Pagina 5 van 13 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 125 van 312

Discussie: Top 2000

  1. #101
    Geregistreerd
    15 februari 2013
    Last Online
    Gisteren @ 22:59
    Locatie
    Twente
    Berichten
    7.157
    Discussies
    233
    Thanks
    21.562
    Thanked
    6.288 in 3.001 posts

    Standaard

    Overigens is ALLE bescheidenheid VALSE bescheidenheid!



    vindt ook Mavado die gelukkig wel in de Dixte1000 staat
    "Dort wo Lust den Tisch deckt,
    schmeckt mir das Essen am besten."

  2. #102
    Geregistreerd
    2 september 2015
    Last Online
    9 januari 2020 @ 17:48
    Berichten
    1.072
    Discussies
    81
    Thanks
    2.606
    Thanked
    3.106 in 1.640 posts

    Standaard

    Leonard Cohen overleden, het zou mij niet verbazen als hij dit jaar hoog komt in de Top 2000.
    Je ziet nl vaak dat, als een artiest rond deze tijd van het jaar overlijdt, hij onmiddellijk stijgt in de lijst !
    Zag je ook bij bv Ramses Shaffy, The Lau en André Hazes.

  3. Onderstaande leden hebben @j bedankt voor deze bijdrage:

    Wentelt Eefje (12 november 2016)

  4. #103
    Geregistreerd
    15 februari 2013
    Last Online
    Gisteren @ 22:59
    Locatie
    Twente
    Berichten
    7.157
    Discussies
    233
    Thanks
    21.562
    Thanked
    6.288 in 3.001 posts

    Standaard

    Dan bij voorkeur met dit nummer:

    "Dort wo Lust den Tisch deckt,
    schmeckt mir das Essen am besten."

  5. #104
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 12:52
    Berichten
    9.276
    Discussies
    176
    Thanks
    2.925
    Thanked
    4.103 in 2.253 posts

    Standaard

    Kut, een mooi overzichtje en de pagina blijft opeens hangen, alles weg....
    (Drukte met een link per ongeluk op foto plaatsen en er kwam een witte waas over het scherm en geen een knop deed het meer)
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  6. #105
    Geregistreerd
    12 maart 2013
    Last Online
    23 april 2024 @ 16:58
    Locatie
    �� overal, overal ��, waar de meisjes zijn, waar de meisjes zijn!
    Berichten
    8.684
    Discussies
    127
    Thanks
    11.991
    Thanked
    18.407 in 6.035 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goedemorgenallemaal Bekijk bericht
    Kut, een mooi overzichtje en de pagina blijft opeens hangen, alles weg....
    (Drukte met een link per ongeluk op foto plaatsen en er kwam een witte waas over het scherm en geen een knop deed het meer)
    Misschien helpt het als je jouw "voetnoot opmerking" over dat van alles kwijt raken aanpast !
    Zo roep je natuurlijk het ongeluk over je af.
    En Garde

  7. #106
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 12:52
    Berichten
    9.276
    Discussies
    176
    Thanks
    2.925
    Thanked
    4.103 in 2.253 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door @john Bekijk bericht
    Leonard Cohen overleden, het zou mij niet verbazen als hij dit jaar hoog komt in de Top 2000.
    Zou John de Bever hem ook in de top 2000 voor blijven?
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  8. #107
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 12:52
    Berichten
    9.276
    Discussies
    176
    Thanks
    2.925
    Thanked
    4.103 in 2.253 posts

    Standaard

    Nou, vooruit. Ook van mij een overzichtje, vast meer dan wat je op mag geven maar ik denk nu ik begin net geen 2000. In min of meer willekeurig volgorde maar wel hier en daar gegroepeerd naar stijl, taal, land of zomaar omdat er een link is, maar soms komen er nummers tussendoor die eigenlijk weinig of niks met een ander nummer te maken hebben, anders dan dat IK vind dat ze Top2000 waardig zijn. Volgorde heeft niks met plaats te maken, dat is willekeurig. Voor de goede orde, alleen nummers met een link naar een filmpje zitten in mijn lijst.

    Ik begin met Normaal Oerend Hard”. Manmanman wat een lol gehad bij die optredens. Je kunt denk ik ook wel zeggen dat hiermee een nieuwe trend ingezet werd. Zonder Normaal geen Skik (niet in mijn lijst), geen hoe heet die Neije Dei groep ook alweer (niet in mijn lijst), geen Rowwen Hèze, die met De Peel in brandwel in mijn lijst staat.. De hernieuwde belangstelling voor Nederlandstalige muziek heeft denk ik ook wel groepen als De Dijk, Dansen op de Vulkaan, (spesjaal voor de Duisjburg Sjpesjalist) en The Scene met “Iedereen is van de Wereld” flink op weg geholpen. Ach , als je maar muziek Met Hart en Ziel (van de Tröckener Kecks) speelt zullen we maar zeggen. Door je ziel snijdt natuurlijk ook “De Vlieger”van André Hazes. Verder heeft ie al dat onheil natuurlijk door stommiteiten als naast een verkeerde vrouw aan de bar gaan zitten over zichzelf afgeroepen en vind ie het nodig dar zielig over te moeten doen, maar die vlieger...
    Ach zong Corry Konings al “Mooi was die tijd”. Toen werd er nog niet zo moeilijk gedaan over de jacht op “Twee reebruine ogen” (de Selvera's).

    Zozo, da's al heel wat vaderlands geweld. Ben ik dan geen hele erge chauvinist? Nee hoor, Belgie heeft ook heel wat moois opgeleverd. Op dit forum mag één nummer niet ontbreken, ik was in een warm, heel warm land in een nachtclub en bij dit nummer zat een zwarte prostituee op mijne schoot en stak haar hand in mijn broek. Ik geloof mijn eerste persoonlijke kennismaking met een DVP (zeker weet ik het niet), ik ben er verder niet op ingegaan, vond het in die streken wat link. Had ook geen condooms bij trouwens. Daar gaan we: Vaya Con Dios met “Don't cry for Louie”. En het is gewoon een lekker nummer..
    Ach ja, Belgie, ik heb een tijdje wat met Belgische dames gehad, zowel als DVP maar ook gewoon, als vriendin. Zo leerde ik via één dame Hooverphonic kennen... met die vriendin is het ooit verder gekomen dan een vluchtige afspraak maar sindsdien, Hooverphonic, en eigenlijk vooral hun zangeres. Geike, ik ben nog steeds een beetje “Mad about you”. Mooi was die tijd. Ohnee die hadden we al. Maar goed toen deden de Belgen muzikaal hele leuke dingen, neem nou bijvoorbeeld TC Matic “Oh la la la”. Of Nacht und Nebel met de “Beats of Love”.

    Je had ook die lome zware beats van de New Beat, voorbeeld de Confetti's met de “Sound of C”. Leuke clip, flash mob avant la lettre en ik denk wel een voorbeeld voor de clip van “Formidable” van Stromae. Als je eerst de clip van de Confetti's ziet en dan die van Stromae, dan krijg je het idee dat het optreden van de politie in die laatste clip ook niet zo spontaan is als het lijkt.
    Stromae wordt wel eens gezien als de nieuwe Jacques Brel. Dat weet ik nog niet maar Stromae mag nog wel even blijven muziek maken “Ne me quitte pas”.

    In Duitsland had je op electronisch gebied natuurlijk Kraftwerk “Das Model” en zo kabbelde het elektronisch gebeuren door tot bijvoorbeeld Zweden waar men zelfs een nummer over een dier maakte, Swedish House Maffia met “Greyhound”. Sommige groepen nemen de dance grooves op in het geluid van een hele band zoals bv Faithless waarvan ik lekker “Insomnia” opneem. Even tussendoor, PPK heeft toch wel een heel lekker plaatje vind ik “Resurrection”. Ook in Nederland kunnen we daar wat van, de Sunclub bouwde al een “Fiesta”. Uit “076” komen Tiesto en Hardwell (onder andere) maar ook hebben we Eindhoven waar de jongens van Showtek even een “Cannonball”afschieten (Jaja, Brabant, het land van “Turbo”).
    Ook The Breeders hebben trouwens een leuke “Cannonball”.

    En zo komen we een beetje in de Indie/undergroundhoek. B52's met hun liefdeshutje “Loveshack”, Talking Heads met "PsychoKiller”. Ook wat minder bekende groepen hebben toch wel nummers gemaakt die je een “verrek ja”- gevoel geven zoals bijvoorbeeld de “Safety dance” van Men without hats. Natuurlijk ook de Sisters of Mercy (vooral met de veel te vroeg overleden voormalige Israelische Songfestival deelneemster Ofra Haza (er is dus nog hoop voor Sieneke))”Temple of Love” (wat kennen we toch veel van die liefdestepeltjes in Duitsland). Joy Division had “Love will tear us apart”en later kwam New Order met “Blue Monday”. En dan The Cure met hun liedje over het bos “A Forest”en Siouxsie and the Banshees met “Spellbound”. Was dat nou New Wave, Post Punk of was dat Punk? Ik geloof dat de meningen van deskundigen nog steeds verdeeld zijn. Punk.... dan roep je natuurlijk “Anarchy in the UK” van de Sex Pistols, “London calling”van the Clash en “Bro Hymn”van Pennywise, dat laatste moet in de buurt van Roermond toch bekend klinken. Iggy Pop stop ik er in maar het wat rustiger “Passenger” (ook gecovered door Siouxsie). The Pogues, een beetje Post Punk Folk mag niet ontbreken, een van hun mooiste “Thousands are sailing”
    Die woede van de punk klinkt ook wel door in het “Killing in the name” van Rage against the Machine.
    Bah, dat geweld. Zo zit je al snel in Vietnam en in cultureel opzicht kom je dan meteen bij Apocalypse Now uit en dan door naar “the End” van The Doors.
    Al dat hippie gedoe van die periode , bah, maar toch Janis Joplin als lid van de Big Brother & The Holding Company met “Piece of my heart”. Ook zo'n overweldigende stem heeft natuurlijk Etta James met “I just want to make love to you”. Andere iconen van series en films over dan conflicht zijn van die nummers die we met het zuiden van de VS associeren maar vreemd genoeg door groepen zijn uitgevoerd die daar niet vandaan komen als Creedence Clearwater Revival met “Suzie Q” uit San Francisco en het “House of the Rising Sun” van de Britse Animals. Een ander sucesvol nummer over een zuidelijke staat is dan weer gemaakt door een band die wel uit het zuiden komt maar een andere staat, ik hebt het natuurlijk over “Sweet Home Alabama”van het uit Florida afkomstige Lynryd Skynryd.

    Echte zuiderling is natuurlijk John Lee Hooker, sjonhe wat is zijn “Chill Out” samen met Carlos Santana toch mooi. Vanuit de Blues kwam de Soul, met Sam Cooke en zijn nummer “a Change is gonna come” of het wat feestelijker “Hold on, I'm Cumm... oopsie.. Coming”. Waar het hart vol van is zullen we maar zeggen.
    Vauit de blues gaan we natuurlijk ook naar de Rock, en dan komen die Top 2000 toppers als Deep Purple en Led Zeppelin, al ga ik dan voor “Smoke on the water”(tekstversie om Claude even in de schijnwerpers hier te zetten) en “Whole lotta love”, we zijn hier op dit forum per slot van rekening van de liefde, al is ie betaald. Wereldberoemd van Married with Children is natuurlijk “Bad to the Bone” van George Thorogood. Van Stevie Ray Vaughn de cover van “Superstition”, “Voodoo Style”namelijk van Jimi Hendrix zelf....
    Nog wat harder en ik kom in Australie uit (en de Achterhoek), AC/DC waarbij ik dit jaar kies voor “Hells's bell's”. Mooie opbouw heeft dat nummer vind ik.
    Voor het lompe, pompeuze geweld weer naar Duitsland waar Rammstein de “Sonne”doet schijnen.

    Jeemig, hoe verwerk ik “Papillon” van The Editors in een verhaaltje?
    Kijk, nog steeds geen Imagine van John Lennon (eigenlijk zouden we ook 5 nummer sop moeten geven die we absoluut NIET in de top 2000 willen, dan stop ik daar imagine en dat kerstliedje in). Toch wel wat van die man: “Working Class Hero”.

    Van de al genoemde zuidelijke nummers kom je al snel op het platteland uit, country met John Denvers “Thank God I'm a Country Boy” (als we het over Country hebben John Cash en zijn cover van het Nine Inch Nails nummer “Hurt” ) en Bluegrass, Old Crow Medicin Show met “Wagon Wheel”, een “cover” van een probeersel van Nobelprijswinnaar Bob Dylan (Dylan had het refrein geschreven en iets van een melodie. Ketch van OCMS hoorde dat en is er met toestemming en gedeelde credits van Dylan op doorgegaan. Het nummer werd zo populair dat men het een beetje zat werd op bluegrass festivals dat iedereen dat wilde coveren en ja, soms is het verboden dit te spelen. Dylan, Nobelprijs, Ikealand, dan komen we bij reclame uit en via Edward Sharpe and the Magnetic Zeros komen we weer “Home”, eigenlijk niet zo heel ver van de boerenrock van Normaal verwijderd.

    De oplettende lezer is opgevallen dat ik van iedereen maar1 nummer heb. Ja, bewust, ik zou van veel groepen en uitvoerders veel meer kunnen doen, maar ik doe maar 1 nummer.
    Het is U vast ook opgevallen dat er eentje ontbreekt.... En van de ene mag, nee moet, eigenlijk alles in de lijst. Otis Redding.
    Laatst gewijzigd door Goedemorgenallemaal; 14 november 2016 om 23:35
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  9. Onderstaande 5 leden hebben Goedemorgenallemaal bedankt voor deze bijdrage:

    @j (14 november 2016),Big30 (15 november 2016),Eddy_V (14 november 2016),Strijker (15 november 2016),Wentelt Eefje (16 november 2016)

  10. #108
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 12:52
    Berichten
    9.276
    Discussies
    176
    Thanks
    2.925
    Thanked
    4.103 in 2.253 posts

    Standaard

    Oeps, deze nog: David Bowie: Heroes
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  11. Onderstaande 2 leden hebben Goedemorgenallemaal bedankt voor deze bijdrage:

    @j (14 november 2016),Wentelt Eefje (16 november 2016)

  12. #109
    Geregistreerd
    4 juli 2014
    Last Online
    Gisteren @ 22:01
    Berichten
    5.069
    Discussies
    41
    Thanks
    1.100
    Thanked
    9.595 in 2.516 posts

    Standaard

    Deze mag van mij terugkeren in de lijst, zeker voor de Thailandgangers onder ons een must listen ivm de toch ietwat dubbelzinnige teksten.
    Mooi nummer uit mijn tienerjaren, zucht...

    Het zal me verder worst zijn...

  13. Onderstaande leden hebben Brad Clitt bedankt voor deze bijdrage:

    Wentelt Eefje (16 november 2016)

  14. #110
    Geregistreerd
    8 augustus 2009
    Last Online
    4 augustus 2023 @ 15:44
    Locatie
    Hunedoara
    Berichten
    9.963
    Discussies
    713
    Thanks
    5.024
    Thanked
    8.830 in 4.070 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goedemorgenallemaal Bekijk bericht
    Zou John de Bever hem ook in de top 2000 voor blijven?
    Hij staat wel op 1 in de iTunes top 10 van downloads
    Top 2000 is nog ff afwachten
    1 kut is sterker dan 10 paarden.

    doe wat je moet doen.

    voor 50 euro kun je,
    je vrouw toch niet lastig vallen

    genoeggezwetsnueersteenkouweklets

  15. #111
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Gisteren @ 21:52
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.635
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.265 in 5.180 posts

    Standaard

    Toen ik op de middelbare school zat was er een strikte scheiding tussen punk, rock zeg de muziek krant Oor goedgekeurde muziek en Soul. Soul kon toch eigenlijk niet maar om.eerlijk te zijn ik luisterde behalve naar de VPRO ook naar de Soulshow, the Tramps, Tavares, Gladys Knights etc. etc.
    Begin het nu steeds meer te waarderen. Zo ook dit nummer, KC and the Sunshine Band.

    https://youtu.be/psFQMKcsIF8

    Overigens dit is denk ik meer een typisch disco nummer, niet Soul, al zijn de scheidslijnen niet zo sterk. Motown, Philly Soul is misschien meer een stroming op zich dan primair disco.
    Al was het maar omdat disco pas begin/midden jaren zeventig echt doorbrak.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  16. Onderstaande 2 leden hebben Big30 bedankt voor deze bijdrage:

    hasta la pasta (16 november 2016),Wentelt Eefje (16 november 2016)

  17. #112
    Geregistreerd
    23 maart 2010
    Last Online
    Gisteren @ 20:44
    Berichten
    683
    Discussies
    16
    Thanks
    1.342
    Thanked
    746 in 280 posts

    Standaard

    Als trouw luisteraar van VPRO's Vrije Geluiden wil ik een onbekende artiest inbrengen:
    Gregory Page.



    Zoek op internet of Spotify voor meer nummers.
    Luister een paar keer en je bent verkocht.
    Bijvoorbeeld:



    Ja en inderdaad, het is niet zo heavy...

    Vooral Bon Voyage mon Chérie vind ik heel mooi.
    Laatst gewijzigd door Snor; 15 november 2016 om 22:31 Reden: aanvulling
    U hoort nog van me.

    Snor ^

  18. Onderstaande 2 leden hebben Snor bedankt voor deze bijdrage:

    @j (15 november 2016),Wentelt Eefje (16 november 2016)

  19. #113
    Geregistreerd
    23 maart 2010
    Last Online
    Gisteren @ 20:44
    Berichten
    683
    Discussies
    16
    Thanks
    1.342
    Thanked
    746 in 280 posts

    Standaard

    En dan graag ook nog deze.
    Syd Barrett: The Madcap Laughs

    Dit is een LP. Ik weet niet of die mee mag doen in de Top 2000.
    Maar af en toe luister ik hier nog naar.

    U hoort nog van me.

    Snor ^

  20. Onderstaande leden hebben Snor bedankt voor deze bijdrage:

    sofaking (16 november 2016)

  21. #114
    Geregistreerd
    23 maart 2010
    Last Online
    Gisteren @ 20:44
    Berichten
    683
    Discussies
    16
    Thanks
    1.342
    Thanked
    746 in 280 posts

    Standaard

    En nog even als voorlopig laatste:
    King Crimson: In the court of the crimson king.



    Ik heb geen idee of King Crimson in de 'officiële' top 2000 staat.
    U hoort nog van me.

    Snor ^

  22. Onderstaande leden hebben Snor bedankt voor deze bijdrage:

    sofaking (16 november 2016)

  23. #115
    Geregistreerd
    4 juli 2014
    Last Online
    Gisteren @ 22:01
    Berichten
    5.069
    Discussies
    41
    Thanks
    1.100
    Thanked
    9.595 in 2.516 posts

    Standaard

    Eén van mijn favoriete Britpop-nummers uit de nineties, wonderwel ontbrekend in de lijst (volgens mij ook nog nooit in de Top 2000 geweest) en ook hier ten lande nooit een grote hit geweest. Indien je epileptisch bent niet kijken, alleen luisteren...

    Het zal me verder worst zijn...

  24. Onderstaande 2 leden hebben Brad Clitt bedankt voor deze bijdrage:

    hasta la pasta (16 november 2016),sofaking (16 november 2016)

  25. #116
    Geregistreerd
    2 september 2015
    Last Online
    9 januari 2020 @ 17:48
    Berichten
    1.072
    Discussies
    81
    Thanks
    2.606
    Thanked
    3.106 in 1.640 posts

    Standaard

    Vanaf 25 november kun je stemmen.
    Een week lang is dit mogelijk daarna worden de stemmen geteld en de lijst opgemaakt.

  26. #117
    Geregistreerd
    7 juni 2010
    Last Online
    3 februari 2024 @ 21:31
    Locatie
    brabantse land
    Berichten
    320
    Discussies
    16
    Thanks
    145
    Thanked
    132 in 62 posts

    Standaard

    Hier nog een paar nummers die er van mij zeker wel in mogen staan.

    green day - Jesus of suburbia geweldig nummer van Green Day

    Barclay James Harvest - Hymn Blijft een mooi nummer.

    Pink Floyd - on the turning away Is eigenlijk meer David Gilmour dan Pink Floyd.

    The Pogues and Kirsty McColl - Fairytales of NewYork Blijft een mooi kerstnummer.

    Alice & Battiato - i treni di tozeur iets van het eurovisie songfestival dat me altijd bij is gebleven.

    Pulp - Disco 2000 lange tijd was ik dit nummer vergeten totdat ik het een tijdje geleden weer tegenkwam in een TV reclame.

    London Grammer - Strong Mooie zangeres met een mooie stem

    Linkin Park _ in the end Deze mag ook zeker niet ontbreken in de lijst.
    Strangers from the city call my baby's number and they bring her toys
    When I come knocking she smiles pretty she knows I wanna be Candy's boy

  27. Onderstaande leden hebben momentum bedankt voor deze bijdrage:

    @j (21 november 2016)

  28. #118
    Geregistreerd
    15 december 2015
    Last Online
    1 juli 2023 @ 06:17
    Locatie
    Delfgauw
    Berichten
    130
    Discussies
    32
    Thanks
    68
    Thanked
    251 in 73 posts

  29. Onderstaande 2 leden hebben mr big bedankt voor deze bijdrage:

    Jajoh (25 november 2016),Wentelt Eefje (22 november 2016)

  30. #119
    Geregistreerd
    20 februari 2007
    Last Online
    4 april 2023 @ 22:24
    Locatie
    Ring 2, Inferno
    Berichten
    5.355
    Discussies
    221
    Thanks
    6.523
    Thanked
    4.760 in 2.143 posts

    Standaard

    Saunaclub adepten zouden volgens mij ook Libertine van Canadese zangeres Mylene Farmer in overweging moeten nemen. Het clipje was bijna revolutionair in 1986, zowat een kortfilm. (Hieronder een link naar een ingekorte versie zonder de bloeddorstige in-en-uit-tro zonder muziek ). Sax & Violins, en de eerste keer dat een zangeres zelf volledig in haar blootje ging in haar muziekclip.

    "Une Catin" betekent overigens DVP.
    Bovendien is 't een rostje.

    Little boy, she's from the street. Before you start, you're already beat... https://www.youtube.com/watch?v=C8LHZldVLvA

  31. #120
    Geregistreerd
    31 januari 2008
    Last Online
    15 juni 2019 @ 22:35
    Berichten
    2.106
    Discussies
    31
    Thanks
    3.669
    Thanked
    2.620 in 927 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door @john Bekijk bericht
    Leonard Cohen overleden, het zou mij niet verbazen als hij dit jaar hoog komt in de Top 2000.
    Je ziet nl vaak dat, als een artiest rond deze tijd van het jaar overlijdt, hij onmiddellijk stijgt in de lijst !
    Zag je ook bij bv Ramses Shaffy, The Lau en André Hazes.
    Dat wordt dan dringen in de top dit jaar, met ook nog David Bowie, Prince en Drs P.
    "Ohne Spaß kein Fun"

  32. Onderstaande leden hebben Teiresas bedankt voor deze bijdrage:

    @j (22 november 2016)

  33. #121
    Geregistreerd
    15 februari 2013
    Last Online
    Gisteren @ 22:59
    Locatie
    Twente
    Berichten
    7.157
    Discussies
    233
    Thanks
    21.562
    Thanked
    6.288 in 3.001 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mr big Bekijk bericht
    Om nog even terug te grijpen naar het overlijden van Prince Buster eerder dit jaar:
    De eerste 2 nummers zijn covers / bewerkingen van nummers van deze ska-legende! (Algemeen wordt "Gangsters" beschouwd als meer dan alleen geïnspireerd door diens nummer "Al Capone":
    )

    Zijsprong naar een band die op onverklaarbare wijze met geen van hun hits in de Top2000 staat, maar waarvoor producer Frank Farian altijd een bijzonder goed oor voor (Jamaicaanse) hits uit de 60s had.
    "Dort wo Lust den Tisch deckt,
    schmeckt mir das Essen am besten."

  34. #122
    Geregistreerd
    15 februari 2013
    Last Online
    Gisteren @ 22:59
    Locatie
    Twente
    Berichten
    7.157
    Discussies
    233
    Thanks
    21.562
    Thanked
    6.288 in 3.001 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mr big Bekijk bericht
    Om nog even terug te grijpen naar het overlijden van Prince Buster eerder dit jaar:
    De eerste 2 nummers zijn covers / bewerkingen van nummers van deze ska-legende!

    En het Prince Buster origineel van "One Step Beyond":
    "Dort wo Lust den Tisch deckt,
    schmeckt mir das Essen am besten."

  35. #123
    Geregistreerd
    15 februari 2013
    Last Online
    Gisteren @ 22:59
    Locatie
    Twente
    Berichten
    7.157
    Discussies
    233
    Thanks
    21.562
    Thanked
    6.288 in 3.001 posts

    Standaard

    Om nog even terug te grijpen naar het overlijden van Prince Buster eerder dit jaar:
    De eerste 2 nummers zijn covers / bewerkingen van nummers van deze ska-legende!

    En het nummer "THE PRINCE" van Madness' eerste album, dat eveneens "One Step Beyond" getiteld was, is een eerbetoon aan wijlen Cecil Campbell p.k.a. Prince Buster:


    Net als de bandnaam, ontleend aan dit ook door hen op "One Step Beyond" gecoverde nummer:
    "Dort wo Lust den Tisch deckt,
    schmeckt mir das Essen am besten."

  36. #124
    Geregistreerd
    15 februari 2013
    Last Online
    Gisteren @ 22:59
    Locatie
    Twente
    Berichten
    7.157
    Discussies
    233
    Thanks
    21.562
    Thanked
    6.288 in 3.001 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mr big Bekijk bericht
    Zou hier 4 andere nummers gekozen hebben, hoewel ik besef dat juist "On My Radio" de meest reële kans zou hebben het heel goed in de Top2000 te doen.

    Hoe dan ook, complimenten voor de muzieksmaak van mr big!
    "Dort wo Lust den Tisch deckt,
    schmeckt mir das Essen am besten."

  37. Onderstaande leden hebben Wentelt Eefje bedankt voor deze bijdrage:

    mr big (23 november 2016)

  38. #125
    Geregistreerd
    2 september 2015
    Last Online
    9 januari 2020 @ 17:48
    Berichten
    1.072
    Discussies
    81
    Thanks
    2.606
    Thanked
    3.106 in 1.640 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door momentum Bekijk bericht
    London Grammer - Strong Mooie zangeres met een mooie stem
    Inderdaad, het nummer Strong van London Grammar mag en zal ook zeker niet ontbreken

 

 
Pagina 5 van 13 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:25.

Diamond 468*60   Babylon 468*60