Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Fun met facebook

  1. #1
    Geregistreerd
    20 februari 2007
    Last Online
    4 april 2023 @ 22:24
    Locatie
    Ring 2, Inferno
    Berichten
    5.355
    Discussies
    221
    Thanks
    6.523
    Thanked
    4.760 in 2.143 posts

    Standaard Fun met facebook

    Kom je thuis na een dagje clubben en vind je een volledige videoreportage met geluid van je kameravonturen op facebook.

    http://www.nieuwsblad.be/article/det...40804_01204501

    Van je camera of microfoon inschakelen, tot je adresboek uitpluizen: het sociale netwerk mag het nu allemaal. ‘Nooit eerder gingen gebruiksvoorwaarden zo ver’, zei de Amerikaanse professor Sam Fiorella enkele maanden geleden al. ‘Het is angstaanjagend. Het wordt tijd dat we neen beginnen te zeggen.’
    Little boy, she's from the street. Before you start, you're already beat... https://www.youtube.com/watch?v=C8LHZldVLvA

  2. #2
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 10:19
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.636
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.268 in 5.181 posts

    Standaard

    Je bent uiteindelijk zelf verantwoordelijk ja of nee te zeggen tegen deze bespottelijke voorwaarden. Je ziet dit trouwens veel vaker bij bepaalde apps, vaak klikt men ja op de gebruikersvoorwaarden zonder deze te lezen.
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  3. #3
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 12:10
    Berichten
    9.279
    Discussies
    176
    Thanks
    2.925
    Thanked
    4.105 in 2.255 posts

    Standaard

    Ik heb ze doorgeplozen, te laat natuurlijk, maar zelfstandig inschakelen van microfoon of camera ben ik nog niet tegen gekomen. Ik kan me dat ook niet voorstellen wat opnamen op die manier gemaakt zouden onmiddelijk misbruikt wordne en ik ben nog geen filmpje of geluidsfragment op deze wijze verzameld tegen gekomen.

    Wat ik WEL gedaan heb is, nog voordat ik de voorwaarden gelkzen heb en de app heb ingeschakeld heel hard op NEE gedrukt bij het vriendelijke aanbod om voor mijn gemak alle contacten op de diverse lijsten te synchroniseren. Verder zijn er in de algmene voorwaarden een heleboel voorwaarden specifiek voor inwoners van VS en/of Canada, die heb ik maar niet gelezen.

  4. #4
    Geregistreerd
    20 februari 2007
    Last Online
    4 april 2023 @ 22:24
    Locatie
    Ring 2, Inferno
    Berichten
    5.355
    Discussies
    221
    Thanks
    6.523
    Thanked
    4.760 in 2.143 posts

    Standaard

    Ik heb dan maar even gegoogeld op "Sam Fiorella" en daar vind je een uittreksel met een aantal T&C's.
    (Voor de record, ik heb noch facebook, noch die messenger, dus laat dit geval me koud, maar het lijkt me ook wel duidelijk dat als dit zomaar kan, ook google, apple, MS en al de rest steeds verder zal gaan.)

    http://www.huffingtonpost.com/sam-fi...b_4365645.html

    •Allows the app to change the state of network connectivity

    •Allows the app to call phone numbers without your intervention. This may result in unexpected charges or calls. Malicious apps may cost you money by making calls without your confirmation.

    •Allows the app to send SMS messages. This may result in unexpected charges. Malicious apps may cost you money by sending messages without your confirmation.

    •Allows the app to record audio with microphone. This permission allows the app to record audio at any time without your confirmation.

    •Allows the app to take pictures and videos with the camera. This permission allows the app to use the camera at any time without your confirmation.

    •Allows the app to read you phone's call log, including data about incoming and outgoing calls. This permission allows apps to save your call log data, and malicious apps may share call log data without your knowledge.

    •Allows the app to read data about your contacts stored on your phone, including the frequency with which you've called, emailed, or communicated in other ways with specific individuals.

    •Allows the app to read personal profile information stored on your device, such as your name and contact information. This means the app can identify you and may send your profile information to others.

    •Allows the app to access the phone features of the device. This permission allows the app to determine the phone number and device IDs, whether a call is active, and the remote number connected by a call.

    •Allows the app to get a list of accounts known by the phone. This may include any accounts created by applications you have installed.
    Little boy, she's from the street. Before you start, you're already beat... https://www.youtube.com/watch?v=C8LHZldVLvA

  5. #5
    Geregistreerd
    9 mei 2006
    Last Online
    Vandaag @ 10:45
    Berichten
    3.130
    Discussies
    34
    Thanks
    10
    Thanked
    2.781 in 1.478 posts

    Standaard

    Een tekortkoming is dat je bij het installeren van een app alleen een lijst krijgt met de permissies van de app, en niet WAAROM de app die permissies nodig heeft.

    Bijvoorbeeld:
    Allows the app to read data about your contacts stored on your phone

    Met het waarom:
    Zodat je niet voor iedere app een apart adresboek hoeft bij te houden

    en het risico:
    dat de app je contacts ook naar de maker van de app kan sturen, zodat de maker van de app je contacts kan mappen met de contacts van andere gebruikers van die app.


    J.W.
    Keep on Walking.....

  6. #6
    Geregistreerd
    22 juli 2011
    Last Online
    Vandaag @ 09:56
    Berichten
    3.192
    Discussies
    104
    Thanks
    1.544
    Thanked
    4.030 in 1.591 posts

    Standaard

    MIUI


    Cyanogenmod

    of een van de vele andere roms waar in je per App aan kunt geven wat een app wel en niet mag.

    Bijv facebook op mijn Xiaomi Mi3 met MIUI 4.8.1. Alles waar de app om vraagt bij installatie heb ik geblokkeerd. Oke, ik krijg geen live status updates meer, maar voor de rest werkt de App nog steeds prima. Met wifi ff een seconde of 3 wachten na het openen van de App en je bent weer helemaal bij.

    Andere gangbare apps eender. Whatsapp werkt prima als alle toestemmingen zijn geblokkeerd waar die bij installatie om gevraagd word. Incl meldingen als je een berichtje krijgt.

    Op vakantie in het buitenland, van alle apps toegang tot internet via de data verbinding ontzegt, behalve whatsapp. 5 dagen geApped dat het een lieve lust is, data verbruik: nog geen 5 mb.

    Weggooien die veel te logge ROMS van Samsung, HTC, Sony etc etc en installeer er één met ROOT toegang en je hebt zelf weer controle over wat de Apps wel en niet mogen doen.

    Succes er mee.

  7. Onderstaande leden hebben WA bedankt voor deze bijdrage:

    Don Rudo ( 6 augustus 2014)

  8. #7
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 12:10
    Berichten
    9.279
    Discussies
    176
    Thanks
    2.925
    Thanked
    4.105 in 2.255 posts

    Standaard

    Oveiegns heb ik het gsteren allemaal eens gecheckt, die goede man heeft een beetje zitten slapen als hij er nu mee komt, veel dingen die hij noemt waren voor anderen al reden om eerder aan de bel te trekken over standaard facebook op je mobiel.

    In de Nederlandse voorwaarden staat het overigens allemaal wat anders omschreven. Ze moeten bv ook wel om toestemming van cameragebruik vragen, anders kom je in de problemen met het verzenen via facebook, messenger of andere zaken van door jou gemaakte foto's.

    "Zeg GMA, heb jij het telefoonnumer van de Vulkaanridder? Kun je me dat even sturen?" Goed, ik heb het niet maar als ik het wel had en ik zou het willen sturen, dan kan ik dat pas met een druk op de knop als ik heb toegestemd dat de app nummers mag importeren, anders moet ik dat nummer getalletje vor getalletje intikken.

  9. #8
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 12:10
    Berichten
    9.279
    Discussies
    176
    Thanks
    2.925
    Thanked
    4.105 in 2.255 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sofaking Bekijk bericht
    Ik heb dan maar even gegoogeld op "Sam Fiorella" en daar vind je een uittreksel met een aantal T&C's.
    En dan zoek je door en wat blijkt, het stuk van meneer Fiorelal is er 1 uit 2013, recentelijk door anderen van stal gehaald.
    Een iets recenter stukje:
    http://www.snopes.com/computer/facebook/messenger.asp

  10. #9
    Geregistreerd
    24 februari 2023
    Last Online
    24 februari 2023 @ 09:37
    Berichten
    1
    Discussies
    0
    Thanks
    0
    Thanked
    0 in 0 posts

    Standaard

    thanks

 

 

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.

FKK Artemis 468*60