Pagina 2 van 64 EersteEerste 1234561252 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 1586
  1. #26
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 05:19
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.221 in 5.158 posts

    Standaard

    @BC, verdiep je eerst eens in wie Reagan was, zijn manier van leiding geven, communiceren, zijn denkbeelden, de mensen die hij om zich heen verzamelde voordat je met de vrij onzinnige vergelijking tussen Trump en Reagan komt!
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  2. #27
    Geregistreerd
    31 januari 2008
    Last Online
    15 juni 2019 @ 22:35
    Berichten
    2.106
    Discussies
    31
    Thanks
    3.669
    Thanked
    2.620 in 927 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Clitt Bekijk bericht
    Je hebt gelijk, ik heb het alleen verkeerd geformuleerd.
    Ik bedoelde eigenlijk dat als het Clinton versus Trump wordt, Trump een goede kans heeft om de verkiezingen te winnen want nog een keer meer van hetzelfde zal veel Amerikanen niet aanspreken (mijn mening/hoop).

    Verder hoor je in het nieuws dat de wereldeconomie het niet zou overleven als Trump president wordt, geloven ze het zelf...
    Volgens mij is het toch een geslaagd zakenman die weet hoe de wereld in mekaar steekt, als Ronald Reagan het kan dan kan Trump het zeker (om over Jimmy Carter maar te zwijgen, maar dat is misschien een slecht voorbeeld want de economie in de VS stond er volgens mij beroerd voor na diens termijn).
    De impact en gevolgen van een eventueel presidentschap van Trump lijken mij niet erg hoopgevend. De internationale relaties komen dan zwaar onder druk, samenwerking met Europa wordt lastig, de verhouding met Rusland zal weer zakken naar niveau koude oorlog, de relatie met de nieuwe wereldmacht China zal er ook niet op vooruitgaan met alle handels- en importrestricties die Trump al laat doorschemeren.

    Kortom: die grossmaulige blaaskaak met zijn demagogisch populistische manieren lijkt me inderdaad een gevaar voor de wereldeconomie en imo zelfs voor de wereldvrede, of in ieder geval voor de internationale betrekkingen. Een geslaagde (?) vastgoedhandelaar is nog geen goede wereldleider. (Op kleinere schaal te vergelijken met Harry Mens als minister president van NL. Lijkt me ook niet je van het...).
    Moet je dat willen als president van de VS?

    Ik zag vanochtend ergens een mooi tekstje langskomen hierover: "De VS mogen dit zien als verkiezingen, de rest van de wereld ziet het als IQ test"...

    Daarnaast: de impact van politici op de economie wordt schromelijk overschat, vooral door henzelf. Ze kunnen wel veel kwaads aanrichten, maar werkelijk de economie positief beinvloeden ligt doorgaans toch niet echt binnen hun vermogen.

    Tenslotte nog even over Ronald Reagan: de beste man was een marionet van zijn 'adviseurs'. Met recht een acteur. Het was zijn beste rol ooit. Net als later George W. niets dan een een marionet was, alleen was die een veel slechtere acteur...
    "Ohne Spaß kein Fun"

  3. Onderstaande 2 leden hebben Teiresas bedankt voor deze bijdrage:

    Nedlovefkk (17 maart 2016),pret (17 maart 2016)

  4. #28
    Geregistreerd
    4 juli 2014
    Last Online
    Vandaag @ 07:59
    Berichten
    5.053
    Discussies
    40
    Thanks
    1.100
    Thanked
    9.525 in 2.502 posts

    Standaard

    Ach, als ie president zou worden zal de soep heus niet zo heet gegeten worden als ie opgediend wordt.
    Hij zal ook moeten inbinden en wie zegt dat ie geen goede adviseurs om zich heen kan verzamelen.
    En over de relatie met Rusland maak ik me niet zo'n zorgen, volgens mij heeft ie laten doorschemeren dat ie het best goed zou kunnen vinden met Putin.

    @ Big30

    Waarom zou ik me verdiepen, Reagan was een B-acteur, Trump is een redelijk geslaagd zakenman, dus ik zou niet weten waarom Trump dit niet zou kunnen.
    Daarbij krijgen we dan ook nog eens een knappe First Lady, ipv meneer Clinton.

  5. Onderstaande leden hebben Brad Clitt bedankt voor deze bijdrage:

    Kiwi 69 (17 maart 2016)

  6. #29
    Geregistreerd
    4 juli 2014
    Last Online
    Vandaag @ 07:59
    Berichten
    5.053
    Discussies
    40
    Thanks
    1.100
    Thanked
    9.525 in 2.502 posts

    Standaard

    Trouwens Californie bestaat ook nog steeds, ondanks dat de Terminator als gouverneur werd gekozen.
    Niet bang zijn voor iets nieuws, ongewoons of hilarisch, misschien valt het allemaal wel mee en wordt de VS weer een land om trots op te zijn (maar daar is 4 of 8 jaar Trump te weinig voor, want de schade aangericht door Clinton, Bush, Obama en de FED is gigantisch).

  7. Onderstaande leden hebben Brad Clitt bedankt voor deze bijdrage:

    Kiwi 69 (17 maart 2016)

  8. #30
    Geregistreerd
    15 februari 2013
    Last Online
    Vandaag @ 05:50
    Locatie
    Twente
    Berichten
    7.058
    Discussies
    230
    Thanks
    21.155
    Thanked
    6.157 in 2.939 posts

    Standaard

    De kans op een Republikeinse zege in de race om het Witte Huis wordt juist kleiner als Trump de kandidaat wordt. Dat een groot deel van de Republikeinse kopstukken wanneer Trump onverhoopt de nominatie binnensleept toch wil stemmen op het congres over de "juiste" kandidaat, wordt mede veroorzaakt doordat steeds meer Republikeinse kiezers van plan lijken bij de presidentsverkiezingen te stemmen op de Democratische kandidaat (zelfs wanneer het Hillary Clinton wordt) als Trump "hun" kandidaat zou worden.
    "Sex is the most fun you can have without laughing."
    - Woody Allen

  9. #31
    Geregistreerd
    4 juli 2014
    Last Online
    Vandaag @ 07:59
    Berichten
    5.053
    Discussies
    40
    Thanks
    1.100
    Thanked
    9.525 in 2.502 posts

    Standaard

    @ Wentelt_Eefje

    Zoiets had ik al eerder geschreven, maar dan in andere bewoordingen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Clitt Bekijk bericht
    Trump blijft maar winnen, maar desondanks wil de partijtop hem aan de kant schuiven. Dus ze zien liever Ted Cruz (of een andere marionet) kansloos verliezen tegen Clinton dan dat ze een goede kans hebben om met Trump iemand in The White House te hebben. Lijkt wel de PvdA, ook een partij in verval.

  10. #32
    Geregistreerd
    10 februari 2015
    Last Online
    Vandaag @ 09:28
    Berichten
    9.707
    Discussies
    304
    Thanks
    17.569
    Thanked
    11.652 in 5.090 posts

    Standaard

    Trump liegt om de vijf minuut

    dat aan te tonen, analyseerde de Amerikaanse site Politico in totaal 4,6 uur aan Trumpspeeches. En controleerde alle ‘feitjes’.

    Vijf minuten
    De resultaten liegen er niet om. Gemiddeld vertelt Trump elke vijf minuten een onwaarheid. Ruim vijftig keer werd Trump betrapt op forse overdrijvingen, kleine foutjes en grove leugens.

    Trump schept op over zijn rijkdom, verspreidt leugens over zijn tegenstanders en houdt er een bijzondere visie op de Amerikaanse economie op na, zo blijkt. Daarbij zijn de feiten ondergeschikt aan de emoties die hij met zijn speeches probeert aan te wakkeren.

    Een kleine selectie van Trumps onwaarheden.

    „We winnen niet meer in handeldrijven. We verliezen van de hele wereld in de handel.”

    De VS heeft een handelsoverschot, meer export dan import, met een hoop landen in de wereld. Onder andere aan Nederland worden meer Amerikaans producten verkocht dan andersom.

    „Ik betaal mijn hele campagne zelf. Ik neem van niemand geld aan. Ik geef zelf een hoop geld uit, ik neem niets.”

    Op de website van Donald Trump staat een grote donatieknop. Op 31 januari had de campagne meer dan 7,5 miljoen dollar aan giften ontvangen van mensen die niet Trump zelf zijn.

    „Kleine Marco Rubio. Wist je dat hij nooit komt opdagen in de Senaat. Hij stemt helemaal nooit.”

    Senator en medepresidentskandidaat Marco Rubio miste tussen 2011 en 2016 229 van de 1517 stemmingen in de Senaat.

    „We hebben grote problemen met misdaad en andere dingen.”

    Sinds de jaren 90 is het aantal misdaden in de VS hard gedaald. Het aantal misdaden is zelfs historisch laag.

    „ISIS verdrinkt mensen in grote stalen kooien, waar veertig, vijftig, zestig mensen inpassen, ze gooien die in het water en een half uur later halen ze de kooi weer op.”

    In een propagandavideo uit juni 2015 worden 5 Irakese mannen verdronken in kooi. Er zijn geen gevallen bekend van tientallen slachtoffers.

    „Ik ben veel rijker dan mensen denken.”

    Trump claimt een vermogen van 10 miljard dollar. De prestigieuze rijkenlijst van zakenblad Forbes houdt het op 4,5 miljard. Persbureau Bloomberg schat het vermogen van Trump op 2,9 miljard dollar.

    „Ik heb een ongelooflijk vermogen opgebouwd, een van de grootste ter wereld. En dat allemaal zonder schulden.”

    Vier van Trumps bedrijven gingen in het verleden failliet.

    „Ik ben eigenaar van de grootste wijngaard van de Amerikaanse oostkust.”

    De wijngaard waar Trump op doelt, Trump Winery, is niet de grootste van de Amerikaanse oostkust. Volgens de website van de wijngaard zelf is niet Donald Trump, maar Eric Trump Wine Manufacturing de eigenaar. „Wij zijn niet het bezit van Donald Trump, en op geen enkele manier met hem verbonden.”

    „In de staat New York sta ik hoger in de peilingen dan wie dan ook.”

    Uit de meest recente polls blijkt dat Donald Trump met een groot verschil van Hillary Clinton zou verliezen.

    „Het christelijke geloof is in Amerika op sterven na dood.”

    Volgens een onderzoek van opiniepeiler Pew beschouwt 70 procent van de Amerikanen zichzelf als christelijk.

    Bron: metronieuws

  11. Onderstaande 3 leden hebben pret bedankt voor deze bijdrage:

    phoenix (27 april 2016),Wentelt Eefje (17 maart 2016),Wijze grijze (17 maart 2016)

  12. #33
    Geregistreerd
    4 juli 2014
    Last Online
    Vandaag @ 07:59
    Berichten
    5.053
    Discussies
    40
    Thanks
    1.100
    Thanked
    9.525 in 2.502 posts

    Standaard

    Nou en, een DVP liegt constant en toch blijven we van onze schatjes houden.
    Verder dikt iedere beer zijn verslag wat aan en af en toe een leugentje wordt ook niet geschuwd.

    Om in de politiek te blijven, Mark 'Iedere werkende krijgt 1000 euro' Rutte is ook een liegebeest.

  13. #34
    Geregistreerd
    15 februari 2013
    Last Online
    Vandaag @ 05:50
    Locatie
    Twente
    Berichten
    7.058
    Discussies
    230
    Thanks
    21.155
    Thanked
    6.157 in 2.939 posts

    Standaard

    Jij schrijft precies het tegengestelde, over een kansrijke Trump, van wat een groot deel van de Republikeinse top en ik denken, namelijk dat Trump zeker verliest tegen welke Democratische kandidaat ook en dat elke andere Republikein een grotere kans heeft. Maakt nogal verschil, je schrijft dus iets anders in andere bewoordingen...
    "Sex is the most fun you can have without laughing."
    - Woody Allen

  14. #35
    Geregistreerd
    4 juli 2014
    Last Online
    Vandaag @ 07:59
    Berichten
    5.053
    Discussies
    40
    Thanks
    1.100
    Thanked
    9.525 in 2.502 posts

    Standaard

    Je hebt helemaal gelijk, mijn excuses.
    Ik zit blijkbaar nog met mijn gedachten in YY.

  15. Onderstaande leden hebben Brad Clitt bedankt voor deze bijdrage:

    Wentelt Eefje (17 maart 2016)

  16. #36
    Geregistreerd
    23 maart 2007
    Last Online
    3 januari 2021 @ 14:24
    Locatie
    België
    Berichten
    6.075
    Discussies
    548
    Thanks
    989
    Thanked
    3.898 in 1.218 posts

    Standaard

    Een mooier cadeau konden ze de democraten niet geven. Denken jullie nu echt dat "men" gaat toelaten dat Trump president wordt .
    het verlangen van de man is naar de vrouw, maar het verlangen van de vrouw is naar het verlangen van de man

  17. Onderstaande leden hebben seksenfun bedankt voor deze bijdrage:

    pret (17 maart 2016)

  18. #37
    Geregistreerd
    10 februari 2015
    Last Online
    Vandaag @ 09:28
    Berichten
    9.707
    Discussies
    304
    Thanks
    17.569
    Thanked
    11.652 in 5.090 posts

    Standaard

    Uitslag is wat mij betreft bekend: nadat Amerika voor het eerst een zwarte president heeft gekozen zal het deze keer vast de 1e vrouw als president kiezen dus Hilary Clinton. Het kan alleen spannend worden als republikeinen ook een vrouwelijke tegenstander aanstellen.

  19. #38
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 05:19
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.221 in 5.158 posts

    Standaard

    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  20. #39
    Geregistreerd
    15 augustus 2014
    Last Online
    29 december 2023 @ 22:33
    Berichten
    1.577
    Discussies
    29
    Thanks
    1.201
    Thanked
    998 in 622 posts

    Standaard

    Rubio had met bv. Florina als running mate meer kans gemaakt dan Trump. Op sommige punten heeft Trump zeker een overschot van gelijk en ik ben ook wel van mening dat je soms eens af moet stappen van de establishment-kandidaten, maar Trump komt soms toch net wat teveel over als een ongeleid projectiel.

    Ik ben benieuwd waar de Republikeinen mee komen. Ze moeten met wat komen. Na 8 jaar Obama, nog eens 4 jaar of 8 jaar Hillary komt het land vermoedelijk niet meer te boven. Met Trump ga je de verkiezingen simpelweg niet winnen. Vooral de opmerkingen over Mexicanen lijken 'n mega blunder te zijn geweest van hem. Het draait in de VS allemaal om 'n paar swing states. In de meeste van die swing states zou Trump het verliezen van zowel Sanders als Clinton. In die swing states zouden Rubio en Kasich het veel beter doen en vermoedelijk Clinton in veel gevallen zelfs verslaan. Van Sanders zouden ze zelfs gehakt maken.

    Jammer dat Rubio is afgehaakt. Het is nu hopen dat Clinton wint van Sanders en dat de GOP dan niet Trump richting het strijdveld stuurt. Het is ook te hopen dat Trump dat dan accepteert en niet als 'n onafhankelijke kandidaat of zo moeilijk gaat lopen doen. Hij zal er te koppig voor zijn, maar hij zou toch moeten inzien dat hoewel hij veel steun heeft, hij niet kan winnen van Clinton en ook niet van Sanders. Cruz, Kasich en de helaas afgehaakte Rubio kunnen dat wel. Op zo'n moment is de meest gedurfde en moedige beslissing dan misschien ook wel om het een ander te laten doen. Beter een ander de strijd aan laten gaan dan 4 of 8 jaar opgescheept zitten met Hillary.

  21. Onderstaande leden hebben Jan Verplancke bedankt voor deze bijdrage:

    Wentelt Eefje (19 maart 2016)

  22. #40
    Geregistreerd
    15 februari 2013
    Last Online
    Vandaag @ 05:50
    Locatie
    Twente
    Berichten
    7.058
    Discussies
    230
    Thanks
    21.155
    Thanked
    6.157 in 2.939 posts

    Standaard

    Hoewel ik liever Hillary dan welke Republikeinse kandidaat ook in het Witte Huis zie, denk ik dat bovenstaande JV-analyse geheel juist is en zelfs een mogelijk gevaar benoemt, dat de Republikeinen inderdaad ook nog dienen te bezweren. Want als Trump zich weg laat sturen als Republikeinse kandidaat betekent dat inderdaad niet automatisch dat hij geen presidentskandidaat meer zal zijn.

    Een interessante hypothese die zomaar eens bewaarheid zou kunnen worden. En mij veel meer vreugde zou bezorgen dan Jan zelf...
    "Sex is the most fun you can have without laughing."
    - Woody Allen

  23. #41
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 03:40
    Berichten
    13.820
    Discussies
    98
    Thanks
    5.263
    Thanked
    10.326 in 4.535 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pret Bekijk bericht
    Trump liegt om de vijf minuut
    Lijkt me dat hij dan prima met Rutte door één deur zou kunnen.

  24. Onderstaande leden hebben Picasso 1 bedankt voor deze bijdrage:

    fg22 (27 april 2016)

  25. #42
    Geregistreerd
    15 februari 2013
    Last Online
    Vandaag @ 05:50
    Locatie
    Twente
    Berichten
    7.058
    Discussies
    230
    Thanks
    21.155
    Thanked
    6.157 in 2.939 posts

    Standaard

    Een fantastisch stuk in The Guardian dat meer goede one-liners bevat dan de toespraak die in zijn/haar dromen een politicus geeft:

    http://www.theguardian.com/commentis...-frankie-boyle

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Guardian
    Donald Trump has the manner of an arrogant televangelist suspected of murder by Columbo

    In this tumultuous US election there seems, for once, to be a genuine choice on offer about which kind of ideas will spend four years being thwarted in a congressional logjam. This year’s race has already spawned thousands of newspaper articles and even a Book of Revelation. It’s actually hard to find a clip of Donald Trump’s campaign that doesn’t look like a RoboCop insert. Then again, saying that a US election is particularly ridiculous is a bit like saying that Towie has jumped the shark. Unfortunately, even the most horrified coverage of this depraved contest assumes that it’s the election that’s the problem and not the society that produces it.

    American elections are traditionally held on a Tuesday. This is because it allowed people to worship on Sunday, go to the town hall on Monday, vote on Tuesday and leave Wednesday clear for market. In Britain, we have elections on a Thursday because everyone was too pissed on a Friday. American elections always seem incredibly complicated to us, which is probably a bit rich when we’re about to have a nationwide referendum on Europe to decide who’s going to be running the Tory party.

    One feature of this election is the way that the elite of the Republican party seem to have become completely estranged from their own electorate. Of course, they always worked against the interests of their voters, but they used to at least understand who they were and what they wanted. With almost infinite resources, the closest they’ve got to producing a popular candidate is Ted Cruz: a cross between a permanently disappointed sitcom vampire and the high school yearbook photo of every serial killer of the modern era.

    The Republicans seem to be shocked that the result of decades of polarising rhetoric is a polarised society. The conservative establishment has spoken in a language of constant crisis, despite being ridiculously well served by the status quo, and it’s surprising how well the fear campaign has worked, considering that most of the country is on anti-anxiety medication. Conservatives have focused on false crises of international terror and immigration, little recognising that many voters have been equating that narrative with their own real crises of unemployment, debt and foreclosure. Donald Trump has simply cast himself as a solution. Trump is in many ways just saying what the other candidates would say on cocaine, but he’s also a unity candidate. His hope is to bring all of America together in their rejection of reality.

    Trump divides his time between working some kind of King Ralph angle, and claiming that he’s going to make the US great again by using his business experience. We can only assume that means repeatedly declaring it bankrupt, then changing its name so he can just shake off all the debt. Trump’s one liberal policy seems to be his desire to pump more funding into mental health – which I’ve taken the liberty of interpreting as a massive cry for help. You can actually make your own Trump policies by going through the incinerator at the Daily Mail and picking through the dust for anything they thought might get them prosecuted. His position on climate change is “How can there be global warming when it’s still so cold in my soul?”

    For anyone who has ever asked why the US needs to address the issue of reparations for its history of slavery, Donald Trump is why. He is the living embodiment of America’s unresolved issues. “How on earth can America consider expelling people of a different faith?!” an appalled England asks of a country created by the people they expelled for having a different faith. If you’re small, black and always felt that you didn’t have the confidence to crowd surf, Trump’s political rallies must come as a godsend. God knows who you vote for if you’re black in the USA – I guess all the politicians think black people are too preoccupied with videoing the police with their one lowered hand. Interestingly, in Nevada 45% of Latino votes went to Trump. Perhaps this indicates that people’s identities are more sophisticated than the clumsy definitions that political machinery uses to appraise them. Indeed, the very idea of racial groups as homogeneous is probably only possible in a racist society.

    Trump seems to have the emotional range of a Power Rangers villain and the social skills of a teenage Minotaur. He looks like a pumpkin having a nervous breakdown, talks like the words are being fired out of his mouth by a tennis ball launcher and has the general manner of an arrogant televangelist suspected of murder by Columbo. His approach to public speaking? “If in doubt, switch to your internal monologue.” His core demographic? Possibly men whose holiday destinations would significantly overlap with a list of missing women. Trump is bringing out people who’ve never voted, people who felt they had no one to speak for them until now, people who throw microwaved beans at the television and people who go shopping in their pyjamas. And who knows, if Trump’s supporters are using their eight-fingered fists to make banners and red hats rather than drunkenly beating their kid into a coma that they won’t let a black doctor treat, maybe that’s a good thing. Trump knows that he appeals to people who are suspicious not just of political elites but everything those elites believe in, including rationality, and when confronted with anything empirical instinctively retreats into unverifiable anecdotes.

    Trump/Sanders might actually end up being an interesting election centring on detailed arguments about trade and jobs, and Trump might come off really badly, as these are areas on which he has the firm grasp of a stroke victim eating an eclair. It’s certainly been entertaining to watch Sanders try to convey a message of hope through the dark prism of the US’s Stage 4 corporate media. Aside from all the obvious problems of inherent bias, he has to energise people by asking them to engage in the passive activity of watching him on television, has to ask for activism and a more sophisticated understanding of political problems through a medium that is all about voyeurism and simplification. It reminds me of when you used to see communists in the city centre of a Saturday, trying to explain Marxism to people while they were out shopping.

    A Bernie Sanders presidency would certainly be entertaining, not least because at 74 by the end of a second term he’ll think that he’s Beyonce. If you want a president who’s going to sort out healthcare, the ideal incumbent is someone who’s going to be using it a lot, really soon. Then again, if there’s one advantage to being the first socialist president of the United States, it’s that dying of old age isn’t really going to be a big worry. Sanders will be the first Jewish man to run for president and Republican elites seem to hate everything about Jews, except Israel. It says something about the incredible strength of antisemitism that paranoid ideas about Jews controlling the media and banking systems persist even among the people who control the media and banking systems.

    Hillary Clinton hasn’t really had any idea how to deal with Sanders. To continue to calmly explain why someone ahead of you in general election polling is unelectable (and Clinton hates to see a leader being unelectable, unless they’re a dictator in some vassal state) suggests that some of her personal stiffness has seeped into what seems increasingly a detached and inflexible campaign. On the campaign trail, she’s a cynical power player projecting the weary joy of a shopping mall Santa while inside her burns the fury of Michael Corleone having to do a meet and greet at a farmers’ market in Idaho. She seems to shake hands with each member of the public as if musing on all the things she could do to them if only they were Libyan.

    I know this all sounds like a lazy swipe at Clinton for being an uncaring android, and of course it is, but there’s a serious point. The sort of presentation strategy that would work best against Trump – a tireless public servant saddened at having to deal with the insults of a reality show star – is probably well outwith her abilities as a performer. Also, Trump fares best against candidates who he can paint as opportunistic insiders subservient to corporate interests, and Clinton can only accentuate those qualities as she pivots to the right to take him on. The sentiments she has to fake in a campaign – joy, relaxation, a desire to reach out to people – are all incredibly difficult for her. Luckily, the palette of emotions we can expect of her presidency – bitter triumph, cynicism and indifference – are well within her range.

    Clinton will very likely beat Trump decisively because he is even more unpopular with Republicans than she is with Democrats. There’s every chance that conservative donor money will start to flow towards Clinton who at least knows to speak very carefully about the things that really matter, like trade deals. At least we’ll get the entertainment of watching her trying to destroy Isis using the methods by which she helped to create Isis, turning the Middle East into an endless game of Whac-A-Mole. For America, and indeed the rest of the world, Clinton versus Trump will be like being on a bus being driven at high speed towards a cliff by a psychopath, where there’s a chance that a chimpanzee might grab control of the steering wheel. It’s not a question of whether this will make things better or worse, it’s more that the whole idea of “better” may be gradually ceasing to exist.
    "Sex is the most fun you can have without laughing."
    - Woody Allen

  26. Onderstaande 3 leden hebben Wentelt Eefje bedankt voor deze bijdrage:

    fg22 (27 april 2016),Goedemorgenallemaal ( 6 april 2016),pret ( 6 april 2016)

  27. #43
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Verplancke Bekijk bericht
    Ik ben benieuwd waar de Republikeinen mee komen. Ze moeten met wat komen. Na 8 jaar Obama, nog eens 4 jaar of 8 jaar Hillary komt het land vermoedelijk niet meer te boven. Met Trump ga je de verkiezingen simpelweg niet winnen. Vooral de opmerkingen over Mexicanen lijken 'n mega blunder te zijn geweest van hem. Het draait in de VS allemaal om 'n paar swing states. In de meeste van die swing states zou Trump het verliezen van zowel Sanders als Clinton. In die swing states zouden Rubio en Kasich het veel beter doen en vermoedelijk Clinton in veel gevallen zelfs verslaan. Van Sanders zouden ze zelfs gehakt maken.

    Jammer dat Rubio is afgehaakt. Het is nu hopen dat Clinton wint van Sanders en dat de GOP dan niet Trump richting het strijdveld stuurt. Het is ook te hopen dat Trump dat dan accepteert en niet als 'n onafhankelijke kandidaat of zo moeilijk gaat lopen doen. Hij zal er te koppig voor zijn, maar hij zou toch moeten inzien dat hoewel hij veel steun heeft, hij niet kan winnen van Clinton en ook niet van Sanders. Cruz, Kasich en de helaas afgehaakte Rubio kunnen dat wel. Op zo'n moment is de meest gedurfde en moedige beslissing dan misschien ook wel om het een ander te laten doen. Beter een ander de strijd aan laten gaan dan 4 of 8 jaar opgescheept zitten met Hillary.
    Nu horen wij dat Sanders de meest linkse en radicale kandidaat is. Dan denken wij al snel dat er een Marxistische president komt, maar zo erg is het allemaal niet. Interessant is dat er republikeinen zijn die, als het er echt op aan komt en Trump wordt de kandidaat, om dan maar een keer democratisch of eventueel niet te gaan stemmen. Over gehakt maken van Sanders in vergelijking tot Hillary, de naam Clinton is nogal besmet in kringen van niet democraten, zowel de republikeinen als de "nog niet weters". Dat is een voordeel voor Sanders. Sanders heeft ook, ondanks dat zijn ideeen extremer zijn dan die van Hillary , veel minder de naam van de "hakken in het zand"te zetten. Hillary heeft de naam erg koppig te zijn, met Sanders is er meer kans dat je er samen wel uit komt.

    Jammer dat het stuk in de Guardian de andere republikeinen "links" laat liggen. Niet onbelangrijk mocht het toch een van de anderen worden en Trump besluit toch onafhankelijk te gaan.
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  28. Onderstaande leden hebben Goedemorgenallemaal bedankt voor deze bijdrage:

    fg22 (27 april 2016)

  29. #44
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.643 in 3.149 posts

    Standaard

    Herinner mij dat iemand mij zei tijdens een zakenlunch :"deket die Trump is een clown (waar) en zal nooit de nominatie bij de Republikeinen bemachtigen (fout) indien de Republikeinen nu nog een broke red convention gaan inroepen om dat te verhinderen zou dat hun geloofwaardigheid schaden. Dan was er sprake om Donald Trump te neutraliseren met een mooie post maar juist hem interesseert dat niet. Geld heeft hij genoeg, hij is gefascineerd door macht en verandert om de haverklap van mening vbv bij abortus, eerst wilde hij het legaliseren, nu terug strafbaar stellen.
    helaas zal de tegenkandidaat niet Bernie Sanders zijn, die me nog relatief integer lijkt maar de kille, elitaire Hillary Clinton die eigenlijk alleen bekend geworden is door haar buwelijk met Bill en teert op haar vrouw zijn met de slogan,"at least a woman.
    maar als senator en later minister van binnenlandse zaken heeft ee niets gepresteerd.
    Net hoorde ik haar speechen dat men dicht bij de mensen moet staan. Net dat doet ee niet vandaar mijn post nu.
    bovendien vraagt ze voor een speech 250.000 euro, nou wil speechen en zelf deze schrijven voor slechts 10% hoor.
    een van haar laatste redevoering was voor de bank Goldon Sachs, een van de schuldigen zan de economische crisis van 2007,2008.
    eigenlijk is ee de speelbal van de creudeurs uit Wall Street maar ook van de lobbygroepen.
    Georges Washington en Abraham Lincoln draaien zich in hun graf om.
    Sanders zou geen kans meer maken, maar leek voor mij, ondanks zijn oudere leeftijd, de ideale kandidaat met aandacht voor de armeren en betaalbaar onderwijs.

  30. Onderstaande 4 leden hebben deket bedankt voor deze bijdrage:

    fg22 (27 april 2016),Goedemorgenallemaal (26 april 2016),molaar (26 april 2016),Nedlovefkk ( 5 mei 2016)

  31. #45
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard

    Sanders is denk ik voor velen al te oud...

    http://www.theatlantic.com/politics/...anders/417441/
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  32. Onderstaande leden hebben Goedemorgenallemaal bedankt voor deze bijdrage:

    fg22 (27 april 2016)

  33. #46
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Last Online
    4 november 2022 @ 16:37
    Berichten
    1.046
    Discussies
    66
    Thanks
    933
    Thanked
    663 in 336 posts

    Standaard

    Iemand die zo wordt gehaat door links als Donald Trump moet wel een goed mens zijn, daarom hoop ik dat deze kanjer de verkiezingen wint.

  34. Onderstaande leden hebben Limburger bedankt voor deze bijdrage:

    fg22 (27 april 2016)

  35. #47
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 22:53
    Berichten
    9.258
    Discussies
    176
    Thanks
    2.913
    Thanked
    4.089 in 2.246 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Limburger Bekijk bericht
    Iemand die zo wordt gehaat door links als Donald Trump moet wel een goed mens zijn, daarom hoop ik dat deze kanjer de verkiezingen wint.
    Ach, wat voor de VS "links"is... Ik denk dat een zekere H. C. hier ook behoorlijk aan de rechterkant zou rondhangen...
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  36. #48
    Geregistreerd
    29 december 2006
    Last Online
    18 december 2022 @ 12:24
    Locatie
    Antwerpen en Oostende
    Berichten
    9.880
    Discussies
    235
    Thanks
    4.729
    Thanked
    6.643 in 3.149 posts

    Standaard

    Voor al de betweters die hier schreven dat Trump nooit voor de republikeinen zou overblijven. Had er beter een weddenschap van gemaakt. En dan te bedenken dat mijn exvrouw mij in mindere dagen, zelf een betweter noemde. Neen deket is een ziener
    Laatst gewijzigd door deket; 5 mei 2016 om 18:44

  37. #49
    Geregistreerd
    4 juli 2014
    Last Online
    Vandaag @ 07:59
    Berichten
    5.053
    Discussies
    40
    Thanks
    1.100
    Thanked
    9.525 in 2.502 posts

    Standaard

    Ik had en heb ook het volste vertrouwen in Trump (ik ben ook een ziener want ik had dit ook voorspeld ).
    Hoop dat ik het met Geert ook goed zie, dan zou het volgend jaar wel eens kunnen heten 'Premier Wilders op staatsbezoek bij Trump'.
    Wat zou dat toch mooi zijn...

    Alleen het partijcongres kan nog roet in het eten gooien door hem dan toch maar aan de kant te schuiven, als ze dat doen zijn volgens mij de rapen gaar.

  38. Onderstaande leden hebben Brad Clitt bedankt voor deze bijdrage:

    Limburger ( 6 mei 2016)

  39. #50
    Geregistreerd
    4 juli 2014
    Last Online
    Vandaag @ 07:59
    Berichten
    5.053
    Discussies
    40
    Thanks
    1.100
    Thanked
    9.525 in 2.502 posts

    Standaard

    Trump vs Clinton op dit moment een nek-aan-nek-race : http://polling.reuters.com/#poll/TM651Y15_13/

    Het gaat de goede kant op...

 

 
Pagina 2 van 64 EersteEerste 1234561252 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:27.