als vermindering van de files een hoge prioriteit had gehad dan hadden ze van de jaarlijkse 10 miljard aan wegenbelasting inkomsten zich niet beperkt tot besteding van slechts 2 miljard aan wegen. Als ze echt eerlijk waren dan gaven ze gewoon jaarlijks 8 miljard terug wegens onterechte inning.
Dus wat doe JIJ er aan om daarvoor te zorgen? :rolleyes:



Rekeningrijden is niets meer dan een melkkoe. Ik ben blij voor je dat jij begrijpt welke boodschap de politici aan de burgers te melden hebben ;). Als ze het goed uitvoeren laten we niet massaal de auto staan want dat kost de overheid geld maar rijden we exact hetzelfde en betalen meer :hammer:
Een erpeeiaanse verdraaing. In de file staan elke ochtend en avond kost domweg geld en milieuschade, en daarmee economische schade. Over de auto laten staan heb ik het niet gehad. Wat dacht je van spreiding van werktijden?

En zoals wel meer mensen 'vergeten': de overheid dat zijn wij. Wij kiezen onze politici en indirect daarmee het beleid. Dat ontkennen en in een slachtofferrol schieten is zwak.



Tegenwoordig rijden velen al vaak buiten de spits (erg vroeg en erg laat met werk beginnen) en dan nog hebben ze vrij vaak file. Door dit systeem verschuiven straks de files buiten de huidige spits en staan we gewoon op andere tijden in de file.
Ja, maar wel goedkoper dan in de officiele filetijden. :biggrin:



Keer op keer komen partijen niet na wat ze beloven. Wanneer hele complexe materie ook nog doordrenkt is van leugens dan kun je het de burgers nauwelijks kwalijk nemen dat ze zich machteloos voelen en geïrriteerd raken
Word dan zelf politiek actief, machteloze burgers... :rolleyes:



Vooral beloning werkt bij mensen. Maar dat kost de overheid geld en wanneer het meer geld kost dan oplevert wordt het een erg lage prioriteits doelstelling.
De overheid, dat zijn wij allemaal. (Herhaling is de kracht van reclame.)



Besteedt dat enorme bedrag aan wegenbelasting aan infrastructuur (3 banen ipv 2, dubbeldekswegen, alternatieve provinciale wegen). Omdat dat geen geld oplevert maken ze zich er makkelijk vanaf met het argument dat dat meer auto's lokt en dat dat dus geen oplossing is. Tja, als ik in Amsterdam werk dan ga ik echt niet naar Groningen omdat daar driebaans snelwegen komen :gruebel:. En mocht ik dat toch doen dan gebruik ik de weg naar Amsterdam niet meer :nixweiss[1]:
Dus in landen met vergelijkbare bevolkingsdichtheid en meer wegen zijn geen files meer? Kijk eens aan, dat is verrassend! Helaas niet juist, erpee, pardon, picasso ;).



Zeiden ze ook over de 80 kilometer trajecten rondom de grote steden. Onderzoek heeft uitgewezen dat het milieu hierdoor extra vervuild wordt maar geen politicus die er zich aan gaat branden de maatregel terug te draaien
Als ik me goed herinner gold dat niet voor elk van die steden waar die 80km grens geldt.



Klopt, een aantal belanghebbenden gaat hier grof aan verdienen
Goed voor de NL economie en de werkgelegenheid, ZL wordt rijk! :biggrin:



Is dus wel interessant om te weten wie waar wanneer uithangt. We worden steeds meer marionetten van overheden die steeds meer kennis en macht krijgen om ons gedrag te beinvloeden. Hoe meer mogelijkheid de overheid krijgt jouw gedrag te beinvloeden hoe kleiner jouw vrijheid is.
'Vrijheid', die verworvenheid waar zogenaamd hard voor gevochten is door eerdere generaties.....die zijn we met open ogen aan het weggeven.Slachtofferretoriek. Wat ga je er aan doen?

Zakkenleger
16 november 2009, 20:24
Ik ben het in zeer grote lijnen met de reacties van Picasso eens.


Ik maak me pas echt zorgen als je het met mij eens bent. :biggrin:



Over 5 jaar hebben we een polsbandje en kan de overheid zien waar en met wie ik neuk :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

Denk jij dat er geen ambtenaren meelezen met jouw verbouwingsverhalen hier? ;)

Jansen
16 november 2009, 20:29
Ik maak me pas echt zorgen als je het met mij eens bent. :biggrin:
Denk jij dat er geen ambtenaren meelezen met jouw verbouwingsverhalen hier? ;)

Ja maar deze ambtenaren lezen ook dat de bouwwereld weer kan leveren aan deze clubs en de omzet blijft dus doorgaan en de BTW binnen komen.

janjanjan
16 november 2009, 20:44
Over 5 jaar hebben we een polsbandje en kan de overheid zien waar en met wie ik neuk mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

Als zowel jij als de dame hun gsm aan hebben staan tijdens een gang rond de plinten kijkt de overheid al mee.

Picasso 1
16 november 2009, 20:46
Hoor wie het zegt...


blablablabla...............blablablabla........... ....blablablabla...............
blablablabla...............blablablabla........... ....blablablabla...............

Slachtofferretoriek. Wat ga je er aan doen?

Ongelooflijk! wat een slappe reacties :heul:. Je verdediging van VV was al te triest voor woorden maar hierbij vergeleken een in te lijsten meesterwerk.

Je bent echt een slachtoffer geworden van je eigen denken :tricked[1]:

Zakkenleger
16 november 2009, 21:00
Blijkbaar een gevoelig plekje geraakt bij Picasso 1. :biggrin:

Nog eens proberen: wat ga jij er aan doen, behalve er over klagen?

:hah:


(Volgende stap: Gaat hij schelden als erpee? ;))

Picasso 1
16 november 2009, 21:13
Blijkbaar een gevoelig plekje geraakt bij Picasso 1. :biggrin:

Nog eens proberen: wat ga jij er aan doen, behalve er over klagen?

:hah:

(Volgende stap: Gaat hij schelden als erpee? ;))

Even beantwoorden op zakkenlegeriaans niveau : Met mijn uurtarief hebben de belanghebbenden weinig behoefte dat ik er iets aan doe :wink:

Overigens, ik heb meer behoefte aan je op te beuren dan je uit te schelden :biggrin:

Zakkenleger
16 november 2009, 21:20
Overigens, ik heb meer behoefte aan je op te beuren dan je uit te schelden :biggrin:


Ik voel me weer helemaal vrolijk nu, ga maar liever erpee of joop s opbeuren. :biggrin:

Goedemorgenallemaal
16 november 2009, 22:38
Als zowel jij als de dame hun gsm aan hebben staan tijdens een gang rond de plinten kijkt de overheid al mee.

Nog niet helemaal. Ze weten alleen dat jij en de dame zich in bereik van dezelfde masten bevinden.
Dus bv Brüggen noord, zuid of west. Meer niet.
Met de automaat in je auto kunnen ze zien of je op de bouwmarkt staat.

molaar
16 november 2009, 23:14
. lees http://knack.rnews.be/nieuws/belgie/ook-in-belgie-pleidooi-voor-rekeningrijden/site72-section24-article42437.html

Willem2
18 november 2009, 10:02
Provincies willen 'bewonersbelasting'

DEN HAAG - De provincies overwegen een 'bewonersbelasting' in te voeren om het wegvallen van inkomsten uit de motorrijtuigenbelasting te compenseren. ................ http://www.ad.nl/ad/nl/1100/Consument/article/detail/444600/2009/11/17/Provincies-willen-bewonersbelasting.dhtml



'Bewonersbelasting is redelijk'
............... http://www.ad.nl/ad/nl/1100/Consument/article/detail/444729/2009/11/17/Bewonersbelasting-is-redelijk.dhtml

The Joker
18 november 2009, 11:58
Ga je nu maar eens inlezen (http://www.flitsservice.nl/algemeen/index_html/index_nieuws.html?http://www.flitsservice.nl/cm_php/nieuws/nieuwsbericht.php?id=4571) waar de KM heffing echt over gaat.
Als het volk doorkrijgt hoe het straks gedegradeerd gaat worden tot een stelletje geldslaven van de staat gaat men de straat nog op....
Ik ruik weer een buitenkans voor bepaalde politieke partijen die fel tegen de KM heffing zijn.

Goedemorgenallemaal
18 november 2009, 12:29
Ga je nu maar eens inlezen (http://www.flitsservice.nl/algemeen/index_html/index_nieuws.html?http://www.flitsservice.nl/cm_php/nieuws/nieuwsbericht.php?id=4571) waar de KM heffing echt over gaat.
Als het volk doorkrijgt hoe het straks gedegradeerd gaat worden tot een stelletje geldslaven van de staat gaat men de straat nog op....
Ik ruik weer een buitenkans voor bepaalde politieke partijen die fel tegen de KM heffing zijn.

Het maakt allemaal niet uit. Dat geld dat plukken ze toch wel.
Nu verdwijnt geleidelijk de BPM. Dat wordt gecompenseerd met de kilometers.
Maar inderdaad, voor mensen die een auto kopen en hem laten staan wordt het goedkoper.
Het gaat mij niet om het geld, of ze het nu op de ene of andere manier doen, ze pakken het toch wel.
Ik zou graag een anoniemere manier willen. Tachograaf, kilometerteller... Kan mee gerotzooit worden maar dat kan met het voorgestelde systeem ook.

Verhogen van de brandstofprijzen is natuurlijk een systeem waar niet mee gerommeld kan worden, die brandstof heb je nodig....

Willem2
18 november 2009, 12:43
Ga je nu maar eens inlezen (http://www.flitsservice.nl/algemeen/index_html/index_nieuws.html?http://www.flitsservice.nl/cm_php/nieuws/nieuwsbericht.php?id=4571) waar de KM heffing echt over gaat.


Daar schrijft Forza nog wel en ben jij zeker Flitspaal ;)

Zakkenleger
18 november 2009, 13:08
...
Verhogen van de brandstofprijzen is natuurlijk een systeem waar niet mee gerommeld kan worden, die brandstof heb je nodig....

Landbouwdiesel of plantaardige olie ;).

Als de brandstofprijzen tov omringende landen te hoog zijn, wordt smokkel weer interessanter. Zie bijv het alcoholverbod in de USA in de 30er jaren vorige eeuw. De Mafia is er groot mee geworden.

Goedemorgenallemaal
18 november 2009, 13:54
Neen eens een voorbeeld aan de DOMME BELGEN Heren. Ook wij hebben files, ook wij hebben slechte wegen, maar we rijden wel aan de helft van de prijs van jullie rond.

Eigenlijk was ik niet zinnens om te reageren, ik ben after all maar een domme Belg......

erpee

Tja, Belgie schijnt weer eens beter te zijn....
Vreemd...
Als ik afga op de reacties op diverse Belgische fora waar ik kom is het in Nederland toch echt beter.

Zakkenleger
18 november 2009, 18:24
100 000 Nederlanders wonen in Belgenland.
5 000 Belgen zijn gedeporteerd naar Nederland.
Verdere commentaar is overbodig :hammer:

erpee

Die 5000 zijn niet gedeporteerd (dat wordt de achterblijvers wijsgemaakt) maar zijn de slimmerikken die hun heil elders zoeken.

De 100.000 NLers die in België wonen, zijn we liever kwijt dan rijk :baeh:.

Willem2
18 november 2009, 18:33
Die 5000 zijn niet gedeporteerd (dat wordt de achterblijvers wijsgemaakt) maar zijn de slimmerikken die hun heil elders zoeken.

Zijn dat niet die gevangenen in Tilburg :rolleyes:


De 100.000 NLers die in België wonen, zijn we liever kwijt dan rijk :baeh:.

Verhaspeling : de meesten zijn rijk en op de vlucht. Maar niet getreurd : ook die zullen meedragen. Links of rechtsom is het motto.

Big30
18 november 2009, 18:56
100 000 Nederlanders wonen in Belgenland.
5 000 Belgen zijn gedeporteerd naar Nederland.
Verdere commentaar is overbodig :hammer:

erpee

Niet zo'n Big issue maar de getallen liggen toch iets anders,



In België wonen ruim 111.000 Nederlanders en in Nederland wonen circa 36.000 Belgen. Het aantal Belgen in Nederland is stabiel en bevindt zich overwegend in de grensstreek en in steden.

Big30

Zakkenleger
18 november 2009, 19:36
Oops, zoveel criminelen uit Belgenland in Nederland, dat wist ik nog niet:biggrin:
Het vuilnisbakkenras toch :teuflisch:



Soort zoekt soort? :rolleyes: Maar we raken er meer kwijt dan er binnenkomen, da's wel weer fijn.

The Joker
18 november 2009, 20:48
Daar schrijft Forza nog wel en ben jij zeker Flitspaal ;)
Nee daar heet ik: Sir Drivesalot.


Niet zo'n Big issue maar de getallen liggen toch iets anders,
In België wonen ruim 111.000 Nederlanders en in Nederland wonen circa 36.000 Belgen. Het aantal Belgen in Nederland is stabiel en bevindt zich overwegend in de grensstreek en in steden.
Big30
36.000 idioten op 111.000 hoogbegaafden...

Picasso 1
19 november 2009, 02:34
De PVDA en CDA gaan zich denk ik hier erg lelijk aan branden bij de volgende verkiezingen.
Er is hier geen maatschappelijk draagvlak voor behalve een enkel salonsocialist die graag nieuwe bankjes wil in zijn salon.

Goedemorgenallemaal
19 november 2009, 08:19
Andere vraag, waarom gaan er op Belgische Nationale Feestdagen meer Belgen naar Nederland als er Nederlanders naar Belgie gaan met Koninginnedag?

Zakkenleger
19 november 2009, 12:26
@erpee, als België zo perfect is, waar zeuren al die Belgen dan toch over? :rolleyes:

Willem2
19 november 2009, 12:36
@erpee, als België zo perfect is, waar zeuren al die Belgen dan toch over? :rolleyes:

Omdat ze weten dat het geen zin heeft :er is namelijk toch geen regering die er verandering in zal brengen :cool: :wink:

Goedemorgenallemaal
19 november 2009, 13:08
Omdat ze weten dat het geen zin heeft :er is namelijk toch geen regering die er verandering in zal brengen :cool: :wink:

Als ze er al één hebben.



Mij hoor je niet klagen over België, ZL ;)
Ik vind het een mooi landje, het is hier goed toeven, mij hoor je echt niet klagen.

Misschien moeten die klagers eens een jaartje in Nederland gaan wonen, dan weten ze wel beter, nadien :biggrin:

erpee

Tja, artiesten en schilders kijken overal natuurlijk met andere ogen tegenaan.

paul22
19 november 2009, 16:03
Rekeningrijden? Wij hebben gelukkig de Walen, en die zullen zo dwars gaan liggen

jullie hebben helaas geen Walen, en de Staat zal jullie plukken, zoals ze dat doen met bouwgronden, huizen, auto's, huurprijzen, .......



Gelukkig hebben we geen Walen in Nederland, als ik hoor hoe de Walen de Vlamingen plukken, dan kunnen we zo'n groep er in Nederland niet bij hebben .

Zal RP natuurlijk zijn dat hij er zo blij mee is...:betrunken:

Picasso 1
19 november 2009, 21:26
Het deugt gewoon niet in de lage landen :biggrin:

Zakkenleger
19 november 2009, 21:36
Het deugt gewoon niet in de lage landen :biggrin:

Klopt, in Duitsland is het al beter, en in Thailand nog beter :biggrin:.

foots
19 november 2009, 21:39
Heren, beren,

Ik zal er maar eens iets van zeggen. Het is eigenlijk heel simpel, de BPM een reeds illegale belasting in NL wordt langzaam vervangen door KM heffing, awel dat is het idee. Het idee van Bos is niet korting of goedkoper maken maar meer de vervuiler betaalt en dat met name in de spits, zodat hij minder wegen hoeft aan te leggen. Uiteraard wordt het totaal niet minder, alleen weer minder wegen voor hetzelfde geld dat je betaald. Kijk de aanschaf zal dan wat voordeliger worden, maar door de km heffing gaan de mensen die naar het werk moeten rijden in de spits betalen voor de plezierporsche van de minister, dat heeft hij uiteraard wel meegenomen.

De belasting t.o.v. Blegie heren, beren, wakker worden, in Belgie zijn de auto's van aanschaf al 40 % goedkoper, de motorrijtuigen belasting zeker voor dieselrijders 4 keer goedkoper (in mijn geval 367 t.o.v 1212).

Droom lekker verder over geweldig NL, ik droom niet ik woon in een droomhuis en binnekort rijd ik in mijn droomauto naar mijn droomvrouwen in Duitsland. En kijk dat is geen bedrog maar werkelijkheid. Verder hoop ik van ganzer harte dat ik nooit meer terug wordt gedeporteerd, daarom probeer ik me in Belgie netjes te gedragen. Want hier werkt de politie wel i.p.v. de bonnentarget poltie in NL die burgers moet bekeuren voor alles en nog wat. Want als de politie me hier vat moet ik naar NL in het gevang, wel dat is iets waar de NL regering dan weer wel goed voor zorgt, de NL gevangenissen zijn de beste ter wereld, want in NL worden criminelen beschermd tegen de burgers, die moeten gewoon betalen.
Amen.

Foots :wink2:

Picasso 1
28 november 2009, 18:31
Het maakt allemaal niet uit. Dat geld dat plukken ze toch wel.
Nu verdwijnt geleidelijk de BPM. Dat wordt gecompenseerd met de kilometers.
Maar inderdaad, voor mensen die een auto kopen en hem laten staan wordt het goedkoper.
Het gaat mij niet om het geld, of ze het nu op de ene of andere manier doen, ze pakken het toch wel.
Ik zou graag een anoniemere manier willen. Tachograaf, kilometerteller... Kan mee gerotzooit worden maar dat kan met het voorgestelde systeem ook.

Verhogen van de brandstofprijzen is natuurlijk een systeem waar niet mee gerommeld kan worden, die brandstof heb je nodig....

Nederland moet van Brussel de BPM afschaffen en zal dat geleidelijk uitvoeren tot 2018. Aan de burgers verkopen dat door invoering van kilometerheffing de BPM wordt afgeschaft is regelrechte misleiding. De BPM afschaffen moet sowieso gebeuren. De overheid wil deze winstderving niet alleen compenseren met verhoging van de motorrijtuigenbelasting want dan ziet iedereen in één oogopslag in één cijfer wat een schandalige bedrag de overheid eraan verdient in vergelijking met het buitenland.
De Nederlandse overheid gebruikt dezelfde tactiek als hypotheekverstrekkers en woekerpolis aanbieders: deel je product in stukken en maak elk stuk financieel erg ingewikkeld (motorrijtuigenbelasting, accijns, provinciale opcenten, kilometerheffing, spitstarief, CO2-tax, etc, etc,) de makkelijkste en meest klantvriendelijke stukken breng je naar voren (je betaalt alleen als je rijdt, de vervuiler betaalt, de meesten zijn goedkoper af...) en overtuigt daarmee je klanten wat een goed product het wel niet is :hammer:.

En dan durven ze zichzelf nog transparant te noemen ook :thefinger:

Zakkenleger
28 november 2009, 18:36
...
En dan durven ze zichzelf nog transparant te noemen ook :thefinger:

Het werkt wel, de burgers trappen er nog steeds in. :biggrin:


* El Putero 1 por Presidente :freu: *

Zakkenleger
3 december 2009, 11:55
KM heffing geen melkkoe!

Althans volgens Ed Groot van het Financieel Dagblad (http://www.fd.nl/artikel/13727739/kilometerheffing-wordt-geen-nieuwe-melkkoe). Maar dat is natuurlijk geen serieuze krant zoals de Teleroddel of het Algemeen Dummiesblad... :rolleyes:

foots
3 december 2009, 18:57
Nederland moet van Brussel de BPM afschaffen en zal dat geleidelijk uitvoeren tot 2018. Aan de burgers verkopen dat door invoering van kilometerheffing de BPM wordt afgeschaft is regelrechte misleiding. De BPM afschaffen moet sowieso gebeuren. De overheid wil deze winstderving niet alleen compenseren met verhoging van de motorrijtuigenbelasting want dan ziet iedereen in één oogopslag in één cijfer wat een schandalige bedrag de overheid eraan verdient in vergelijking met het buitenland.
De Nederlandse overheid gebruikt dezelfde tactiek als hypotheekverstrekkers en woekerpolis aanbieders: deel je product in stukken en maak elk stuk financieel erg ingewikkeld (motorrijtuigenbelasting, accijns, provinciale opcenten, kilometerheffing, spitstarief, CO2-tax, etc, etc,) de makkelijkste en meest klantvriendelijke stukken breng je naar voren (je betaalt alleen als je rijdt, de vervuiler betaalt, de meesten zijn goedkoper af...) en overtuigt daarmee je klanten wat een goed product het wel niet is :hammer:.

En dan durven ze zichzelf nog transparant te noemen ook :thefinger:




Beste Pic,

Zeer, zeer scherp geconcludeerd, maar is het zo dat de banken het de politici hebben geleerd of andersom ?
Denken dat het goedkoper wordt is gewoon oliedom, slechts 11 % van de inkomsten aan auto's wordt aan wegen gespendeerd, dat wil zeggen dat 89 % gewoon de staatskas spekt ofwel de melkkoe van de NL overheid.
Het enige wat je er zelf aan kunt doen is wegwezen, het is echt in biede buurlanden een heel pak beter zulle. En anders niet klagen maar slikken en al helemaal niet fulmineren op mensen zoals ik die je er even fijntjes op wijzen dat je in een kutland woont, uiteraard met alle feiten en redenen erbij.

Groet, Foots :wink2: