Pagina 5 van 9 EersteEerste 123456789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 125 van 207

Discussie: WC Rugby 2023

  1. #101
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 07:15
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.858
    Discussies
    93
    Thanks
    14.820
    Thanked
    9.608 in 3.468 posts

    Standaard

    De eerste wedstrijd is voor Frankrijk. Nieuw Zeeland was beter in de eerste helft, maar de tweede helft werd bijna volledig op hun helft gespeeld, waarbij Frankrijk de voorsprong gestaag uitbouwde tot 27-13. Ik ben er ook achter gekomen dat mijn voorspelling helemaal niet kan. Door een absurd speelschema komt mijn top 4 elkaar al tegen in de kwartfinale.
    Laatst gewijzigd door WANDELAAR5; 8 september 2023 om 22:23

  2. #102
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Vandaag @ 12:10
    Berichten
    9.279
    Discussies
    176
    Thanks
    2.925
    Thanked
    4.105 in 2.255 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Als je voor het volkslied gaat, dan moet je m.i. Schotland supporteren.
    Mooi einde hoor. Ik hou wel van de Franse slag. Beetje eigenzinnig van me, ik bedoel hoeveel Franse truien zouden er hier verkocht worden?
    Schotland, speelt vaak, op dat niveau gezien dan want ze zouden jou en mij en alle ijsberen er met de vingers in de neus onderuit schoffelen, geen deuk in een pakje internationale boter maar ze hebben wel een Koninklijke supporter.
    Princess-Anne-and-Jane-Rugby-Feb-2023.jpg
    En uit passie hè, niet om zich te profileren zoals onze WA.
    En ze mocht er best zijn vind ik.
    20880644-7674437-image-a-24_1573509186458.jpg
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  3. Onderstaande leden hebben Goedemorgenallemaal bedankt voor deze bijdrage:

    Siberische tijger (10 september 2023)

  4. #103
    Geregistreerd
    5 januari 2011
    Last Online
    Gisteren @ 20:15
    Berichten
    2.957
    Discussies
    14
    Thanks
    200
    Thanked
    886 in 544 posts

    Standaard

    WC opening yesterday in stade de France full and hot.
    Opening ceremony with and from Jean Dujardin, It was strange ... President Macron came for a speech, he received whistles...
    Hymn by a chorale of children, it is a massacre of emotions and they certainly think it was artistic. Only cacophonia.

    About match, the most important.... NZ began strong with a try on first action. 0-5. Then French team was shocked to lose on injury Marchand (important player) after 10 minutes.
    French were very stressed and the game was not brillant but with some serious , Ramos could scored some penaltys and Put France on lead 9-8 on half time.

    Second half began bad like first one with a second try from winger Telea for NZ. 9-13
    The problem was that this try was not valid because of a pass in front.
    There was line out referee to see it , no reaction. There is a VAR, No reaction. There is center referee Jaco Peyper to correct this, no reaction...
    Even the french idiot who was broadcasting the match was not able to show a good replay on big screen of stadium to push referre to make their job. Nothing....

    Then, French came back in match with more physical intensity and Will Jordan made an idiotic mistake and received a yellow card. NZ have a tactical to push player who jump to the ball by making like they could catch the ball with their arms.
    Results of indiscipline, Penaud scored first french try in WC 2023; 16-13 with conversion then a new penalty of Ramos on a new fault on scrum from NZ; 19-13.

    In last 10 minutes, NZ were not dangerous and short physically. French finished more strong and in control to score a new penalty and a try to secure victory by Jaminet .

    27-13 For France, It was a good start and it showed the weakness of NZ in scrum, discipline,physical power. Their chance to survive in 1/4 final are low if they do not increase their level.

    France was not brillant but serious and efficient. Referees were bad ....

    Afternoon of rugby today with Italy- Namibia
    Ireland- Romania
    Australia-Georgia ( may be interesting)
    England - Argentina who will be the masterpiece of today

  5. #104
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 07:15
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.858
    Discussies
    93
    Thanks
    14.820
    Thanked
    9.608 in 3.468 posts

    Standaard

    Italië boekt een monsterzege op Namibië 52-8. Heel verrassend, Namibië is behoorlijk sterk. Italië dus beter dan verwacht.
    Engeland bevestigt mij visie dat Argentinië niet echt een outsider is voor de titel. Ook Engeland heeft sterk voorwaartsen spel en loopt over Argentinië heen met 27-10.
    De andere uitslagen zijn weinig verrassend. Je kon van tevoren de toto wel invullen voor Australië tegen Georgia (37-15) en Ierland tegen Roemenië (82-8).

    Helaas niets kunnen zien wegens dringender bezigheden in Lemiers. Ik moet me met wat samenvattingen behelpen. Die overigens prima op de WC Rugby site staan: https://www.rugbyworldcup.com/2023/matches

  6. Onderstaande leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

    Siberische tijger (10 september 2023)

  7. #105
    Geregistreerd
    19 mei 2019
    Last Online
    Vandaag @ 12:20
    Locatie
    am Rhein
    Berichten
    2.069
    Discussies
    123
    Thanks
    2.096
    Thanked
    2.263 in 1.010 posts

    Standaard

    Dank voor de link Wandelaar5. Ik kijk als toeschouwer en hoewel ik van veel sporten wel verstand heb (dus spelregels begrijp en tactiek etc.) is dat bij het rugby wel lastiger, maar daarom niet minder leuk.
    Engeland vond ik aanvallend niet zo sterk, alleen maar schoten tussen de palen en die tactiek werkte goed.

    De VAR noemen ze in het rugby toch TMO?

  8. #106
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 07:15
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.858
    Discussies
    93
    Thanks
    14.820
    Thanked
    9.608 in 3.468 posts

    Standaard

    Klopt: Television Match Official.
    Engeland moest de strategie aanpassen door een rode kaart (via een ingreep van de TMO). Met een man minder is het moeilijk om de bal uit te spelen. En bij die schoten zaten twee prachtige drop kicks. Probeer dat maar eens met zo’n ovale bal!
    Bij Australië viel vooral de razendsnelle full back Ben Donaldson (speelt ook fly half) op naast het excellente spel in de lijn met veel diepte.
    Ierland werd weer voortreffelijk geleid door Johnny Sexton. En bij Ierland gaat de 2nd center Bundee Aki een plaag worden voor Zuid Afrika. Ze speelden erg goed, misschien het best geïllustreerd door de try die 19-5 maakte door hun nummer 6 (dat is de flanker in de scrum) in een left wing rol… De zware jongens staan zelden aan de zijlijn. Het toont de afstand tussen de top 6 in Europa en de rest.
    Laatst gewijzigd door WANDELAAR5; 10 september 2023 om 11:31

  9. Onderstaande leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

    Siberische tijger (10 september 2023)

  10. #107
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 07:15
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.858
    Discussies
    93
    Thanks
    14.820
    Thanked
    9.608 in 3.468 posts

    Standaard

    Misschien nog even wat over het spel:
    De misschien moeilijkst te begrijpen regel is buitenspel. Als je vóór de bal staat, dan sta je buitenspel en mag je je niet met het spel bemoeien. Schopt er iemand een bal over je heen, dan mag je niets doen totdat de tegenstander minstens 10 meter gelopen heeft met de bal. Die kluwen spelers (scrum, ruck als ze op de grond liggen en maul als ze staan) mag je alleen vanaf je eigen kant in gaan. Ga je er van de voor of zijkant in, dan sta je buitenspel en krijgt de tegenstander een vrije schop. Alle spelers moet achter de achterste speler van zo’n kluwen staan. Je ziet de ref(eree) ook vaak gebaren dat spelers een stapje terug moeten doen.
    Bij de line-out moesten de spelers zelfs 10 yards achter de lijn staan waar ingegooid wordt, behalve degenen die deelnemen aan de line out (die rijtjes waartussen de bal ingegooid moet worden) en de scrum half. Het team dat ingooit bepaalt hoeveel spelers in de line-out staan.
    Geen regel, maar een spelprincipe: veel gaat om terreinwinst. Regelmatig zullen spelers kiezen voor opties om dichter bij de achterlijn te komen zonder direct een try te willen scoren.
    1 van die opties is een ingooi dicht bij de achterlijn voor het eigen team. Daaruit is een grote kans om te scoren. Als er veel punten nodig zijn worden daarom vrije trappen regelmatig over de zijlijn geschoten in plaats van tussen de palen. Een try is immers meer punten (5 met conversie 7) dan een vrije schop (3).

    Simpeler regels:
    Je mag de bal alleen naar achteren gooien, schoppen mag wel naar voren. Gaat de bal via een hand naar voren (knock on) dan krijgt de tegenstander een scrum.
    Je moet altijd met je armen aan andere spelers “binden” in een scrum, ruck en maul.
    Je mag de bal niet met je handen spelen als die op de grond ligt in een scrum, behalve als de bal over de achterlijn is.
    Een (vrije) trap binnen de eigen 25 yards lijn mag in 1 keer over de zijlijn. De ingooi wordt dan genomen op de plaats waar de bal over de zijlijn gaat. Een goede manier dus om onder grote druk uit te komen. Elders op het veld wordt de ingooi genomen waar de bal geschopt is of voor het laatst gestuiterd heeft. Vandaar soms de verre schoppen die net binnen de lijnen stuiteren of gevangen worden door de verdediging.

  11. Onderstaande 3 leden hebben WANDELAAR5 bedankt voor deze bijdrage:

    Big30 (10 september 2023),Siberische tijger (10 september 2023),Wentelt Eefje (19 september 2023)

  12. #108
    Geregistreerd
    5 januari 2011
    Last Online
    Gisteren @ 20:15
    Berichten
    2.957
    Discussies
    14
    Thanks
    200
    Thanked
    886 in 544 posts

    Standaard

    About masterpiece of Yesterday , England - Argentina, It was a very deceiving match. Only one try and a bench of errors, mistakes and idiotic game play.
    First event , Tom Curry received a red card after 4 minutes for a contact on head ( strictly forbidden now 2 years ago, it was only not lucky).
    At 14 against 15 , Argentinian had everything in hand to win this match but they are idiots....
    They never used this number superiority and continued a slow rugby without idea. Where are Contepomi Or Quesada who were some brain of the game? Retired since long time.
    Argentinians played only a macho rugby like chicken without head.
    They let George Ford put his foot on the match with some numerous penalty and 3 drops including one enormous from 50m. 27 points by feet against 10 poor points with one try in last seconds when all was lost since long time. Argentina will not win WC , they are too stupid and their trainer Cheikah lost a lot of his credit.
    England is not becoming favorite anyway but their ticket for 1/4 final is in their pocket.

    Out of game, Kate Middleton , queen of England was in stadium and she received some hurrah from fans ( compare to Macron lazzis).

    We noticed a bad organisation in some cities for some fans of England or Ireland who can reached the stadium in good conditions and in good time.
    Control points are too slow because they lack of employees and public transport were not good enough. A pity .....
    If there is no drama , it is thanks to patience of civilized fans and not because of amateurism of french authorities.

    About team, Ireland made a good show. Italy and Australia won against some weak opponents.

    Today, Japan-Chile
    and 2 Masterpieces Boks- Scotland
    Wales - Fidji

  13. Onderstaande leden hebben bocariver bedankt voor deze bijdrage:

    WANDELAAR5 (10 september 2023)

  14. #109
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 07:15
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.858
    Discussies
    93
    Thanks
    14.820
    Thanked
    9.608 in 3.468 posts

    Standaard

    Bocariver slaat mi wat door met de Argentijnen idioten noemen. Engeland speelde met een man minder defensief gewoon ijzersterk. En het goede snelle gebruik van de lijn zit nu eenmaal niet in het Argentijnse spel zoals ik al eerder opmerkte. Daarom konden ze de man meer situatie die bijna de hele wedstrijd duurde niet goed uitbuiten.
    De Engelsen hebben de kick als machtig wapen al ruim 2 decennia sinds Jonny Wilkinson in de ploeg speelde. Ze kunnen er echt op spelen zoals ze gisteren hebben aangetoond.

    De slechte organisatie en de absurd hoge toegangsprijzen die Frankrijk hanteert zijn inderdaad een smet op dit WK.

  15. #110
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 07:15
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.858
    Discussies
    93
    Thanks
    14.820
    Thanked
    9.608 in 3.468 posts

    Standaard

    3-0 voor Zuid Afrika. Tot nu toe zeer gedisciplineerd, maar bij een tackle bij de zijlijn werden toch even de handtasjes gepakt. De boel is gesust door de Ref en we gaan weer verder. Terwijl ik dit typ maakt Zuid Afrika 6-0. Schotland is vrijwel alleen aan het verdedigen.
    Update: 6-3 bij rust. Na het incident waarbij met de handtasjes naar elkaar werd gezwaaid werd het een wedstrijd! De Schotse voorwaartsen waren Zuid Afrika 3 keer op rij de baas. Daarmee werd Schotland gevaarlijker. De ruststand is wel terecht. Ik ben benieuwd naar de tweede helft!
    Update 2: De Klerk leidde een ontketend Zuid Afrika in ca 10 minuten naar 18-3. Hij werd beloond met een applauswissel 5 minuten voor het eind. Daarna speelde Zuid Afrika de wedstrijd geroutineerd uit. Schotse acties leidde steeds tot een net niet en ook de schaarse Zuid Afrikaanse aanvallen kwamen er steeds net niet. Voor Schotland wordt nu de wedstrijd tegen Ierland bepalend of ze door gaan of al in de poule fase eruit gaan. Ik denk dat Ierland en Zuid Afrika door zullen gaan in deze poule des doods.
    Daarna worden de kwartfinales tussen Zuid Afrika, Frankrijk, Ierland en Nieuw Zeeland bepalend voor welke 2 van deze 4 teams door gaan.
    Laatst gewijzigd door WANDELAAR5; 10 september 2023 om 18:46

  16. #111
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 07:15
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.858
    Discussies
    93
    Thanks
    14.820
    Thanked
    9.608 in 3.468 posts

    Standaard

    Wales wint na een heel spannende slotfase met 32-26 van Fiji. Daarmee tonen ze aan wel degelijk een gevaarlijke outsider te zijn. Ik moest het doen met alleen radiocommentaar omdat Ziggo deze belangrijke wedstrijd niet uitzond.

  17. #112
    Geregistreerd
    5 januari 2011
    Last Online
    Gisteren @ 20:15
    Berichten
    2.957
    Discussies
    14
    Thanks
    200
    Thanked
    886 in 544 posts

    Standaard

    Japan beat Chile 42-12 at noon.
    Chilean were courageous but limited. Japanese need another opponent to be judged.
    South Africa - Scotland 18-03, Scots did not develop their offensive game because their fly half Russell was close to pathetic. He did not do nothing good.
    Springboks were very powerful with a physical and technical domination in scrum , line out and with very efficient rush defense.

    Last match Wales -Fidji was very frustrating.
    Fidji let go a lot of opportunities along the match.
    Referee was clearly pro welsch ( he gave some warning before yellow card for them but not for fidjian).
    But even with these problems, Radradra had the ball to score a try for win but he could not control the ball..... Wales will NOT win WC , we knew it before but they do not improve a lot in preparation.

    Next week, it will continue with France ( B team) against Uruguay.

  18. #113
    Geregistreerd
    5 januari 2011
    Last Online
    Gisteren @ 20:15
    Berichten
    2.957
    Discussies
    14
    Thanks
    200
    Thanked
    886 in 544 posts

    Standaard

    What will be the good match of next week?

    Nothing very interesting except Australia - Fidji and England - Japan.

    1/4 for me
    France -Ireland
    England-Wales
    South Africa- NZ
    Australia- Argentina Or Japan

    1/2 France - England
    South Africa- Australia

    Final France- Springboks

  19. #114
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 07:15
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.858
    Discussies
    93
    Thanks
    14.820
    Thanked
    9.608 in 3.468 posts

    Standaard

    Zou best eens zo kunnen gaan. Dan ontloopt Frankrijk het zuidelijk halfrond tot de finale. Maar dan blijft het een hele zware route naar de finale. Frankrijk-Ierland zou ook het einde voor Frankrijk kunnen betekenen.

  20. #115
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Vandaag @ 12:10
    Berichten
    9.279
    Discussies
    176
    Thanks
    2.925
    Thanked
    4.105 in 2.255 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Wales wint na een heel spannende slotfase met 32-26 van Fiji. Daarmee tonen ze aan wel degelijk een gevaarlijke outsider te zijn. Ik moest het doen met alleen radiocommentaar omdat Ziggo deze belangrijke wedstrijd niet uitzond.
    De eerste wedstrijd die ik heb kunnen zien wegens verplichtingingen die geen verband hielden met een fraaie club.
    Tractatie. Spel ging heen en weer al meende ik dat wales wat fluitvoordeel kreeg.
    Het nummer van deze wedtrijd
    Ik raak van alles kwijt....

    Behalve gewicht

  21. Onderstaande leden hebben Goedemorgenallemaal bedankt voor deze bijdrage:

    WANDELAAR5 (11 september 2023)

  22. #116
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 07:15
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.858
    Discussies
    93
    Thanks
    14.820
    Thanked
    9.608 in 3.468 posts

    Standaard

    Frankrijk B - Uruguay begint nu. Maar liefst 12 andere spelers dan de wedstrijd tegen Nieuw Zeeland. Toch gaat Frankrijk dit makkelijk winnen.

  23. #117
    Geregistreerd
    19 mei 2019
    Last Online
    Vandaag @ 12:20
    Locatie
    am Rhein
    Berichten
    2.069
    Discussies
    123
    Thanks
    2.096
    Thanked
    2.263 in 1.010 posts

    Standaard

    Ik heb geen idee op welke positie zij speelt


  24. #118
    Geregistreerd
    29 december 2015
    Last Online
    24 april 2024 @ 09:22
    Berichten
    1.838
    Discussies
    26
    Thanks
    2.759
    Thanked
    2.150 in 823 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Siberische tijger Bekijk bericht
    Ik heb geen idee op welke positie zij speelt
    In het midden tussen 16 jongens. Het wordt een scrum gangbang genoemd. Dat heb ik een keer op een sportzender in de Kino van een saunaclub gezien.

  25. #119
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 07:15
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.858
    Discussies
    93
    Thanks
    14.820
    Thanked
    9.608 in 3.468 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WANDELAAR5 Bekijk bericht
    Frankrijk B - Uruguay begint nu. Maar liefst 12 andere spelers dan de wedstrijd tegen Nieuw Zeeland. Toch gaat Frankrijk dit makkelijk winnen.
    Frankrijk B heeft inderdaad gewonnen: 27-12. Uruguay speelde leuk en verfrissend in de lijn. Hun scrum was veel zwakker dan de Fransen, maar door een gele kaart voor de Franse #5 hadden ze een tijd het overwicht. Na wat wissels bleef de scrum van Uruguay eindelijk staan. Aan de Franse kant kon je wel zien dat er een B team stond. Ze kwamen regelmatig binnen de 25 yard lijn van Uruguay, maar maakten het steeds niet af. Anders was de uitslag veel hoger geweest.
    Laatst gewijzigd door WANDELAAR5; 14 september 2023 om 22:40

  26. #120
    Geregistreerd
    5 januari 2011
    Last Online
    Gisteren @ 20:15
    Berichten
    2.957
    Discussies
    14
    Thanks
    200
    Thanked
    886 in 544 posts

    Standaard

    This match was a joke and a very low level of french team.
    Just imagine, Uruguay made more pass than France...
    We spent around 20 minutes to try to organize some scrum.
    A shit match of France but a very agressive and surprising team of Uruguay, Los Terros will beat Namibia and It will be interesting against Italy.

  27. #121
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 07:15
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.858
    Discussies
    93
    Thanks
    14.820
    Thanked
    9.608 in 3.468 posts

    Standaard

    Nieuw Zeeland - Namibië 71-3
    Na de wedstrijd Italië - Namibië dacht ik dat Italië sterk gespeeld had. Ze wonnen met 52-8. Maar nu blijkt dat Namibië gewoon onvoorstelbaar zwak is. Ze hebben een aantal hele goede spelers, maar zeker de helft van het team heeft gewoon het niveau niet voor een WK. Tsjonge, alleen al het ingooien in de line-out. Ik schat dat de helft voor Nieuw Zeeland was. De wedstrijd werd nog ontsierd door Ethan de Groot. Een 1.90m lange prop van Nieuw Zeeland. Hij tackelde een tegenstander zonder zijn armen te gebruiken. Een beuk met zijn schouder tegen het hoofd kostte hem een rode kaart. Maar ook met een man minder wist Nieuw Zeeland nog een try te scoren en de Namibiërs van scoren af te kunnen houden. Zo werd het een typische eenzijdige poulewedstrijd.

  28. #122
    Geregistreerd
    5 januari 2011
    Last Online
    Gisteren @ 20:15
    Berichten
    2.957
    Discussies
    14
    Thanks
    200
    Thanked
    886 in 544 posts

    Standaard

    2 things to notice in this match:
    -Red card for Ethan De Groot with a suspension may be for 1/4, problematic for a starting player.
    - Le Roux Malan from Namibia suffered from an open broken anckle, Hard.....

    I appreciated to see Mac Kenzie on the pitch, he remembered me for his offensive mood Carlos Spencer ( long time ago).

  29. #123
    Geregistreerd
    5 januari 2011
    Last Online
    Gisteren @ 20:15
    Berichten
    2.957
    Discussies
    14
    Thanks
    200
    Thanked
    886 in 544 posts

    Standaard

    Some match between big nations and little nations of rugby today.
    Samoa - Chile 43-10
    Chilean resisted till last seconds of first half with their enthousiastic fans. They played offensive rugby without too much use of feet game? They showed that they deserved their place for first time in WC after tehy eliminated USA and Canada.
    Samoa was more powerfull and I am little bit disappointed about quality of their game.
    Wales- Portugal 28-08
    Once again, the little country showed some real talent and it was a very pleasant game. They played little bit like french old style with their trainer Patrice Lagisquet ( winger in 1987 final).
    Wales were close to lose their breath and was deceiving like one week ago. Red are lucky to be in this group because they are not in shape.

    Ireland- Tonga 17-06 after 30 minutes.
    It is a high level game . Tonga is not lucky too to be in this death group. They play their better game with a lot of all blacks who are back with their native jersey like Piutau,Fekitoa or Tameifuna.

    Anyway, Ireland is too strong and methodic and will win easily. 24-06 now...

  30. #124
    Geregistreerd
    5 januari 2011
    Last Online
    Gisteren @ 20:15
    Berichten
    2.957
    Discussies
    14
    Thanks
    200
    Thanked
    886 in 544 posts

    Standaard

    Now that organization problems are behind us, we have some nice week end of rugby.

    South Africa made her duty against Romania with a 76-0 , next week the match Ireland- South Africa...

    Fidji is a very sympathic country with some magic move but they are not enough serious to win something important. We saw that last week against Wales.

    Today, it must be the same story against big Australia and after first try from aussies after a quick line out ( fidjian were sleeping), I was on same mood without any surprise in WC.

    Then something magic happen, fidjian were not so brillant but they begin to play seriously with a tactical plan. They dominated line out, scrum and defense. They had somebody to score some penalty (Kurovoli) and even in discipline, they were respectuous.

    Result they beat 22-15 some australians who were nowhere on pitch. Offensive game was so poor , their pack was so light after Skelton walkout. Team from Eddie Jones was pathetic.

    Last victory of Fidji against Australia was in 1954.

    Who is gonna be qualified in this group? Wales is in pole position but Fidji is now with best calendar and 2 points bonus in defeat. Australia must react to survive with one point bonus in defeat.

    Wales - Australia will give the answer soon....
    Laatst gewijzigd door bocariver; 17 september 2023 om 19:34

  31. #125
    Geregistreerd
    3 december 2015
    Last Online
    Vandaag @ 07:15
    Locatie
    Midden Brabant
    Berichten
    5.858
    Discussies
    93
    Thanks
    14.820
    Thanked
    9.608 in 3.468 posts

    Standaard

    Het was een verdiende overwinning door Fiji. Het grote verschil was de discipline. Australië kreeg maar liefst 18 free kicks tegen en Fiji maar 7. Fiji scoorde 5 van die free kicks en Australië maar 1. Daarnaast wist Fiji maar liefst 11 keer de bal af te pakken van de Australiërs. Andersom gebeurde dat slechts 4 keer. Helaas heb ik alleen de samenvatting kunnen zien. Ziggo stelde weer eens de verkeerde prioriteiten…

 

 
Pagina 5 van 9 EersteEerste 123456789 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.

FKK Artemis 468*60   Diamond 468*60