Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Last Online
    24 maart 2024 @ 09:22
    Berichten
    1.809
    Discussies
    73
    Thanks
    937
    Thanked
    1.767 in 444 posts

    Standaard FKK PLanet Formul eins party 23-07-2011

    Het is al weer even terug, maar aangezien ik er eerst geen tijd voor had en daarna vanwege gezondheidsredenen niet kon schrijven, kom ik er nu pas toe nog iets te schrijven over de formul eins party in FKK Planet, zoals ik die ervaren heb. Daarbij kom ik alsnog mijn belofte na de club te beschrijven op een andere manier.

    Een party was de reden voor enkele ijsberen om eindelijk FKK Planet een keer te gaan bezoeken en aangezien ik de club ook wel eens van dichtbij wilde bekijken was dit dan weer de reden om er ook een keer heen te gaan. Over de dag is al veel gesproken en ook over de club is al veel gesproken hoe mooi de club zou zijn en ook hoe barrièrevrij de club zou zijn, dus reden te meer om dit een aan de lijve te ondervinden. Wellicht neem ik ook nog even de tijd om er nog iets aan toe te voegen, maar voor mij is het bij zo’n eerste bezoek aan een club belangrijker de mindervalide ijsberen te informeren hoe de club mij is bevallen, zodat zij ook een idee kunnen krijgen of de club ook iets is voor hun. En daarnaast hoop ik natuurlijk dat deze informatie ook wordt opgepakt door de leiding van een club waarover ik schrijf. Zodat eventuele tekortkomingen alsnog kunnen worden verholpen.

    Meteen bij aankomst valt op dat alle parkeerplaatsen op het terrein bestraat zijn, dus in de rolstoel hoef je niet door grindpaden, etc. om bij de ingang te komen. Erg prettig! Gelukkig was ik een van de eerst aanwezigen, later hoorde ik dat veel ijsberen hun auto dienden te parkeren buiten het eigen terrein. Dat betekent voor moeilijk ter been zijnde ijsberen dat ze in zo’n geval soms een (lang) stuk moeten lopen. Ik heb verder geen security of parkwachter gezien die hier de controle over houdt zoals bij GT dus ook die kun je niet vragen voor een plekje dicht bij de ingang. Als ik slecht ter been zou zijn, zou ik maar proberen er vroeg bij te zijn, zodat je niet voor een vervelende verrassing komt te staan. Bij de ingang zijn overigens ook geen invalidenplaatsen aanwezig! Aangezien er geen parkeerwachters aanwezig zijn, zou dit een welkome aanvulling zijn.

    Voordat je naar binnen kunt moet je eerst nog een drempel/opstap nemen. Het zou mooi zijn als de directie van FKK Planet hier een schuine rand zou maken, zodat je eenvoudig naar binnen kunt komen. Bij binnenkomst kun je vragen naar lockers aan de onderkant, zodat je makkelijk evt. prothesen kunt plaatsen. Mocht je juist problemen hebben met bukken, dan kun je natuurlijk ook een locker vragen aan de bovenzijde. De douches bij de omkleedruimte zijn zelfs met rolstoel te benaderen. De toegangsdeur is ruim genoeg. Sowieso is het hele pand ruim van opzet en kun je overal je makkelijk bewegen. Het personeel is erg net en begeleid waar mogelijk om evt. tekortkomingen aan te vullen. Bijvoorbeeld in het restaurant was een kok meteen bereid me te helpen met het vullen van mijn bord en bracht het netjes naar een tafel waar ik wilde gaan zitten en toen ik even later de ruimte wilde verlaten spoedde een lieve jonge poetshulp zich naar de deur om die voor mij open te houden. So far so good! Dus over het hele eerste gebouw hoor je mij niet klagen.

    Vervolgens wilde ik ook het 2e gebouw (het wellnessgedeelte en de kamers) aan een inspectie onderwerpen. En daar kwamen toch wel enkele tekortkomingen. Allereerst de deur vanuit het bargedeelte ging niet makkelijk open. Terwijl ik met die strijd bezig was rolde ik langzaam naar buiten, niet wetende dat vlak daarna een afstap van zo’n 15 cm als obstakel opdoemde. Met als gevolg dat ik met een klap naar beneden uit mijn rolstoel knalde. Gelukkig blesseerde ik mij niet erg, bleef ook de rolstoel onbeschadigd en was het erg rustig buiten (zodat niemand het haast gezien heeft hoop ik), maar lullig was het wel. Hier heeft de club en/of de mindervalide toch wel een probleem, maar tevens een probleem wat in mijn ogen makkelijk zou zijn op te lossen. De club zou bij de deuropening een stukje terras kunnen ophogen zodat je eerst naar buiten kunt komen en dan pas de afstap krijgt of een stukje van het terras langzaam laten aflopen. Anders heeft een mindervalide constant de hulp nodig om van het ene gebouw naar het andere gebouw te kunnen komen. Dat zou zeer jammer zijn, aangezien daarmee zijn zelfstandig vermaak in deze club behoorlijk wordt beperkt. Ik moest gedurende de dag constant mede ijsberen vragen of ze mij even wilde helpen naar buiten te komen. En hoewel de ijsberen altijd klaar staan voor mij is dat niet prettig als je dat moet doen.

    Maar het grootste obstakel moet nog komen. Om naar het andere gedeelte te komen moet een flink hoogteverschil overbrugt worden. Naar beneden gaat dat nog wel al hielden sommige ijsberen hun hart vast toen ik naar beneden scheurde. Naar boven is het echt een probleem. Zonder hulp kom je niet meer terug in het andere gebouw. Nu was het deze dag gezellig druk en waren er vaak andere beren die je wel wilde helpen. Maar als het er wat rustiger is, zoals ik dat wel eens hoor kun je daar wel eens een tijdje moeten wachten op hulp. Dat ondervond ik al in het begin van de middag toen er dus niemand van de ene naar de andere pand ging en in het wellnessgedeelte nog niemand aanwezig was. Aangezien FKK Planet beschikt over genoeg terrein zou een oplossing kunnen zijn om achter het zwembad een stuk minder stijl pad aan te leggen, zodat je wellicht met een kleine omweg toch weer naar het andere gebouw kunt komen. Daarmee zou ook dit pand goed te bereiken zijn en eigenlijk ook alle problemen verholpen zijn. Ik kon goed de kamers in komen, deuren waren breed genoeg, deurdrempels zijn er haast niet, douche bij de sauna is goed bereikbaar. Ok, de deuren bij de sauna en de stoomkamer zijn te smal en om in de whirlpool te komen moet je een trapje op, maar met een beetje behendigheid van de mindervalide weet hij hier toch wel zijn weg te vinden. De ruimtes waren zondermeer ruim van opzet en ik kon overal komen waar ik wilde.
    Ook het buitenterrein is als ik het mij nog goed herinner voorzien van paadjes waar je met de rolstoel over kunt rijden.

    De toiletruimtes waren ruim van opzet, al heb ik het geluk gehad enkel te moeten plassen en dat lukt mij ook in de aanwezige urinoirs. Zo mobiel ben ik gelukkig nog. Ik heb er daarom niet op hoeven te letten of de toiletten zelf goed bereikbaar zijn. Ik heb wel het gevoel dat deze toiletten niet geschikt zijn voor mindervaliden, daarvoor waren ze te klein van opzet. Een aparte toilet voor mindervalide is mij niet opgevallen, dus wellicht zou dat nog een mooie geste zijn in de toekomst.
    De dames keken natuurlijk wel even raar dat er een ijsbeer precies op kuthoogte voorbij kwam rijden maar toen dat eenmaal gewend was, was er geen sprake van buitensluiten, maar werd ik goed in de groep opgenomen. Bijna alles dames probeerden gedurende de dag wel een sleutel bij mij te versieren, dat er op kan duiden dat er geen angst voor mijn handicap was. Ik schrijf met name ‘mijn handicap’ aangezien ik niet kan aangeven hoe ze met ander soort aandoeningen omgaan. Ik had goede gesprekken met diverse dames, nee ik kan daarover echt niet klagen.

    Dus al met al is deze club een aanrader voor de mindervalide ijsberen. En met enkele (minder) kleine ingrepen kan het worden aangemerkt als de beste club voor mindervaliden.
    Gr.

    Cupido

  2. Onderstaande 7 leden hebben Cupido bedankt voor deze bijdrage:

    Alabama (22 augustus 2011),bergm550 (22 augustus 2011),Big30 (22 augustus 2011),Dolfie (22 augustus 2011),MichelJ (21 augustus 2011),Pistol Pete (22 augustus 2011),Rolliman (23 augustus 2011)

  3. #2
    Geregistreerd
    24 november 2006
    Last Online
    14 augustus 2023 @ 10:22
    Berichten
    6.038
    Discussies
    328
    Thanks
    2.246
    Thanked
    5.232 in 1.434 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cupido Bekijk bericht
    Ik heb verder geen security of parkwachter gezien die hier de controle over houdt zoals bij GT dus ook die kun je niet vragen voor een plekje dicht bij de ingang. Als ik slecht ter been zou zijn, zou ik maar proberen er vroeg bij te zijn, zodat je niet voor een vervelende verrassing komt te staan. Bij de ingang zijn overigens ook geen invalidenplaatsen aanwezig! Aangezien er geen parkeerwachters aanwezig zijn, zou dit een welkome aanvulling zijn.
    Misschien was je 'te' vroeg. De keren dat ik in Planet was trof ik wel iedere keer een parkeerwachter op straat of op de parkeerplaats.

  4. #3
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 23:59
    Berichten
    11.064
    Discussies
    223
    Thanks
    13.005
    Thanked
    17.410 in 6.122 posts

    Standaard

    Ik zie dat mijn "Thanks Button" weg is. Dan doe ik het maar zo voor de recensie van Cupido

    Thanks

 

 

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:40.

  Babylon 468*60