Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Geregistreerd
    25 november 2016
    Last Online
    13 februari 2017 @ 07:07
    Berichten
    14
    Discussies
    2
    Thanks
    0
    Thanked 3 Times in 1 Post

    Standaard Vragenlijst voor promotie onderzoek 'purchase of pleasure': perspectief van de klant

    Beste Ijsberen,

    Inmiddels heb ik de afgelopen periode aardig wat Nederlandse mannen mogen spreken die hun ervaring met het betalen voor seksuele diensten met mij hebben willen (en kunnen) delen t.b.h.v. mijn promotie onderzoek.
    Naast dat ik gesprekken voer met (Nederlandse en Zweedse) clientele heb ik ook een enquete ontwikkeld voor de mannen die niet de mogelijkheid hebben om mij te woord te staan (via telefoon/skype of face-face) voor een interview.
    Deze enquete is anoniem en kort en gaat voornamelijk over je (eerste) ervaringen met het betalen voor seks, wat je hierbij voelde, je mogelijke ontwikkelingen en wat je nou eigenlijk vindt van het politieke discours in Nederland.

    De vragenlijst kun je vinden via deze link:
    https://nl.surveymonkey.com/r/TCRL8CB

    Super dank alvast voor het invullen.

    Meer informatie over mijn onderzoek kun je vinden op: www.purchaseofpleasure.com

    Meer informatie over mij als onderzoeker op:
    http://www.nasp.eu/people/students/s...an-mansom.html

    Voor vragen of opmerkingen kun je altijd contact opnemen via mail:
    merel.vanmansom@unimi.it
    of
    purchaseofpleasure@gmail.com

  2. #2
    Geregistreerd
    15 februari 2013
    Last Online
    Vandaag @ 20:24
    Locatie
    Twente
    Berichten
    7.135
    Discussies
    233
    Thanks
    21.458
    Thanked
    6.264 in 2.988 posts

    Standaard

    Ik heb rond de kerstdagen een uitermate plezierig gesprek gehad met Merel in het kader van dit onderzoek (ben inmiddels halverwege het doorlezen van de transcriptie daarvan, concluderend dat ik echt het achterste van mijn tong heb laten zien). Toen gaf ze al aan dat de verhouding nog scheef lag in deelnemers Zweden versus Nederland voor wat betreft de vragenlijst.

    Nu de vragenlijst dus ook in het Nederlands beschikbaar is is voor sommigen ongetwijfeld een grote belemmering weggevallen, dus grijp alsnog je kans om je mening als consument van betaalde sex aan deze uiterst sympathieke wetenschapper te geven!
    "Sex is the most fun you can have without laughing."
    - Woody Allen

  3. Onderstaande leden hebben Wentelt Eefje bedankt voor deze bijdrage:

    Elmo3108 ( 8 januari 2017)

  4. #3
    Geregistreerd
    31 januari 2016
    Last Online
    Vandaag @ 18:23
    Berichten
    268
    Discussies
    2
    Thanks
    1.440
    Thanked
    1.115 in 137 posts

    Standaard

    Ik heb binnenkort een afspraak met Merel voor een interview. Ik vind het belangrijk dat er een onderzoek gehouden wordt over betaalde sex en om hier een duidelijk beeld van te geven. Ik draag hier graag mijn steentje aan bij.

  5. #4
    Geregistreerd
    20 februari 2007
    Last Online
    4 april 2023 @ 22:24
    Locatie
    Ring 2, Inferno
    Berichten
    5.355
    Discussies
    221
    Thanks
    6.523
    Thanked
    4.760 in 2.143 posts

    Standaard

    Ik kan niet meedoen als Belg, maar het uitgangspunt "de eerste beleving" is volgens mij niet zo éénduidig als het lijkt. Er zou wat aan geschaafd kunnen worden.
    Mijn eerste payseks was rond 1980, als maagd. Deze ervaring is totaal niet meer relevant in de huidige p6 wereld denk ik, noch met de reden waarom ik de afgelopen 10 jaar DVP's bezocht heb.
    Iets meer dan 10 jaar geleden zou je over een tweede "eerste keer" kunnen spreken. Met internet advertenties en, zeker niet te onderschatten, fora opende zich een mogelijkheid om op zoek te gaan naar de realisatie van fantasieën.
    Welke eerste keer zou nu relevant zijn voor het onderzoek ? Ik denk dat een groot aantal wandelaars van mijn leeftijd wel in een gelijkaardige situatie zitten.
    Little boy, she's from the street. Before you start, you're already beat... https://www.youtube.com/watch?v=C8LHZldVLvA

  6. #5
    Geregistreerd
    9 mei 2006
    Last Online
    1 april 2024 @ 19:12
    Berichten
    3.129
    Discussies
    34
    Thanks
    10
    Thanked
    2.780 in 1.477 posts

    Standaard

    Ter leering ende vermaeck hierbij mijn antwoorden op de enquête zodat ook de 'rauwe' data zichtbaar is voordat deze verwerkt is in een onderzoek.

    1.) Speelden er specifieke wensen of voorkeuren mee tijdens je (eerste) bezoek aan een sekswerker?
    Afhankelijk van je vorige seksuele ervaringen, fantasieën of seksuele verkennende fasen zou je wellicht bepaalde behoeften en verlangens ontwikkeld kunnen hebben. Beschrijf in deze vraag jouw preferenties. Je kunt hierbij zo expliciet zijn als je zou willen zijn.
    De onderzoeker is vertrouwd met kink terminologie.
    Nee, geen specifieke wensen of voorkeuren. Mijn eerste langdurige relatie was uitgegaan toen ik midden twintig was. Ik had op dat moment geen behoefte aan een nieuwe relatie, doch na drie maanden 'droog staan' begon het behoorlijk te kriebelen. Als puber wel eens met vrienden uit nieuwsgierigheid door de rood-verlichte straten van Den Haag gedwaald. Na het uitgaan van die relatie de stoute wandel-schoenen aangetrokken, en ook daadwerkelijk een dame bezocht. Daarbij was ik niet op zoek naar iets specifieks, of iets wat ik in die langdurige relatie gemist had.



    2.) Zou je jouw ervaring met het betalen voor intimiteit kunnen beschrijven?
    Beschrijf wanneer je eerste plaats ontmoeting vond, in welk land, onder welke omstandigheden, de leeftijd - fase van je leven, de frequentie van je ontmoetingen en of er verschillen zijn tussen je eerste ontmoeting en die daarop volgen.
    Zoals onder 1.) beschreven: eerste ervaring was toen ik midden twintig was, na het uitgaan van een langdurige relatie, en op dat moment geen behoefte aan een nieuwe relatie. Na het eerste bezoek ontdekte ik dat de wereld van de betaalde seks een zekere aantrekkingskracht op mij had.



    3.) Hoe voelde je je voor, tijdens en na je seksuele ontmoetingen?
    Waarom had je die gevoelens? Sta je jezelf toe om deze gevoelens te uiten?
    Het kan zijn dat je bepaalde gevoelens zoals opwinding of angst hebt ervaren vóór, tijdens of na de betaalde ontmoetingen. Zou je die gevoelens kunnen beschrijven?
    Zoals ik onder 2.) al aangaf: ik voelde een zekere aantrekkingskracht tot de wereld van de betaalde seks na mijn eerste bezoek. In tegenstelling tot in een relatie draaide het puur om de seks. Ook kon er vrijer met seks worden omgegaan dan in een relatie. Daarmee bedoel ik: bij het uitvoeren van seksuele handelingen hoefde er geen rekening gehouden worden met de emotionele band die ik met de dame had (en in stand wilde houden). Deze emotionele band bestond immers niet, en dat ervoer ik als bevrijdend.



    4.) Welke rol speelt het gebruik van internet in de ontmoetingen die jij hebt (gehad) met sekswerkers?
    Heb je bijvoorbeeld gebruik maken van internet om in contact te komen met sekswerkers? Ben je lid van bepaalde platforms (je hoeft niet de specifieke websites te noemen), waar je jouw ervaringen kan delen met anderen? Schrijf je eventueel zelf recensies?
    Zoekt u informatie over prostitutie regelgeving? etc.
    Sinds het prille begin deelnemer op prostitutie-fora. Vooral in de beginjaren veel informatie gedeeld, en nuttige informatie ontvangen. Na verloop van tijd ontwikkel je een wandelaars/ijsberen-instinct, waardoor je ook zonder dergelijke fora je weg wel vind. En na honderden keren beschrijven hoe je nou weer met een sekswerker de horizontale tango gedanst heb je het op een gegeven moment wel gehad. Wel is mijn wandelaars-instinct aanzienlijk sneller ontwikkeld door het bestaan van prostitutie-fora.

    Verder maak ik geen gebruik van internet advertentie-sites om met dames af te spreken. Ik geef de voorkeur aan het ontmoeten van sekswerkers in persoon. Dus aan het raam of in een club. Communicatie is immers voor een groot deel non-verbaal.



    5.) Welke rol speelt seks in jouw leven?
    Hoe belangrijk is seks in jouw leven? Denk je dat je een 'normaal' seksleven hebt?
    De (maatschappelijke) norm voor een seksleven is nog immer een monogame relatie, waarin seks een uiting van liefde is, en bij voorkeur gericht op de voortplanting. Ik voldoe niet aan die norm. De ontdekking van de betaalde seks na mijn eerste langdurige relatie deed mij realiseren dat ik verre van monogaam was. Het deed mij ook realiseren wat mij zo beklemde in die relatie. Namelijk dat liefde en lust voor mij niet strikt met elkaar verbonden zijn.

    Zo rond mijn 34e had ik een periode waarin ik merkte dat ik regelmatig mijn sociale leven opzij zette om saunaclubs in Duitsland te kunnen bezoeken, of met een vriendin (geen relatie) naar een swingersclub. Gelukkig werd ik hierop gewezen door een goede vriend. En die gozer had gelijk: van een 'niet-alledaags seksleven' gleed ik af naar het patroon van een seksverslaving.

    Sindsdien houdt ik scherp in de gaten of ik mijzelf kan betrappen op 'het ontlopen van sociale verplichtingen ten faveure van het bevredigen van mijn seksuele lusten. Misschien dat mijn situatie het beste omschreven kan worden als 'latent seks-verslaafd'. Ik moet oppassen dan mijn lusten m'n leven niet te veel gaan beïnvloeden. Gelukkig heb ik daarvoor voldoende afleiding, en sinds het voorval rond m'n 34e is mijn seksuele lust gelukkig nooit meer m'n leven zo gaan beheersen.



    6.) Wat zijn voor jou de verschillen tussen betaalde en niet betaalde seks?
    Je antwoord kan raakvlakken hebben met de eerder gegeven antwoorden, maar dat hoeft natuurlijk niet. Het kan ook zijn dat je geen seksuele ontmoetingen hebt naast die waar je voor betaald. Er zijn hierbij uiteraard geen goede of slechte antwoorden!
    Nogmaals: de onderzoeker is bekend met alle (kink) terminologie.
    Seks is natuurlijk in eerste plaats een intieme uiting van hartstocht tussen twee geliefden waarin lust een grote rol speelt. Daarnaast kan er ook sprake zijn van lust zonder dat liefde een rol speelt. Ten minste: bij mij is dat zo.

    Bij een liefdesrelatie draait het bij mij niet hoofdzakelijk om het bevredigen van de lust, maar om het intiem en bevredigend samenzijn met een geliefde.

    Bij het bezoeken van een sekswerker draait het mij louter om het bevredigen van de lust.

    Wanneer ik slechts even 'mijn zak wil legen' vind ik het eerlijker om naar een sekswerker te gaan dan om bij een willekeurige vrouw te veinzen dat ik een band met haar op wil bouwen ten einde haar tussen de lakens te krijgen.



    7.) Wat zijn jouw gedachten en gevoelens over de prostitutie wetgeving in Nederland?
    Is er iets dat je zou willen veranderen aan de huidige wetgeving?
    Deze vraag is uiteraard op verschillende manieren te beantwoorden. Misschien kan je je meest recente gedachten te delen? Misschien zijn jouw gedachten veranderd door de tijd, misschien maken ze je heel boos of misschien heb je er wel nooit echt bij stil gestaan.
    Over seks en seksualiteit bestaan veel geschreven en ongeschreven regels. Heden ten dage word het nauwlettend volgen van deze regels als 'bekrompen' beschouwd. Om het te doen voorkomen dat we in Nederland niet bekrompen zijn is ooit het bordeelverbod opgeheven. Echter: wat betreft seks zijn we niet zo vrijdenkend als dat we doen voorkomen, en niemand wil publiekelijk als 'bekrompen ouwe lul' te boek staan. Probleempje dus voor mensen bij wie vrije seksualiteit en prostitutie een doorn in het oog is. Hoe kunnen ze hun (ideologische) afkeer van prostitutie effectueren zonder dat dit afgedaan word als 'ouderwetse bekrompenheid'?

    Het antwoord op die vraag is de mensenhandel-problematiek. In plaats van dat je op ouderwetse wijze je bekrompen gedachten over seksualiteit aan anderen op wil dringen (bijv. prostitutieverbod) kun je nu zeggen dat je uit humanistisch oogpunt mensenhandel aan het bestrijden bent, en via die weg restricties en verboden op prostitutie afdwingen. Resultaat: je bekrompen afkeer van vrije seksualiteit en prostitutie is geëffectueerd (lees: opgedrongen aan anderen) zonder dat je beticht kan worden van bekrompenheid. Je deed het immers uit humanistisch oogpunt.

    Persoonlijk kijk ik dwars door dat humanistische rookgordijn heen, en zie dat de 'usual suspects' (christelijke partijen) gewoon bezig zijn de christelijke moraal m.b.t. seks aan de hele maatschappij op te dringen.

    Daarnaast is het humanistische rookgordijn in Amsterdam en Utrecht overigens ook gebruikt om prostitutie aan de kant te schuiven ten faveure van vastgoedprojectjes.

    Zolang de vermeende aanpak van mensenhandel slechts een rookgordijn is voor een heel andere agenda (vastgoedprojectjes, christelijk gedachtegoed opdringen) zul je mij niet zien bijdragen aan 'de aanpak van mensenhandel'.



    8.) Neem je bepaalde voorzorgsmaatregelen in verband met de wetgeving in Nederland, uw gezondheid of je relatiestatus?
    Afhankelijk van hoe je de vorige vragen beantwoord hebt kan het zijn dat je bepaalde voorzorgsmaatregelen neemt in Nederland maar het ook maar zo zijn dat u enkel betaald voor seksuele diensten in het buitenland. Misschien kan je daar dan iets over vertellen?
    Ik maak gebruik van betaalde seksuele dienstverlening op een manier waarop mij als klant niets te verwijten valt in het kader van het strafrecht van het land waar ik mij op dat moment bevind.

    Illegale prostitutie bestaat niet in Nederland/Duitsland, want prostitutie is legaal. Een bordeel kan overigens wel illegaal zijn in de zin van het overtreden van bestuursrechtelijke (dus geen strafrechtelijke!!!!) regels (bijv. geen exploitatie-vergunning). Echter, dat is dan ten alle tijden een (bestuursrechtelijke) overtreding van de bordeelhouder, en niet van mij als klant. Voor zover ik weet hoef je nergens als klant een vergunning te hebben om een sekswerker te mogen bezoeken.



    9.) Hoe vind jij dat de media in Nederland schrijft over mannen die wel eens betalen voor seksuele diensten?
    De media schrijft alleen over iets wanneer er een smeuïg verhaal van te maken valt. Datzelfde geldt voor prostitutie en prostitutie-klanten. Sensatiezucht boven alles.



    10.) Heb jij de mogelijkheid om jouw ervaringen met betaalde seks te delen met anderen? Zo ja, met wie? Zo niet, waarom niet?
    Goede vrienden/vriendinnen en sommige familieleden weten van mijn hobby's op seksgebied, maar daar word zelden of nooit over gesproken. Een aantal vrienden/vriendinnen delen (sommige van) mijn hobby's op seksgebied, en daarmee spreek ik er gewoon openlijk over. Op zakelijk gebied scherm ik mijn hobby's op seksgebied zorgvuldig af. Is privé, en kan zeer nadelig werken in een professionele zakelijke relatie met een wat meer bekrompen persoon (zo heb ik in het verleden helaas ondervonden).



    J.W.



    P.S.:
    Ik heb niet de enquête op surveymonkey ingevuld. Neem aan dat Merel ook hier mee leest.
    Keep on Walking.....

  7. Onderstaande 6 leden hebben Jan_Wandelaar bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers ( 9 januari 2017),Befke ( 9 januari 2017),Bluebear ( 9 januari 2017),Das ( 9 januari 2017),Nedlovefkk ( 9 januari 2017),Teiresas (10 januari 2017)

  8. #6
    Geregistreerd
    25 november 2016
    Last Online
    13 februari 2017 @ 07:07
    Berichten
    14
    Discussies
    2
    Thanks
    0
    Thanked 3 Times in 1 Post

    Standaard

    Hoi Allemaal,

    Dank voor de discussie en dank voor het posten van de vragenlijst, ik lees zeker mee. Al ben ik niet zo'n hele snelle 'ijsberenforum' lezer als de meeste ijsberen op dit forum.

    Ik begrijp @Sofaking dat jij kan spreken van 2 eerste ervaringen en dit ook zo 'ervaart' het interessante vindt ik echter dat we vaak denken in het of/of, je gaat of voor raam of voor een sauna club, terwijl er vaak een bepaald verloop heeft afgespeeld, een veranderde behoefte en interesses, een fluiditeit in seks. Ik vind het juist belangrijk om die momenten wel te bespreken. En dat is natuurlijk veel makkelijker tijdens een gesprek, dan op papier. Inderdaad jammer dat je geen Nederlander bent anders was ik erg benieuwd naar je ervaringen. Wie weet in de toekomst...

    @Jan Wandelaar, dank voor al je uitgebreide antwoorden. Heel fijn. Mag ik je antwoorden wel verwerken in mijn onderzoek? Ik zal ze dan in een apart document zetten en niet verwerken in 'survey monkey'. Was dat ook je bedoeling?

    Groetjes,

    Merel
    merel.vanmansom@unimi.it

 

 

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:30.

  Freude 468*60