Pagina 2 van 10 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 241
  1. #26
    Geregistreerd
    4 juli 2014
    Last Online
    Vandaag @ 07:24
    Berichten
    5.053
    Discussies
    40
    Thanks
    1.100
    Thanked
    9.525 in 2.502 posts

    Standaard

    Merkel geeft toestemming om de cabaretier eventueel te laten vervolgen, nou Angie dat zullen je landgenoten niet leuk vinden...

  2. Onderstaande leden hebben Brad Clitt bedankt voor deze bijdrage:

    fg22 (16 april 2016)

  3. #27
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 05:19
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.221 in 5.158 posts

    Standaard

    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  4. Onderstaande 2 leden hebben Big30 bedankt voor deze bijdrage:

    Picasso 1 (16 april 2016),sofaking (15 april 2016)

  5. #28
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard

    Dan heeft ie geluk, hij zou meer problemen krijgen als zowel Erdogan als de geit als de kool mee konden, ik dnke dat het bootje, wat er nogal instabiel uit ziet, behoorlijk zou gaan schommelen
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  6. #29
    Geregistreerd
    2 november 2005
    Last Online
    Vandaag @ 00:41
    Locatie
    Close 2 Paradise
    Berichten
    2.393
    Discussies
    58
    Thanks
    2.484
    Thanked
    2.229 in 705 posts

    Standaard

    Eerst zet je de geit over, dan vaar je terug om Erdo op te pikken, die dump je aan de overkant en je neemt de geit mee terug.
    De geit gaat weer op de steiger en je neemt de kool mee naar de overkant.
    Tenslotte vaar je leeg terug en pak je de geit mee naar de overkant...

  7. #30
    Geregistreerd
    18 augustus 2007
    Last Online
    27 november 2016 @ 07:59
    Berichten
    3.445
    Discussies
    299
    Thanks
    4.009
    Thanked
    7.233 in 1.649 posts

    Standaard

    Bron: NRC

    Kamer werkt aan afschaffen strafbepaling beledigen staatshoofd

    http://www.nrc.nl/nieuws/2016/04/15/...en-staatshoofd

    De wet is sinds de jaren zestig niet meer gebruikt, maar sommige partijen willen het schrappen om ‘Duitse toestanden’ te voorkomen.

    De Tweede Kamer kijkt naar of het mogelijk is om een oude wet te schrappen waardoor het beledigen van een bevriend staatshoofd strafbaar is. Dit naar aanleiding van de rel in Duitsland over grappen die de komiek Jan Böhmermann had gemaakt over de Turkse president Erdogan. Vrijdag gaf de Duitse regering het OM vrij baan om de komiek al dan niet te laten vervolgen.

    Ook Nederland blijkt een dergelijke wet te kennen die het strafbaar maakt om staatshoofden te beledigen, met een maximum van twee jaar celstraf. Vaak blijft het bij boetes: in de jaren dertig werden boetes uitgedeeld wegens het beledigen van Adolf Hitler; in 1968 kregen studenten boetes opgelegd toen zij de Amerikaanse president Lyndon Johnson voor oorlogsmisdadiger was uitgemaakt. Sindsdien leidt de wet een sluimerend bestaan.

    D66 werkte al aan wet

    Door de rel tussen Duitsland en Turkije is de wet in Nederland weer onder de aandacht gekomen. VVD-Kamerlid Joost Taverne zegt vrijdag een motie in te dienen om de strafbepaling te schrappen:

    “Dan kun je zeggen dat het een bijna dode letter is en in Nederland niet zo snel gebruikt zal worden, maar dat dachten ze tot voor kort in Duitsland ook. Die strafbepaling moet zo snel mogelijk geschrapt worden.”

    D66 heeft al een wetsontwerp klaarliggen dat deze bepaling moet schrappen. Kamerlid Kees Verhoeven zegt sinds mei vorig jaar aan de initiatiefwet te werken:

    “We hadden de wet toen al aangekondigd wegens het incident rondom ‘fuck de koning’, toen er sprake was van majesteitsschennis. Dat wilden we sindsdien aanpassen. Maar als je het hebt over je eigen staatshoofd, dien je daar óók een bevriend staatshoofd aan gelijk te stellen. Die strafbepaling gaat er met deze wet dus uit.”

    De initiatiefwet kan volgens Verhoeven al binnen “enkele weken” ingediend worden.

    Naar aanleiding van de rel met Turkije heeft bondskanselier Merkel laten weten de bepaling te willen schrappen uit de Duitse wet. Dit zou in 2018 moeten gebeuren.

  8. Onderstaande leden hebben bergm550 bedankt voor deze bijdrage:

    fg22 (16 april 2016)

  9. #31
    Geregistreerd
    20 februari 2007
    Last Online
    4 april 2023 @ 22:24
    Locatie
    Ring 2, Inferno
    Berichten
    5.355
    Discussies
    221
    Thanks
    6.523
    Thanked
    4.760 in 2.143 posts

    Standaard

    Merkel zit nu zo diep in de put door haar "wir schaffen es" politiek dat ze blijkbaar geen andere optie meer heeft dan te blijven graven, dieper en dieper, hopend om het fatale moment dat ze met de neus op de gevolgen van haar beleid gedrukt wordt nog wat uit te stellen.
    Liep die ook niet mee vooraan in de "Je suis Charlie" stoet begin vorig jaar ? Je suis Recep Tayyip nu. Duitse humor zeker ?
    Little boy, she's from the street. Before you start, you're already beat... https://www.youtube.com/watch?v=C8LHZldVLvA

  10. Onderstaande leden hebben sofaking bedankt voor deze bijdrage:

    fg22 (16 april 2016)

  11. #32
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Joker Bekijk bericht
    Eerst zet je de geit over, dan vaar je terug om Erdo op te pikken, die dump je aan de overkant en je neemt de geit mee terug.
    De geit gaat weer op de steiger en je neemt de kool mee naar de overkant.
    Tenslotte vaar je leeg terug en pak je de geit mee naar de overkant...
    Ingewikkeld. de kool is geen persoon dus ik denk dat ik Erdogan en de kool wel in 1 keer mee kan nemen, dan vaar ik met de kool terug, slacht de geit en maakt voor U allen een echte geitenkerrieschotel met kool. Weet je toevallig ook wat voor kool het was?
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  12. Onderstaande leden hebben Goedemorgenallemaal bedankt voor deze bijdrage:

    fg22 (16 april 2016)

  13. #33
    Geregistreerd
    9 mei 2006
    Last Online
    Vandaag @ 07:42
    Berichten
    3.127
    Discussies
    34
    Thanks
    10
    Thanked
    2.778 in 1.476 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toulouse-Lautrec Bekijk bericht
    Wanneer gaat humor te ver?
    Satire is het middel bij uitstek om een flinke kras te maken op een opgeblazen ego-tje.

    Je kent die opgeblazen ego-tjes wel, want ze worden immers ook op grote schaal hier geïmporteerd. Je kent ook hun reactie op satire (dood en verderf).

    Opgeblazen ego-tjes kenmerken zich door het eisen van respect in plaats van dit af te dwingen.

    Satire is een belangrijk deel van het maatschappelijk zelfreinigend vermogen waar het aankomt op opgeblazen ego-tjes.

    In het geval van respect-eisende opgeblazen ego-tjes kan de satire niet hard of grof genoeg zijn.

    Ontstaat er een kloof in de samenleving door dergelijke satire, of was die kloof er al omdat het hebben van een opgeblazen ego-tje nu eenmaal niet de meest ideale eigenschap is om je als nieuwkomer ergens geliefd te maken?

    Je ego moet wel tot enorme proporties opgeblazen zijn wanneer je van mening bent dat er over jou (of je religie!!!) geen grappen gemaakt mogen worden.
    Wanneer de geweldloze weg van de satire word afgesneden blijven er helaas alleen minder prettige alternatieven over om het ongenoegen over respect-eisende import-egotjes te uiten.


    J.W.
    Keep on Walking.....

  14. Onderstaande 3 leden hebben Jan_Wandelaar bedankt voor deze bijdrage:

    fg22 (16 april 2016),Goedemorgenallemaal (16 april 2016),The Joker (16 april 2016)

  15. #34
    Geregistreerd
    20 februari 2007
    Last Online
    4 april 2023 @ 22:24
    Locatie
    Ring 2, Inferno
    Berichten
    5.355
    Discussies
    221
    Thanks
    6.523
    Thanked
    4.760 in 2.143 posts

    Standaard

    A picture is worth a thousand words. Dit somt het allemaal op denk ik. Het hypocriete "Je suis Charlie" gevolgd door de reuzebocht om dictator Erdogan te plezieren.

    merkel erdogan.jpg
    Little boy, she's from the street. Before you start, you're already beat... https://www.youtube.com/watch?v=C8LHZldVLvA

  16. Onderstaande leden hebben sofaking bedankt voor deze bijdrage:

    Picasso 1 (16 april 2016)

  17. #35
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 03:40
    Berichten
    13.820
    Discussies
    98
    Thanks
    5.263
    Thanked
    10.326 in 4.535 posts

    Standaard

    Erdogan blijkt niet bepaald voldoende ver voor zich uit te kunnen kijken bij de boze focus die hij op deze satire heeft gelegd.



    En waar Merkel allemaal mee bezig is, daarover mag het Duitse volk zich achter de oren krabben hoe het mogelijk is dat ze zo iemand tot hun bondskanselier hebben kunnen maken.

  18. #36
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan_Wandelaar Bekijk bericht
    Satire is het middel bij uitstek om een flinke kras te maken op een opgeblazen ego-tje.
    J.W.
    Volkomen terecht. Maar je moet er ook mee om kunnen gaan, ik bedoel wij hier in het zuiden hebben tegen het Carnaval aan het buute reednen, sauwelen, tonpra(o)ten en als het over je gaat dan lach je daar natuurlijk zelf het hardste om. Als de hele wereld uit Brabanders en Limburgers (en ik meen ook wat oostelijke provincies) zou bestaan zouden er heel wat misverstanden weg gelachen worden en zou de wereld veel mooier zijn!!
    Maar goed, die Duitser die ermee begonnen is komt uit Bremen dus die kent dat niet. Erdogan heeft meen ik ook geen Brabants bloed. Jammer jammer.. Anders dronken ze samen een biertje en lulden ze verder nergens meer over.

    Maar de andere kant is je tirade denk ik ook wel van toepassing op veel satirici en komedianten. Wanneer houdt het op satire te zijn? Wanneer begint een satiricus met satire, niet om iets aan de kaak te stellen maar voor het effect, om niet een maatschappelijke (mis-) stand aan de kaak te stellen maar om zelf op te vallen? Er zijn ongetwijfeld oprechte satirici, maar het zou mij niets verbazen dat er met name bij de wat snellere media behoorlijk wat satirici zijn met een ego nog groter dan welke misstand ze aan de kaak stellen. Op de radio en in de geschreven pers zal het wel meevallen maar daarbuiten zou ik het niet zo zeker weten.

    Niettemin, het feit dat Erdogan op de hak genomen wordt heeft hij aan zichzelf te danken (ook al verdenk ik, het gedicht gezien hebbende, de heer J.B. toch wel een beetje van het bovenstaande) en wat betreft Merkel, een politicus moet zich niet met rechtspraak bemoeien, scheiding der machten heet zoiets...
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  19. #37
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 03:40
    Berichten
    13.820
    Discussies
    98
    Thanks
    5.263
    Thanked
    10.326 in 4.535 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goedemorgenallemaal Bekijk bericht
    en wat betreft Merkel, een politicus moet zich niet met rechtspraak bemoeien, scheiding der machten heet zoiets...
    Je hebt je niet voldoende geīnformeerd. Één van de voorwaarden van deze wet voor het starten van een rechtszaak tegen de komiek is de goedkeuring daartoe door de Duitse regering.
    Erdogan maakt gebruik van een zeer oude verstofte Duitse wet die nooit gebruikt werd en de Duitse regering approved het starten van een rechtszaak tegen een eigen inwoner omdat ze middels een deal hun ziel hebben verkocht aan een eng staatshoofd, en om die deal niet in gevaar te brengen zelfs verraderlijk eigen inwoners opofferen.
    Laatst gewijzigd door Willem2; 16 april 2016 om 22:09

  20. Onderstaande leden hebben Picasso 1 bedankt voor deze bijdrage:

    sofaking (16 april 2016)

  21. #38
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picasso 1 Bekijk bericht
    Je hebt je niet voldoende geīnformeerd. Één van de voorwaarden van deze wet voor het starten van een rechtszaak tegen de komiek is de goedkeuring daartoe door de Duitse regering.
    Dat had ik inderdaad niet mee gekregen maar dat verandert niks aan het feit dat hier de scheiding der machten geschonden wordt..


    Valt me trouwens op dat er onder een bericht van Picasso
    Laatst gewijzigd door Willem2; Vandaag om 23:09
    te lezen valt...
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  22. #39
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:20
    Berichten
    41.609
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.290 in 8.448 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goedemorgenallemaal Bekijk bericht
    Dat had ik inderdaad niet mee gekregen maar dat verandert niks aan het feit dat hier de scheiding der machten geschonden wordt..
    Advocaat Dhr. Spong heeft het net bij Pauw uitgelegd dat dit de beste manier was om dhr Erdogan antwoord te geven.


    Valt me trouwens op dat er onder een bericht van Picasso te lezen valt...
    Ja, soms bescherm ik P1 voor een taalfout
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  23. #40
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht

    Ja, soms bescherm ik P1 voor een taalfout
    Is een fout tolereren geen vrijheid van meningsuitingue
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  24. Onderstaande leden hebben Goedemorgenallemaal bedankt voor deze bijdrage:

    Bluebear (17 april 2016)

  25. #41
    Geregistreerd
    9 mei 2006
    Last Online
    Vandaag @ 07:42
    Berichten
    3.127
    Discussies
    34
    Thanks
    10
    Thanked
    2.778 in 1.476 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goedemorgenallemaal Bekijk bericht
    Wanneer houdt het op satire te zijn?
    Dat houdt op bij Freek de Jonge en grappenmakers die als side-kick fungeren in ons-soorrrrrrrrt-mensen-talkshows.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goedemorgenallemaal Bekijk bericht
    Wanneer begint een satiricus met satire, niet om iets aan de kaak te stellen maar voor het effect, om niet een maatschappelijke (mis-) stand aan de kaak te stellen maar om zelf op te vallen?
    Dat begint wanneer de satiricus Freek de Jonge heet, of wanneer de satiricus als side-kick fungeert in een ons-soorrrrrrrrt-mensen-talkshow.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goedemorgenallemaal Bekijk bericht
    Er zijn ongetwijfeld oprechte satirici, maar het zou mij niets verbazen dat er met name bij de wat snellere media behoorlijk wat satirici zijn met een ego nog groter dan welke misstand ze aan de kaak stellen.
    Dat is inderdaad een correcte observatie m.b.t. Freek de Jonge en alle side-kicks in de diverse ons-soorrrrrrrrt-mensen-talkshows.


    J.W.
    Keep on Walking.....

  26. Onderstaande leden hebben Jan_Wandelaar bedankt voor deze bijdrage:

    Goedemorgenallemaal (17 april 2016)

  27. #42
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard

    Drie keer hetzelfde, wow...
    Ik bespeur een beetje moeite met F de J... Of zo ik dat verkeerd zien?

    Overigens in geloof ik Herman Finkers ook wel eens in talkshows (die allemaal ons soort mens zijn) geweest geloof ik... En Marc-Marie zie ik eerlijk gezegd ook niet meteen zo uithalen. Maar ja, de ene komt uit het Oosten, de ander uit het Zuiden..
    Beiden entertainen heb ik wel eens het idee toch iets meer om anderen te vermaken, niet zozeer om zichzelf op een voetstuk te plaatsen. Zijn ze dan misschien geen satiricus? Nou , Herman kwam toch aardig in de buurt met Ouwejaar.
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  28. #43
    Geregistreerd
    9 mei 2006
    Last Online
    Vandaag @ 07:42
    Berichten
    3.127
    Discussies
    34
    Thanks
    10
    Thanked
    2.778 in 1.476 posts

    Standaard

    Kijk, dit is nu satire:




    Wat Herman Finkers doet is zeeeer flauwe grappen vertellen met een meesterlijke timing. Kan ik zeer waarderen.

    Wat Marc-Marie doet is proberen een wijnglas te breken met zijn afgrijselijk stemgeluid. Kan ik minder waarderen.


    J.W.
    Keep on Walking.....

  29. Onderstaande leden hebben Jan_Wandelaar bedankt voor deze bijdrage:

    Davedv (17 april 2016)

  30. #44
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 03:40
    Berichten
    13.820
    Discussies
    98
    Thanks
    5.263
    Thanked
    10.326 in 4.535 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2 Bekijk bericht
    Ja, soms bescherm ik P1 voor een taalfout
    Wegens de taalkundige tekortkomingen van mijn tweetaligheid schrapt W2 meestal zoveel foute zinsdelen met grammaticale fouten dat aan het eind vaak slechts een door hem bewerkte treffende oneliner over blijft.
    Laatst gewijzigd door Picasso 1; 17 april 2016 om 18:15 Reden: Aanpassing Willem2

  31. #45
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Last Online
    27 augustus 2021 @ 13:11
    Berichten
    4.613
    Discussies
    192
    Thanks
    5.381
    Thanked
    4.343 in 1.794 posts

    Standaard

    Wat mij zo opvalt dat er hier niemand ook zou kunnen denken, wat is er nu leuk aan het beledigen van der mensen, daar moet je als beschaving toch bovenstaan? dat die man bloed aan zijn vingers heeft daar hoef je niet over te twijfelen...maar je gaat toch geen aandacht besteden door te schelden..dan laat je je toch ook kennen?

  32. Onderstaande 2 leden hebben phoenix bedankt voor deze bijdrage:

    Goedemorgenallemaal (17 april 2016),Limburger (17 april 2016)

  33. #46
    Geregistreerd
    9 mei 2006
    Last Online
    Vandaag @ 07:42
    Berichten
    3.127
    Discussies
    34
    Thanks
    10
    Thanked
    2.778 in 1.476 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phea Bekijk bericht
    ... daar moet je als beschaving toch bovenstaan?
    Er is hier iemand duidelijk geen Charlie.

    J.W.
    Keep on Walking.....

  34. #47
    Geregistreerd
    18 maart 2007
    Last Online
    27 augustus 2021 @ 13:11
    Berichten
    4.613
    Discussies
    192
    Thanks
    5.381
    Thanked
    4.343 in 1.794 posts

    Standaard

    Hmm waar leid jij dat uit af jan wandelaar. Het beschikken van een vrijheid om moedwillig anderen te kwetsen , wil niet zeggen dat je daar ook altijd gebruik van moet maken. Politiek gezien heeft Merkel een domme fout gemaakt, maar nogmaals ik heb het recht om mijn mening te uiten, dat wil niet zeggen dat ik daar gebruik van ( ik zou bijna zeggen) MOET maken. Nogmaals iemand in zijn waarde laten al heeft ie bloed aan zijn handen zegt veel meer over jou ,dan over degene die bloed an zijn handen heeft. Die laatste krijgt vroeg of laat toch wel last van zijn geweten. Jammer is dat veel mensen waaronder jij blijkbaar niet zien dat een recht niet automatisch een plicht is om te doen, een recht is een verworvenheid ! niet meer en maar ook niet minder. Charlie Hebdo kan ook besluiten iets niet te schrijven, als je daar automatisch uit afleidt dat iemand zich dan het zwijgen laat opleggen maakt een denkfout. Het spreekwoord spreken is zilver zwijgen is goud kan zomaar van toepassing zijn. Wat van het grootste belang is dat iemand niet zwijgen wordt opgelegd zoals dat in Turkije gebeurt, dat kan je eenvoudigweg bestrijden door dat keer op keer aan te kaarten op een waardige wijze, je kunt ook er voor kiezen om te schelden, dat mag allemaal van de wet. Nog beter is gewoon nooit op vakantie te gaan in Turkije, of weigeren nog langer Turkse producten te kopen, dan doe je Erdogan pas echt pijn want dat zullen zijn kiezers niet leuk vinden en te stemmen voor een partij in Nederland die Erdogan het beste bestrijdt.

  35. #48
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 03:40
    Berichten
    13.820
    Discussies
    98
    Thanks
    5.263
    Thanked
    10.326 in 4.535 posts

    Standaard

    Dus met satire en komedie kun je anderen niet meer op de hak nemen? En de volgende stap "kritiek leveren", daar ook maar aan knabbelen vanwege je onrespectvol uiten naar anderen? Als je de vrijheid van komieken beteugelt dan kom je op een hellend vlak terecht waar je niet in zou moeten willen komen.

    Er gaat nu ook een erg verkeerd signaal uit bij het toegeven aan het vervolgingsverzoek jegens een komiek van iemand die in eigen land mensenrechten schendt en journalisten gevangen zet.

  36. #49
    Geregistreerd
    9 mei 2006
    Last Online
    Vandaag @ 07:42
    Berichten
    3.127
    Discussies
    34
    Thanks
    10
    Thanked
    2.778 in 1.476 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phea Bekijk bericht
    ... iemand in zijn waarde laten ...
    Satire is de kunst om iemand in z'n waarde te laten, maar dan wel z'n WERKELIJKE waarde, en niet de waarde die hij ZICHZELF TOEDICHT.

    Het getuigt van een opgeblazen ego-tje om jezelf een te hogere waarde toe te dichten. Tja, dan word satire, die uitgaat van iemands WERKELIJKE waarde, al gauw beledigend voor zo'n respect-eiser.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phea Bekijk bericht
    Wat van het grootste belang is dat iemand niet zwijgen wordt opgelegd zoals dat in Turkije gebeurt ...
    Juist, dus geen staatscensuur, maar wel zelfcensuur.

    Satire is een spiegel die iemand voorgehouden word zodat hij zichzelf kan zien zoals anderen hem zien. Voor normale mensen is dat een leermoment. Voor opgeblazen, respect-eisende import-ego-tjes is dat een belediging die met bloed vergolden dient te worden.


    J.W.
    Keep on Walking.....

  37. #50
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 23:59
    Berichten
    11.064
    Discussies
    223
    Thanks
    13.005
    Thanked
    17.411 in 6.123 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picasso 1 Bekijk bericht
    Dus met satire en komedie kun je anderen niet meer op de hak nemen? En de volgende stap "kritiek leveren", daar ook maar aan knabbelen vanwege je onrespectvol uiten naar anderen?
    Tja, nogmaals. Ligt toch een beetje aan de context, omgeving en je eigen incasseringsvermogen.
    Stel, ik ga een biertje drinken aan de toog bij de Fat Mexican in Duisburg. Dan kan ik daar wel mijn vrijheid van meningsuiting in de praktijk gaan brengen door luidkeels te gaan verkondigen dat de Hells Angels the real deal en de Bandidos de schoothondjes in Bikerland zijn. Het probleem dat je waarschijnlijk krijgt is dat jouw vrijheid van meningsuiting daar niet zo op prijs wordt gesteld (met alle eventuele gevolgen van dien).

 

 
Pagina 2 van 10 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43.

  FKK Artemis 468*60