PDA

Volledige versie bekijken : Voor geen goud achter de ramen



Willem2
11 februari 2006, 00:52
UTRECHT - Je krijgt Jenny Wouters voor geen goud achter de ramen. Veertien jaar tippelt de 52-jarige, die de ’moeder’ van de prostituees genoemd...

... wordt, al op de Europalaan in Utrecht. Achter een raam? Nooit of te nimmer. ,,Ik ga geen 150 euro huur voor een dagdeel betalen. Wat heb je dan nog? Alleen een bed, een handdoek en een gordijn. Geen enkele service.’’ Jenny is liever eigen baas. Vrij. Als ze niet meer wil werken of er een avond geen klandizie voor haar is, kan ze aftaaien, wanneer ze wil.

,,Ik stap in mijn autootje en ben weg.’’ Die vrijheid heb je niet, wanneer je als prostituee achter een raam zit. Dan heb je een vaste plek. Moet je de uren volmaken. Raam- en straatprostituees kun je niet op één hoop gooien, benadrukt Jenny.

Ze noemt het idee voor Fun City dan ook ’waardeloos.’ ,,De vrouwen die tippelen, kiezen daar bewust voor.’’Gemiddeld lopen er dagelijks 45 vrouwen op de tippelzone aan de Europalaan. De meesten zijn verslaafd. Wanneer deze meiden geld hebben, moeten ze weg kunnen om heroïne of cocaïne te scoren.

Op zich is Jenny niet tegen een verplaatsing van haar werkplek naar een locatie aan de rand van de stad. Zolang die plek maar een tippelzone blijft, centraal ligt en goed te bereiken is. Net als de Europalaan.