Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Geregistreerd
    10 oktober 2005
    Last Online
    8 februari 2021 @ 18:11
    Berichten
    2.892
    Discussies
    492
    Thanks
    531
    Thanked
    720 in 230 posts

    Standaard Gonorroe zou ongeneeslijke ziekte kunnen worden

    De geslachtsziekte gonorroe zou een ongeneeslijke ziekte kunnen worden. Daarvoor waarschuwt Sally Davies, de gezondheidsadviseur van de Britse overheid.
    Dat schrijft de BBC.
    Davies heeft een brief geschreven aan alle apothekers en huisartsen om hen op het hart te drukken de juiste medicijnen voor te schrijven.

    Haar waarschuwing komt na zorgen over patiënten in Leeds die niet de twee antibiotica kregen die nodig zijn om de infectie te bestrijden.
    Lees verder....
    Sex is not the answer, it's the question. "Yes" is the answer.

  2. Onderstaande leden hebben Tiga bedankt voor deze bijdrage:

    bergm550 (27 december 2015)

  3. #2
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 23:59
    Berichten
    11.064
    Discussies
    223
    Thanks
    13.005
    Thanked
    17.412 in 6.123 posts

    Standaard

    Bron: SOA-AIDS Nederland

    "Behandelen

    Gonorroe is goed te behandelen met een injectie met een antibioticum. Als de klachten hierna aanhouden, ga dan direct terug naar de arts. Mogelijk zijn de bacteriën ongevoelig (resistent) geworden voor het gebruikte antibioticum. Dit komt in het buitenland voor. In Nederland nog nauwelijks: het RIVM houdt dit in de gaten."


    Niet te snel in paniek raken. Die Engelsen zijn gewoon viespeuken. Kijk maar eens naar die programma's over vakanties en feesten. Allemaal kei bezopen, kruipen overal op, vullen elk gat zonder condoom en hebben geen besef van de gevaren. Ook nog dom volk dus ! ! ! Of generaliseer ik nu teveel? In GT (de club voor nette mensen) zouden ze direct geweigerd worden. Bergm550 kan dus gerust zijn.

  4. Onderstaande leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    Nedlovefkk (28 december 2015)

  5. #3
    Geregistreerd
    20 februari 2007
    Last Online
    4 april 2023 @ 22:24
    Locatie
    Ring 2, Inferno
    Berichten
    5.355
    Discussies
    221
    Thanks
    6.523
    Thanked
    4.760 in 2.143 posts

    Standaard

    Efkens op de Badslippers link doorgeklikt....

    Resistentie tegen antibiotica neemt in veel West-Europese landen toe

    Resistentie tegen antibiotica neemt in veel West-Europese landen toe en is inmiddels al wijdverbreid (Martin et al., 2006; Cole et al., 2010). Het percentage van de Neisseria gonorrhoeae (de bacterie die gonorroe veroorzaakt) dat resistent is tegen ciprofloxacine in Europa is sinds 2009 gedaald (van 63% in 2009 naar 49% in 2011), maar dit percentage blijft hoog. De resistentie varieert van 81% in Roemenië tot 14% in Ierland. Nederland zit met een resistentiepercentage van 26% aan de lage kant (ECDC, 2013g). Europese richtlijnen bevelen sinds 2009 zogeheten derde generatie cefalosporinen aan (Bignell, 2009). In 2011 was 7,6% van de gonorroebacteriën minder gevoelig voor cefixime (een orale variant van cefalosporine) en zijn er voor het eerst tien isolaten met verminderde gevoeligheid voor ceftriaxone aangetoond (ECDC, 2013g).
    1 op 4 resistent vinden ze aan de lage kant.
    We gaan dat dan wel even fixen met onze Roemeense kolonies zeker ?
    Little boy, she's from the street. Before you start, you're already beat... https://www.youtube.com/watch?v=C8LHZldVLvA

  6. #4
    Geregistreerd
    22 juli 2011
    Last Online
    27 maart 2024 @ 19:02
    Berichten
    3.189
    Discussies
    104
    Thanks
    1.543
    Thanked
    4.019 in 1.589 posts

    Standaard

    Kwestie van tijd voordat ziektes als gonorroe en chlamydia onbehandelbaar zijn. Ik weet niet hoe het in landen als Roemenië en Bulgarije zit met de verstrekking van medicijnen tegen deze infecties. Maar het lijkt er verdacht veel op dat het daar zonder recept verkrijgbaar is gezien het aantal dvp's wat ik ken die steevast met tassen vol kuurtjes tegen van alles en nog wat terugkeren naar "het werk".


    Helaas niet altijd een dokter aan te pas bij de ROE, BUL en of Albanesee dames en word er regelmatig een (half) kuurtje gedaan op basis van eigen ervaringen of die van collega's. Niet zelden gaat het om dames die kortstondig behoorlijk populair zijn en ineens weer verdwenen zijn om vervolgens weer ergens anders op te duiken waar de cyclus zich herhaald.

    Zelf ben ik ooit gewaarschuwd door een dame dat er wat mis bij haar. Ze had geen klachten en werd ontdekt tijdens haar drie maandelijkse routine controle.

  7. #5
    Geregistreerd
    2 mei 2011
    Last Online
    26 maart 2024 @ 08:50
    Locatie
    Veel te ver van Duitsland
    Berichten
    3.685
    Discussies
    220
    Thanks
    1.695
    Thanked
    6.331 in 1.624 posts

    Standaard

    De resistentie in het artikel gaat over ciproflaxine, welke enkel in het geval van allergie op andere antibiotica wordt voorgeschreven (zijn nog meerdere).

    Cefixime wordt ook langzaam moeilijker (7.6% resistentie) en inmiddels zijn er een paar casussen waarbij ceftriaxone ook niet helpt, maar dat is nog erg zeldzaam. Deze laatste wordt voor zo ver ik weet gebruikt als je nu met gonorroe naar de dokter gaat.

  8. #6
    Geregistreerd
    2 december 2006
    Last Online
    12 februari 2024 @ 14:13
    Berichten
    1.439
    Discussies
    59
    Thanks
    12
    Thanked
    859 in 393 posts

    Standaard

    Het is nog steeds de vraag of een kuur afmaken nodig is?
    Mss maak je dan juist de bacteriën resistent.
    Het zou kunnen dat straks blijkt dat je de kuur had moeten stoppen als de verschijnselen goed weg zijn.
    Is nog een discussie zonder einde.
    Niet lang foppen, effe poppen!

  9. #7
    Geregistreerd
    2 mei 2011
    Last Online
    26 maart 2024 @ 08:50
    Locatie
    Veel te ver van Duitsland
    Berichten
    3.685
    Discussies
    220
    Thanks
    1.695
    Thanked
    6.331 in 1.624 posts

    Standaard

    Volgens mij gaat het bij de meeste van de voorgeschreven antibiotica om een enkele dosis. Dus afmaken van een kuur is geen issue.

  10. #8
    Geregistreerd
    3 augustus 2008
    Last Online
    29 juli 2018 @ 11:35
    Berichten
    214
    Discussies
    10
    Thanks
    64
    Thanked
    47 in 27 posts

    Standaard

    Antibiotica in eender welke geval moet de doos leeg gemaakt worden!!!

  11. #9
    Geregistreerd
    28 november 2005
    Last Online
    25 december 2023 @ 12:41
    Locatie
    Holtorland
    Berichten
    1.529
    Discussies
    121
    Thanks
    2.288
    Thanked
    2.360 in 473 posts

    Beitrag Gonorroe : drip drip drip...

    Ik mag er niet aan denken als deze ziekte niet meer behandelbaar is ! Dan zit je gewoon in de hel met je lul.

    Deze zomer voor het eerst Gonorroe opgelopen via PZC. ik had de volgende klachten na men laatste clubbezoek : pijnlijk plassen en groene etter uit men plasbuis. Bevestiging kwam na urine test bij de dokter. Ik heb onmiddellijk de club op de hoogte gebracht met welke twee dames ik op de kamer was.

    Behandeling via spuit in men bil en 4x 500mg tabletten antibiotica. Na drie dagen was ik ervan verlost. Wel de raad gekregen om een week geen sex-contact te hebben , wegens overdracht.

    De behandeling sloeg bij mij wel aan. Welke variant van Gonorroe ik had weet ik niet ? Maar het zal zeker de Roemeense of Bulgaarse geweest zijn !

    Het blijft toch altijd een beetje schrikken. Maar , deze soa doet dus ook de ronde in de clubs en is zeer besmettelijk. Het hoort bij het risico van het vak.

    Bewijs hieronder !

    IMG_1406.jpg
    My German girlfriend likes to rate our sex between 1-10. Last night we tried anal, she kept shouting 9 ! That's the best I've done so far.

    A dirty mind, is a joy forever

    Love hurts : anal too

  12. Onderstaande 5 leden hebben lustman bedankt voor deze bijdrage:

    Bluebear (31 december 2015),Gondolas9 (31 december 2015),Nedlovefkk (12 januari 2016),noglangnietuitgewandeld (31 december 2015),Oudebelg (31 december 2015)

  13. #10
    Geregistreerd
    20 juni 2014
    Last Online
    2 augustus 2022 @ 13:41
    Berichten
    134
    Discussies
    32
    Thanks
    11
    Thanked
    269 in 79 posts

    Standaard

    Beste mensen,

    Over de behandeling van gonorroe valt inderdaad nog veel te discussiëren.
    Advies bij elke antibioticakuur is en blijft: afmaken!
    Als je klachten hebt die heel duidelijk wijzen op gonorroe (druiper) wordt meestal direct met behandeling gestart zonder een testuitslag af te wachten (blind behandelen).

    1ste keus in Nederland volgens Soa-richtlijn Multidisciplinaire Richtlijn soa 2e lijn:
    • Ceftriaxon via prik in je bil
    Als niet zeker is of je ook chlamydia hebt krijg je er Azitromycine eendaagse kuur bij (1000mg.).

    2de keus bij absolute contra-indicatie voor de prik in bil en ontbreken van resistentiepatroon van de stam:
    • Azitromycine, eendaagse kuur, dubbele dosis (2000mg.)
    Hoewel deze behandeling bewezen effectief is, is intussen resistentie voor Azithromycine en therapie falen beschreven. In Nederland is te verwachten dat resistentie toeneemt. Nacontrole is altijd nodig als je geen prik in je bil hebt gehad.

    Allergisch voor penicilline? Meldt dit bij de arts. Er zijn andere manier van behandeling.

    Aanvullend advies
    Tot een week na de behandeling geen seks hebben. Dat betekent niets doen! Liefst ook niet masturberen

    Vriendelijke groet,
    pietSAN
    Programma prostitutie
    Soa Aids Nederland

    www.prostitutie.nl
    www.soaaids.nl

  14. Onderstaande leden hebben pietSAN bedankt voor deze bijdrage:

    Ace2 (13 januari 2016)

 

 

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06.

Diamond 468*60   FKK Artemis 468*60