Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11
  1. #1
    Geregistreerd
    18 augustus 2007
    Last Online
    27 november 2016 @ 07:59
    Berichten
    3.445
    Discussies
    299
    Thanks
    4.009
    Thanked
    7.233 in 1.649 posts

    Standaard Hoezo was het vroeger beter?

    Ik heb groot respect voor deze agenten.

    --------------------------------------------------------------------
    Andere tijden - Chaos rond de koningin - 30 april 1980

    http://player.omroep.nl/?aflID=12470277

    Oproer in Amsterdam, krakersprotest, stenenregens, meer dan 200 gewonden. Dat was de trieste balans na een dag die feestelijk had moeten verlopen rond de inhuldiging van koningin Beatrix.

    Politiemensen en ME-ers die er bij waren, 'stenen happend' zoals ze zelf zeggen, doen in deze Andere Tijden hun verhaal over misschien wel de zwartste dag uit hun politiecarrière.

    Het verhaal door de ogen van de ME-ers is tot nu toe nooit verteld. Misschien wel omdat ze door hun outfit de indruk wekten gehelmde robots te zijn zonder gevoel. Het tegendeel blijkt achteraf waar.

    De gebeurtenissen hebben diepe indruk gemaakt; er was in 1980 sprake van een ongeëvenaarde veldslag. Het is een wonder dat er die dag geen doden zijn gevallen, dat is de algemene teneur onder de geïnterviewden.

    Eén van hen raakte gewond door een steen die van bovenaf dwars door zijn helm ging. Onbekend 8mm filmmateriaal geeft een verbijsterend beeld van ME-ers die zich terugtrekken tot de allerlaatste verdeidingslinie, vlak bij de Dam.

    Demonstranten naderden tot op 100 meter de Nieuwe Kerk waar de inhuldigingsplechtigheid plaatsvond. Een verzoek om de karabijn te gebruiken werd niet gehonoreerd.

    Het was kantje boord. Bijzonder is het dagboek Ben Baan (die dag voor het eerst chauffeur op een ME-bus).

    "Weer knallen er ruiten uit mijn auto. Ik stuur weer op een groepje mensen af en deze keer laat ik m'n gas niet los. Ik geef nu zelfs gas bij, het kan mij niets meer schelen. Het gaat hier om levens van collega's. Dan zie ik opeens een chauffeur zijn pistool trekken. Hij zwaait er mee door een kapot gegooid zijruitje. Ik zit te schreeuwen en te brullen, ik weet niet of het van angst is of van kwaadheid. Maar in mijn lichaam zit iets dat verschrikkelijk brand. Ik heb het gevoel of ik gek ga worden. Ik heb zelfs het gevoel dat ik iemand zomaar kan vermoorden."


    --------------------------------------------------------------------

  2. #2
    Geregistreerd
    28 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 13:07
    Berichten
    2.876
    Discussies
    83
    Thanks
    2.094
    Thanked
    3.193 in 955 posts

    Standaard

    dit bestaat nog altijd. kijk naar de oosterburen waar de 1 Mei viering door allerlei links gespuis wordt gebruikt om de openbare orde te verstoren, agenten het ziekenhuis in te slaan en andermans eigendom te vernielen.

    in hetzelfde rijtje passen: demonstraties G8, demonstraties tegen uitbreiding vliegvelden/kerncentrales/transport kernafval etc etc etc.......

    helaas helaas helaas
    Een uurtje is ook maar een uur...

  3. #3
    Geregistreerd
    12 november 2007
    Last Online
    Gisteren @ 16:25
    Berichten
    410
    Discussies
    27
    Thanks
    843
    Thanked
    596 in 120 posts

    Standaard

    Ik ben een linkse rakker, altijd geweest.

    In February 2011 was er een mooi fragment op het NOS journaal. Een motoragent kreeg een molotov cocktail op zijn harses. Op dat moment veroordeelde ik de Molotov gooier als zijnde een beest.

    http://www.youtube.com/watch?v=1KOG_doFQPU

    Echter ging er iets aan vooraf... http://www.youtube.com/watch?v=7Qvv9...eature=related

    Media-massage...
    Balle in me buik.

  4. Onderstaande leden hebben NikXXX bedankt voor deze bijdrage:

    molaar ( 1 mei 2011)

  5. #4
    Geregistreerd
    28 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 13:07
    Berichten
    2.876
    Discussies
    83
    Thanks
    2.094
    Thanked
    3.193 in 955 posts

    Standaard

    Volgens mij was dit een door-de-weekse dag. Ik zie in een land, waar wij dik voor betalen en waar men alles en nog wat bijeen gelogen heeft om in de EU te komen, allerlei lui op een werkdag hun favo hobby na gaan: rel schoppen. Vervolgens gebeurt er iets met een motoragent en een demonstrant (hoor trouwens helemaal niets meer over die Iraanse oproerpolitie die bewust mensen plat reed met een auto, dit terzijde) en zou dit tot op zekere hoogte een rechtvaardiging/verklaring kunnen zijn voor dat molotov cocktail?

    Let's get this straight:

    Normale mensen werken tijdens de midweek
    Normale mensen staan niet te rellen
    Normale mensen hebben niet toevallig een molotov cocktail op zak voor het geval dat ze eigen rechter moeten gaan spelen.
    Een uurtje is ook maar een uur...

  6. #5
    Geregistreerd
    28 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 13:07
    Berichten
    2.876
    Discussies
    83
    Thanks
    2.094
    Thanked
    3.193 in 955 posts

    Standaard

    Nabrander:

    Het kan natuurlijk ook zo zijn dat deze mensen allemaal een snipperdag hadden, net uit de nachtdienst kwamen of vrij hadden omdat ze in het weekend werken. Ik roep het maar alvast...
    Een uurtje is ook maar een uur...

  7. #6
    Geregistreerd
    12 november 2007
    Last Online
    Gisteren @ 16:25
    Berichten
    410
    Discussies
    27
    Thanks
    843
    Thanked
    596 in 120 posts

    Standaard

    Hoor ik je nu hier voorlezen uit Jules Deelder? Even ademhalen...
    Balle in me buik.

  8. #7
    Geregistreerd
    28 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 13:07
    Berichten
    2.876
    Discussies
    83
    Thanks
    2.094
    Thanked
    3.193 in 955 posts

    Standaard

    niet nodig. als het al zo was dan had de beste man plagiaat gepleegd op mijn geestelijk eigendom )))))))))))))
    Een uurtje is ook maar een uur...

  9. #8
    Geregistreerd
    14 november 2005
    Last Online
    Vandaag @ 10:36
    Berichten
    688
    Discussies
    24
    Thanks
    1.981
    Thanked
    512 in 236 posts

    Standaard

    Sinds ik vastgeketend zat in Borssele en Kalkar, en de gefrustreerde met een helm op dachten dat ze meedogenloos konden toeslaan, heb ik geen enkel respect meer voor dit soort
    frusto`s

  10. #9
    Geregistreerd
    28 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 13:07
    Berichten
    2.876
    Discussies
    83
    Thanks
    2.094
    Thanked
    3.193 in 955 posts

    Standaard

    ja precies.........die demonstranten met die helmen op waren ook geen lieverdjes
    Een uurtje is ook maar een uur...

  11. #10
    Geregistreerd
    14 november 2005
    Last Online
    Vandaag @ 10:36
    Berichten
    688
    Discussies
    24
    Thanks
    1.981
    Thanked
    512 in 236 posts

    Standaard

    In mijn radicale tijd , is trouwens een tijdje geleden ,heb ik NOOIT geweld gebruikt.
    Wel is dat tegen mij gebruikt door de M.E.

  12. #11
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 12:27
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.636
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.268 in 5.181 posts

    Blinzeln

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door molaar Bekijk bericht
    In mijn radicale tijd , is trouwens een tijdje geleden ,heb ik NOOIT geweld gebruikt.
    Wel is dat tegen mij gebruikt door de M.E.
    Jouw radicale tijd begon nadat je GT en vooral LR hebt leren kennen ! Na je 2 PHG bezoeken werd je zelfs zeer rechts radicaal .

    Ach ME geweld! Maak maar eens ruzie met een Roemeense, dan ga je nog naar ME geweld terug verlangen .
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

 

 

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.

Babylon 468*60   Living Room 468*60