Weergegeven resultaten: 1 t/m 1 van 1
  1. #1
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Last Online
    24 maart 2024 @ 09:22
    Berichten
    1.809
    Discussies
    73
    Thanks
    937
    Thanked
    1.767 in 444 posts

    Standaard toegankelijkheid FKK Acapulco

    Het wordt weer eens tijd voor wat updates voor de mindervalide ijsberen onder ons. Maar ook voor de niet mindervalide ijsberen, want wie weet nu of jij morgen nog rond kan lopen. En ook dan wil je graag blijven ijsberen, of niet soms!

    De afgelopen maand heb ik naast mijn vaste bezoeken aan Gt ook drie voor mij nog nieuwe clubs bezocht, zijnde acapulco, ying yang en haus Panthera. Hieronder het verslag van acapulco.

    Met mijn vrienden Rex, Quads en 2bat4you zijn wij 17 januari jl. richting Velbert gereden. Een grote parkeerplaats voor de deur met genoeg plaatsen en in ieder geval grotendeels betegeld. Dus een ijsbeer in een rolstoel kan goed over het parkeerterrein heen in tegenstelling tot enkele andere clubs waar nog wel eens vak grind als ondergrond van een parkeerterreinen wordt aangelegd. Een aparte gehandicapten parkeerplaats in de buurt van de ingang heb ik niet gezien, maar er zijn parkeerwachten aanwezig en die zullen best wel een plekje voor je in de buurt van de ingang kunnen vinden indien nodig. En ook bij de ingang geen hindernissen. Alles is er vlak en goed toegankelijk.

    Dan dus maar snel naar binnen. De entree is ruim. Acapulco heeft voor de mindervalide veel mogelijkheden om er een goede dag van te maken. Het overgrote deel van de club is allemaal op de begane grond en er zijn geen obstakels in de vorm van trappen of steile hellingen te vinden, hetzij dat je je wellicht niet makkelijk kunt bewegen in de omkleedruimte, de smalle doorgang van de omkleedruimtes naar het zwembad en het pad bij het zwembad. Maar als de overige gasten er een beetje rekening mee houden kun je hier overal doorheen komen. Het zou natuurlijk mooi zijn als er een ruim opgezette omkleedruimte zou zijn en ook een aangepaste doucheruimte en toilet zijn niet voorhanden. Maar goed dat geldt ook bij de meeste andere clubs. Dat is dus wel behelpen. Maar eenmaal in het bargedeelte gekomen is alles breed opgezet overal kun je goed bewegen en ook veel van de kamers zijn op de begane grond.

    Nog wel een verhoging bij het restaurant waar het tevens smal is, maar ik denk dat er wel mogelijkheden zijn om bijvoorbeeld te eten bij de bar zelf. Een groter probleem is als je een rokende mindervalide ijsbeer bent aangezien er alleen buiten gerookt mag worden. En buiten betekent in dit geval op de eerste etage en die is alleen te bereiken via een smalle trap. Daar bevinden zich ook nog de kino en nog enkele kamers. De kamers zijn niet zo interessant, maar wel het gedeelte in de kino en eromheen en dus ook het buitengedeelte, maar daar kom ik zo op terug. De sauna is goed bereikbaar al is de deur te smal om er met een rolstoel in te komen. Dus het laatste stukje heb je ofwel hulp nodig of je moet zelf uit de rolstoel moeten. Zwembad is goed bereikbaar en ook de massage is goed bereikbaar.

    Dan naar de dames. Wat ik erg moeilijk vind in tegenstelling tot andere clubs is het feit dat de dames totaal geen contact met je mogen maken. Aangezien je nooit weet of dames problemen hebben met een handicap is contact voorafgaande aan een kamerbezoek belangrijk voor mij. Komen ze op je af vanuit zich zelf betekent dat bijv. vaak dat ze er geen probleem mee hebben. Zien ze je niet staan is dat meestal een teken van onbekend zijn met en /of angst. Etc. Het enige middel dat overblijft is om te kijken of ze naar je lacht als je ze aankijkt. Als je zo bij een dame gaat zitten, zijn ze eigenlijk zelf wel verplicht met je te gaan of ze nu willen of niet en andersom ook. En dat vond ik toch wel vervelend. Gelukkig trof ik een dame die er helemaal geen moeite mee had. Nina heette ze. Er mag dus totaal niet geanimeerd worden, later hoorde ik dat er wel geanimeerd wordt, maar alleen op de boven etage in en om de kino heen en buiten. Daar mogen ze dus wel contact maken, maar ja daar kom je als minder valide dus jammer genoeg niet. Je zult dus toch het risico moeten nemen en een gokje wagen met een dame.

    Concluderend:
    De club is zeker geschikt voor mindervaliden, zowel op protheses als in de rolstoel. De belangrijkste zaken in de club zijn goed te bereiken en allemaal op de begane grond, inclusief de dames.
    Een gehandicaptentoilet en omkleedruimte/doucheruimte is zeer wenselijk.
    Het animeren maakt het niet eenvoudiger, maar is zeker te doen.
    Gr.

    Cupido

  2. Onderstaande 9 leden hebben Cupido bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers (24 februari 2014),bergm550 ( 1 maart 2014),Jovibeer (18 maart 2016),Mr Pussy (24 februari 2014),norsman (25 februari 2014),Quads (24 februari 2014),Rex (26 februari 2014),Wentelt Eefje (26 februari 2014),Willi69 (24 februari 2014)

 

 

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10.

Living Room 468*60   FKK Artemis 468*60